A közösségi média kiegészítő szerepe megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!

A szakember hiány szinte minden ágazatban felütötte már a fejét, ezért a HR szerepe a megfelelő szakemberek megtalálásában és megtartásában fontosabb, mint valaha. De hol és hogyan találjunk rá a potenciális jelöltekre? Szigeti Nikoletta, a Profession Services Üzletágvezetője szerint a közösségi média jó kiegészítője lehet a még mindig leghatékonyabb toborzási formának: az állásportálon való hirdetésnek.

A közösségi média kiegészítő szerepe megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!

A munkaerőpiac visszavonhatatlanul átalakult: valamennyi iparágban globálisan megnőtt a kereslet a szakemberek iránt, mind a kékgalléros, mind a fehérgalléros munkakörökben. Az IT, a gyártás-termelés, a pénzügy, a logisztika és a szolgáltató-szektor is érintett: a munkaerőhiánnyal éppúgy küzdenek, mint a megtartás nehézségeivel. A HR és a vállalati stratégia így arra kényszerül, hogy új lehetőségeket találjon a minőségi munkaerő bevonzására. Erre épül az elmúlt években egyre fontosabbá váló employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés, és így kapott helyet a toborzásban a közösségi média is. Ugyan a cégek 78 százaléka* tekinti elsődleges toborzási eszköznek az állásportálon elhelyezett hirdetést, de ma már elengedhetetlen a közösségi oldalak komplementer jelenléte.


Erősödő fókusz

A social media jelentősége egyre nagyobb az álláskeresésben és a jelöltek megtalálásban is. „Ez a tendencia a trendeket figyelve sem fog enyhülni, ugyanis egyre okosabb és automatizált rendszereket fejlesztenek le globális szinten azért, hogy ezek a felületek adatbázisokként működhessenek, és a hirdetéseket is minél pontosabban lehessen célozni, a legnagyobb számban elérve a potenciális munkavállalókat” – fejti ki Nikoletta.

Mennyi pénzt kellene keresnem, ha rendesen megfizetnének?

Mindehhez kapcsolódik a vállalatok részéről az egyre tudatosabb jelenlét a közösségi oldalakon, már a legkisebb cégek ugyanúgy felismerik ennek szükségességét, mint a legnagyobbak. „A jelöltek legszívesebben az ismert márkákhoz jelentkeznek, nem mindegy tehát, hogy egy cég mit és hogyan mutat meg magából ebben az online térben. Sok nagyvállalat már ezeken a felületeken kommunikál dolgozóival, itt alakítanak ki különböző csoportokat, és erre alapozzák a belső ajánlási rendszerüket” – teszi hozzá a szakember.

A sokoldalú felület

A social media csatornák használatával jelentősen növelhetjük az álláshirdetések elérését. További nagy előnye, hogy teljesen más merítési bázist fed le, mint a korábban önállóan alkalmazott csatornák. „Míg az állásportálokról elsősorban azokat a jelöltek érkeznek, akik aktív álláskeresők, és épp a váltást tervezik, addig a közösségi oldalakon a passzív, vagy divatos szóval élve a hideg-passzív jelöltek is elérhetőek, akik nem álláskeresési szándékkal vannak fent az oldalakon, egyszerűen csak nézelődnek, kapcsolatokat építenek, chatelnek. Ha szembetalálkoznak egy megkapó lehetőséggel, akkor megfelelő vizuális eszközökkel, szövegezéssel rábírhatóak arra, hogy jelentkezzenek, vagy valamilyen aktivitást tegyenek a hirdetéssel kapcsolatban” – részletezi az üzletágvezető.  

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A passzív munkavállalók megszólítására, megnyerésére a különböző szakmai oldalak és csoportok is lehetőséget adnak. Különösen igaz ez az olyan szakmákban, mint amilyen például a fejlesztő: nekik többnyire jó állásuk van már, célzottan azonban felkelthető az érdeklődésük egy még jobb ajánlattal.

Több mint online marketing

A lehetőségek tárháza szinte végtelen: vásárolhatunk social megjelenést is tartalmazó álláshirdetést, kiegészíthetjük az állásportálon megjelenő hirdetést social media megjelenéssel, indíthatunk időszakos közösségi média kampányt, vagy választhatunk komplex jelenlétet a közösségi oldalakon, amellyel nemcsak a releváns jelölteket vonzzuk be, hanem munkáltatói márkánk ismertségét is növeljük. Ahhoz, hogy mindezt a potenciált kiaknázzuk, a szakértő szerint átgondolt stratégia, naprakészség, online marketingtudás és recruitment szemlélet szükséges.


Milyen főnök lennél? Megmutatjuk!


„A social media megjelenések speciális vizualitást és szóhasználatot kívánnak, amely bár kilencven százalékban marketing, pont attól a tíz százaléktól működik, amit a toborzási tapasztalat ad hozzá. Ez a tudás elengedhetetlen ahhoz is, hogy megfelelően célozzuk a hirdetéseket, és a releváns csoportokat érjük el. Ha ugyanis nemcsak demográfiai alapon, hanem viselkedési alapon célzunk, azzal exponenciálisan növelhetjük, akár meg is duplázhatjuk a megtekintésszámot és a jelöltszámot, így pedig jelentősen csökkenthetjük a toborzásra szánt időt, ami jelen piaci viszonyok között az egyik legnagyobb érték. A közösségi média kiegészítő szerepe tehát megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!” – tanácsolja Szigeti Nikoletta.

*NRC kutatás

Hozzászólások

Ennyi pályakezdő keres állást Magyarországon - egy ábrán

A nyilvántartott pályakezdő álláskeresők száma az adott év szeptemberében
2018. 07. 18. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnyitották a göcseji aratónapokat a Zala megyei Nován

Megnyitották a XXX. Göcseji Aratónapokat szombaton a Zala megyei Nován, és kezdetét vette III. Göcseji Dombérozó elnevezésű, helyi értékeket és hagyományokat bemutató tíznapos rendezvénysorozat,
2018. 07. 15. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A lányoké a jövő az informatikában?

Becslések szerint Magyarországon 20 ezernél is több informatikust tudna felvenni a munkaerőpiac, de egész Európát tekintve ez a szám akár az 1 milliót is elérheti a következő években. A trendek azt mutatják, hogy a STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), azaz a természettudományi, technológiai, mérnöki és matematikai irányban továbbtanuló fiatalok helyezkedhetnek el a legjobb eséllyel az informatikához közel álló területeken. Azonban ma még mindig azt látni, hogy a lányok közül lényegesen kevesebben választják a matematikai-informatikai szakirányokat. Ezen változtatna a Morgan Stanley és a NaTE (Nők a Tudományban Egyesület) közös programja, a Smartiz.
2018. 07. 13. 21:01
Megosztás:
Hozzászólások:

Légkondiháború az irodákban – Hány fokra állítsuk a klímát?

Az egyik kolléga a kabátjában is vacog, a másik pedig már nem tud mit levenni magáról: a nyári időszakban állandó és forró vita tárgya, hogy hány fok legyen az irodában. Magyarországon immár másfél évtizede létezik egy olyan rendelet, ami feketén-fehéren előírja, hogy milyen hőmérsékletet kell biztosítani a munkahelyeken. Az LG Magyarország most számos kutatási eredmény bemutatásával segít eldönteni, hogy milyen klíma mellett lehet a legjobban, leghatékonyabban dolgozni.
2018. 07. 12. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

10-ből csak 3 magyar munkahely családbarát

Minden második magyar családban okoz nehézséget a gyermekfelügyelet a nyári szünetben, tízből azonban mindössze három vállalat támogatja a 14 éven aluli gyermeket nevelő szülőket ezen a téren – derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. A munkaadó részéről segítségre legnagyobb eséllyel az állami szférában és mikrovállalkozásnál dolgozók számíthatnak, ami leggyakrabban rugalmas munkaidő-beosztás formájában valósul meg.
2018. 07. 11. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megfordult a trend, a magyarok több mint fele már úgy érzi, könnyen találna magának új állást

Az előző negyedévhez képest ismét magas, 69 pontos értéket vett fel a munkavállalói bizalmi index, ami hárompontos emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A megkérdezettek több mint fele (52%) pedig most először véli úgy, hogy könnyen találna magának új állást, ha azt elveszítené, derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb közös májusi munkaerőpiaci kutatásából.
2018. 07. 10. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a munkanélküliség az Egyesült Államokban

Júniusban a várakozásokra rácáfolva nőtt a munkanélküliek száma és a munkanélküliségi ráta az Egyesült Államokban a washingtoni munkaügyi minisztérium statisztikai intézete, a Bureau of Labor Statistics pénteken közzétett kimutatása szerint.
2018. 07. 06. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyolc emberből egy úgy véli, új szakmára lesz szüksége a boldoguláshoz

Tanulnánk, ha lenne rá lehetőségünk – derült ki az OTP Bank kutatásából. A mára már gyakorlatilag minden szektort érintő szakemberhiány arra ösztönzi a nagyvállalatokat, hogy maguk álljanak elő problémaenyhítési megoldásokkal. Ennek érdekében készített felmérést a hitelintézet, melyből láthatóvá vált, a pénzbeli juttatásokon túl mire volna igénye a magyar dolgozóknak.
2018. 07. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lenyomja az Y generáció az X-et?

Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest. A vállalatoknak ezért ideje szembenézniük a megszokottnál jóval kevésbé lojális munkaerő szokásaival és elvárásaival, nemcsak a toborzás és megtartás, de a több generáció hatékony együttműködése miatt is – hangzott el a K&H-ban szervezett családi vállalatok klubján.
2018. 07. 05. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a spanyol munkanélküliség

Spanyolországban a munkanélküliek száma 2,8 százalékkal, mintegy 90 ezerrel csökkent júniusban - közölte a spanyol munkaügyi minisztérium kedden.
2018. 07. 03. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bajt érez a milleniumi generáció

Az idei felmérés egyértelműen negatív változást mutat az Y és Z generációk üzleti motivációról alkotott véleményével kapcsolatban. A hetedik alkalommal elvégzett Deloitte Millennial Survey kutatás rámutatott arra, hogy a fiatal munkavállalók többsége nem érzi felkészültnek magát az Ipar 4.0 jelentette változásokra sem.
2018. 07. 03. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem csökkent tovább az euróövezeti és az uniós munkanélküliségi ráta

Májusban nem csökkent tovább a munkanélküliségi ráta az euróövezetben és az EU-ban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn közzétett kimutatása szerint. Magyarországon az Európai Unión belül a harmadik legkisebb munkanélküliségi rátát regisztrálták májusban.
2018. 07. 03. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szlovénia megnyitotta munkaerőpiacát a horvát állampolgárok előtt

Szlovénia július 1-jétől megnyitotta munkaerőpiacát a horvát munkavállalók számára - írta a helyi sajtó hétfőn.
2018. 07. 02. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sok munkahely kerülhet veszélybe!

Sok munkahely kerülhet veszélybe, ha bevezetik azokat az adminisztratív és egyéb intézkedéseket, amelyek annyira hátrányosak a kelet-európai fuvarozóknak, hogy akár ki is szorulhatnak a nyugat-európai fuvarpiacról - közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) főtitkára az M1 aktuális csatorna műsorában hétfőn.
2018. 07. 02. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a munkanéküliség - egy ábrán

foglalkoztatottak száma, munkanélküliek száma; a munkanélküliségi ráta alakulása
2018. 07. 02. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

5 évente új szaktudásra van szükség

A minden eddiginél gyorsabb technológiai változások miatt ma már 5 évente új képességekre van szüksége a munkavállalóknak. Ez csak úgy megvalósítható, ha a cégek aktívan részt vesznek a munkatársak folyamatos képzésében – mutat rá a cégek aktuális munkaerőpiaci kihívására az Adecco Csoport, a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége.
2018. 06. 30. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a munkanélküliségi ráta - egy ábrán

foglalkoztatottak száma, munkanélküliek száma; a munkanélküliségi ráta alakulása
2018. 06. 29. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább csökkent a munkanélküliség

A március-májusi időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma az egy évvel korábbihoz képest 32 ezerrel 171 ezerre, a munkanélküliségi ráta 0,7 százalékponttal 3,7 százalékra csökkent - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 06. 28. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A munkáltatók 81 százalékánál találtak szabálytalanságot

Munkaügyi szabálytalanságot találtak a vizsgált 1042 munkáltató 81 százalékánál, az ellenőrzött csaknem négyezer munkavállalónak pedig 69 százalékánál az áprilisi akcióellenőrzésen, a legtöbb probléma az építőipart érintette és jellemzően a fekete foglalkoztatásból adódott - ismertette jelentésében a Pénzügyminisztérium munkaügyi főosztálya a tárca honlapján.
2018. 06. 25. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A karrierváltás sikere programozóként garantált

Nem csillapodik a kereslet a megfelelően képzett junior programozók iránt a Codecool saját tapasztalatai szerint. Az eddig álláshoz juttatott kétszáz Codecool tanuló kezdőfizetésének elemzéséből úgy tűnik, hogy kielégíthetetlen a munkaadói oldal felvevőképessége. Még a tavaly végzettekénél is jobb fizetési feltételekkel helyezkedtek el a legutóbb kifutott végzős diákjai.
2018. 06. 23. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás