A Google keresőmotor frissítése tönkreverheti cégét, ha nem figyel

A mostani algoritmus-frissítés a hazai vállalkozásokat is érintette, a friss adatok szerint a vállalkozások közel 60%-ának változott a forgalma a keresőóriás algoritmusának frissítését követően. Az ALH Consulting elemzése szerint most az olcsó és inkorrekt megoldásokat használó cégek jártak rosszul.

A Google keresőmotor frissítése tönkreverheti cégét, ha nem figyel

A világhálón kereskedő vállalkozások ki vannak szolgáltatva a keresőmotorokat hangoló mérnököknek, hiszen az algoritmus dönti el, hogy melyik vállalkozás lehet az első találati oldalon, és ki az, aki láthatatlan marad a versenyben. A Google nem csinál abból titkot, hogy a megfelelő láthatóság elérése így vagy úgy, de sok erőforrást igényel: a megvásárolt hirdetések, a napjainkban reneszánszát élő SEO eszközök vagy szakemberek munkája mindenképpen törődést és pénzt igényel.

Amikor megváltozik az algoritmus, borul az addigi sorrend
 
A hátrébb kerülő kivállalkozások termékeire, szolgáltatásaira pedig nehezebben találnak rá a lehetséges vásárlók. Egy komoly látogató-csökkenés pedig akár tönkre is vághatja a gyanútlan honlap tulajdonost. A nap végén azok maradnak állva - azaz a keresési listák élvonalában -, akik folyamatosan figyelik és értik a változásokat, gyorsan reagálnak és ismerik a megfelelő megoldást.

A kevesebb erőforrással rendelkező kis- és középvállalkozások törékenyebbek, a tapasztalatok szerint pedig nem ritka, hogy egy algoritmus változás következtében akár a felére zsugorodik egy online értékesítő cég forgalma, ami végzetes lehet. Ez a folyamat hosszú távon egyértelműen azok malmára hajtja a vizet. akik több pénzt és időt szánnak a keresőoptimalizálásra.

Egy korábbi frissítés tapasztalatai

2015-ben úgy módosították a Google kereső algoritmusát, hogy a rangsoroláskor előnyben részesítse a mobilkészülékekre optimalizált oldalakat, azon belül is a felhasználóbarát "pinch and zoom" funkciót használó lapokat. Egy akkori felmérés szerint az 1000 megkérdezett vállalkozás 42%-a érzékelte a látogatások váratlan csökkenését, 32%-uk pedig az értékesítési számokat illetően is visszaesést tapasztalt.

Akkor meglehetősen furcsa választ a Google adott a csökkenésekre: „Az oldalak nem tűnnek el a keresőmotorból, és még elérhetnek jobb helyezést, ha például jobb tartalmakat hoznak létre”

Medic Update: ahol dolgozik a fűrész, ott hull a forgács


A keresési algoritmust 2018. augusztusában és októberében is módosították, ezek a frissítések „Medic update” és „Birthday update” néven híresültek el. A frissítés célja természetesen a keresés hatékonyságának a javítása, volt, azonban valami nagyon félresikerült és sok volt a váratlan kellemetlenség. A változtatások elsősorban az egészségügyben végeztek pusztítást, és olyan mértékben borították fel a kulcsszavas keresések eredményeinek találati sorrendjét, hogy a szakmai képviseletek világszerte tiltakozni kezdtek.

Hazai visszhangokkal is lehetett találkozni, a orvosokból, gyógyszerészekből, kommunikációs-média szakemberekből álló „Hiteles Egészség-Kommunikációért Egyesület (HEKE)” például azt jelezte 2018 novemberében, hogy a frissítések jelentősen rontottak az online egészség-kommunikáció minőségén: az EgészségKommandó által hitelesnek minősített weboldalak meghatározó hányadának csökkent a látogatottsága, és számos egészségügyi kulcsszóra keresve megbízhatatlan oldalak, fórumok törtek a találati lista elejére a Google bugyraiból. Mindez egyértelműen ellentétes a betegek érdekeivel.
###äjanlo###
A 2019. márciusi frissítés

Március elején egy "2019 March Core Update" nevű - nem hivatalosan Florida 2-ként becézett - algoritmusfrissítés zajlott le a Google keresőmotorjában. A jelek szerint ennek a célja a sok zavart okozó Medic és Birthday update-ekben elkövetett bakik, vagy koncepcionális hibák kijavítása. Ezt támasztja alá, hogy a Search Engine Roundtable felmérése szerint a válaszadók 57%-a máris forgalomnövekedést észlelt a frissítésnek köszönhetően – a Sistrix SEO blogja szerint pedig a most érintett cégek 75%-át vaskosan érintették a tavalyi frissítések is.


A magyar forgalmi adatok szerint a vállalkozások itthon is megérezték a változás hatásait. Kevés a következmények értékeléséhez rendelkezésére álló adat; az  ITE.hu összegzése szerint egyes, népszerű egészségügyi oldalak furcsa módon a tavalyi és a mostani frissítéssel is veszítettek, míg a kisebb egészségügyi szolgáltatók és portálok viszont inkább javulást könyvelhettek el.

Az ALH elemzése arról számol be, hogy míg a nagyobb szereplők nominálisan többet veszítettek a módosításkor, a folyamatnak már középtávon is kifejezetten az olcsóbb, vagy trükköző szereplők a vesztesei. Ezzel szemben azok a vállalkozások, amelyek értik a SEO jelentőségét, jó szakértőkkel dolgoznak, felkészültek és időben reagáltak az eseményekre, nem rontottak látogatottságukon, sőt, gyakran jelentős növekedést értek el. A fejlődés iránya tehát valójában jó, ám ha egy cég továbbra is az élmezőnyben akar maradni, akkor össze kell szednie magát.

Mit tehetünk?


A Google szerint nem sokat. Nincsenek sablonszerű megoldások a forgalom stabilizálására. Voltaképpen már az is egy szakmai kihívás, hogy az oldal tulajdonosa megtudja, hogy pontosan min kell változtatnia az előkelőbb helyezéséért.
Érdemes minden online vállalkozásnak szembenéznie a történet tanulságaival. Egyrészt a Google motor változásai ellen nehéz védekezni – látható, hogy még a nagy oldalak forgalma is jelentősen csökkenhet. Az algoritmust önmagában nem igazán hatja meg a cégméret, vagy a szakmai kiválóság, azokat az oldalakat szereti, amelyekkel valóban törődnek üzemeltetői. Jó ötlet lehet tehát a weboldal átalakítása, új technológiák alkalmazása, jobb tartalmak, új struktúrák létrehozása, a linképítés is, ám mindez sok pénzbe kerülhet, amivel persze főleg a nagyok rendelkeznek. A kisebbeknek mindent maguk kell kitalálniuk és megvalósítaniuk, vagy szakértőhöz kell fordulniuk, hogy pontosan megtudhassák, hogy hol kell javítani láthatóságukon.

Másrészt az algoritmus módosításoknál bekövetkező forgalomcsökkenés egyvalamit biztosan jól mutat: nincs idő a tétlenkedésre, a verseny minden újabb frissítéssel élesedni fog. Eljött az ideje a weboldal nagytakarításának és az online marketing újragondolásának, azaz a tervezésnek és a fejlesztésnek, mert ebben a versenyben csak az maradhat az élen, aki naprakész, minőségi tartalmat, valamint modernebb megoldásokat tud kínálni a látogatóknak.

Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor
Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?


Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Oroszország a Twittert, a Facebookot és a WhatsAppot sem kímélte

Megbírságolta egy moszkvai bíróság csütörtökön a Twittert, a Facebookot és a WhatsAppot az orosz állampolgárok adatainak Oroszországban történő lokalizálását (az ország területén működő szerveren való tárolását) előíró jogszabályok megsértése miatt.
2021. 08. 28. 08:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Az Axel Springer megveszi a Politicót

az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
2021. 08. 27. 21:00
Megosztás:

Világörökségi hatástanulmány készül a Gellért-hegyi siklóhoz

Az UNESCO előírásainak megfelelő, komplex világörökségi hatásvizsgálat készül a Gellért-hegyi sikló tervezéséhez kapcsolódóan. A vizsgálat célja a megvalósuló beruházásnak a világörökségi helyszín kiemelkedő egyetemes értékeire gyakorolt hatásainak felmérése és további örökségvédelmi javaslatok megfogalmazása. A felméréshez kapcsolódóan olyan látványképek is készülnek, amelyek bemutatják, hogy a legfontosabb fővárosi turisztikai látványpontokból hogyan fog látszódni a felvonó. A Gellért-hegyi sikló új, kiemelkedő turisztikai célpontként segíti Budapest idegenforgalmának újjáélesztését, emellett teljesen kiváltja majd a Gellért-hegy közútjait megterhelő turistabusz-forgalmat. Ezáltal hozzájárul a levegőminőség javulásához és a városrész élhetőbbé válásához.
2021. 08. 26. 13:00
Megosztás:

Lejegyezték a Masterplast Nyrt. 9 milliárd forint értékű Nkp-kötvényeit

A Masterplast Nyrt. 9 milliárd forint névértékű kötvényt bocsátott ki, a teljes mennyiséget lejegyezték a kötvények hétfői aukcióján - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn.
2021. 08. 26. 07:30
Megosztás:

Jelentősen nőtt a Rába nyeresége

elentősen, 239,5 százalékkal 1,5 milliárd forintra nőtt a Rába Járműipari Holding Nyrt. adózás utáni nyeresége a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest - közölte a győri székhelyű járműgyártó vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerda este.
2021. 08. 26. 06:30
Megosztás:

Távközlési szuperholdingot hoz létre a magyar állam és a 4iG

Együttműködési megállapodást kötött Mager Andrea, az Antenna Hungária Zrt. (AH Zrt.) tulajdonosi jogait gyakorló nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter és a 4iG Nyrt. (4iG) - tájékoztatta az informatikai cég szerdán az MTI-t.
2021. 08. 26. 06:00
Megosztás:

A dolgozók harmada home office-ban marad, az IT-védekezést is ehhez kell igazítani

Év végére globálisan az alkalmazottak csaknem harmada távmunkában végzi el a feladatait, arányuk pedig a közeljövőben sem csökken jelentősen. Ez arra kényszeríti a szervezeteket, hogy legalább öt, egyes szektorokban akár tíz évvel is előrehozzák a digitális átalakítási terveiket. Ennek megfelelően a vállalatoknak az IT rendszereik védelmét is ehhez kell igazítani, s erre tekintettel kell kialakítani — hívja fel a figyelmet a Maxvalor Hungary, a dán Heimdal Security magyarországi forgalmazója.
2021. 08. 25. 13:00
Megosztás:

A SZTAKI kutatóival készít robotot építő robotot Ottonie von Roeder

A Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) kutatóival és mérnökeivel készít robotot építő robotot Ottonie von Roeder német művész, aki a Goethe Intézet jóvoltából érkezik szeptemberben Budapestre - tájékoztatta a SZTAKI kedden az MTI-t.
2021. 08. 25. 06:00
Megosztás:

Diákok fejlesztettek digitális tanulási eszközöket krónikus beteg gyerekeknek

Interaktív nyelvtanuló applikációjával a Fazekas Gimnázium diákjaiból álló csapat nyerte meg a Morgan Stanley budapesti központja által idén először megrendezett Code to Give hackathont. A vállalat felhívására diákok, pályakezdők és tapasztalt szakemberek jelentkeztek, hogy a Morgan Stanley informatikusaival együttműködve, az Amigos a gyerekekért Alapítvány partnereként innovatív tanulási eszközöket fejlesszenek krónikus betegség miatt hosszabb kórházi kezelésre szoruló gyerekek és tinédzserek számára.
2021. 08. 24. 15:00
Megosztás:

Tovább terjeszkedik az AutoWallis

Újbudán, a Kopaszi-gát közelében vásárolt 18 ezer négyzetméteres ingatlant az AutoWallis, amelyen több márkának is helyet adó multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ fejlesztését tervezi a társaság.
2021. 08. 24. 11:00
Megosztás:

A Rába 20 százaléka a Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerül

A Rába Járműipari Holding Nyrt. részvényeinek 20 százaléka a Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerül ingyenesen a Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-től, az alapítvány közérdekű céljainak megvalósítása érdekében - közölte a járműgyártó vállalat hétfőn a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2021. 08. 24. 07:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Pénzügyi tudatosságra nevel egy új magyar applikáció

Világviszonylatban is egyedülálló az a magyar fejlesztésű applikáció, amelyet két pénzügyi szakember apuka alkotott meg, hogy segítsenek vele megalapozni a gyerekek pénzhez való viszonyát.
2021. 08. 23. 18:00
Megosztás:

A Continental egy zseniális ötlettel rukkolt elő

Continental akár jövőre megkezdheti a műanyag palackok újrahasznosítását a gumiabroncs-gyártás során, már rendelkezésére áll az ehhez szükséges technológia, amelyet az OTIZ Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztett ki - ismertette a társaság közleményében.
2021. 08. 22. 10:00
Megosztás:

Egyre többen veszik online az iskolaszereket

Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
2021. 08. 21. 10:00
Megosztás:

800 új légiutaskísérőt vesz fel még idén a Wizz Air

A Wizz Air korábban nem tapasztalt méretű nemzetközi toborzásba kezd, amelynek célja 800 új légiutaskísérő felvétele még ebben az évben - jelentette be közleményében a légitársaság, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-nek.
2021. 08. 20. 06:00
Megosztás:

Nőtt az ANY Biztonsági Nyomda árbevétele

Az ANY Biztonsági Nyomda Nyrt. 22,4 milliárd forint konszolidált nettó árbevételt ért el az első fél évben, csaknem 73 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában; nettó eredménye 2,19 milliárd forintot tett ki, 1,88 milliárd forinttal, 627,5 százalékkal nőtt a tavalyi első fél évhez képest - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
2021. 08. 20. 05:00
Megosztás:

Az Északi Áramlat-2 már idén szállíthat gázt

A még épülő Északi Áramlat-2 gázvezeték a várakozások szerint már az idén 5,6 millió köbméter gázt szállíthat Németországba - közölte csütörtökön a Gazprom orosz gázipari vállalat.
2021. 08. 20. 01:00
Megosztás: