A közösségi média kiegészítő szerepe megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!

A szakember hiány szinte minden ágazatban felütötte már a fejét, ezért a HR szerepe a megfelelő szakemberek megtalálásában és megtartásában fontosabb, mint valaha. De hol és hogyan találjunk rá a potenciális jelöltekre? Szigeti Nikoletta, a Profession Services Üzletágvezetője szerint a közösségi média jó kiegészítője lehet a még mindig leghatékonyabb toborzási formának: az állásportálon való hirdetésnek.

A közösségi média kiegészítő szerepe megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!

A munkaerőpiac visszavonhatatlanul átalakult: valamennyi iparágban globálisan megnőtt a kereslet a szakemberek iránt, mind a kékgalléros, mind a fehérgalléros munkakörökben. Az IT, a gyártás-termelés, a pénzügy, a logisztika és a szolgáltató-szektor is érintett: a munkaerőhiánnyal éppúgy küzdenek, mint a megtartás nehézségeivel. A HR és a vállalati stratégia így arra kényszerül, hogy új lehetőségeket találjon a minőségi munkaerő bevonzására. Erre épül az elmúlt években egyre fontosabbá váló employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés, és így kapott helyet a toborzásban a közösségi média is. Ugyan a cégek 78 százaléka* tekinti elsődleges toborzási eszköznek az állásportálon elhelyezett hirdetést, de ma már elengedhetetlen a közösségi oldalak komplementer jelenléte.


Erősödő fókusz

A social media jelentősége egyre nagyobb az álláskeresésben és a jelöltek megtalálásban is. „Ez a tendencia a trendeket figyelve sem fog enyhülni, ugyanis egyre okosabb és automatizált rendszereket fejlesztenek le globális szinten azért, hogy ezek a felületek adatbázisokként működhessenek, és a hirdetéseket is minél pontosabban lehessen célozni, a legnagyobb számban elérve a potenciális munkavállalókat” – fejti ki Nikoletta.

Mennyi pénzt kellene keresnem, ha rendesen megfizetnének?

Mindehhez kapcsolódik a vállalatok részéről az egyre tudatosabb jelenlét a közösségi oldalakon, már a legkisebb cégek ugyanúgy felismerik ennek szükségességét, mint a legnagyobbak. „A jelöltek legszívesebben az ismert márkákhoz jelentkeznek, nem mindegy tehát, hogy egy cég mit és hogyan mutat meg magából ebben az online térben. Sok nagyvállalat már ezeken a felületeken kommunikál dolgozóival, itt alakítanak ki különböző csoportokat, és erre alapozzák a belső ajánlási rendszerüket” – teszi hozzá a szakember.

A sokoldalú felület

A social media csatornák használatával jelentősen növelhetjük az álláshirdetések elérését. További nagy előnye, hogy teljesen más merítési bázist fed le, mint a korábban önállóan alkalmazott csatornák. „Míg az állásportálokról elsősorban azokat a jelöltek érkeznek, akik aktív álláskeresők, és épp a váltást tervezik, addig a közösségi oldalakon a passzív, vagy divatos szóval élve a hideg-passzív jelöltek is elérhetőek, akik nem álláskeresési szándékkal vannak fent az oldalakon, egyszerűen csak nézelődnek, kapcsolatokat építenek, chatelnek. Ha szembetalálkoznak egy megkapó lehetőséggel, akkor megfelelő vizuális eszközökkel, szövegezéssel rábírhatóak arra, hogy jelentkezzenek, vagy valamilyen aktivitást tegyenek a hirdetéssel kapcsolatban” – részletezi az üzletágvezető.  

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A passzív munkavállalók megszólítására, megnyerésére a különböző szakmai oldalak és csoportok is lehetőséget adnak. Különösen igaz ez az olyan szakmákban, mint amilyen például a fejlesztő: nekik többnyire jó állásuk van már, célzottan azonban felkelthető az érdeklődésük egy még jobb ajánlattal.

Több mint online marketing

A lehetőségek tárháza szinte végtelen: vásárolhatunk social megjelenést is tartalmazó álláshirdetést, kiegészíthetjük az állásportálon megjelenő hirdetést social media megjelenéssel, indíthatunk időszakos közösségi média kampányt, vagy választhatunk komplex jelenlétet a közösségi oldalakon, amellyel nemcsak a releváns jelölteket vonzzuk be, hanem munkáltatói márkánk ismertségét is növeljük. Ahhoz, hogy mindezt a potenciált kiaknázzuk, a szakértő szerint átgondolt stratégia, naprakészség, online marketingtudás és recruitment szemlélet szükséges.


Milyen főnök lennél? Megmutatjuk!


„A social media megjelenések speciális vizualitást és szóhasználatot kívánnak, amely bár kilencven százalékban marketing, pont attól a tíz százaléktól működik, amit a toborzási tapasztalat ad hozzá. Ez a tudás elengedhetetlen ahhoz is, hogy megfelelően célozzuk a hirdetéseket, és a releváns csoportokat érjük el. Ha ugyanis nemcsak demográfiai alapon, hanem viselkedési alapon célzunk, azzal exponenciálisan növelhetjük, akár meg is duplázhatjuk a megtekintésszámot és a jelöltszámot, így pedig jelentősen csökkenthetjük a toborzásra szánt időt, ami jelen piaci viszonyok között az egyik legnagyobb érték. A közösségi média kiegészítő szerepe tehát megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!” – tanácsolja Szigeti Nikoletta.

*NRC kutatás

Hozzászólások

A vállalatok többsége nem szüntette meg a cafeteria rendszerét

A cafeteria rendszer átalakítását követően a vállalatok többsége nem szüntette meg a juttatások rendszerét - derül ki a Process Solutions Pénzügyi és Számviteli Szolgáltató (PS) reprezentatív felméréséből, amelyről közleményben tájékoztatta az MTI-t.
2019. 03. 22. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

MRP újratöltve – így lehet hatékonyabb a munkaerő megtartása

A közelmúltban több változás is történt a Munkavállalói Résztulajdonosi Program (MRP) szabályozásában, amelyeknek köszönhetően egyre több társaság alkalmazza ezt az ösztönző eszközt. A cafeteria rendszer átalakításával és a növekvő munkaerő-piaci nyomással előtérbe kerülhet az MRP szerepe a munkavállalók motiválásában és megtartásában.
2019. 03. 21. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Már az egyetem alatt is dolgozni szeretnének a Z generációs fiatalok

Az OTP Bank HR szakembereinek tapasztalatai szerint többségében a Z generáció képviselői vettek részt az idei HVG Állásbörzén. A hitelintézet standját felkereső több mint 2 ezer látogató nagy része jelenleg is egyetemre jár, ezért a diákok leginkább a részmunkaidős lehetőségek iránt érdeklődtek. Nem meglepő módon az IT és a pénzügyi terület pozíciói voltak a legnépszerűbbek.
2019. 03. 19. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőttek a munkaköltségek az Európai Unió egészében

Mind az Európai Unió egészében, mind az euróövezetben nőttek a munkaköltségek a múlt év utolsó negyedében - mutatják az Ecostat kedden közzétett adatai.
2019. 03. 19. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a betöltetlen munkahelyek száma az unióban

Mind az Európai Unió egészében, mind az euróövezetben nőtt a betöltetlen munkahelyek aránya a múlt év negyedik negyedében - mutatják az Eurostat adatai.
2019. 03. 19. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A vállalaton belüli egyenlőség a munkahelyi innováció katalizátora

Az Accenture pár napja közzétett „Getting to Equal 2019” kutatása egy fontos megállapításra hívja fel a figyelmet. Az Egyesült Államokban közel ötször erősebb azon vállalatoknál dolgozók innovatív gondolkodásmódja – innovációra való hajlandóság és képesség –, ahol a vállalati kultúrában elfogadott és meghonosodott az egyenlőségre való törekvés. Itt mindenki számára egyenlőek a lehetőségek a fejlődésre és az előrejutásra, szemben azokkal, ahol ezt nem tartják fontosnak. A munkahelyi egyenlőség kultúrája katalizátorként ösztönzi az innovációt és a növekedést – állapította meg a kutatás.
2019. 03. 18. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását

Bár a munkavállalók fele rendszeresen sportol, ez nem a munkahelyük érdeme. A munkáltatók 74 százaléka semmilyen módon nem támogatja alkalmazottainak testmozgását, és csak 31 százalékuknak van lehetősége a munkahelyén, vagy annak közelében sportolni - derül ki a Profession.hu legfrissebb reprezentatív kutatásának[1] adataiból.
2019. 03. 15. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Romolhat a foglalkoztatottság Ausztráliában – az RBA-nak lépnie kell

A 2018-as utolsó két negyedéves GDP-növekedési üteme a két leggyengébb adat volt a pénzügyi válság óta Ausztráliában, és ez - az egyik legnagyobb bank, a NAB februári felmérése szerint – már az üzleti hangulat romlásában is megnyilvánul. A felmérés szerint romlottak az üzleti szereplők profitkilátásai, de a foglalkoztatottságra vonatkozóan nem történt negatív változás. Márpedig a Reserve Bank of Australia monetáris politikájának egyik meghatározó szempontja a munkaerőpiac alakulása, így amíg a gazdasági lassulás nem terjed át erre a területre, és nincsenek egyértelmű adatok a foglalkoztatás romlásáról, addig az RBA nem fog igazán késztetést érezni a jelenleg 1,50%-os alapkamat csökkentésére.
2019. 03. 13. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Izzasztó állásinterjúk jönnek: itt a HR-esek új trükkje

Magyarországon is egyre nagyobb divatja van a szabadulószobáknak, de már nemcsak a szórakozni vágyók, hanem a munkaadók körében is. A HR-esek és a cégvezetők a kontrollszobában kamerákon keresztül nézhetik az állásinterjúra érkezőket, akikről ezáltal sok olyan dolog is kiderül, ami egy hétköznapi beszélgetés alatt nem biztos.
2019. 03. 13. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Munkavédelmi hatósági felsővezető veszi át az Alemona Hungary Kft. stratégiai irányítását

Dr. H. Nagy Judit tölti be a februári megállapodást követően az Alemona Hungary Kft. stratégiai vezetői posztját. A munka-, környezet-, tűz és katasztrófavédelem területein szolgáltatói, tanácsadói feladatokat ellátó vállalkozás a szakterület fejlesztési irányainak kijelölésében, a munkahelyi biztonságot érintő újdonságok hazai megismertetésében, adaptálásában számít az új stratégiai vezetőre.
2019. 03. 12. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Hankook szerint felesleges a hangulatkeltés

A Hankook Tire Magyarország Kft. bejelentette, hogy a VDSZ-szel folytatott egyeztető eljárás nem vezetett eredményre. A várható sztrájkkal kapcsolatban a vállalat megerősítette, hogy mint a figyelmeztető sztrájk idején, ezután is a magyar törvényeknek megfelelően fog eljárni.
2019. 03. 11. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Komoly szankciókra számíthatnak a fiktív munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó cégek

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzései során a fiktív munkaerő-kölcsönzést folytató cégek komoly szankciókra számíthatnak, jelentős adóbírságot fizethetnek - figyelmeztet a BDO Legal Jókay & Társai Ügyvédi Iroda.
2019. 03. 11. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a munkanélküliség Csehországban

Februárban 3,2 százalékra csökkent a munkanélküliség Csehországban a januárban mért 3,3 százalékról - közölte a cseh munkaügyi hivatal pénteken Prágában.
2019. 03. 10. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszaesett a foglalkoztatás növekedése az Egyesült Államokban

A vártnál lényegesen kisebb mértékben bővült a nem mezőgazdasági ágazatokban foglalkoztatottak száma, viszont a munkanélküliségi ráta is kisebb lett a prognosztizáltnál februárban az Egyesült Államokban a washingtoni munkaügyi minisztérium statisztikai intézete, a Bureau of Labor Statistics pénteki jelentése alapján.
2019. 03. 09. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent az álláskeresők száma Zala megyében

Zala megyében 4 százalékkal csökkent egy év alatt az álláskeresők száma: január végén 6946-an szerepeltek a nyilvántartásban, 300-al kevesebben, mint egy évvel korábban - tájékoztatta a kormányhivatal az MTI-t.
2019. 03. 07. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Hankook Tire bejelentette a 2019-es béremelést

Rácalmás, 2019. március 6.- A Hankook Tire Magyarország Kft. bejelentette, hogy 2019-ben átlagosan 13,6%-os alapbéremelést hajt végre. A béremelés visszamenőleges hatályú, 2019. január 1-jétől lép életbe.
2019. 03. 06. 19:50
Megosztás:
Hozzászólások:

25 év alatti álláskeresők támogatása

Folyamatos támogatási lehetőséget biztosít a munkáltatóknak 2021 októberéig a GINOP-5.2.1 „Ifjúsági Garancia” kiemelt projekt. A Csongrád Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztálya és a járási hivatalok foglalkoztatási osztályai a közeljövőben munkáltatói fórumokon tájékoztatják az Európai Uniós támogatási lehetőségről az érintetteket, illetve ismertetik az eddig elért eredményeket.
2019. 02. 28. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek

A toborzók a munkaerőhiányt az IT Fejlesztés és Telekom kategóriában érzékelték az elsők között Magyarországon. Ez a trend jelenleg is tart: évről-évre csökken az álláshirdetésekre leadott jelentkezések száma. A hagyományosan ezzel a kategóriával azonosított fejlesztői és rendszergazdai pozíciók mellett viszont egyre markánsabb arányban szerepelnek olyan irányok, amelyek pár évvel ezelőtt még szinte láthatatlanok voltak. UX/UI szakértőből például 260 százalékkal több nyitott pozíció volt 2018-ban, mint 2014-ben.
2019. 02. 28. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyobb a depresszió kockázata a túl sokat dolgozó nőknél

Nagyobb a depresszió kockázata azoknál a nőknél, akik heti 55 óránál többet dolgoznak - mutatták ki brit kutatók, akik szerint férfiak esetében ez nem áll fenn.
2019. 02. 28. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább emelkedett a foglalkoztatottak száma

A 2018. november és 2019. január közötti időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 481 ezer volt, 45 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A 15-64 évesek foglalkoztatási rátája 0,9 százalékponttal, 69,5 százalékra emelkedett - jelentette szerdán a Központi statisztikai Hivatal (KSH).
2019. 02. 27. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások: