A klímaváltozás megváltoztatta az internetes keresési és vásárlási szokásokat

Az időjárás tartós változása mérhetően kihat az online vásárlási szokásokra is. A vállalkozásoknak fel kell ismerni a jeleket, és alkalmazkodniuk kell a klímaváltozáshoz.

A klímaváltozás megváltoztatta az internetes keresési és vásárlási szokásokat

Számos termék, szolgáltatás esetében a kereslet együtt mozog a hőmérő higanyszálával. Tipikusan ilyen a klímaberendezés, a medence vagy éppen a téli autógumi. Az ehhez hasonló termékek iránt kiugróan megnő a kereslet, amint a hőmérő szélsőséges értéket mutat.

„Ebben még nincs is semmi különös. Azonban, ha összehasonlítjuk az elmúlt évek keresési adatait, akkor látható, hogy az időjárás megváltozása megváltoztatta az internetes keresési és vásárlási szokásokat. Szépen lassan eltolódnak a vásárlási szezonok” - mondta Szabó László, a Growww Digital online növekedési szakértője.


Mennyi tartalékra van szükségem? - ITT kiszámolhatod!


A változás a legszemléletesebben a téli autógumi keresések alakulásán érhető tetten. A téli guminak akkor van csúcsszezonja, ha tartósan hidegre fordul az idő. Ez pedig évről évre egyre későbbre tolódik.



1. ábra: a téligumi Google keresési csúcsának alakulása 2009 és 2017 között

A Google Trends keresési adatai alapján látható, hogy míg 2009-ben és 2010-ben a 41. héten volt a keresési csúcs, addig az elmúlt két évben ez a 45. hétre tolódott (1. ábra). Vagyis 2017-ben csaknem egy teljes hónappal később indult a szezon, mint 2009-ben. Érdekességként: ha ezt a változást összevetjük az országos évi középhőmérsékletek alakulásával (2. ábra), hasonló tendencia látható.

Szabó László szerint ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy éppen ennyivel később kell hirdetni az interneten. Ha hidegben vesznek téli autógumit az emberek, akkor hidegben kell reklámozni is. A nem megfelelő időzítés azt jelenti, hogy idejekorán ellőjük a puskaport. Ezért napi szinten figyelni kell az időjárást, és amint leesik a hőmérséklet, a hirdetéseket is ennek megfelelően kell optimalizálni.



2. ábra: Az országos évi középhőmérsékletek 1901 és 2017 között

A változás lassú és láthatatlan


A téli gumi piacéhoz hasonló változás lassan megy végbe; eleinte többnyire észrevétlen, vagy nem tűnik jelentősnek. A változás számos piacra kihatással lehet: a turizmusra, a kereskedelemre vagy éppen az építőiparra. Aki időben reagál, jelentős piaci előnyhöz juthat.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Ezért a vállalatoknak érdemes megnézni, hogy van-e olyan terméke vagy szolgáltatása, amire mérhetően kihat a klímaváltozás, például a szezon eltolódásával. Ezt a tendenciát a felhasználók internetes keresései, valamint a vásárlási és piaci információk - például a konkurencia hirdetéseinek, szezonális akcióinak - elemzése pontosan jelzik. Csak olvasni kell a jelekből. Ha a változás tetten érhető, akkor változtatni kell az értékesítési és a hirdetési stratégián.

Az online növekedési szakértő szerint ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a példában említett téli autógumik piacán egy jó ajánlatot kombinálva a várható - hideg - időjárással, optimalizáltan lehet megjelenni a keresőben hirdetésként, maximalizálva a hatékonyságot. Nincs elpazarolt költség, akkor fut a hirdetés, amikor a vevők keresni fognak. Ráadásul mindezt automatizálni is lehet.

Bízd a munkát a mesterséges intelligenciára

Már léteznek olyan automatizált hirdetéskezelő megoldások, amelyek az időjárás-előrejelzés alapján módosítják a hirdetéseket. Ilyen például a Growww Digital által fejlesztett ROIminerszoftver is.

Persze mindez kézi irányítással is működtethető. Lehet figyelni az időjárás-előrejelzéseket és bekapcsolni a hirdetést a megfelelő időben, azonban hosszú távon mindenképpen hatékonyabb automatizálni a folyamatot.

[1] Forrás: https://www.met.hu/eghajlat/magyarorszag_eghajlata/eghajlati_visszatekinto/elmult_evek_idojarasa/


Hozzászólások

10 százalékos béremelés várható a Penny Marketnél

A Penny Market Kft.-nél az előző évhez hasonlóan idén is 10 százalékos béremelést terveznek, a béren kívüli juttatások rendszerét is fejlesztik, 2019. január 1-től a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók havonta 14 000 forint értékű, SZÉP-kártyán elérhető juttatásban részesülnek - közölte az áruházlánc szerdán az MTI-vel.
2019. 01. 24. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre többet költünk videojátékokra

Magyarországon a felnőtt lakosság 60 százaléka videojátékozik, és folyamatosan nő az erre fordított összeg is, évente nagyjából 41 milliárd forintos forgalmat generál a videojátékozás az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. legfrissebb, reprezentatív kutatása szerint.
2019. 01. 22. 10:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre nagyobb a prémium autók iránti kereslet

Majdnem 10 százalékkal nőtt a kereslet a prémium autók iránt tavaly - mondta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója hétfő reggel az M1 aktuális csatornán.
2019. 01. 21. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnyitja első magyar Pop-Up üzletét a Huawei

Szombaton 11 órától 120 féle termékkel, a vállalat csúcskészülékeivel és modern dizájnnal várja a vásárlókat Magyarország első Huawei Pop-Up Store-ja az Aréna Plázában. A 25m2-es üzletben a gyártó legnépszerűbb okostelefonjai mellett az érdeklődők megtalálhatják a Huawei táblagépeit, notebookjait és közel száz kiegészítő közül is válogathatnak.
2019. 01. 19. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az EU védővámot vezet be kínai elektromos biciklikre

Az Európai Unió védővámot vezet be a kínai gyártmányú elektromos kerékpárok uniós behozatalának megfékezésére, mivel a kínai gyártók tisztességtelen nyereségre tesznek szert, megkárosítva ezzel az európai gyártókat, és elárasztják a piacot - közölte az Európai Bizottság az unió hivatalos lapjában pénteken.
2019. 01. 19. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hipermarketekben kampányol az élelmiszerpazarlás ellen a SPAR

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. idén is takarékosabb és gazdaságosabb élelmiszer felhasználásra buzdítja a vásárlókat.
2019. 01. 18. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Applikációval rendelték és Kínából hozatták a karácsonyi ajándékokat tavaly a magyar fiatalok

Internetes webáruházak, bevásárlóközpontok és hipermarketek a nyertesei a karácsonyi vásárlási láznak Magyarországon. Bár a plázák látogatottsága egyre emelkedik, egyre többen használnak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére – derül ki a Selectivv legfrissebb elemzéséből. A magyar piacra 2018-ban belépett kutatócég vásárlási szokásainkat, mozgásunkat mobiltelefon-használatunk elemzése segítségével képes a kereskedelem számára hasznos adatokká formálni.
2019. 01. 18. 10:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén csökkenhet a magyarországi használtautó-import

Az idén várhatóan már csökkenni fog a magyarországi használtautó-import a Das WeltAuto szerint, az országos hálózattal rendelkező kereskedő cég úgy véli, a behozatal a 2018-ban forgalomba helyezett 158 790 járművel elérte a csúcsát.
2019. 01. 16. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem alkalmazza az évi 400 órás túlórakeretet a MediaMarkt

Nem alkalmazza az évi 400 órás túlórakeretet a MediaMarkt, de biztosít munkaidőn túli feladatokat azoknak, akik kiegészítő jövedelmet szeretnének.
2019. 01. 15. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Több áruházlánc is jelentős béremeléseket jelentett be

Jelentős béremeléseket jelentett be az Auchan és a Spar, kiemelve a versenyképes fizetések és az alkalmazottak megbecsülésének jelentőségét.
2019. 01. 14. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Összesen 8 millió forint bírsággal zárták a téli élelmiszerlánc-ellenőrzést

Több mint 8 millió forint bírsággal zárult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a megyei kormányhivatalok téli élelmiszerlánc-ellenőrzése, de a vizsgálatok túlnyomó többsége nem talált szabálytalanságot.
2019. 01. 10. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megegyezés született a 2019-es bérekről a SPAR-nál

Megállapodott a 2019-es bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete. A megegyezés értelmében a vállalat munkavállalóinak jelentős része magasabb fizetést kap az idei évtől, valamint a vállalatnál érvényben lévő Kollektív Szerződés túlórára és munkaidőkeretre vonatkozó szabályai nem változnak. Ezen túlmenően a kedvezőtlen adóváltozások ellenére megváltozott formában, de megtartásra kerül a SPAR hűségprogram, melynek keretében további béren kívüli juttatásokat is kapnak a munkavállalók, és megmarad a 13. havi juttatás is. A béremelést a SPAR kizárólag saját forrás felhasználásával valósítja meg.
2019. 01. 10. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

65 hónapja folyamatosan bővül a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi forgalom már 65 hónapja folyamatosan bővül, a 2018. január-novemberi időszakban mért 6,3 százalékos növekedés pedig az utóbbi négy évben a legnagyobbnak tekinthető - mondta Pomázi Gyula, az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára hétfőn az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataira reagálva.
2019. 01. 08. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lassulhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése

Nem lepte meg az MTI-nek nyilatkozó elemzőket a kiskereskedelmi forgalom növekedési ütemének novemberi enyhe lassulása, amihez ez előző év magas bázisadatai is hozzájárultak. A reálbérek szerényebb idei emelkedésével összhangban a fogyasztás szerényebb emelkedésére számítanak ebben az évben az elemzők, de a tavalyi 6-7 százalékos egész éves növekedést követő 4-5 százalék közötti ütem még mindig a gazdasági növekedés legfőbb húzóereje marad.
2019. 01. 07. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Novemberben 5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom

Tavaly novemberben a nyers adat szerint 5,3 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 5,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma az egy évvel korábbihoz mérve - jelentette hétfőn első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2019. 01. 07. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb sztrájkkal kezdték az évet az Amazon dolgozói

Újabb sztrájkkal kezdték az évet az Amazon internetes áruház Madrid melletti logisztikai központjának dolgozói csütörtökön, továbbra is jobb fizetési és munkafeltételeket követelve.
2019. 01. 04. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

5 meggyőződés, amely beleégett a magyar vásárlók tudatába

„Finomabb, mert magyar”. „Megbízhatóbb, mert kistermelőtől származik”. „Nincs benne semmi mesterséges, tehát egészséges”. Bizonyára mindenki hallotta már ezeket a bölcsességeket, amelyeket azonban néha jobb fenntartással kezelni.
2019. 01. 03. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Európai terjeszkedésre készül a legnagyobb kínai online kereskedelmi portál

Európai terjeszkedésre készül a legnagyobb kínai online kereskedelmi portál, az Alibaba - írta csütörtökön a Handelsblatt című német üzleti lap.
2019. 01. 03. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tavaly sokkal több új autót vásároltunk

Tavaly 136 601 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 17,5 százalékkal többet, mint 2017-ben - közölte a Carinfo.hu az MTI-vel a DataHouse Kft. adatai alapján.
2019. 01. 02. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A fiatalok az ár, az idősebbek a kedvezmény alapján vásárolnak kuponokat

A fiatalokat az ár, az idősebbeket a kedvezmény mértéke érdekli a kuponok vásárlásakor - derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából.
2018. 12. 30. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás