Átalakítja Happy Meal menüit a McDonald’s - De miért?

A McDonald’s globális központja a családok iránti elkötelezettségét ma új vállalások bejelentésével erősítette meg. A vállalások fókuszában a Happy Meal menü áll, amelyet a vállalat 2022-ig mind a 120 piacán több szempont szerint is továbbfejleszt. Az öt pontban megfogalmazott vállalások¹ terén, így a kiegyensúlyozott menüválaszték, az egyszerűsített termékösszetétel, az átlátható tápérték-információk és a felelős reklámozás megvalósításában, valamint egyes termékcsoportok, így pl. a zöldség fogyasztás népszerűsítésében a magyarországi étteremlánc élen jár.

Átalakítja Happy Meal menüit a McDonald’s - De miért?

A hazai hálózat az elmúlt években folyamatosan fejlesztette Happy Meal kínálatát és a felelős marketing gyakorlatait, ezért számos pontban már jelenleg is teljesíti a globális vállalásokat.

 

Folyamatos fejlesztés és felelős reklámozás


A hazai Happy Meal menük nem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer. Azok a termékek, pl. a szószok, ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert. Egyetlen McDonald’s termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó.


Mennyire táplálkozok egészségesen? IDE kattintva megmutatjuk.


A részletes tápérték-információk a hazai éttermekben a papír tálcabetéteken és a vállalat honlapján is elérhetőek, így a vendégek a napi szükségleteiknek és ízlésüknek megfelelő, tájékozott döntést hozhatnak maguk és gyermekeik számára. Emellett 2014 óta a Mekilexikon transzparencia program keretén belül az alapanyagokról a vendégek részletes, sok esetben videofilmmel támogatott tájékoztatást kaphatnak.


Az EU Pledge aláírójaként (az EU Pledge több európai élelmiszeripari nagyvállalat gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozásáról szóló vállalása) a McDonald’s felelős vállalatként évekkel ezelőtt önként korlátozta reklámtevékenységét. Ennek értelmében jelenleg is csak az EU Pledge-ben meghatározott tápérték-kritériumoknak megfelelő menüvariációkat jelenít meg, illetve reklámoz. 12 év alatti gyermekeknek az éttermeken kívül egyáltalán nem hirdeti termékeit.

 

A hazai Happy Meal menükben választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is. A TV-reklámokban elhelyezett üzenetek a gyümölcs- és zöldségfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Folytatódik az olvasást népszerűsítő program


A 2001-ben útjára indult kezdeményezés eredményeként a vállalat és franchise-partnerei világszerte eddig több, mint 370 millió könyvet adtak a gyerekek kezébe a Happy Meal menük részeként.  A program folyamatosan bővül, így 2019-re a gyerekek már több, mint 100 országban, egész évben választhatnak majd könyvet a Happy Meal-ben.


Magyarországon 2012-ben indult el az olvasás-népszerűsítő program. Ennek részeként évente több alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyveket csomagoltak a Happy Meal menükhöz. 2014-ben megjelent a kifejezetten a hazai vendégek számára megalkotott „Dóri és Marci nyomoz” című kötet, 2016-ban pedig interaktív olvasást népszerűsítő foglalkozások keretében fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országszerte több McDonald’s étteremben.

 

Évente több millió családot támogatnak a Ronald Házak

 

A McDonald’s a Ronald McDonald House Charities-en keresztül több mint negyven éve segíti a családokat abban, hogy a szülők akkor is a gyermekeik közelében lehessenek, amikor a kicsik hosszú kórházi kezelést igénylő betegséggel küzdenek. Világszerte 64 országban 364 Ronald McDonald Ház, 227 Ronald McDonald családi szoba és 49 Ronald McDonald mobil gyermekorvosi rendelő áll a rászorulók rendelkezésére, így csak az elmúlt évben több, mint öt és fél millió gyermeknek és családjának tudott az alapítvány segítséget nyújtani.


Magyarországon eddig több, mint 9000 család részesült ebből a segítségből az 1994-ben létrejött Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány által Budapesten és Miskolcon működtetett Ronald Házakban, valamint a pécsi Ronald Szobákban. Az alapítvánnyal együttműködő kórházak, klinikák ajánlására a családok ingyenesen vehetik igénybe az apartmanokat. A program finanszírozásában jelentős szerepet vállalnak a McDonald’s és franchise partnerei által üzemeltetett éttermek, amelyek 2017-től minden eladott Happy Meal után 5 Ft-tal, az adománygyűjtő hét során pedig minden eladott sült burgonya után 40 Ft-tal támogatják az alapítvány működését. A támogatók között a McDonald’s és partnerei, illetve beszállítói mellett egyre nagyobb számban vannak független vállalkozások és magánszemélyek, akik olyan eseményeken keresztül, mint a májusi McDonald’s Bringamánia Tour de Balaton jótékony célú bringatúra, gyűjtenek adományokat az alapítvány részére.

Forrás: Számoldki.hu

Hozzászólások

Törökországba költöztetik a győri Negro-gyárat

A snackgyártó Mondelez International vállalat áthelyezi a Negro cukorkák gyártását a törökországi Gebzében található üzemébe jövő év június végéig, ezzel megszűnik a Győri Keksz Kft. által üzemeltetett cukorkagyár működése Győrben - tájékoztatta a Mondelez Hungária Kft., valamint a Győri Keksz Kft. kommunikációs tanácsadója csütörtökön az MTI-t.
2018. 09. 21. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szennyeződött tejet hívtak vissza a forgalomból

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szennyeződött tejet hívott vissza a forgalomból.
2018. 09. 17. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Piacra kerülnek a Meki alapanyagai

A piacra járásnak komoly hagyományai vannak. Szeretünk odajárni a változatos színekért, formákért, az illatokért, az ízekért, de legfőképpen azért, mert a piacról a termőföld frissessége, a gondos kezek munkája, a minőség, az odafigyelés jut az eszünkbe. A McDonald’s most nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy szeptember 14-29 között 6 városban, 6 helyszínen megidézi a piacok hangulatát. A Meki Minőség Mustrán az érdeklődők testközelből megnézhetik, kezükbe foghatják az étteremlánc termékeibe kerülő alapanyagokat, kérdéseiket pedig közvetlenül a termelőknek, beszállítóknak tehetik fel.
2018. 09. 17. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új néven folytatja működését a Pannontej Zrt.

A Társaság bejelentése alapján, a Pannontej Zrt. Savencia Fromage & Dairy Magyarország Zrt. néven folytatja működését. A névváltozás egy hosszabb folyamat lezárása, amelynek első lépése a francia családi tulajdonban lévő anyavállalat 2015-ös névváltása volt. A hazai vállalat működése semmilyen formában nem változik.
2018. 09. 13. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Emelkedik a kereslet a magyar termékek iránt

Folyamatosan emelkedik a kereslet idehaza a magyar termékek iránt - mondta a Coop Szolnok Zrt. vezérigazgatója szerdán a tizenharmadik alkalommal elindult Coop Rally győri állomásán.
2018. 09. 13. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

25 millió forint bírságot szabott ki a Nébih a nyári ellenőrzések során

A nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés során, július 1. és augusztus 20. között a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 303 esetben összesen több mint 25 millió forint bírságot szabott ki - közölte a Nébih csütörtökön a honlapján.
2018. 09. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezeket az étrend-kiegésztőket vonta ki a forgalomból a Nébih

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) nem nyomon követhető, illetve lejárt minőség-megőrzési idejű étrend-kiegészítőket és étrend-kiegészítő alapanyagokat vont ki a forgalomból - közölte a hivatal kedden az MTI-vel.
2018. 09. 04. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az agrártárca célja a vadhús népszerűsítése

Az Agrárminisztérium sokat dolgozik azon, hogy a vadhús a közétkeztetésben is nagyobb szerepet kapjon - mondta Bitay Márton Soponyán, a XII. Vadgasztronómiai Fesztiválon szombaton.
2018. 09. 01. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Beszáll a Coca-Cola a kávébizniszbe

5,1 milliárd dollárért megvásárolja a brit Whitbread-től a Costa Coffee-t a Coca-Cola, amivel a forró italok piacán is saját globális márkára tesz ezzel szert.
2018. 08. 31. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rengeteg fagyasztott pizzát eszik a magyar

Magyarországon 2017 júliusa és 2018 júniusa között 18 millió, csaknem 6 ezer tonna fagyasztott pizza fogyott 8 milliárd forint értékben.
2018. 08. 29. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Garantáltan jó minőségű a magyar élelmiszer

Garantáltan jó minőségű a magyar élelmiszer, miután szigorú ellenőrzésen megy keresztül, ezért is érdemesebb a vásárlóknak magyar terméket választaniuk - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szóvivője az M1 aktuális csatorna műsorában szerdán.
2018. 08. 29. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Vigyázzon ezzel a vegán termékkel, ha allergiás!

Az 500 grammos belga Vegan Protein nevű termékben laktoproteint mértek, a termék jelölésén azonban nem szerepel, hogy tejfehérjét tartalmaz, így az arra érzékeny fogyasztóknál panaszt okozhat - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a honlapján hétfőn.
2018. 08. 28. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezért egyen káposztát!

Egy speciális vegyület révén képesek csökkenteni bizonyos zöldségek, köztük a káposzta, a brokkoli és a kelkáposzta a bélrák kialakulásának kockázatát.
2018. 08. 19. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyi sört isznak a magyarok - egy ábrán

egy főre jutó sörfogyasztás; Magyarország; fő/liter/év
2018. 08. 16. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Korszerűsíti paprika malmát és laboratóriumát a Rubin Kft.

Több mint 381 millió forintból, ebből mintegy 190 millió forint vissza nem térítendő uniós forrásból korszerűsíti szegedi telephelyén paprika malmát és laboratóriumát a Vidékfejlesztési program támogatásával a Rubin Szegedi Fűszerpaprika Feldolgozó Kft. - közölte a cég az MTI-vel.
2018. 08. 11. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Duplájára nőtt a mézfogyasztás Magyarországon

A méz itthoni népszerűsítésének köszönhetően hét év alatt több mint a duplájára nőtt a mézfogyasztás Magyarországon - derült ki az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkárának szavaiból.
2018. 08. 05. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Új kommunikációs vezető a Coca-Cola Magyarországnál

Szűcs Judit lett a Coca-Cola Magyarország Kft. új vállalati kapcsolatokért és kommunikációért felelős vezetője. A szakember a Microsofttól érkezett, ahol négy évig dolgozott kommunikációs vezetőként.
2018. 08. 03. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így nőtt a Zwack Unicum árbevétele és profitja

A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 5,976 milliárd forint volt 2018-2019-es üzleti évének első negyedévében, 13,3 százalékkal magasabb az előző évinél. Egyidejűleg 494 millió forint adózott eredményt ért el, 17,1 százalékkal magasabbat a bázisnál - derült ki a társaság Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közölt gyorsjelentéséből.
2018. 08. 03. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Szigorúbban ellenőrzik Csehországban a behozott lengyel élelmiszert

Szigorúbban kívánja a jövőben ellenőrizni a cseh mezőgazdasági minisztérium azokat a külföldről behozott élelmiszertemékeket, amelyek gyártójánál korábban problémákat tapasztaltak. Amennyiben hiányosságokat talál, akkor az adott termék behozatalát megtiltja - közölte Václav Tampír, a tárca sajtóosztályának vezetője a CTK cseh hírügynökséggel hétfőn Prágában.
2018. 07. 23. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megdupláznák a halfogyasztást

Az Agrárminisztérium azon dolgozik, hogy a jelenleg fejenként 5,7 kilogrammos éves magyarországi halfogyasztás minél előbb megduplázódjon - mondta Nagy István agrárminiszter szombaton Mohácson, a II. Dunamenti Halfesztiválon, az agrárminisztérium közleménye szerint.
2018. 07. 22. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás