A mobilozás az új ittas vezetés: már 3 másodperc is végzetes lehet

Létezik olyan üzenet, ami nem várhat? A statisztikák szerint sajnos igen: az Egyesült Államokban például évente több mint 2,5 millió emberrel történik közlekedési baleset, amelyek 64%-ában a mobiltelefonálás is közrejátszik. Meglepő, de igaz, hogy ha vezetés közben SMS-ezünk vagy csetelünk, 6-szor nagyobb esélyünk van a balesetre, mint ha ittasan ülnénk a volán mögé.

A mobilozás az új ittas vezetés: már 3 másodperc is végzetes lehet
Annak ellenére, hogy vezetés közben szigorúan tilos a mobiltelefon használata, és akár több tízezer forintos bírság is járhat érte, még mindig rengeteg autóst látni telefonnal a kezében. A RAC autóipari szolgáltató cég tavaly szeptemberben megjelent felmérése szerint nőtt azoknak a gépkocsivezetőknek a száma, akik vezetés közben mobiloznak. 2014-ben még csak 8% vallotta ezt, míg 2016-ban már a megkérdezettek harmada.* Ez már csak amiatt sem jó hír, mert a vezetés közbeni mobilozás az egyik vezető halálok az utakon. Csak Amerikában például 4-ből 1 autóbalesetet a vezetés közbeni SMS-ezés okoz.*

Több balesetet okoz a telefonálás, mint amiről tudunk

Az Egyesült Államokban évente közel félmillió ember sérül vagy hal meg vezetés közbeni mobilhasználat miatt.* Bár már az említett számok is elrettentőek, egy friss kutatás szerint* sokkal több közlekedési balesetet okoznak a mobilozó sofőrök, mint amennyiről a statisztikák beszámolnak. Gyakran ki sem derül, hogy ez áll-e a háttérben, mivel a rendőrségnek általában nincsenek megfelelő erőforrásai és hatásköre ennek kivizsgálására.

Ahogy azt Óberling Józseftől, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetőjétől megtudtuk: „Statisztikai adatgyűjtés kizárólag a személysérüléses balesetek vonatkozásában folyik, de nem terjed ki arra, hogy az egyes, balesetet eredményező közlekedési szabályszegések milyen figyelemelvonó tevékenységre vezethetőek vissza”. Itthon tehát a telefonáló autósok bűneiről nincs pontos kimutatás a rendőrségi jelentésben, pedig elég sok baleset mögött állhat ez – például figyelmetlenség vagy a követési távolság be nem tartása esetén.*

Egy SMS elolvasása = egy focipályányi távolság vakon

Az autós balesetek során az ütközések többsége 3 másodpercen belül következik be, miután a vezető figyelme elkalandozik. Így még ijesztőbb a tudat, hogy egy SMS elolvasásakor átlagosan 5 másodpercig vakon vezetünk. Csak hogy érzékeltessük az arányokat: ha 88 km/óra átlagsebességgel autózva olvasunk el egy SMS-t, akár egy futballpályányi távolságot is haladhatunk anélkül, hogy bármit is látnánk a környezetünkből.*

Mi lehet a megoldás? „Már számtalan applikációval könnyíthetjük meg az autóban való telefonálást. Hangfelismerő segítségével például a kimondott szavainkat alakíthatjuk írott üzenetté (bár itt meg kell nyomni a küldést), de automata válaszüzenetben is közölhetjük, hogy éppen vezetünk. A szövegblokkoló alkalmazás is jó választás lehet, hiszen egy bizonyos sebesség felett nem enged üzenetet írni. Egyszerű és nagyszerű megoldás a kihangosító is, mert így kényelmesen, a telefonunk kézben tartása nélkül beszélgethetünk” – mondta Szikszai József, a Generali Biztosító vagyon- és gépjármű-kárrendezési igazgatója.

Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

Sok a síbaleset és a sok a fejsérülés

Elindult az idei síszezon. A mintegy félmillió hazai síelő elsősorban a környező külföldi síterepeket keresi fel, jellemzően autóval. A veszélyek ellenére csak az utazók fele köt biztosítást, pedig minden századik síelőt baleset ér a pályákon. Ez mintegy százezer síbalesetet és köztük körülbelül tízezer fejsérülést jelent évente.
2018. 01. 17. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így válhat rémálommá a téli pihenés

Év elején a síelésre és egyéb téli sportra vágyók a hófödte csúcsok felé veszik az irányt, hogy ott pihenjék ki az elmúlt esztendő fáradalmait. A legnépszerűbb úti célnak még mindig Ausztria számít, Franciaországban és Olaszországban általában a hosszabb és költségesebb síelést választók töltik szabadságukat. Habár egyre tudatosabban tervezzük az utazásokat, az OVB Magyarország felmérése szerint még mindig sokan biztosítás nélkül indulnak útnak, pedig korábbi statisztikák alapján a káresemények több mint fele síbalesetből ered.
2018. 01. 15. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ünnepek után áll fenn a valódi tűzveszély

A lakástüzek jellemzően a karácsonyi időszak során válnak a hírműsorok visszatérő rémképeivé, nem volt ez másként tavaly sem. A lángok szinte mindig gondatlanság miatt csaptak fel, s olyan ártatlannak tűnő ünnepi kiegészítők okozták őket, mint az őrizetlenül hagyott gyertyák, koszorúk, helytelenül gyújtott csillagszórók vagy zárlatos karácsonyi égősorok. De vajon tényleg akkora kockázatot jelent a karácsony, mint ahogy azt a hírekből gondoljuk?
2018. 01. 12. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Cafetéria 2018: a minimálbér 30 százalékáig adható kockázati biztosítás

A tavalyi évhez képest idén nem változik jelentősen a cafetéria-rendszer, ugyanakkor bizonyos pontokon bővül az igényelhető szolgáltatások köre. Egy friss kutatás szerint a biztosítás egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fix juttatások között. Kockázati biztosítást ebben az évben is havonta a minimálbér 30 százalékáig adhat a munkáltató dolgozóinak.
2018. 01. 11. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut

A 30-59 éves magyarok 93 százaléka szerint a szabálytalankodások, 74 százalék szerint pedig az ittas vezetés a felelős a rossz baleseti statisztikáért - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A K&H Biztosító telematikai adatai szerint a vezetési hibák között utcahosszal a gyorshajtás áll az élen 47 százalékos aránnyal. Azaz 100 kilométerre 7,9 gyorshajtás jut. Bár a baleseti statisztika javítását célzó telematikai megoldások még nem ismertek széles körben, a K&H biztos jövő indexe szerint a megkérdezettek 59 százaléka nyitott a használatukra, 28 százalékuk pedig örülne, ha a telematikai eredmények alapján kedvezményt kapna a biztosítás díjából.
2018. 01. 09. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mekkora a biztosítók bevétele Magyarországon?

Bruttó biztosítási díjbevétel (milliárd forint)
2018. 01. 08. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Telefonos csalókra hívja fel a figyelmet a Mabisz

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) nevében próbáltak ismeretlenek telefonon pénzt szerezni, ezért a szövetség elővigyázatosságra kéri az ügyfeleket a szokatlan hívószámok fogadásakor.
2018. 01. 04. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sokat segíthet a síelőknek az utasbiztosítás

A síelőknek a baleseteknél sokat segíthet a megfelelően megválasztott utasbiztosítás - mutat rá a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) a közleményében, amelyet szerdán juttatott el az MTI-hez.
2017. 12. 27. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Januártól az osztrák Generali is a cégcsoport közép-kelet-európai régiójához tartozik majd

2018. január 1-jétől az osztrák Generali is a cégcsoport közép-kelet-európai régióját (Generali CEE Holding) erősíti majd vezető piaci teljesítményével. Az új struktúra nemcsak a térség országai között fennálló erős történelmi gyökerekre reflektál, de tükrözi azt a kulcsszerepet is, amelyet Ausztria játszott, amikor a Generali 1989-ben visszatért a régióba.
2017. 12. 16. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rendkívüli közgyűlést hívott össze a CIG Pannónia

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. Igazgatósága rendkívüli közgyűlést hívott össze mai ülésén. A közgyűlés napirendi pontjai szerint három kérdésben döntenek a Társaság tulajdonosai: zártkörű részvénykibocsátás keretében megemelik a társaság alaptőkéjét, mely részvényeket 8,2 milliárd forint összegben, 350 Ft/részvény áron a Konzum Befektetési és Vagyonkezelő Nyrt. jegyzi le, módosítják a Társaság alapszabályát az alaptőke emeléshez kapcsolódóan, továbbá döntenek arról, hogy a CIG Pannónia 1 368 851 darab Konzum részvényt vásárol 3000 Ft/részvény áron.
2017. 12. 13. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Adventi lakástűz: veszélyben a lakásbérlők

Az adventi időszakban duplájára emelkedő lakástüzek nagyobb kockázatot jelentenek az albérlők számára, hiszen a tulajdonos által kötött biztosítás nem nyújt fedezetet a bérlő által elszenvedett kárra - hívja fel a figyelmet az AGENTA biztosításközvetítő vállalat. Az évi hétezernél is több magyar tűzesetből ezer káresemény általában decemberben történik, amelyeknek oka leginkább az őrizetlenül hagyott gyertyákban, illetve a nem megfelelő minőségű karácsonyfaizzókban keresendő.
2017. 12. 08. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vezetékes vízkár és a vihar okozza a legtöbb lakáskárt

A leggyakrabban előforduló lakásbiztosítási kárkifizetéseket a vezetékes vízkár okozta károk pótlására - átlagosan 49 000 Ft -, a legnagyobb összegű a tűz és robbanáskor keletkezett károkra - átlagosan 569 000 Ft-, valamint villámcsapás kapcsán tett bejelentésekre - átlagosan 214 000 Ft- teljesítette a Genertel. A biztosító statisztikájából kiderült az is, hogy családi házak esetében a kárkifizetések összege közel négyszerese a lakásoknál kifizetett összegeknek.
2017. 12. 07. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre népszerűbb az adókedvezményes nyugdíjbiztosítás

Az Union Biztosító becslése szerint az adókedvezményes nyugdíjbiztosítások száma az idei év végére elérheti a 250 ezret, ez azt jelenti, hogy 2016 év végéhez képest harmadával többen vennék igénybe ezt a már közel négy éve elérhető termékkört - közölte a biztosítócég az MTI-vel.
2017. 12. 05. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Drágábbak a síszezonra kötött utasbiztosítások

A most kezdődő síszezonban a mentési és ellátási költségek fedezete miatt átlagosan 800 forint körüli napi díjjal kell számolnia az utasbiztosítást kötőknek azzal szemben, hogy a nyaralások idején egy európai útra átlagosan naponta 510, míg nem európai útra 770 forintos átlagos utasbiztosítási díjat költöttek - közölte a Netrisk.hu az MTI-vel.
2017. 12. 01. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Veszélyben a biztosítók piaca?

Az InsurTech vállalatok komoly fenyegetést jelentenek a már piacon lévő biztosítók számára, állítja a Roland Berger tanulmánya. A felmérés szerint az inkumbens vállalatoknak nyitniuk kell a digitális megoldások felé, csak így őrizhetik meg piaci pozíciójukat.
2017. 11. 29. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az autósok 18%-a hagyja el biztosítóját – pénteken véget ér a kampány!

A héten véget ér az idei kötelező biztosítási kampány. Ha későn is, de végül felébredtek az autósok és az átlagosan 26 százalékkal emelkedő díjak hatására akár 160 ezren is lecserélhetik közülük biztosításaikat novemberben. Érdekesség, hogy a díjemelések ellenére minden ötödik autós talált magának kedvezőbb díjat és a 10 ezer forintos spórolás sem volt ritka - adta hírül a Biztosítás.HU alkuszi portál.
2017. 11. 27. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Péntekig még várhatóan 30-40 ezer autós vált kötelezőt

A Netrisk.hu várakozásai szerint az érintett autósok jelentős része idén is az utolsó napokra hagyja annak eldöntését, hogy elfogadja-e biztosítójának jelenlegi ajánlatát a következő egy éves időszakra vagy inkább szerződést vált. A péntek éjféli határidőig már csak öt nap van hátra, a korábbi tapasztalatok alapján ezalatt még 30-40 ezer kgfb-szerződés felmondására kerülhet sor.
2017. 11. 27. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a biztosítatlan gépjárművek száma Magyarországon

Az öt évvel korábbi 5,8 százalékkal szemben idén szeptemberben - a járművek mindössze 1,8 százaléka nem rendelkezett kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) szombaton az MTI-vel.
2017. 11. 25. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Palladium: feleslegesen sokat fizetnek a vállalatok az elavult biztosítási konstrukciók miatt

Az évekkel korábban megkötött szerződések biztosítási összegei és fedezetei jócskán elmaradnak a szükségestől, így egy káresemény bekövetkeztekor a tényleges kár és a kártérítés összege között hatalmas különbség lehet – mutat rá a Palladium Consulting Kft.. Az elmúlt években fokozatosan, akár 30-40%-kal is csökkent a vállalati biztosítások díjszintje hasonló konstrukciók esetében, amely megspórolt összegek nagy részét a meglévő limitek növelésére, valamint új biztosítási módozatok beemelésére fordíthatnák a vállalatok.
2017. 11. 25. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hat dolog, amit nem tudtunk a kötelezőről

A gépjárművekre szóló kötelező biztosítás újkori története a 90-es évek elején kezdődött itthon. Addig az üzemanyag árába beépített és így minden tankoláskor megfizetett biztosítás ugyanis 1991. július 1-től került át a ma ismert - az egyes gépjárművekre külön-külön megkötendő, önálló, kötelező biztosítási szerződéskötési (KGFB) - formába. Az 1991-ben lefolytatott, első kampányban mindössze 5 biztosítótársaság közül választhattak az autósok, az átlagdíj akkor mindössze 7.500 Ft volt (!) és összesen 19 milliárd forintot fizettünk a kötelezőért. Az ezt követő években a biztosítók száma és a díj is folyamatosan emelkedett. 2003-ra a biztosítók száma 12-re, a kötelező biztosítás átlagos díja pedig 32 ezer forintra nőtt. Ekkor azonban történt valami, ami megváltoztatta a dolgokat és nemcsak a hazai biztosításnak, hanem a magyarországi internethasználatnak is hatalmas lökést adott.
2017. 11. 24. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás