A Continental automatizálja az elektromos autók töltését

Sok autós álmodik arról, hogy eljön az a nap, amikor a teljesen elektromos vagy plug-in hibrid elektromos autók feltöltése ugyanolyan egyszerű lesz, mint a hagyományos modellek tankolása. Erre már nem kell tovább várni, a Continental a Las Vegas-i Fogyasztói Elektronika Show-n (CES, 2018. január 9-12.) bemutatta fejlesztését. A CES-re a technológiai cég két új akkumulátor töltő rendszert vitt el, mindkettő hozzájárul ahhoz, hogy az elektromos autókban rejlő előnyöket maximálisan kiaknázhassuk.

A Continental automatizálja az elektromos autók töltését

A legmagasabb fokú kényelemre tervezve a Continental automata vezeték nélküli töltő rendszere induktívan vezeti a töltést, ami azt jelenti, hogy a sofőröknek nem kell ezentúl kábelekkel bajlódni. A rendszer kiegészül a Continental új mikro navigációs megoldásával, amelynek segítségével a jármű teljes pontossággal helyezkedhet a földön lévő töltőegységre. A jövőben a félig automatizált vezetési technológia terén elért további előrelépéseknek köszönhetően ez a művelet a sofőr beavatkozása nélkül is elvégezhető lesz majd.


A Continental másik innovatív rendszere – az AllCharge – forradalmasíthatja a kábel alapú feltöltést. Az AllCharge rendszerrel a sofőröknek nem kell azon aggódniuk, hogy kompatibilis töltőállomást találjanak. Az AllCharge technológiával bármelyik töltőállomásra rá tudnak csatlakozni, akármilyen töltési sebességről, áram típusról vagy feszültségről legyen szó. A rugalmasság és a hatékonyság mellett az AllCharge további előnyökkel is rendelkezik, például lehetővé teszi, hogy az elektromos jármű mobil akkumulátorként funkcionáljon, így AC árammal láthatja el a fedélzetre nem csatlakoztatott eszközöket további kiegészítő nélkül.


Jogosan van jogosítványod? ITT megtudhatod!

Így az autó számos esetben tud áramot biztosítani különböző helyzetekben, például autós baráti összejövetelekkor, vagy mesteremberek eszközeihez egy építkezés helyszínén.


“A Continental egyedülálló kínálattal rendelkezik a töltési technológiák terén, a kiterjedt, több divíziót átölelő know-how tudásunknak köszönhetően” – mondta el Brian McKay, a Continental Észak-Amerika Meghajtási Technológia & Innováció részleg vezetője.


„Azok az innovatív technológiák, melyeket bemutatunk a CES-en, egyszerűbbé, kényelmesebbé és hatékonyabbá teszik az elektromos járművel feltöltését. Ez azt jelenti, hogy az elektromos autókkal megtehető távolság kérdése, ami oly sok emberben vet fel kétségeket, hamarosan teljesen irreleváns lesz. Ezen kívül, hogy a fogyasztók számára további funkciókkal szolgáljunk, az AllCharge rendszer az elektromos járműveket mobil energiaforrássá teszi.”

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Vezeték nélküli, automata feltöltés a maximális kényelem érdekében

Az induktív töltési technológia során az áram vezeték nélkül halad át egy földön lévő töltőállomásból a jármű alján elhelyezett fogadóegység felé. Mivel nagyon fontos, hogy a jármű teljesen pontosan efölött az egység fölött álljon, a Continental kifejlesztett egy mikro-navigációs megoldást, amely egy mágneses helymeghatározó rendszeren alapul, és képes a járművet a hagyományos parkoló asszisztensnél tízszer pontosabban a megfelelő helyre irányítani. A földi egységbe beépített intelligens mágneses mező érzékelők veszik az elektromos jármű által kiadott jeleket, és erre válaszul adatokat küldenek a jármű felé az autóban lévő vezeték nélküli kommunikációs felületen keresztül. A helymeghatározó rendszer, amely a szélessávú frekvenciatartományban működik, képes teljes pontossággal érzékelni a földi egységet még akkor is, ha hó vagy levelek fedik be a felületét. A töltés ezután automatikusan zajlik. A rendszer a töltési folyamat teljes ideje alatt ügyel a biztonságra.


Ennek az induktív töltő rendszernek, amely több mint 90 százalékkal hatékonyabb az eddigieknél, az egyik legnagyobb előnye az, hogy a sofőrök ezentúl nem kell kihagynia egy töltési lehetőséget sem, akármilyen rövid idő is áll rendelkezésére. Például egy 20 perces bevásárló szünet ezentúl elegendő lehet arra, hogy akár 20 km-rel megnöveljük a hatótávolságot, hiszen a 11 kW töltési sebesség, amelyre a Continental rendszerét tervezték, képes minden egyes eltöltéssel töltött perc után körülbelül 1 km-rel megnövelni a vezetés hatótávolságát. Emellett a Continental rendszere lehetővé teszi a meglévő töltési infrastruktúrák számára, hogy azokat az eddigieknél még hatékonyabban használhassuk ki a jövőben. A rendszer a későbbiekben képes lesz automatikusan „átparkolni” az automata elektromos autókat amint a töltés befejeződött. Így akár autók teljes sora feltölthető lesz egy éjszaka alatt egy töltőállomáson. A nemzetközi szabványosítási törekvések, amelyben a Continental aktívan részt vesz, jelenleg azt tűzték ki célul, hogy minden erre alkalmas jármű gyártótól függetlenül képes legyen bármilyen induktív töltőállomást használni.


AllCharge: “Univerzális” megoldás az összes töltőállomás számára

 

A kábel alapú töltés azt jelenti, hogy a hálózatról érkező váltakozó áramot (AC) át kell váltani egyenárammá (DC), mivel erre van szükség az akkumulátor töltéséhez. Az AC/DC átalakítás vagy a töltő állomáson megy végbe (DC töltés), vagy pedig a jármű fedélzetén (AC töltés), egy fedélzeti töltő (OBC) segítségével. A DC töltőállomások magas telepítési költségének köszönhetően az AC töltőállomások jelenleg a legelterjedtebbek a mindennapi használat számára. Ugyanakkor a magasabb töltési sebesség iránti egyre növekvő kereslet még nagyobb és drágább fedélzeti töltőket tesz szükségessé. Az AllCharge rendszert a Continental mérnökei egy teljesen új megközelítésre alapozták, amely ugyanakkor hihetetlenül egyszerű: ahelyett, hogy még több töltési technológiát zsúfolnának bele az autóba, magát az elektromos meghajtást alakították át „töltővé”. Ehhez az elektromos motor és az inverter (amely a DC és az AC közötti átváltásra szolgál) speciális átalakítására volt szükség, hogy el tudják látni a töltés feladatát is. Az egyetlen extra alkatrész, amelyet a rendszerbe be kellett építeniük egy DC/DC konverter, annak érdekében, hogy az áram mindig a megfelelő feszültségszinten áramoljon az akkumulátorba. Az AC töltés esetében az áram a töltőállomástól az elektromos motoron keresztül áramlik az inverterbe, ahol az átalakítja DC árammá, mielőtt betáplálja az akkumulátorba. DC töltés esetében az áram közvetlenül a DC/DC konverteren keresztül áramlik az akkumulátorba.

Mennyi lesz a gyorshajtás büntetés? Számold ki ITT!

 

Az AllCharge tehát egy univerzális megoldást jelent, amelynek segítségével a sofőrök bármilyen kábel alapú töltőállomást tudnak használni. Sőt, mivel az AC töltésnek így már nincsenek olyan korlátai, mint egy fedélzeti töltőnek, ha az AC infrastruktúra megfelelő, akkor az AllCharge akár 43 kilowattnak megfelelő teljesítménnyel is fel tudja tölteni az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy 10 percnyi töltési idővel 50 km távolságra elegendő áram tölthető a járműbe. Ugyanakkor, az új Continental rendszerrel képes a 400 voltos DC gyorstöltő állomásokat is használni, amelyek 10 percnyi töltés alatt 150 km-re elegendő áramot adnak át. Ugyanezen töltési idő alatt a nagyon nagy akkumulátorral rendelkező prémium autók akár 300 km-re is feltölthetőek, ha egy 800 voltos DC töltőállomásra csatlakoznak. Így a feltöltés ideje sokkal közelebb kerülhet a hagyományos járművek megtankolásának idejéhez. A gyártás a tervek szerint 2022-ben indul.


Tényleges hozzáadott érték: az elektromos autó, mint fontos mobil energiaforrás


Az akkumulátoruk nagy kapacitásából adódóan az elektromos járművek mobil akkumulátorként is funkcionálhatnak. Alap esetben ahhoz, hogy egy fedélzeti töltővel rendelkező elektromos autót ilyen célra használjunk, először fel kell szerelni egy áram átalakítóval (hogy a DC áramot AC árammá alakítsa), melynek költsége több ezer euró. Ezzel szemben az AllCharge rendszer eleve képes kezelni a kétirányú áramlást. A váltakozó áramnak pedig nincs felső kimeneti korlátja. Az AllCharge rendszer kétirányú áramlási képessége lehetővé teszi, hogy az elektromos autó ne csak a magánéletben funkcionáljon energiaforrásként, de mesteremberek vagy mobil szolgáltatást nyújtóknak is hasznos lehet, hiszen valódi hozzáadott értékével új üzleti modellek megvalósítására nyílik lehetőség. A jövőre nézve az elektromos autókra tekinthetünk majd úgy is, mint hálózatba integrált mobil energia tárolókra, fontos szerepet játszva a megújuló energiahasználat felé való átállásban.

Hozzászólások

Így alakul az autópiac az EU-tagállamokban

Új személygépkocsik eladásának változása az EU-tagállamokban, százalék
2018. 11. 18. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Kia zsolnai üzemében új modell gyártását kezdték el

A Kia európai üzemében, a szlovákiai Zsolnán megkezdték egy új modell, a ProCeed kombikupé sorozatgyártását pénteken - tájékoztatta az MTI-t a Kia Motors Hungary Kft.
2018. 11. 17. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kétszámjegyű árbevétel-növekedés a Rábánál

A Rába Járműipari Holding Nyrt. konszolidált árbevétele az első kilenc hónapban 12,5 százalékkal, a harmadik negyedévben 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - áll a társaság gyorsjelentésben, amelyet a BÉT honlapján szerdán kora este publikált.
2018. 11. 15. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az EP nagyobb mértékben csökkentené az új nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátását

A tervezettnél nagyobb mértékben, 35 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új teherautók és buszok szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében.
2018. 11. 15. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A németek ragaszkodnak az autóikhoz

A németek ragaszkodnak autóikhoz, a környezetkímélő eszközök használatának ösztönzése csak a járműállomány növekményében jelentkezett - állapítja meg a német szövetségi közlekedési minisztériumnak a lakosság közlekedési szokásairól összeállított, szerdán bemutatott tanulmánya.
2018. 11. 14. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését

Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines személyautók, kishaszonjárművek értékesítését, illetve forgalomba helyezését 2040-től - közölte terveit a spanyol környezet- és klímavédelmet képviselő ökológiai átmenet nevű minisztérium kedden.
2018. 11. 13. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Eladási rekord a SEAT-nál

Értékesítési rekordot ért el az év első tíz hónapjában a SEAT autógyár annak ellenére is, hogy a szeptemberben bevezetett új emissziós mérési eljárás visszavetette az európai autópiaci forgalmat - tájékoztatta a márka magyarországi importőre, a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. az MTI-t pénteken.
2018. 11. 10. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A visszafogott járműgyártás miatt lett gyengébb az ipari teljesítmény

A visszafogottabb járműgyártás okozhatta az ipar gyengébb teljesítményét szeptemberben az MTI-nek nyilatkozó elemzők szerint.
2018. 11. 09. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nehéz időszak elé néz a BMW

A harmadik negyedévben a BMW csak 1,75 milliárd eurós EBIT eredményt ért el, jócskán elmaradva az 1,91 milliárd eurós várakozástól.
2018. 11. 07. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

32 milliárd forintos autóipari beruházás érkezik Tatabányára

A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára.
2018. 11. 07. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

5,4 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországom

Októberben 5,4 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországom, mint egy évvel korábban, az év első 10 hónapjában 24,2 százalékos volt a növekedés az előző év azonos időszakához képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu a DataHouse Kft. adatai alapján hétfőn.
2018. 11. 05. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordforgalom várható a használt autók piacán

A használt autók forgalma rekordot dönthet az idén Magyarországon - prognosztizálja a Das WeltAuto az első háromnegyed év adatai alapján, ám felhívja a figyelmet arra, hogy az autócserék lendülete immár lassul.
2018. 11. 03. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen

Növelte forgalmát és nyereségét az idei első három negyedévben a Volkswagen konszern, holott a harmadik negyedévben negatív hatással volt eladásaira és bevételére az új emissziós mérési norma bevezetése.
2018. 10. 30. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Átadták a Mercedes-Benz Academy Kecskemétet

8000 négyzetméteres képzési központ épült az autógyár mellett korszerű környezetben, a legmodernebb technológiák felhasználásával, amelyek az ipar 4.0 világára készítik fel a jövő járműipari szakembereit. A Mercedes-Benz Academy Kecskemétet Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója adta át ünnepélyes körülmények között. Az oktatási központ szakközépiskolás diákoknak, főiskolai és egyetemi hallgatóknak, jelenlegi és leendő Mercedes-Benz dolgozóknak biztosít helyet a gyakorlatorientált képzésre. A Mercedes-Benz duális szakképzésében szeptemberben 188 diák, főiskolai szinten 62 hallgató kezdte meg tanulmányait.
2018. 10. 27. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Akkumulátorgyártásba kezdene a Volkswagen csoport

Egy dél-koreai céggel összefogva beszállna az elektromos meghajtású autókban használt akkumulátorok gyártásába a német Volkswagen csoport (VW) - írta csütörtökön a Manager Magazin című német lap.
2018. 10. 26. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Világszerte 1,6 millió autót hív vissza a BMW

Hűtőfolyadék-szivárgás által okozott gyulladásveszély miatt világszerte 1,6 millió autót hív vissza a szervizekbe ellenőrzésre a BMW - számolt be kedden az Automobilwoche német hírportál.
2018. 10. 23. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

96 ezer Opelt hívnak vissza!

Elrendelte 96 ezer Opel autó visszahívását pénteken a német közúti közlekedési hatóság (KBA) a versenytárs Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányában leleplezett visszaéléshez hasonló károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt.
2018. 10. 19. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen nőtt a román járműgyártás

Romániában az egy évvel korábbinál 27 százalékkal több, 346 971 járművet gyártottak az első háromnegyed évben - derült ki a román autógyártó szakmai szervezetek statisztikáiból.
2018. 10. 19. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

A Bloomberg 2018-as Electric Vehicle Outlook jelentése szerint 2040-re az újautó-értékesítések 55 százalékát, illetve a teljes járműállomány 33 százalékát elektromos autók adják majd. Napjainkban tehát már nem az a kérdés, hogy átállunk-e az elektromos közlekedésre, hanem az, hogy mikor és hogyan megy végbe ez az átalakulás. Ehhez mind a járművek üzemeltetésében, mind a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésében fontos lépésekre van szükség, az érintett vállalatoknak pedig számos kérdést kell átgondolniuk. A téma a Hungexpón éppen zajló Automotive Hungary rendezvény kapcsán különösen aktuális. Ezért a kiállítás egyik résztvevőjeként a Schneider Electric, az elektromosautó-töltők piacának szakértője és meghatározó szereplője összegyűjtötte a legfontosabb pontokat, illetve tippeket a felkészüléshez.
2018. 10. 17. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szintet lép a magyar autóipar!

Szintet lép a magyar autóipar, cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák fejlesztésében is - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás szerdai megnyitóján.
2018. 10. 17. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás