A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány

Az Oracle közzétette annak a 2017-es nemzetközi felmérésnek az eredményeit, amely több mint 15 000 fogyasztó vásárlási preferenciáit és hozzáállását vizsgálta Európában, Észak- és Latin-Amerikában valamint Ázsiában. A Retail in 4 Dimensions: Understanding Consumer Behavior in an Age of Relativity (Négydimenziós kiskereskedelem: a fogyasztói magatartás értelmezése a relativitás korában) című jelentés három fogyasztói magatartást szemléltető személyiségtípust emelt ki. Mindezek mellett olyan lehetőségekre is kitért, amelyek révén a kereskedők megismerhetik a személyes ajánlatok, mobil fizetési rendszerek, automatikus utánrendelés és a virtuális valóság vásárlói élményre gyakorolt hatásait.

A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány

A felmérés eredményei szerint a fogyasztók világszerte és minden csatornára vonatkozóan szilárd elképzelésekkel rendelkeznek a házhoz szállítással, az áruvisszaküldéssel és az önkiszolgálással kapcsolatban az e-kereskedelem terén.


Három új vásárlói profil


Míg a digitális innovációk újabb és újabb radikális változásokat hoznak a kiskereskedelemben, a jelentés szerint három globális makrotrend van kialakulóban a fogyasztói magatartások terén. Az egyik ilyen fogyasztótípusba olyan vásárlók tartoznak, akik minden csatornát igénybe vesznek, és kihasználják mind a digitális, mind pedig a fizikai kapcsolati pontok előnyeit. A második kategóriába azok a leleményes vásárlók tartoznak, akik nyitottak az új, innovatív és technológiára alapuló fogyasztói élményekre. A harmadik típusú vásárlók ártudatosan keresik a kedvezményes ajánlatokat, és mindig a legjobb ár-érték arányt részesítik előnyben.


„E viselkedési trendek kiaknázásához és az efféle fogyasztók megnyeréséhez a vállalatoknak három fronton kell újításokat bevezetniük” – nyilatkozta Ray Carlin, az Oracle Retail alelnöke és ügyvezető igazgatója. „Az egyéni vásárlási élmény biztosításához, és a teljes csatornaspektrum használatának vállalati szintű elsajátításához közelebbről is meg kell ismerniük a fogyasztókat, és készen kell állniuk az innovációra.”

A nomád sokoldalú vásárló, aki nem ragaszkodik egy adott márkához vagy csatornához, hanem inkább feltérképezi a termékek megismerésével és felkeresésével kapcsolatos lehetőségeket a vásárlás előtt.

A felmérés szerint:

  • a fogyasztók 42 százaléka interneten és boltokban egyaránt vásárol minden héten
  • a fogyasztók 73 százaléka kiskereskedésbe szeretné visszavinni az interneten vásárolt termékeket
  • a fogyasztók 55 százaléka a boltban való böngészés közben is szeretné mobiltelefonnal ellenőrizni a termékkínálatot

A játékos technológiai megoldásokra alapozza vásárlási élményét, illetve olyan márkákat keres, amelyek újragondolt szolgáltatási rendszert nyújtanak.

A felmérés szerint:

  • a családok 44 százaléka szükségesnek tartja a virtuális értékesítési asszisztensek jelenlétét
  • a fogyasztók 35 százaléka örülne, ha drónokkal vagy vezető nélküli autókkal szinte valós időben kapnák kézhez megrendelt termékeiket
  • a fogyasztók 43 százaléka rendkívül örülne, ha egyéni tárgyakat tudna három dimenzióban nyomtatni

Az üzletkötő imád alkudozni, és a kedvezményekre vadászik vásárlás közben.

A felmérés szerint:

  • a fogyasztók 84 százaléka elsődleges vásárlási szempontnak tartja a versenyképes árkonstrukciókat és promóciókat
  • a fogyasztók 65 százaléka kiemelkedően fontos vásárlási szempontnak tartja a személyre szabott ajánlatokat és promóciókat
  • a fogyasztók 50 százaléka valós idejű online ajánlatokban szeretne részesülni attól függően, hogy éppen mit böngésznek

Kiskereskedelmi innovációs lehetőségek hat trend mentén

A fent említett jelentés szerint a fogyasztók egyértelmű szerepet osztottak a technológiának a kiskereskedelmi szektor új globális standardjainak megállapítása terén. Ennek megfelelően valamennyi fogyasztó hasonló elvárásokat támaszt az áruk kiszállításával és visszaküldésével kapcsolatban, illetve önkiszolgáló mobil fizetési rendszereket és személyre szabási lehetőségeket szeretne.

„Ahogy a fogyasztók alátámasztják a trendeket vásárlási szokásaik révén, a felhőalapú infrastruktúrák egyre nagyobb szerepet fognak játszani az innovációk gyors elterjesztésében, és segíteni fogják a kiskereskedelmi szektort abban, hogy lépést tudjon tartani az elvárásokkal, és a kívánt élményeket biztosíthassa” – mondta Jeff Warren, az Oracle Retail stratégiai alelnöke. „Az elvárások eközben továbbra is nőnek, és egyre jobban várható a csatornaspektrum egészét átfogó vásárlási élmény kialakulása. A kiskereskedőknek így haladéktalanul át kell állniuk a felhőalapú megoldásokra, hogy egységes képet kaphassanak az offline és online üzletekben tanúsított fogyasztói magatartásokról.”

A személyre szabott ajánlatok és az adatvédelem összeegyeztetése

  • míg a fogyasztók 67 százaléka nem szeretne e-kereskedelmi fiókot beállítani, 57 százalékuk azonnal, egyetlen kattintással le szeretné adni rendeléseit, amihez fizetési profil létrehozása szükséges
  • a fogyasztók 29 százaléka „ijesztően tolakodónak” találja a közösségi médiumokra alapuló ajánlatokat
  • a fogyasztók 52 százaléka egyéni ajánlatokat szeretne kapni a bolti böngészés közben az adott üzletben meglévő hűségkonstrukciójuk keretében megadott személyes adatok alapján

Forgalomnövelés és személyre szabott ajánlatok divatcikkek terén

  • a fogyasztók 83 százaléka hetente legalább egyszer vásárol boltban, 7 százalékuk minden nap vásárol divatcikkeket az üzletekben, 22 százalékuk pedig egy héten többször is megfordul boltokban
  • az ezredfordulós, illetve az azt megelőző átmeneti generációba tartozó fogyasztók 50 százaléka rendkívül vonzónak találja a 3D-nyomtatást
  • a fogyasztók 40 százaléka hetente legalább egyszer vásárol vagy böngészik divatcikkeket online áruházakban

Gyorsabb és okosabb fizetési és önkiszolgálási megoldások

  • a fogyasztók 56 százaléka ragaszkodik az önkiszolgáló pénztárakhoz
  • az ezredfordulós generációba tartozó fogyasztók 65 százaléka a vásárlás napján szokott utánanézni a termékeknek, és bolti átvételre lefoglalni őket; 58 százalékuk a vásárlás előtti napon tesz így
  • a fogyasztók 60 százaléka mobil fizetési lehetőségekkel szeretne élni a boltban – ez különösen jellemző az ezredfordulós és az azt megelőző átmeneti generációs fogyasztókra (67 százalék)

Egyszerűbb áruvisszaküldési folyamatok

  • a fogyasztók 82 százaléka ingyenes elszállítással szeretné visszaküldeni az online vásárolt termékeket
  • a fogyasztók 34 százaléka 30 napnál hosszabb áruvisszaküldési időszakot szeretne
  • a fogyasztók 70 százaléka minden megvásárolt termékre érvényes, ingyenes, kétnapos áruvisszaküldési időszakot szeretne

Automatikus utánrendelés és élelmiszer-vásárlási javaslatok

  • a fogyasztók 48 százaléka szerint az automatikus utánrendelés fontos vásárlási szemponttá válhat a jövőben
  • a fogyasztók 33 százaléka „ijesztően tolakodónak” tartaná, ha a szupermarketek vásárlási, közösségi és környezeti adatok alapján automatikusan szállítanának élelmiszereket
  • a fogyasztók 40 százaléka „fantasztikusnak” tartaná, ha a szupermarketek a technológia segítségével bevásárlólistákat javasolnának a rajta szereplő termékek árának automatikus felszámítása nélkül

Terjedő technológiákban rejlő lehetőségek

  • a fogyasztók 48 százaléka otthona kényelmében szeretne személyre szabott virtuális boltban vásárolni, és a megvett termékeket házhoz szállíttatni, 48 százalékuk pedig virtuális ruhakollekciót állítana össze, és a termékeket az üzletben venné át
  • a fogyasztók 39 százaléka (minden korcsoportból) „ijesztőnek” tartaná a robotasszisztenseket
  • a drónnal vagy vezető nélküli autóval végzett házhoz szállítás iránt az ezredfordulós generációba tartozó fogyasztók (42 százalék) és a családok (43 százalék) érdeklődtek a legjobban

A felmérés eredményeit tartalmazó jelentésről a következő webhelyen kérhet másolatot: www.oracle.com/goto/retail-in-4d

 

Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

 

Hozzászólások

Aláírták az EU-Japán szabadkereskedelmi megállapodást

Aláírták az átfogó szabadkereskedelmi megállapodást az Európai Unió és Japán vezetői kedden Tokióban, ami a felek reményei szerint ellensúlyozza a Donald Trump amerikai elnök kereskedelempolitikája által szabadjára engedett protekcionista erőket.
2018. 07. 18. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul az unió és Kína kereskedelme

Az Európai Unió és Kína kereskedelme (2002-2017); export; import; milliárd euró
2018. 07. 17. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Emelkedett a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban

Stabilan bővült a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma júniusban az Egyesült Államokban, dacára a magasabb áraknak és a bérek szerény mértékű emelkedésének, ami jól mutatja, hogy a fogyasztók bizalma továbbra is töretlen.
2018. 07. 16. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Felújítják a győri vásárcsarnokot

Kétmilliárd forint támogatásból felújítják a győri Hermann Ottó utcai vásárcsarnokot, valamint az ahhoz csatlakozó parkolót és zöldterületet; a parkoló munkaterületét hétfőn adják át a kivitelezőknek - tájékoztatta a város önkormányzata az MTI-t.
2018. 07. 15. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A jövő generációit képzi a SPAR

A csaknem 13 ezer munkavállalót foglalkoztató SPAR Magyarország piacra lépése óta kiemelten fontosnak tartja a szakmai utánpótlás nevelését, a jövő kereskedelmi szakembereinek képzését. A hazai szakképzésben évtizedek óta jelen lévő vállalat ebben a tanévben közel 900 diáknak biztosítja a szakmai gyakorlat lehetőségét. Ennek keretében idén 452 tanuló már teljesítette szakmai vizsgáit.
2018. 07. 13. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás. A jövő az adatelemzésen alapuló, személyre szabott hűségprogramok irányába mutat, miközben a piac hazai szereplőinek az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) is meg kell felelniük.
2018. 07. 12. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új piacot építenek Esztergomban

Új piac épül Esztergomban, a város 974 millió forint támogatást kapott erre a célra a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében - tájékoztatta a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat az MTI-t.
2018. 07. 12. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Kisállatoknak tervezett vízadagolót hív vissza az Ikea

Az Ikea visszahívja a kisállatoknak tervezett Lurvig vízadagolót, mivel a kutyák és macskák feje beszorulhat a vízadagoló tartályba, és ez fulladással járhat - tájékoztatta az IKEA szerdán az MTI-t.
2018. 07. 11. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a hazai webáruházak forgalma

A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma tavaly, és csak 6 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről - derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, 11. webáruház-felméréséből.
2018. 07. 10. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kivonta üzleteiből a Greenyard fagyasztott zöldségeit a Tesco

Azonnali hatállyal elrendelte a Tesco a Greenyard vállalat által gyártott, az érintett lejárati idővel rendelkező gyorsfagyasztott termékek polcról való levételét és vásárlóktól való visszahívását - közölte az áruházlánc pénteken.
2018. 07. 06. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alaposan hőkezeljék a fagyasztott zöldségeket!

A magyarországi kereskedelembe is kerülhetett a Greenyard vállalat bajai üzemében előállított, lisztéria baktériummal szennyezett gyorsfagyasztott zöldségekből és zöldségkeverékből, ezért a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) arra kéri a vásárlókat, hogy a termékeket alaposan főzzék át felhasználás előtt.
2018. 07. 06. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

13 féle fagyasztott zöldséget hívott vissza Aldi

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. azonnal eltávolította áruházai polcairól azt a 13 féle Gartengold márkájú fagyasztott zöldségterméket, amelyet a gyártó Greenyard Kft. visszahívott - közölte az élelmiszerlánc pénteken az MTI-vel.
2018. 07. 06. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

SPAR: slágertermék lesz a magyar dinnye

2017-ben 7.720 tonna dinnyét forgalmazott a SPAR a magyarországi hálózatában. A júliustól szeptemberig tartó főszezonban értékesítették a legtöbbet, amelyet magyar gazdálkodók termesztettek. Az áruházlánc idén is felfüggeszti az import dinnyék beszerzését, és kizárólag a Magyarországon termett, lédús gyümölcsökkel tölti fel az üzletek polcait, amint megjelenik a hazai termék.
2018. 07. 05. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

71 piaci árus ellen indult eljárás

Hatósági eljárás indult 71 árus ellen, miután a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a zöldség- és gyümölcsforgalmazást vizsgálta 14 budapesti piacon.
2018. 07. 05. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nemzetközi piacok - Ennek akár nagyon rossz vége is lehet…

A Saxo Bank, az online multieszköz-kereskedésre és -befektetésre specializálódott vezető fintech vállalat a mai napon publikálta a nemzetközi piacokra vonatkozó negyedéves kitekintését, amely tartalmazza a Saxo vezető elemzőinek véleményét 2018 harmadik negyedévéről. A kitekintés részletesen taglalja a gyengülő globális növekedést, a globális hitelimpulzus visszaesését és a kereskedelmi háború kockázatait, vagyis azokat a tényezőket, amelyek alapján kijelenthető, hogy az előttünk álló időszak a világgazdaság szempontjából az egyik legveszélyesebbnek ígérkező periódus a berlini fal 1989-es leomlása óta.
2018. 07. 05. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A gyenge forint miatt több külföldi vásárolna magyar használt autót

Nőtt a külföldi vevők érdeklődése a fiatal, keveset futott magyarországi használt autók iránt a kereskedők tapasztalatai szerint, a gyenge forint hatására - ismerteti a DasWeltAuto az MTI-hez eljuttatott közleményben.
2018. 07. 05. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az ausztrál dollárnak kedvezőek lehetnek az amerikai termékekre kivetett kínai vámok

Ausztrália és Kína kapcsolatai igen erősek. Tavaly Ausztrália szállítmányainak 36%-a ment Kínába, ami a GDP 8%-át tette ki. Az Egyesült Államok és Kína közti feszültség növekedése aggodalmat kelt a déli országban, mert a gazdasága nagy mértékben függ a szén, a vasérc és az oktatási szolgáltatások Kínába irányuló exportjától.
2018. 07. 05. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a külkereskedelmi forgalmunk - egy ábrán

Külkereskedelmi forgalom: export, import, egyenleg; 2018. január-április; milliárd forint; folyó áron
2018. 07. 04. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Napelemeket telepít az ALDI magyarországi üzleteire

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. háztartási naperőművet helyezett üzembe soproni üzleténél. A vállalat ezzel tovább csökkenti a működéséből származó CO2-kibocsátását.
2018. 07. 03. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Meglódult a kiskereskedelem

Jelentősen emelkedett a kiskereskedelmi forgalom májusban, elsősorban a nem élelmiszereknél bekövetkezett növekedés miatt. A forintgyengülés azonban kockázatokat jelenthet a jövőben.
2018. 07. 03. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás