A közösségi média kiegészítő szerepe megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!

A szakember hiány szinte minden ágazatban felütötte már a fejét, ezért a HR szerepe a megfelelő szakemberek megtalálásában és megtartásában fontosabb, mint valaha. De hol és hogyan találjunk rá a potenciális jelöltekre? Szigeti Nikoletta, a Profession Services Üzletágvezetője szerint a közösségi média jó kiegészítője lehet a még mindig leghatékonyabb toborzási formának: az állásportálon való hirdetésnek.

A közösségi média kiegészítő szerepe megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!

A munkaerőpiac visszavonhatatlanul átalakult: valamennyi iparágban globálisan megnőtt a kereslet a szakemberek iránt, mind a kékgalléros, mind a fehérgalléros munkakörökben. Az IT, a gyártás-termelés, a pénzügy, a logisztika és a szolgáltató-szektor is érintett: a munkaerőhiánnyal éppúgy küzdenek, mint a megtartás nehézségeivel. A HR és a vállalati stratégia így arra kényszerül, hogy új lehetőségeket találjon a minőségi munkaerő bevonzására. Erre épül az elmúlt években egyre fontosabbá váló employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés, és így kapott helyet a toborzásban a közösségi média is. Ugyan a cégek 78 százaléka* tekinti elsődleges toborzási eszköznek az állásportálon elhelyezett hirdetést, de ma már elengedhetetlen a közösségi oldalak komplementer jelenléte.


Erősödő fókusz

A social media jelentősége egyre nagyobb az álláskeresésben és a jelöltek megtalálásban is. „Ez a tendencia a trendeket figyelve sem fog enyhülni, ugyanis egyre okosabb és automatizált rendszereket fejlesztenek le globális szinten azért, hogy ezek a felületek adatbázisokként működhessenek, és a hirdetéseket is minél pontosabban lehessen célozni, a legnagyobb számban elérve a potenciális munkavállalókat” – fejti ki Nikoletta.

Mennyi pénzt kellene keresnem, ha rendesen megfizetnének?

Mindehhez kapcsolódik a vállalatok részéről az egyre tudatosabb jelenlét a közösségi oldalakon, már a legkisebb cégek ugyanúgy felismerik ennek szükségességét, mint a legnagyobbak. „A jelöltek legszívesebben az ismert márkákhoz jelentkeznek, nem mindegy tehát, hogy egy cég mit és hogyan mutat meg magából ebben az online térben. Sok nagyvállalat már ezeken a felületeken kommunikál dolgozóival, itt alakítanak ki különböző csoportokat, és erre alapozzák a belső ajánlási rendszerüket” – teszi hozzá a szakember.

A sokoldalú felület

A social media csatornák használatával jelentősen növelhetjük az álláshirdetések elérését. További nagy előnye, hogy teljesen más merítési bázist fed le, mint a korábban önállóan alkalmazott csatornák. „Míg az állásportálokról elsősorban azokat a jelöltek érkeznek, akik aktív álláskeresők, és épp a váltást tervezik, addig a közösségi oldalakon a passzív, vagy divatos szóval élve a hideg-passzív jelöltek is elérhetőek, akik nem álláskeresési szándékkal vannak fent az oldalakon, egyszerűen csak nézelődnek, kapcsolatokat építenek, chatelnek. Ha szembetalálkoznak egy megkapó lehetőséggel, akkor megfelelő vizuális eszközökkel, szövegezéssel rábírhatóak arra, hogy jelentkezzenek, vagy valamilyen aktivitást tegyenek a hirdetéssel kapcsolatban” – részletezi az üzletágvezető.  

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A passzív munkavállalók megszólítására, megnyerésére a különböző szakmai oldalak és csoportok is lehetőséget adnak. Különösen igaz ez az olyan szakmákban, mint amilyen például a fejlesztő: nekik többnyire jó állásuk van már, célzottan azonban felkelthető az érdeklődésük egy még jobb ajánlattal.

Több mint online marketing

A lehetőségek tárháza szinte végtelen: vásárolhatunk social megjelenést is tartalmazó álláshirdetést, kiegészíthetjük az állásportálon megjelenő hirdetést social media megjelenéssel, indíthatunk időszakos közösségi média kampányt, vagy választhatunk komplex jelenlétet a közösségi oldalakon, amellyel nemcsak a releváns jelölteket vonzzuk be, hanem munkáltatói márkánk ismertségét is növeljük. Ahhoz, hogy mindezt a potenciált kiaknázzuk, a szakértő szerint átgondolt stratégia, naprakészség, online marketingtudás és recruitment szemlélet szükséges.


Milyen főnök lennél? Megmutatjuk!


„A social media megjelenések speciális vizualitást és szóhasználatot kívánnak, amely bár kilencven százalékban marketing, pont attól a tíz százaléktól működik, amit a toborzási tapasztalat ad hozzá. Ez a tudás elengedhetetlen ahhoz is, hogy megfelelően célozzuk a hirdetéseket, és a releváns csoportokat érjük el. Ha ugyanis nemcsak demográfiai alapon, hanem viselkedési alapon célzunk, azzal exponenciálisan növelhetjük, akár meg is duplázhatjuk a megtekintésszámot és a jelöltszámot, így pedig jelentősen csökkenthetjük a toborzásra szánt időt, ami jelen piaci viszonyok között az egyik legnagyobb érték. A közösségi média kiegészítő szerepe tehát megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!” – tanácsolja Szigeti Nikoletta.

*NRC kutatás

Hozzászólások

A magyar cégek dolgozóinak 7 százaléka minimálbéres

Az öt alkalmazott feletti, többségi magyar tulajdonban lévő vállalatok dolgozóinak 7 százaléka minimálbéres, 7 százaléka pedig garantált bérminimumon foglalkoztatott, a minimálbéresek aránya a kereskedelemben a legnagyobb, 10 százalékos - derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, az MTI-nek csütörtökön eljuttatott felméréséből.
2018. 04. 26. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a munkanélküliség Spanyolországban

Spanyolországban az idei első negyedévben 0,8 százalékkal, több mint 29 ezerrel nőtt a munkanélküliek száma - közölte a spanyol statisztikai hivatal (INE) csütörtökön.
2018. 04. 26. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a munkanélküliség Komárom-Esztergom megyében

Komárom-Esztergom megyében 2018 április elejére a munkavállalási korú népességen belüli 2,4 százalékra csökkent az álláskeresők aránya - mondta el a megyei kormányhivatal vezetője szerdai sajtótájékoztatóján.
2018. 04. 26. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

kampány indult a munkahelyen előforduló veszélyes anyagok kezeléséről

Az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) kétéves tájékoztató kampányt indított a munkahelyeken előforduló veszélyes anyagok használatából eredő veszélyforrások tudatosítására - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
2018. 04. 26. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A szakmunkások hiánya okoz gondot a cégeknél

A cégek többsége szerint a növekedés korlátja a szakmunkások hiánya - mondta Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke szerda reggel az M1 aktuális csatornán.
2018. 04. 25. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nők az IT szektorban: vonzás vagy taszítás?

Ma még feltűnően alacsony az informatikai szektorban dolgozó nők aránya, de a szakma egyre nyitottabb, sőt az IT szféra valódi karrierlehetőséget biztosít számukra. A képzési és átképzési programoknak köszönhetően ma már szinte bárkiből sikeres informatikai szakember válhat, a befektetett erőforrások pedig hamar megtérülnek.
2018. 04. 25. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

13 százalékkal csökkent az álláskeresők száma Zala megyében

Zala megyében 13 százalékkal csökkent márciusban az álláskeresők száma az elmúlt év azonos időszakához képest - tájékoztatta a kormányhivatal foglalkoztatási főosztálya hétfőn az MTI-t.
2018. 04. 23. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lassulás a fizetéseknél – növekedés az alkalmazottaknál

Februárban lassult a bérdinamika, ám így is közel 13 százalékkal nőttek a fizetések az év első két hónapjában. Az év hátralévő részében lassulás jöhet, a mostani kilátások szerint a bruttó és nettó bérek 10 százalékkal, a reálbérek pedig 8 százalékkal növekedhetnek 2018 egészében. A legfrissebb létszámadatokon pedig látszik a konjunktúra: az iparban például közel 3 százalékkal, az építőiparban pedig több mint 8 százalékkal nőtt az alkalmazottak száma.
2018. 04. 20. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A szombati munkanapokon kevesebbet dolgozunk?

A magyarok zöme kifejezetten örül a munkanapok átrendezésével járó hosszabb hétvégéknek, minden hatodik ember külföldi utazást is tervez egy vagy akár több ilyen alkalommal is – derül ki a Groupama Biztosító idei felméréséből. A szombati munkanapoknak viszont kevésbé örülünk, és nem is tarjuk eléggé hatékonynak.
2018. 04. 20. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kétszámjegyű növekedést mutattak a keresetek februárban

Februárban a bruttó átlagkereset 11,9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest és 306 500 forint volt. Az év első két hónapjában a bruttó és a nettó átlagkereset 12,9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken.
2018. 04. 20. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem a pénz, hanem az átverés a fluktuáció fő oka

Napjaink egyik legnagyobb munkaerőpiaci problémája az elképesztő méreteket öltő fluktuáció. Mi az oka? Miért vándorolnak ide-oda munkavállalók tömegei? És mi kell ahhoz, hogy maradjanak? Ezekre a kérdésekre keresett választ a HR-Evolution Kft. reprezentatív fluktuáció kutatása.
2018. 04. 19. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Zalából akár Nyíregyházáig is elmegyünk egy állásért

Folyamatosan nő a munkaerőhiány hazánkban a Profession.hu 2018 első negyedéves jelentése szerint. 17 százalékkal nőtt a hirdetést feladó cégek, valamint a feladott hirdetések száma is az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest. Tovább nőtt a szakmunkásokat kereső cégek száma, de a legkeresettebb munkaerő a friss jelentés szerint a betanított munkás. A növekvő hirdetésszám nem egy-egy nagy cégnek köszönhető, hanem ennyivel több vállalat hirdet az állásportálon, és keres munkaerőt a megüresedett, vagy újonnan létrejött pozíciókra. A munkavállalási szándékot és eltökéltséget ugyanakkor jól mutatja, hogy egy állásra Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében akár Vas és Zala megyéből is jelentkeznek.
2018. 04. 19. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az álláshirdetések száma

Az első negyedévben tizenhét százalékkal nőtt az álláshirdetést feladó cégek, valamint a feladott álláshirdetések száma is az egy évvel korábbi adatokhoz képest - derül ki a Profession.hu jelentéséből, amelyről az MTI-t közleményben tájékoztatta az álláskeresési portál.
2018. 04. 18. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb jelentős béremelés a Fornettinél

Jelentős mértékben, átlagosan 10-15 százalékkal emelkednek a bérek május 1-jétől a Fornetti Kft-nél. Két éven belül már a negyedik béremelést hajtja végre a vállalat, amely a jelenlegi intézkedéssel éves szinten több mint félmilliárd forinttal többet fordít a dolgozóira. A béremelés a cégcsoport összes dolgozóját érinti, több mint 800 főt – derül ki hazánk legnagyobb pékipari vállalatának sajtóközleményéből.
2018. 04. 18. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rendkívüli állapot alakult ki Horvátországban

Az elvándorlás miatt rendkívüli állapot van a Horvátországban - jelentette ki kedden Kolinda Grabar-Kitarovic horvát államfő, aki többször bírálta már a kormányt amiatt, hogy nem tesz meg mindent a kedvezőtlen demográfiai folyamatok megállításáért.
2018. 04. 17. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyon kevés a munkanélküli Nagy-Britanniában

Több mint négy évtizede nem mért mélypontra süllyedt a munkanélküliség Nagy-Britanniában, és ezzel egy időben megállt az alkalmazotti reálbérek csökkenése. Londoni pénzügyi elemzők előrejelzése szerint az új foglalkoztatási és béradatok növelik annak valószínűségét, hogy a brit jegybank májusban újabb kamatemelést hajt végre.
2018. 04. 17. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen javultak a munkaerőpiaci mutatók 2006 és 2016 között

Jelentősen javultak a munkaerőpiaci mutatók 2006 és 2016 között Magyarországon: a foglalkoztatottak száma 10,7 százalékkal emelkedett, a munkanélkülieké 26,3 százalékkal csökkent, a gazdaságilag aktívak száma pedig csaknem 350 ezerrel nőtt a 15-74 éves korú népesség körében - állapította meg az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a honlapjára hétfőn kikerült friss elemzésében.
2018. 04. 16. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változnak itthon az átlagkeresetek

teljes munkaidőben foglalkoztatottak; havi nettó átlagkereset; költségvetés és a versenyszféra; forint/hó
2018. 04. 16. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így szerezhet jobb állást 20 perc alatt

Oszkár, Uber, Airbnb, Yummber, Miutcánk, Dogsurf – csak pár azokból az applikációkból, amelyek a sharing economyt, vagyis a közösségi gazdaságot századunk egyik legjelentősebb közgazdaságtani fogalmává tették.
2018. 04. 11. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változnak az átlagkeresetek - ábrán mutatjuk

teljes munkaidőben foglalkoztatottak; havi nettó átlagkereset; költségvetés és a versenyszféra; forint/hó
2018. 04. 08. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás