A Continental automatizálja az elektromos autók töltését

Sok autós álmodik arról, hogy eljön az a nap, amikor a teljesen elektromos vagy plug-in hibrid elektromos autók feltöltése ugyanolyan egyszerű lesz, mint a hagyományos modellek tankolása. Erre már nem kell tovább várni, a Continental a Las Vegas-i Fogyasztói Elektronika Show-n (CES, 2018. január 9-12.) bemutatta fejlesztését. A CES-re a technológiai cég két új akkumulátor töltő rendszert vitt el, mindkettő hozzájárul ahhoz, hogy az elektromos autókban rejlő előnyöket maximálisan kiaknázhassuk.

A Continental automatizálja az elektromos autók töltését

A legmagasabb fokú kényelemre tervezve a Continental automata vezeték nélküli töltő rendszere induktívan vezeti a töltést, ami azt jelenti, hogy a sofőröknek nem kell ezentúl kábelekkel bajlódni. A rendszer kiegészül a Continental új mikro navigációs megoldásával, amelynek segítségével a jármű teljes pontossággal helyezkedhet a földön lévő töltőegységre. A jövőben a félig automatizált vezetési technológia terén elért további előrelépéseknek köszönhetően ez a művelet a sofőr beavatkozása nélkül is elvégezhető lesz majd.


A Continental másik innovatív rendszere – az AllCharge – forradalmasíthatja a kábel alapú feltöltést. Az AllCharge rendszerrel a sofőröknek nem kell azon aggódniuk, hogy kompatibilis töltőállomást találjanak. Az AllCharge technológiával bármelyik töltőállomásra rá tudnak csatlakozni, akármilyen töltési sebességről, áram típusról vagy feszültségről legyen szó. A rugalmasság és a hatékonyság mellett az AllCharge további előnyökkel is rendelkezik, például lehetővé teszi, hogy az elektromos jármű mobil akkumulátorként funkcionáljon, így AC árammal láthatja el a fedélzetre nem csatlakoztatott eszközöket további kiegészítő nélkül.


Jogosan van jogosítványod? ITT megtudhatod!

Így az autó számos esetben tud áramot biztosítani különböző helyzetekben, például autós baráti összejövetelekkor, vagy mesteremberek eszközeihez egy építkezés helyszínén.


“A Continental egyedülálló kínálattal rendelkezik a töltési technológiák terén, a kiterjedt, több divíziót átölelő know-how tudásunknak köszönhetően” – mondta el Brian McKay, a Continental Észak-Amerika Meghajtási Technológia & Innováció részleg vezetője.


„Azok az innovatív technológiák, melyeket bemutatunk a CES-en, egyszerűbbé, kényelmesebbé és hatékonyabbá teszik az elektromos járművel feltöltését. Ez azt jelenti, hogy az elektromos autókkal megtehető távolság kérdése, ami oly sok emberben vet fel kétségeket, hamarosan teljesen irreleváns lesz. Ezen kívül, hogy a fogyasztók számára további funkciókkal szolgáljunk, az AllCharge rendszer az elektromos járműveket mobil energiaforrássá teszi.”

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Vezeték nélküli, automata feltöltés a maximális kényelem érdekében

Az induktív töltési technológia során az áram vezeték nélkül halad át egy földön lévő töltőállomásból a jármű alján elhelyezett fogadóegység felé. Mivel nagyon fontos, hogy a jármű teljesen pontosan efölött az egység fölött álljon, a Continental kifejlesztett egy mikro-navigációs megoldást, amely egy mágneses helymeghatározó rendszeren alapul, és képes a járművet a hagyományos parkoló asszisztensnél tízszer pontosabban a megfelelő helyre irányítani. A földi egységbe beépített intelligens mágneses mező érzékelők veszik az elektromos jármű által kiadott jeleket, és erre válaszul adatokat küldenek a jármű felé az autóban lévő vezeték nélküli kommunikációs felületen keresztül. A helymeghatározó rendszer, amely a szélessávú frekvenciatartományban működik, képes teljes pontossággal érzékelni a földi egységet még akkor is, ha hó vagy levelek fedik be a felületét. A töltés ezután automatikusan zajlik. A rendszer a töltési folyamat teljes ideje alatt ügyel a biztonságra.


Ennek az induktív töltő rendszernek, amely több mint 90 százalékkal hatékonyabb az eddigieknél, az egyik legnagyobb előnye az, hogy a sofőrök ezentúl nem kell kihagynia egy töltési lehetőséget sem, akármilyen rövid idő is áll rendelkezésére. Például egy 20 perces bevásárló szünet ezentúl elegendő lehet arra, hogy akár 20 km-rel megnöveljük a hatótávolságot, hiszen a 11 kW töltési sebesség, amelyre a Continental rendszerét tervezték, képes minden egyes eltöltéssel töltött perc után körülbelül 1 km-rel megnövelni a vezetés hatótávolságát. Emellett a Continental rendszere lehetővé teszi a meglévő töltési infrastruktúrák számára, hogy azokat az eddigieknél még hatékonyabban használhassuk ki a jövőben. A rendszer a későbbiekben képes lesz automatikusan „átparkolni” az automata elektromos autókat amint a töltés befejeződött. Így akár autók teljes sora feltölthető lesz egy éjszaka alatt egy töltőállomáson. A nemzetközi szabványosítási törekvések, amelyben a Continental aktívan részt vesz, jelenleg azt tűzték ki célul, hogy minden erre alkalmas jármű gyártótól függetlenül képes legyen bármilyen induktív töltőállomást használni.


AllCharge: “Univerzális” megoldás az összes töltőállomás számára

 

A kábel alapú töltés azt jelenti, hogy a hálózatról érkező váltakozó áramot (AC) át kell váltani egyenárammá (DC), mivel erre van szükség az akkumulátor töltéséhez. Az AC/DC átalakítás vagy a töltő állomáson megy végbe (DC töltés), vagy pedig a jármű fedélzetén (AC töltés), egy fedélzeti töltő (OBC) segítségével. A DC töltőállomások magas telepítési költségének köszönhetően az AC töltőállomások jelenleg a legelterjedtebbek a mindennapi használat számára. Ugyanakkor a magasabb töltési sebesség iránti egyre növekvő kereslet még nagyobb és drágább fedélzeti töltőket tesz szükségessé. Az AllCharge rendszert a Continental mérnökei egy teljesen új megközelítésre alapozták, amely ugyanakkor hihetetlenül egyszerű: ahelyett, hogy még több töltési technológiát zsúfolnának bele az autóba, magát az elektromos meghajtást alakították át „töltővé”. Ehhez az elektromos motor és az inverter (amely a DC és az AC közötti átváltásra szolgál) speciális átalakítására volt szükség, hogy el tudják látni a töltés feladatát is. Az egyetlen extra alkatrész, amelyet a rendszerbe be kellett építeniük egy DC/DC konverter, annak érdekében, hogy az áram mindig a megfelelő feszültségszinten áramoljon az akkumulátorba. Az AC töltés esetében az áram a töltőállomástól az elektromos motoron keresztül áramlik az inverterbe, ahol az átalakítja DC árammá, mielőtt betáplálja az akkumulátorba. DC töltés esetében az áram közvetlenül a DC/DC konverteren keresztül áramlik az akkumulátorba.

Mennyi lesz a gyorshajtás büntetés? Számold ki ITT!

 

Az AllCharge tehát egy univerzális megoldást jelent, amelynek segítségével a sofőrök bármilyen kábel alapú töltőállomást tudnak használni. Sőt, mivel az AC töltésnek így már nincsenek olyan korlátai, mint egy fedélzeti töltőnek, ha az AC infrastruktúra megfelelő, akkor az AllCharge akár 43 kilowattnak megfelelő teljesítménnyel is fel tudja tölteni az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy 10 percnyi töltési idővel 50 km távolságra elegendő áram tölthető a járműbe. Ugyanakkor, az új Continental rendszerrel képes a 400 voltos DC gyorstöltő állomásokat is használni, amelyek 10 percnyi töltés alatt 150 km-re elegendő áramot adnak át. Ugyanezen töltési idő alatt a nagyon nagy akkumulátorral rendelkező prémium autók akár 300 km-re is feltölthetőek, ha egy 800 voltos DC töltőállomásra csatlakoznak. Így a feltöltés ideje sokkal közelebb kerülhet a hagyományos járművek megtankolásának idejéhez. A gyártás a tervek szerint 2022-ben indul.


Tényleges hozzáadott érték: az elektromos autó, mint fontos mobil energiaforrás


Az akkumulátoruk nagy kapacitásából adódóan az elektromos járművek mobil akkumulátorként is funkcionálhatnak. Alap esetben ahhoz, hogy egy fedélzeti töltővel rendelkező elektromos autót ilyen célra használjunk, először fel kell szerelni egy áram átalakítóval (hogy a DC áramot AC árammá alakítsa), melynek költsége több ezer euró. Ezzel szemben az AllCharge rendszer eleve képes kezelni a kétirányú áramlást. A váltakozó áramnak pedig nincs felső kimeneti korlátja. Az AllCharge rendszer kétirányú áramlási képessége lehetővé teszi, hogy az elektromos autó ne csak a magánéletben funkcionáljon energiaforrásként, de mesteremberek vagy mobil szolgáltatást nyújtóknak is hasznos lehet, hiszen valódi hozzáadott értékével új üzleti modellek megvalósítására nyílik lehetőség. A jövőre nézve az elektromos autókra tekinthetünk majd úgy is, mint hálózatba integrált mobil energia tárolókra, fontos szerepet játszva a megújuló energiahasználat felé való átállásban.

Hozzászólások

Nőtt a magyar autók átlagéletkora

Néhány éve 10,5 év volt a magyar használtautók átlagos életkora, 2018-ra ez 14,5 évre nőtt, főleg azért, mert sok idős autó került be az országba - mondta a Das WeltAuto márkaigazgatója szerdán az M1 aktuális csatornán.
2019. 02. 20. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

AutoWallis: A Wallis Motor Pest lett az év BMW márkakereskedése 2018-ban

Újabb elismerésben részesült az AutoWallis csoport, miután a BMW Group Magyarország a Wallis Motor Pestet választotta a 2018-as év BMW márkakereskedésének. A BMW márka és a Wallis csoport 25 éves kapcsolatra tekint vissza Magyarországon.
2019. 02. 20. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Suzuki nem tervezi a túlórák számának növelését

A Magyar Suzuki Zrt. nem tervezi a túlórák számának növelését az esztergomi gyárban; a cég kommunikációs vezetőjének tájékoztatása szerint a rendelésállomány alapján a már évek óta érvényben lévő 250 órás éves túlórakeretet sem használják ki.
2019. 02. 18. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bezárja angliai gyárát a Honda

Hétfői brit médiaértesülések szerint három éven belül bezárja angliai gyárát a Honda japán autóipari óriáscég. A Sky News brit hírtelevízió és a BBC közszolgálati médiatársaság forrásai szerint a cég várhatóan kedden jelenti be hivatalosan e döntését.
2019. 02. 18. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökken a dízelautók népszerűsége

Romlott tavaly a német autókereskedők bevételarányos jövedelmezősége elsősorban a dízeljárművek csökkenő népszerűsége és az új modellek típusengedélyének akadozó kiadása miatt - derül ki az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe (ZDK) csütörtökön kiadott közleményéből.
2019. 02. 14. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Ford szerint katasztrófális lenne a megállapodás nélküli Brexit

A Ford szerint "katasztrofális" hatást gyakorolna a cég nagy-britanniai tevékenységére a brit EU-tagság megállapodás nélküli, szabályozatlan megszűnése.
2019. 02. 13. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Használtautó-üzletágát erősíti az AutoWallis: Prémium szalon nyílt Budapesten

A BMW Group Magyarország ügyvezetője nyitotta meg az AutoWallis csoportba tartozó prémium szolgáltatásokat és exkluzív körülményeket kínáló új egységét, a Wallis Prémium Használtautó Centert. A budapesti Könyves Kálmán körúton nyitott kereskedésben a Wallis Motor Pest és Duna szalonok BMW Premium Selection, MINI Next és más használtautó-kínálata érhető el. Az új kereskedésben kiemelt szintű környezettel, kényelemmel és szolgáltatásokkal találkozhatnak a vásárlók. A fejlesztéstől a használtautó értékesítés további növekedését várja az AutoWallis.
2019. 02. 13. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

AutoWallis: Egy lépéssel közelebb a BUX indexhez

Az AutoWallis üdvözli fő tulajdonosának részvénytranzakcióját, melynek köszönhetően a társaság egy újabb lépéssel közelebb került ahhoz, hogy részvényei akár már idén márciusban bekerülhessenek a BUX indexbe.
2019. 02. 11. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtásláncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének.
2019. 02. 11. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővítette romániai gyártókapacitását a Daimler

Bővítette romániai gyártókapacitását a német Daimler járműgyártó, amely kettős tengelykapcsolós, nyolc fokozatú automata sebességváltókat kezdett gyártani a dél-erdélyi szászsebesi (Sebes) üzemében - adta hírül pénteken a Ziarul Financiar című román gazdasági napilap.
2019. 02. 10. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kijátszhatják a szigorúbb kibocsátási szabályokat az autógyártók

A dízelbotrány 2015-ös kezdete óta javultak ugyan a gépjárművek károsanyag kibocsátására vonatkozó uniós jogszabályok, azonban előfordulhat, hogy a frissen bevezetett vizsgálati rendszerek kijátszására is új megoldásokat találnak a gyártók - figyelmeztetett az Európai Unió luxembourgi központú számvevőszéke csütörtökön.
2019. 02. 07. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Toyota azon kevesek egyike, ami...

Japánban a Toyota harmadik negyedéves jelentése tartogatott izgalmakat.
2019. 02. 07. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tavaly csökkent a Daimler nyeresége

Csökkent a Daimler AG nyeresége tavaly a negyedik negyedévben és az egész évben a Stuttgartban szerdán közzétett előzetes eredményadatok alapján.
2019. 02. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

Eredményes évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely megszerzett minősítéseinek köszönhetően közvetlen gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek is. Fejlesztései eredményeként a vállalat tavaly már mintegy 5 millió darab abroncsot gyártott. Célja az, hogy termelési volumenének akár 40%-át is közvetlenül a hazai és nemzetközi autógyáraknak értékesítse.
2019. 02. 04. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Valóban meg vannak számlálva a dízel autók napjai?

Az utóbbi években a dízel autók aránya Európa-szerte csökkent, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. A Használtautó.hu adatai szerint 2012-ben még az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi. A 2015-ben kirobbant dízelbotrány igencsak rányomta a bélyegét az eladásokra, ami persze felfogható pozitívumként is, ha a károsanyag kibocsátást nézzük. Persze meg kell jegyezni, az EU-ban igen szigorúan vett CO2 emissziós értékek pont a visszaszoruló, illetve visszaszorított dízel autókkal tarthatók könnyebben, így annak kapcsán továbbra is igen nagy bajban vannak az autógyártók.
2019. 02. 04. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén előreláthatólag több új autót fognak vásárolni a magyarok

A gazdasági környezet alapján a tavalyinál több, körülbelül 160 ezer új forgalomba helyezett személyautóra számít idén a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
2019. 02. 04. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Németországban százezrek fogják perbe a Volkswagent

Négyszázezernél is több dízelautó-tulajdonos csatlakozott Németországban a Volkswagen (VW) ellen az autógyártó konszern dízelbotránya miatt szervezett csoportos keresethez - írták pénteken német hírportálok.
2019. 02. 01. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén eddig csak nőtt az új személyautók eladása

Az új személyautók eladása 9,2 százalékkal nőtt Magyarországon januárban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 9714-re emelkedett - közölte a Carinfo.hu pénteken az MTI-vel.
2019. 02. 01. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Meredeken zuhant az autógyártás Nagy-Britanniában

Ötévi mélypontra zuhant tavaly a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza, egyértelműen a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) folyamatát övező bizonytalanságok miatt - áll a brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) csütörtökön ismertetett éves beszámolójában.
2019. 01. 31. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megállapodott az Audi és a szakszervezet

Megállapodott szerda délután az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről - tájékoztatta a győri székhelyű vállalat az MTI-t.
2019. 01. 31. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás