A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtásláncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének.

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

A föld alatti bányászati és infrastrukturális gépek vezető szállítója, az Epiroc az ABB nehézgépjárműveket gyártó ügyfelei közül az elsők között kezdte alkalmazni az ABB optimalizált e-hajtásláncát. Az Epiroc számos második generációs akkumulátorhajtású járművében a meghajtáshoz és a kiegészítő alkalmazásokhoz már az ABB e-hajtásláncát, így az ahhoz tartozó villanymotorokat és a nagy teljesítményű HSE880 hajtását használják. Az Epiroc azt a célt tűzte ki, hogy dízelüzemű gépektől mentes, jobb levegőminőséggel és kisebb zajkibocsátással működő bányászatot teremt. A gépek villamosítása növeli az energiahatékonyságot, javítja a bánya termelékenységét, csökkenti a szellőztetési igényeket és a karbantartási költségeket.


Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor

„Az ABB az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő irányába tett fontos lépésként tekint a nehézgépjárművek villamosítására”– nyilatkozta Heikki Vepsalainen, az ABB Motorok és Generátorok üzletágának ügyvetető igazgatója. „Az Epirockal folyó közös munkánk is azt mutatja, hogy az nehézgépjárművekhez kifejlesztett e-mobilitási rendszerek és termékek szállítójaként piacvezető szerepet játszunk. A széles termékskálánkban elektromosjármű-töltők, hálózat- és flottairányítást támogató ABB AbiltyTM, hajtásláncok, valamint villanymotorok, akkumulátorok és egyéb hajtásláncelemekhez kifejlesztett robotizált gyártósorok tartoznak.”      

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Sok OEM számára komoly kihívást jelent, hogy a különféle alkalmazások, így például a fejtés, a bányászott anyag felrakása és szállítása esetén a vezetési ciklus és a teljesítménykövetelmények nagyon változóak. A követelmények jelentős szórása miatt a tervezők számára igen bonyolult feladatot jelent, hogy az adott alkalmazáshoz kiválasszák a megfelelő e-hajtásláncot. A túlspecifikált e-hajtáslánc túl költséges és többletsúlyt eredményezhet. Ha az adott alkalmazáshoz alulspecifikált e-hajtásláncot terveznek, az a probléma merülhet föl, hogy a megoldás nem biztosítja a kívánt teljesítményt, a gép túlmelegedhet, következésképp romlik a megbízhatósága és csökken a hasznos élettartama.


Az ABB már több mint 50 000 hajtásláncot szállított villamos meghajtású nehézgépjárművekhez. Ezeket a hajtásláncokat vasúti járművekbe, buszokba, építőipari gépekbe, bányászati és más speciális járművekbe építették be. Az ABB partneri együttműködésre lépett a Northvolttal is. Az együttműködés célja, hogy a két cég lítiumion-akkumulátorok gyártására specializálódott csúcstechnológiai színvonalat képviselő üzemet fejlesszen ki. 

Hozzászólások

A NAV közzétette a márciusban elszámolható üzemanyagárakat

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közzétette honlapján a fogyasztási norma szerinti üzemanyagköltség-elszámolásban márciusban alkalmazható üzemanyagárakat.
2019. 02. 15. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökken a dízelautók népszerűsége

Romlott tavaly a német autókereskedők bevételarányos jövedelmezősége elsősorban a dízeljárművek csökkenő népszerűsége és az új modellek típusengedélyének akadozó kiadása miatt - derül ki az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe (ZDK) csütörtökön kiadott közleményéből.
2019. 02. 14. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Ford szerint katasztrófális lenne a megállapodás nélküli Brexit

A Ford szerint "katasztrofális" hatást gyakorolna a cég nagy-britanniai tevékenységére a brit EU-tagság megállapodás nélküli, szabályozatlan megszűnése.
2019. 02. 13. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Használtautó-üzletágát erősíti az AutoWallis: Prémium szalon nyílt Budapesten

A BMW Group Magyarország ügyvezetője nyitotta meg az AutoWallis csoportba tartozó prémium szolgáltatásokat és exkluzív körülményeket kínáló új egységét, a Wallis Prémium Használtautó Centert. A budapesti Könyves Kálmán körúton nyitott kereskedésben a Wallis Motor Pest és Duna szalonok BMW Premium Selection, MINI Next és más használtautó-kínálata érhető el. Az új kereskedésben kiemelt szintű környezettel, kényelemmel és szolgáltatásokkal találkozhatnak a vásárlók. A fejlesztéstől a használtautó értékesítés további növekedését várja az AutoWallis.
2019. 02. 13. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a megújuló energia aránya az EU-ban

Az Európai Unió a felhasznált energia mintegy 17,5 százalékát nyerte megújuló energiaforrásokból 2017-ben, szemben a megelőző évi 17 százalékkal, illetve az adatrögzítés 2004-es kezdetekor feljegyzett 8,5 százalékkal - közölte az uniós statisztikai hivatal (Eurostat) kedden.
2019. 02. 12. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyit emelkedik az üzemanyagok ára

A Mol bruttó 2-2 forinttal emeli a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán - értesült az MTI piaci forrásokból hétfőn.
2019. 02. 11. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

AutoWallis: Egy lépéssel közelebb a BUX indexhez

Az AutoWallis üdvözli fő tulajdonosának részvénytranzakcióját, melynek köszönhetően a társaság egy újabb lépéssel közelebb került ahhoz, hogy részvényei akár már idén márciusban bekerülhessenek a BUX indexbe.
2019. 02. 11. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új erőművek építésére lehet szükség Magyarországon

A Magyarországon jelenleg működő több mint 8600 megawatt (MW) erőművi kapacitásból mintegy 4000 megawatt marad üzemben 15 éves távlatban, új erőművek építésére elsősorban ezek pótlása miatt van szükség, és csak másodsorban a villamosenergia-igények növekedése miatt - hívja fel a figyelmet tanulmányában a MAVIR Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító ZRt. (MAVIR).
2019. 02. 11. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővítette romániai gyártókapacitását a Daimler

Bővítette romániai gyártókapacitását a német Daimler járműgyártó, amely kettős tengelykapcsolós, nyolc fokozatú automata sebességváltókat kezdett gyártani a dél-erdélyi szászsebesi (Sebes) üzemében - adta hírül pénteken a Ziarul Financiar című román gazdasági napilap.
2019. 02. 10. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kettős vállalatirányítási modellt vezetett be az FGSZ

Kettős vállalatirányítási modellt vezetett be az FGSZ Zrt., Magyarország nagynyomású földgázszállító vezetékrendszerének tulajdonosa és üzemeltetője, amely a gázszolgáltató társaságokat, erőműveket és a nagyipari fogyasztókat látja el.
2019. 02. 09. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem mind arany, amit napelem hajt

Az utóbbi évek befektetési slágerterméke a napenergia beruházás: a kötelező átvételen (KÁT) keresztül ugyanis az állam biztosnak látszó jövedelmet garantál mindazoknak, akik ebben az üzletágban keresik a szerencséjüket. Mint ahogyan ez általában igaz: ezt a pénzt sem adják ingyen. A szakmai hozzáértés vagy a jogi előkészítettség hiányán ugyanis nagyon könnyen elvérezhetnek a napelem-projektek is. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segít eligazodni.
2019. 02. 08. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt év: ennyi ideje sem maradt az energiaszektornak a piaci átalakulásra

Kevesebb mint öt év áll az energiaszektor szereplőinek rendelkezésére arra, hogy felkészüljenek a technológiai fejlődés és fogyasztói trendek által generált piaci változásokra – derül ki a The narrowing window for energy transformation című globális energetikai felső vezetői felmérésből. A 15. alkalommal végzett PwC-kutatás 56 ország 118 vállalatának körében készült.
2019. 02. 08. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kijátszhatják a szigorúbb kibocsátási szabályokat az autógyártók

A dízelbotrány 2015-ös kezdete óta javultak ugyan a gépjárművek károsanyag kibocsátására vonatkozó uniós jogszabályok, azonban előfordulhat, hogy a frissen bevezetett vizsgálati rendszerek kijátszására is új megoldásokat találnak a gyártók - figyelmeztetett az Európai Unió luxembourgi központú számvevőszéke csütörtökön.
2019. 02. 07. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezért nő a magyar áramfogyasztás

A magyar gazdaság erősödésének egyik jele, hogy nő az áramfogyasztás - mondta Kovács Pál, a Paksi Atomerőmű kapacitásának fenntartásáért felelős államtitkár csütörtök reggel az M1 aktuális csatornán.
2019. 02. 07. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

1,25 milliárd dollárnyi kötvényt bocsátott ki a Gazprom

A Gazprom orosz gázipari cég dollárban bocsátott ki kötvényeket jelentős túljegyzéssel.
2019. 02. 07. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változott az üzemanyag ára az utóbbi években - egy ábrán

95-ös oktánszámú, ólommentes autóbenzin és a gázolaj, havi, országos fogyasztói átlagára, forint/liter
2019. 02. 07. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Toyota azon kevesek egyike, ami...

Japánban a Toyota harmadik negyedéves jelentése tartogatott izgalmakat.
2019. 02. 07. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tavaly csökkent a Daimler nyeresége

Csökkent a Daimler AG nyeresége tavaly a negyedik negyedévben és az egész évben a Stuttgartban szerdán közzétett előzetes eredményadatok alapján.
2019. 02. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

Eredményes évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely megszerzett minősítéseinek köszönhetően közvetlen gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek is. Fejlesztései eredményeként a vállalat tavaly már mintegy 5 millió darab abroncsot gyártott. Célja az, hogy termelési volumenének akár 40%-át is közvetlenül a hazai és nemzetközi autógyáraknak értékesítse.
2019. 02. 04. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Valóban meg vannak számlálva a dízel autók napjai?

Az utóbbi években a dízel autók aránya Európa-szerte csökkent, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. A Használtautó.hu adatai szerint 2012-ben még az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi. A 2015-ben kirobbant dízelbotrány igencsak rányomta a bélyegét az eladásokra, ami persze felfogható pozitívumként is, ha a károsanyag kibocsátást nézzük. Persze meg kell jegyezni, az EU-ban igen szigorúan vett CO2 emissziós értékek pont a visszaszoruló, illetve visszaszorított dízel autókkal tarthatók könnyebben, így annak kapcsán továbbra is igen nagy bajban vannak az autógyártók.
2019. 02. 04. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás