A Continental automatizálja az elektromos autók töltését

Sok autós álmodik arról, hogy eljön az a nap, amikor a teljesen elektromos vagy plug-in hibrid elektromos autók feltöltése ugyanolyan egyszerű lesz, mint a hagyományos modellek tankolása. Erre már nem kell tovább várni, a Continental a Las Vegas-i Fogyasztói Elektronika Show-n (CES, 2018. január 9-12.) bemutatta fejlesztését. A CES-re a technológiai cég két új akkumulátor töltő rendszert vitt el, mindkettő hozzájárul ahhoz, hogy az elektromos autókban rejlő előnyöket maximálisan kiaknázhassuk.

A Continental automatizálja az elektromos autók töltését

A legmagasabb fokú kényelemre tervezve a Continental automata vezeték nélküli töltő rendszere induktívan vezeti a töltést, ami azt jelenti, hogy a sofőröknek nem kell ezentúl kábelekkel bajlódni. A rendszer kiegészül a Continental új mikro navigációs megoldásával, amelynek segítségével a jármű teljes pontossággal helyezkedhet a földön lévő töltőegységre. A jövőben a félig automatizált vezetési technológia terén elért további előrelépéseknek köszönhetően ez a művelet a sofőr beavatkozása nélkül is elvégezhető lesz majd.


A Continental másik innovatív rendszere – az AllCharge – forradalmasíthatja a kábel alapú feltöltést. Az AllCharge rendszerrel a sofőröknek nem kell azon aggódniuk, hogy kompatibilis töltőállomást találjanak. Az AllCharge technológiával bármelyik töltőállomásra rá tudnak csatlakozni, akármilyen töltési sebességről, áram típusról vagy feszültségről legyen szó. A rugalmasság és a hatékonyság mellett az AllCharge további előnyökkel is rendelkezik, például lehetővé teszi, hogy az elektromos jármű mobil akkumulátorként funkcionáljon, így AC árammal láthatja el a fedélzetre nem csatlakoztatott eszközöket további kiegészítő nélkül.


Jogosan van jogosítványod? ITT megtudhatod!

Így az autó számos esetben tud áramot biztosítani különböző helyzetekben, például autós baráti összejövetelekkor, vagy mesteremberek eszközeihez egy építkezés helyszínén.


“A Continental egyedülálló kínálattal rendelkezik a töltési technológiák terén, a kiterjedt, több divíziót átölelő know-how tudásunknak köszönhetően” – mondta el Brian McKay, a Continental Észak-Amerika Meghajtási Technológia & Innováció részleg vezetője.


„Azok az innovatív technológiák, melyeket bemutatunk a CES-en, egyszerűbbé, kényelmesebbé és hatékonyabbá teszik az elektromos járművel feltöltését. Ez azt jelenti, hogy az elektromos autókkal megtehető távolság kérdése, ami oly sok emberben vet fel kétségeket, hamarosan teljesen irreleváns lesz. Ezen kívül, hogy a fogyasztók számára további funkciókkal szolgáljunk, az AllCharge rendszer az elektromos járműveket mobil energiaforrássá teszi.”

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Vezeték nélküli, automata feltöltés a maximális kényelem érdekében

Az induktív töltési technológia során az áram vezeték nélkül halad át egy földön lévő töltőállomásból a jármű alján elhelyezett fogadóegység felé. Mivel nagyon fontos, hogy a jármű teljesen pontosan efölött az egység fölött álljon, a Continental kifejlesztett egy mikro-navigációs megoldást, amely egy mágneses helymeghatározó rendszeren alapul, és képes a járművet a hagyományos parkoló asszisztensnél tízszer pontosabban a megfelelő helyre irányítani. A földi egységbe beépített intelligens mágneses mező érzékelők veszik az elektromos jármű által kiadott jeleket, és erre válaszul adatokat küldenek a jármű felé az autóban lévő vezeték nélküli kommunikációs felületen keresztül. A helymeghatározó rendszer, amely a szélessávú frekvenciatartományban működik, képes teljes pontossággal érzékelni a földi egységet még akkor is, ha hó vagy levelek fedik be a felületét. A töltés ezután automatikusan zajlik. A rendszer a töltési folyamat teljes ideje alatt ügyel a biztonságra.


Ennek az induktív töltő rendszernek, amely több mint 90 százalékkal hatékonyabb az eddigieknél, az egyik legnagyobb előnye az, hogy a sofőrök ezentúl nem kell kihagynia egy töltési lehetőséget sem, akármilyen rövid idő is áll rendelkezésére. Például egy 20 perces bevásárló szünet ezentúl elegendő lehet arra, hogy akár 20 km-rel megnöveljük a hatótávolságot, hiszen a 11 kW töltési sebesség, amelyre a Continental rendszerét tervezték, képes minden egyes eltöltéssel töltött perc után körülbelül 1 km-rel megnövelni a vezetés hatótávolságát. Emellett a Continental rendszere lehetővé teszi a meglévő töltési infrastruktúrák számára, hogy azokat az eddigieknél még hatékonyabban használhassuk ki a jövőben. A rendszer a későbbiekben képes lesz automatikusan „átparkolni” az automata elektromos autókat amint a töltés befejeződött. Így akár autók teljes sora feltölthető lesz egy éjszaka alatt egy töltőállomáson. A nemzetközi szabványosítási törekvések, amelyben a Continental aktívan részt vesz, jelenleg azt tűzték ki célul, hogy minden erre alkalmas jármű gyártótól függetlenül képes legyen bármilyen induktív töltőállomást használni.


AllCharge: “Univerzális” megoldás az összes töltőállomás számára

 

A kábel alapú töltés azt jelenti, hogy a hálózatról érkező váltakozó áramot (AC) át kell váltani egyenárammá (DC), mivel erre van szükség az akkumulátor töltéséhez. Az AC/DC átalakítás vagy a töltő állomáson megy végbe (DC töltés), vagy pedig a jármű fedélzetén (AC töltés), egy fedélzeti töltő (OBC) segítségével. A DC töltőállomások magas telepítési költségének köszönhetően az AC töltőállomások jelenleg a legelterjedtebbek a mindennapi használat számára. Ugyanakkor a magasabb töltési sebesség iránti egyre növekvő kereslet még nagyobb és drágább fedélzeti töltőket tesz szükségessé. Az AllCharge rendszert a Continental mérnökei egy teljesen új megközelítésre alapozták, amely ugyanakkor hihetetlenül egyszerű: ahelyett, hogy még több töltési technológiát zsúfolnának bele az autóba, magát az elektromos meghajtást alakították át „töltővé”. Ehhez az elektromos motor és az inverter (amely a DC és az AC közötti átváltásra szolgál) speciális átalakítására volt szükség, hogy el tudják látni a töltés feladatát is. Az egyetlen extra alkatrész, amelyet a rendszerbe be kellett építeniük egy DC/DC konverter, annak érdekében, hogy az áram mindig a megfelelő feszültségszinten áramoljon az akkumulátorba. Az AC töltés esetében az áram a töltőállomástól az elektromos motoron keresztül áramlik az inverterbe, ahol az átalakítja DC árammá, mielőtt betáplálja az akkumulátorba. DC töltés esetében az áram közvetlenül a DC/DC konverteren keresztül áramlik az akkumulátorba.

Mennyi lesz a gyorshajtás büntetés? Számold ki ITT!

 

Az AllCharge tehát egy univerzális megoldást jelent, amelynek segítségével a sofőrök bármilyen kábel alapú töltőállomást tudnak használni. Sőt, mivel az AC töltésnek így már nincsenek olyan korlátai, mint egy fedélzeti töltőnek, ha az AC infrastruktúra megfelelő, akkor az AllCharge akár 43 kilowattnak megfelelő teljesítménnyel is fel tudja tölteni az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy 10 percnyi töltési idővel 50 km távolságra elegendő áram tölthető a járműbe. Ugyanakkor, az új Continental rendszerrel képes a 400 voltos DC gyorstöltő állomásokat is használni, amelyek 10 percnyi töltés alatt 150 km-re elegendő áramot adnak át. Ugyanezen töltési idő alatt a nagyon nagy akkumulátorral rendelkező prémium autók akár 300 km-re is feltölthetőek, ha egy 800 voltos DC töltőállomásra csatlakoznak. Így a feltöltés ideje sokkal közelebb kerülhet a hagyományos járművek megtankolásának idejéhez. A gyártás a tervek szerint 2022-ben indul.


Tényleges hozzáadott érték: az elektromos autó, mint fontos mobil energiaforrás


Az akkumulátoruk nagy kapacitásából adódóan az elektromos járművek mobil akkumulátorként is funkcionálhatnak. Alap esetben ahhoz, hogy egy fedélzeti töltővel rendelkező elektromos autót ilyen célra használjunk, először fel kell szerelni egy áram átalakítóval (hogy a DC áramot AC árammá alakítsa), melynek költsége több ezer euró. Ezzel szemben az AllCharge rendszer eleve képes kezelni a kétirányú áramlást. A váltakozó áramnak pedig nincs felső kimeneti korlátja. Az AllCharge rendszer kétirányú áramlási képessége lehetővé teszi, hogy az elektromos autó ne csak a magánéletben funkcionáljon energiaforrásként, de mesteremberek vagy mobil szolgáltatást nyújtóknak is hasznos lehet, hiszen valódi hozzáadott értékével új üzleti modellek megvalósítására nyílik lehetőség. A jövőre nézve az elektromos autókra tekinthetünk majd úgy is, mint hálózatba integrált mobil energia tárolókra, fontos szerepet játszva a megújuló energiahasználat felé való átállásban.

Hozzászólások

Kisbuszok visszahívására kötelezték a Daimlert

A versenytárs Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányához hasonló rendellenességre hivatkozva több ezer kisbusz visszahívására kötelezte a Daimler német járműgyártó csoportot a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA). A társaság csütörtökön közölte, hogy nem történt jogsértés.
2018. 05. 24. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb visszahívás a Volkswagen csoportnál

A Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche 60 ezer dízel SUV-t hív vissza.
2018. 05. 22. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedes-modell

Franciaországot választotta a Daimler az első tisztán elektromos meghajtású Mercedes-modell, az EQC gyártására, a német járműipari csoport pénteki közleménye szerint a kocsi 2019-től készül a lotharingiai Hambachban.
2018. 05. 19. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatvanezer Porschét hívnak vissza

Visszahívnak hatvanezer Porsche városi terepjárót károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt - közölte a német közúti közlekedési hatóság (KBA) pénteken.
2018. 05. 19. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Csúcson a román autópiac

Romániában 51 853 új járművet értékesítettek az idén az első négy hónapban, csaknem 28 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában, ez tízéves csúcs - közölte a román autógyártók és -importőrök egyesülete (APIA) pénteken.
2018. 05. 18. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordértékesítést vár a BMW Magyarország

A BMW Magyarország idén is rekordértékesítésre számít BMW és Mini modelljeinél - nyilatkozta Massimiliano Di Silvestre, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója az MTI-nek, annak kapcsán, hogy bemutatták a Mini három modelljének új változatait a Balaton felvidéken.
2018. 05. 17. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ekkora nyereséget ért el a Rába Csoport

A Rába Csoport 396,4 millió forint adózott nyereséget ért el az első negyedévben, ami 129,0 százalékkal haladta meg a bázisidőszaki értéket - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
2018. 05. 17. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb rekordév a magyarországi Mercedes-Benznél

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ismét sikeres évet zárt: a termelés az elmúlt esztendőben 4,1 százalékkal haladta meg a 2016-ost, több mint 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autó készült Kecskeméten. A vállalat nettó árbevétele meghaladta a 3,5 milliárd eurót. A profitot teljes mértékben az újabb magyarországi beruházásokra fordítja a vállalat. A Mercedes-Benz gyár társaságként és munkaadóként 2017-ben összesen 23 millió eurónyi adót és járulékot fizetett a magyar állam, illetve a kecskeméti önkormányzat részére.
2018. 05. 14. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A SUV szegmensben erősít a Volkswagen

Az újautópiac bővülésének egyértelmű nyertese Magyarországon is a városi terepjárók (SUV) szegmense, a Volkswagen ebben a piaci kategóriában mostanra négy, jövőre pedig már öt modellel vesz részt - mondta Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria márkaigazgatója a márka prémium SUV-ja, az új Touareg bevezetése alkalmából.
2018. 05. 12. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Teljesen új irányokat vehet az autóipar

Az Audi 2025-ös stratégiájából látható, hogy egyre nagyobb szerepet szánnak a digitális szolgáltatásoknak, melyek az árbevételben is egyre nagyobb súlyt képviselnek majd.
2018. 05. 09. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordforgalom mellett növelte nyereségét a Scania

A rendelésállomány növekedése és árbevételi rekord mellett ért el magasabb nyereséget tavaly a svéd Scania AB haszongépjármű gyártó vállalat az idei első negyedévben - tájékoztatta pénteken az MTI-t a konszern magyarországi érdekeltsége, a Scania Hungária Kft.
2018. 05. 05. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az erős számok ellenére nem emelt profitvárakozásán a BMW

Jó számokat közölt a BMW az első negyedévre, miután 2,73 milliárd dolláros üzemi eredményt jelentett a várt 2,58 milliárd dollárral szemben.
2018. 05. 04. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kötelező lesz beépíteni az eCall automata vészhívó rendszert az új autókba

Több mint 20 évvel azután, hogy az első fejlett telematikai rendszerrel felszerelt autók legördültek a gyártósorról, a kapcsolódás 2018 áprilisától alapfelszereltség lesz minden új típus jóváhagyása esetében Európában. Ezentúl minden olyan új autóba -ami 2018 áprilisa után kap típus jóváhagyást az Európai Unióban- kötelező lesz beépíteni az eCall automata vészhívó rendszert, függetlenül a gyártótól, a modelltől és az árkategóriától. A Continental technológiai vállalat 1996 óta fejleszt telematikai egységeket, és örömmel fogadta az Európai Unió döntését az eCall-lal kapcsolatban. „Az eCall számunkra azt jelenti, hogy egy óriási lépéssel közelebb kerülhetünk a Vision Zerohoz – egy halálos balesetek és sérülések nélküli mobilitás jövőképhez –, hiszen baleset esetén a segítség automatikusan útnak indul. Ha a telematikai egységet más célra is használjuk, például valós idejű információszerzésre a közlekedés áramlásáról vagy a lehetséges veszélyhelyzetekről, a balesetek aktívan elkerülhtjük, és a feltorlódás mértéke is csökkenhet” – mondta el Johann Hiebl, a Continental Info-szórakoztatás & Kapcsolódás üzletágának vezetője.
2018. 05. 04. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekord eredmény a Skoda Autónál

Rekord működési eredményt ért el a német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto az idei első negyedévben.
2018. 05. 03. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel 40 százalékkal nőtt az új autók eladása

Az előző év azonos időszakához képest 38,9 százalékkal több, 12 056 személygépkocsit helyeztek forgalomba áprilisban, az idei első négy hónapban pedig 32,2 százalék volt a növekedés 2017 azonos időszakához képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a carinfo.hu autópiaci hírportál kedden az MTI-vel.
2018. 05. 02. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogy néz ki a Tesla egy BMW visszapillantójában?

Amikor azt mondjuk “elektromos autó”, az Ön gondolatai azonnal a Tesla felé fordulnak, míg nekünk a BMW jut eszünkbe. Természetesen Ön sem jár egyáltalán messze az igazságtól, hiszen a konnektoros autók és a Tesla egy mindennapos házasságnak a példája. Tudja, süt a Nap, kék az ég, és ezekhez hasonló, de mint általában, itt is előbb utóbb kibújik a szög a zsákból és napvilágot látnak azok az előre soha meg nem nevezhető problémák. Talán akkor nincs gáz – legalábbis az utolsó pillanatig -, ha az egyik fél egy profi szélhámos, de ebbe ne menjünk bele, mert csak sírás lesz a vége. Ragaszkodjunk a tényhez, amely pontosan megállapítható. A Tesla (most sem) tudja tartani a szavát, és erre mindjárt visszatérünk.
2018. 05. 02. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az autóalkatrészek húzzák a magyar járműipart

Az autóalkatrészeknek köszönhető a járműipar robbanásszerű fejlődése Magyarországon. A terület mára a teljes magyar ipari termelés közel egyötödét adja. Jelenleg 620 járműipari vállalkozás működik hazánkban, amelyek szakemberei most először vesznek részt együtt a járműtechnológia vívmányait bemutató kiállítások és a nagy, nemzetközi autós show-k pörgős világát ötvöző idei Autotech Future Expo&Show-n. Közép-Európa legnagyobb autóipari eseménye két napon keresztül, 19 ezer négyzetméteren, a Hungexpo A pavilonjában várja az érdeklődőket, ahol 12 ország legnagyobb márkái és alkatrészgyártói több száz standon mutatják be legújabb fejlesztéseiket. Az idei expón először lesznek jelen a nemzetközi kiállítók mellett a magyar alkatrészgyártók nagyágyúi is, akik a szórakoztató programokon túl szakmai előadásokon és workshopokon is részt vehetnek.
2018. 04. 30. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az autóalkatrészek húzzák a magyar járműipart

Az autóalkatrészeknek köszönhető a járműipar robbanásszerű fejlődése Magyarországon. A terület mára a teljes magyar ipari termelés közel egyötödét adja. Jelenleg 620 járműipari vállalkozás működik hazánkban, amelyek szakemberei most először vesznek részt együtt a járműtechnológia vívmányait bemutató kiállítások és a nagy, nemzetközi autós show-k pörgős világát ötvöző idei Autotech Future Expo&Show-n. Közép-Európa legnagyobb autóipari eseménye két napon keresztül, 19 ezer négyzetméteren, a Hungexpo A pavilonjában várja az érdeklődőket, ahol 12 ország legnagyobb márkái és alkatrészgyártói több száz standon mutatják be legújabb fejlesztéseiket. Az idei expón először lesznek jelen a nemzetközi kiállítók mellett a magyar alkatrészgyártók nagyágyúi is, akik a szórakoztató programokon túl szakmai előadásokon és workshopokon is részt vehetnek.
2018. 04. 26. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó negyedévet tudhat maga mögött a Volvo haszongépjármű gyár

Növelte forgalmát és nyereségét az első negyedévben a teherautókat, autóbuszokat és építőipari gépeket gyártó svéd AB Volvo járműipari konszern a honlapján kedden közzétett eredmény beszámoló szerint.
2018. 04. 25. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás

Az idei első negyedévben 121 678 járművet gyártottak Romániában, 23 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában, mindkét fő autógyártó, a Ford és a Dacia is növelte kibocsátását.
2018. 04. 24. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás