A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány

Az Oracle közzétette annak a 2017-es nemzetközi felmérésnek az eredményeit, amely több mint 15 000 fogyasztó vásárlási preferenciáit és hozzáállását vizsgálta Európában, Észak- és Latin-Amerikában valamint Ázsiában. A Retail in 4 Dimensions: Understanding Consumer Behavior in an Age of Relativity (Négydimenziós kiskereskedelem: a fogyasztói magatartás értelmezése a relativitás korában) című jelentés három fogyasztói magatartást szemléltető személyiségtípust emelt ki. Mindezek mellett olyan lehetőségekre is kitért, amelyek révén a kereskedők megismerhetik a személyes ajánlatok, mobil fizetési rendszerek, automatikus utánrendelés és a virtuális valóság vásárlói élményre gyakorolt hatásait.

A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány

A felmérés eredményei szerint a fogyasztók világszerte és minden csatornára vonatkozóan szilárd elképzelésekkel rendelkeznek a házhoz szállítással, az áruvisszaküldéssel és az önkiszolgálással kapcsolatban az e-kereskedelem terén.


Három új vásárlói profil


Míg a digitális innovációk újabb és újabb radikális változásokat hoznak a kiskereskedelemben, a jelentés szerint három globális makrotrend van kialakulóban a fogyasztói magatartások terén. Az egyik ilyen fogyasztótípusba olyan vásárlók tartoznak, akik minden csatornát igénybe vesznek, és kihasználják mind a digitális, mind pedig a fizikai kapcsolati pontok előnyeit. A második kategóriába azok a leleményes vásárlók tartoznak, akik nyitottak az új, innovatív és technológiára alapuló fogyasztói élményekre. A harmadik típusú vásárlók ártudatosan keresik a kedvezményes ajánlatokat, és mindig a legjobb ár-érték arányt részesítik előnyben.


„E viselkedési trendek kiaknázásához és az efféle fogyasztók megnyeréséhez a vállalatoknak három fronton kell újításokat bevezetniük” – nyilatkozta Ray Carlin, az Oracle Retail alelnöke és ügyvezető igazgatója. „Az egyéni vásárlási élmény biztosításához, és a teljes csatornaspektrum használatának vállalati szintű elsajátításához közelebbről is meg kell ismerniük a fogyasztókat, és készen kell állniuk az innovációra.”

A nomád sokoldalú vásárló, aki nem ragaszkodik egy adott márkához vagy csatornához, hanem inkább feltérképezi a termékek megismerésével és felkeresésével kapcsolatos lehetőségeket a vásárlás előtt.

A felmérés szerint:

  • a fogyasztók 42 százaléka interneten és boltokban egyaránt vásárol minden héten
  • a fogyasztók 73 százaléka kiskereskedésbe szeretné visszavinni az interneten vásárolt termékeket
  • a fogyasztók 55 százaléka a boltban való böngészés közben is szeretné mobiltelefonnal ellenőrizni a termékkínálatot

A játékos technológiai megoldásokra alapozza vásárlási élményét, illetve olyan márkákat keres, amelyek újragondolt szolgáltatási rendszert nyújtanak.

A felmérés szerint:

  • a családok 44 százaléka szükségesnek tartja a virtuális értékesítési asszisztensek jelenlétét
  • a fogyasztók 35 százaléka örülne, ha drónokkal vagy vezető nélküli autókkal szinte valós időben kapnák kézhez megrendelt termékeiket
  • a fogyasztók 43 százaléka rendkívül örülne, ha egyéni tárgyakat tudna három dimenzióban nyomtatni

Az üzletkötő imád alkudozni, és a kedvezményekre vadászik vásárlás közben.

A felmérés szerint:

  • a fogyasztók 84 százaléka elsődleges vásárlási szempontnak tartja a versenyképes árkonstrukciókat és promóciókat
  • a fogyasztók 65 százaléka kiemelkedően fontos vásárlási szempontnak tartja a személyre szabott ajánlatokat és promóciókat
  • a fogyasztók 50 százaléka valós idejű online ajánlatokban szeretne részesülni attól függően, hogy éppen mit böngésznek

Kiskereskedelmi innovációs lehetőségek hat trend mentén

A fent említett jelentés szerint a fogyasztók egyértelmű szerepet osztottak a technológiának a kiskereskedelmi szektor új globális standardjainak megállapítása terén. Ennek megfelelően valamennyi fogyasztó hasonló elvárásokat támaszt az áruk kiszállításával és visszaküldésével kapcsolatban, illetve önkiszolgáló mobil fizetési rendszereket és személyre szabási lehetőségeket szeretne.

„Ahogy a fogyasztók alátámasztják a trendeket vásárlási szokásaik révén, a felhőalapú infrastruktúrák egyre nagyobb szerepet fognak játszani az innovációk gyors elterjesztésében, és segíteni fogják a kiskereskedelmi szektort abban, hogy lépést tudjon tartani az elvárásokkal, és a kívánt élményeket biztosíthassa” – mondta Jeff Warren, az Oracle Retail stratégiai alelnöke. „Az elvárások eközben továbbra is nőnek, és egyre jobban várható a csatornaspektrum egészét átfogó vásárlási élmény kialakulása. A kiskereskedőknek így haladéktalanul át kell állniuk a felhőalapú megoldásokra, hogy egységes képet kaphassanak az offline és online üzletekben tanúsított fogyasztói magatartásokról.”

A személyre szabott ajánlatok és az adatvédelem összeegyeztetése

  • míg a fogyasztók 67 százaléka nem szeretne e-kereskedelmi fiókot beállítani, 57 százalékuk azonnal, egyetlen kattintással le szeretné adni rendeléseit, amihez fizetési profil létrehozása szükséges
  • a fogyasztók 29 százaléka „ijesztően tolakodónak” találja a közösségi médiumokra alapuló ajánlatokat
  • a fogyasztók 52 százaléka egyéni ajánlatokat szeretne kapni a bolti böngészés közben az adott üzletben meglévő hűségkonstrukciójuk keretében megadott személyes adatok alapján

Forgalomnövelés és személyre szabott ajánlatok divatcikkek terén

  • a fogyasztók 83 százaléka hetente legalább egyszer vásárol boltban, 7 százalékuk minden nap vásárol divatcikkeket az üzletekben, 22 százalékuk pedig egy héten többször is megfordul boltokban
  • az ezredfordulós, illetve az azt megelőző átmeneti generációba tartozó fogyasztók 50 százaléka rendkívül vonzónak találja a 3D-nyomtatást
  • a fogyasztók 40 százaléka hetente legalább egyszer vásárol vagy böngészik divatcikkeket online áruházakban

Gyorsabb és okosabb fizetési és önkiszolgálási megoldások

  • a fogyasztók 56 százaléka ragaszkodik az önkiszolgáló pénztárakhoz
  • az ezredfordulós generációba tartozó fogyasztók 65 százaléka a vásárlás napján szokott utánanézni a termékeknek, és bolti átvételre lefoglalni őket; 58 százalékuk a vásárlás előtti napon tesz így
  • a fogyasztók 60 százaléka mobil fizetési lehetőségekkel szeretne élni a boltban – ez különösen jellemző az ezredfordulós és az azt megelőző átmeneti generációs fogyasztókra (67 százalék)

Egyszerűbb áruvisszaküldési folyamatok

  • a fogyasztók 82 százaléka ingyenes elszállítással szeretné visszaküldeni az online vásárolt termékeket
  • a fogyasztók 34 százaléka 30 napnál hosszabb áruvisszaküldési időszakot szeretne
  • a fogyasztók 70 százaléka minden megvásárolt termékre érvényes, ingyenes, kétnapos áruvisszaküldési időszakot szeretne

Automatikus utánrendelés és élelmiszer-vásárlási javaslatok

  • a fogyasztók 48 százaléka szerint az automatikus utánrendelés fontos vásárlási szemponttá válhat a jövőben
  • a fogyasztók 33 százaléka „ijesztően tolakodónak” tartaná, ha a szupermarketek vásárlási, közösségi és környezeti adatok alapján automatikusan szállítanának élelmiszereket
  • a fogyasztók 40 százaléka „fantasztikusnak” tartaná, ha a szupermarketek a technológia segítségével bevásárlólistákat javasolnának a rajta szereplő termékek árának automatikus felszámítása nélkül

Terjedő technológiákban rejlő lehetőségek

  • a fogyasztók 48 százaléka otthona kényelmében szeretne személyre szabott virtuális boltban vásárolni, és a megvett termékeket házhoz szállíttatni, 48 százalékuk pedig virtuális ruhakollekciót állítana össze, és a termékeket az üzletben venné át
  • a fogyasztók 39 százaléka (minden korcsoportból) „ijesztőnek” tartaná a robotasszisztenseket
  • a drónnal vagy vezető nélküli autóval végzett házhoz szállítás iránt az ezredfordulós generációba tartozó fogyasztók (42 százalék) és a családok (43 százalék) érdeklődtek a legjobban

A felmérés eredményeit tartalmazó jelentésről a következő webhelyen kérhet másolatot: www.oracle.com/goto/retail-in-4d

 

Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

 

Hozzászólások

HENT: a magyarok kétharmada szigorúbban büntetné a hamisítókat

Tavaly óta enyhén emelkedett a hamisított termékek iránti kereslet a magyar lakosság körében, a legnépszerűbb csoportot továbbra is a ruhatermékek jelentik a hamis termékek vásárlása kapcsán, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a Tárki legfrissebb közös kutatásából. A felmérés arra is rámutatott, hogy leginkább a férfiak, illetve a Budapesten élők vásároltak a nagyobb arányban hamis terméket az elmúlt évben.
2017. 10. 19. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a magyar-szerb kereskedelmi forgalom

A magyar-szerb kereskedelmi forgalom alakulása, 2007-2016; behozatal; kivitel; milliárd forint
2017. 10. 17. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagy mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban

A vártnál kevésbé, de másfél éve a legnagyobb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben az Egyesült Államokban a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a Census Bureau (CB) pénteken közzétett kimutatása szerint.
2017. 10. 14. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarország és Nagy-Britannia kereskedelmi forgalma - egy ábrán

Magyarország és Nagy-Britannia kereskedelmi forgalma; behozatal; kivitel; Milliárd forint
2017. 10. 13. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megállapodott ma a Tesco a szakszervezetekkel

Megállapodott a Tesco a szakszervezetekkel pénteken a béremelésről és a létszámbővítésról.
2017. 10. 13. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Veszélyes közlekedési és sporteszközöket vontak ki a forgalomból

Gyermekkerékpárok, kerékpáros gyermekülések, gördeszkák, görkorcsolyák és rollerek műszaki vizsgálatát végezte el a fogyasztóvédelem, az eszközök közül a hatóság 26-ot kivont a forgalomból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán az MTI-vel.
2017. 10. 12. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Novembertől emeli a béreket az Auchan

Átlagosan 13,6 százalékkal emeli az áruházi alkalmazotti munkakörben foglalkoztatottak bérét az Auchan november 1-jén, és a cég létszámbővítést is tervez a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével folytatott tárgyalásokat követően.
2017. 10. 11. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változtak a fogyasztói árak

a fogyasztói árak változása az előző év azonos időszakához viszonyítva; százalék; élelmiszerek; szeszes italok, dohányáruk; ruházkodási cikkek; tartós fogyasztási cikkek; háztartási energia; egyéb cikkek, üzemanyagok; szolgáltatások; összesen
2017. 10. 11. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

3,8 százalékos növekedéssel zárta pénzügyi évét az IKEA Csoport

Az IKEA Csoport (INGKA Holding B.V és az általa irányított szervezetek) a 2017-es pénzügyi évre vonatkozó összes értékesítése 34,1 milliárd euró (32,9 ) volt. A valutára gyakorolt hatással korrigálva az IKEA Csoport eladási növekedése az év során 3,8 százalékos volt.
2017. 10. 10. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább nőtt a használt autók eladása

Tovább nőtt a használt autók eladása a harmadik negyedévben és a járművek árai is emelkedtek a használtautó.hu adatai szerint.
2017. 10. 10. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagy mértékben emelkedett Németország külkereskedelmi többlete

Jelentősen, a vártnál nagyobb mértékben emelkedett Németország külkereskedelmi többlete augusztusban, miután az export erős, az importénál majdnem háromszor gyorsabb ütemben bővült.
2017. 10. 10. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Munkaerőhiányt okoz a bizonytalanság a brit kereskedelemben

Munkaerőhiányt és áremelkedéseket okoz a brit kiskereskedelemben a külföldi EU-munkavállalók jövőbeni jogi státusát övező bizonytalanság a Brit Kiskereskedelmi Szövetség (BRC) hétfőn közzétett felhívása szerint.
2017. 10. 09. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Élénkül a belső kereslet

A belső kereslet élénkülését tükrözi az import 13 százalékos augusztusi növekedése, ugyanakkor az ipari termelés augusztusi megugrásával összhangban 10,3 százalékkal nőtt az export is - kommentálták a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn kiadott előzetes adatait piaci elemzők az MTI-nek.
2017. 10. 09. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folyamatosan nő a kiskereskedelmi forgalom

Folyamatosan nő a kiskereskedelmi forgalom, aminek egyik oka az online pénztárgépek bevezetése lehet - mondta Csath Magdolna közgazdász szombat reggel az M1 aktuális csatornán.
2017. 10. 07. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ősszel is pörög a klímapiac

Meglepő módon hetekkel a kánikula után, az átlagosnál hidegebb őszi hetekben is élénk lakossági érdeklődés mutatkozik a klímaberendezések iránt – tapasztalta a Panasonic Heating&Cooling üzletága Magyarországon. Sokan ugyanis nem csak hűtésre, hanem már fűtésre is használják a készülékeket. Az idei szezon másik nagy tanulsága, hogy élénkül a kereslet a drágább, felső árkategóriába tartozó klímaberendezések iránt.
2017. 10. 07. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mire képes a magyar kiskereskedelem?

Nyolc hónap alatt 4 százalékos növekedést produkált a kiskereskedelmi forgalom. Az év hátralévő hónapjaiban 5 százalék körüli bővüléssel lehet számolni. Az idén összességében 4-4,5 százalékos tempó várható, a jelenlegi kilátások szerint pedig jövőre is hasonló eredményt érhet el a szektor. 
2017. 10. 04. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Erős fél évről számolt be a Tesco

A gazdálkodási átalakítási folyamatban elért "erőteljes előrelépésről" számolt be szerdán Londonban közzétett féléves eredményjelentésében a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat tájékoztatója szerint a cég nyereségessége kiugró mértékben javult a közép-európai térségben.
2017. 10. 04. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyorsabban nőtt az import az exportnál

Júliusban az export euróban számolt értéke 5,0, az importé 11,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A kiviteli többlet 348 millió euró volt, 410 millió euróval kisebb a tavaly júliusinál - jelentette hétfőn második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2017. 10. 02. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folytatódnak a tárgyalások a Tesconál

Hétfőn délután 2 órakor folytatódnak a tárgyalások a béremelésről és a munkavállalói létszámbővítésről a Tesco és a társaságnál működő érdekképviseletek, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) között.
2017. 10. 02. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

20 százalékkal bővülhet az internetes kereskedelem forgalma

Várhatóan 20 százalékkal bővülhet idén az internetes kereskedelem Magyarországon, forgalmának összértéke elérheti a 370 milliárd forintot az év végére - mondta Vámos György, a Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az M1 aktuális csatorna szombat reggeli műsorában.
2017. 09. 30. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás