Az IKEA négy átvételi pont megnyitását tervezi Magyarországon

Az IKEA növekszik és átalakítja eddig megszokott kereskedelmét. A sikeres tavalyi év pénzügyi eredményei a következők voltak: Magyarországon 20,5%-kal, 90,3 milliárd forintra nőtt a forgalom. A három áruházba összesen több mint 6,7 millió látogató érkezett, akik közül 3,5 millióan vásároltak is. Az IKEA a változó vásárlói igényekhez igazodva arra törekszik, hogy elérhetőbbé, megfizethetőbbé és a bolygónk szempontjából fenntarthatóbbá váljon. A 2020-as tervek között szerepel többek között az új, non-branded átvételi pontok nyitása négy városban: Pécsett, Veszprémben, Kecskeméten és Debrecenben. Továbbá a budaörsi és a soroksári áruházak után a budapesti Örs vezér téri áruháznál is létrehoznak egy önkiszolgáló csomagátvételi pontot. Mindezek mellett Magyarországon a tavasz folyamán fog elindulni a „Bútorok második élete” elnevezésű kezdeményezés.

Az IKEA négy átvételi pont megnyitását tervezi Magyarországon

„Továbbra is azon dolgozunk, hogy úgy bővítsük és alakítsuk ki szolgáltatásainkat, hogy minél több ember számára legyünk elérhetők. Új csatornákba fektetünk, innovatív áruházi jelenlétet tervezünk, és fejlesztjük a digitális platformjainkat, hogy így feleljünk meg vásárlóink elvárásainak" – mondja Mounia El Hilali, az IKEA regionális kereskedelmi vezetője (csehországi-magyarországi-szlovákiai régió).


„Annak érdekében, hogy vásárlóink jelenlegi igényeinek is megfeleljünk, az IKEA történetének legnagyobb átalakulása előtt állunk. Az elmúlt évek folyamán már sok, jövőbe mutató lépést tettünk, és most elérkezett annak az ideje, hogy a munkatársainkkal együtt kezdjünk egy új kalandba. Munkatársaink értékes lakberendezési ismereteikkel segítik a vásárlóinkat abban, hogy javítani tudjanak az életminőségükön, és valóra váltsák az otthonukkal kapcsolatos elképzeléseiket. Hiszen az IKEA-nál folyamatosan arra törekszünk, hogy szebb hétköznapokat teremtsünk az emberek többsége számára. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy pozitív hatással legyünk az emberekre és a bolygónkra, melynek részeként 2030-ig teljes mértékű körkörös gazdaságot fogunk megvalósítani" – teszi hozzá.

Az új IKEA elérhetőbb lesz

Az IKEA arra koncentrál, hogy megkönnyítse az online vásárlást, és ezzel egy időben hasznos digitális támogatást nyújtson az áruházakban is. Ez azt jelenti, hogy bővül a házhozszállítási, az összeszerelési és a beszerelési szolgáltatások köre is. „Digitális szolgáltatásainkkal párhuzamosan áruházaink még mindig kereskedelmünk és sikereink fontos részét jelentik, ezért továbbra is befektetünk azokba. Az áruház fontos találkozási pont, ahol a hozzánk látogatók egy vidám napot tölthetnek el, új termékeket és ötleteket ismerhetnek meg, felkészült munkatársainknak köszönhetően pedig lakberendezési és tervezési tapasztalatokkal gazdagodhatnak. A tavalyi évben több mint 1,7 milliárd forint értékben fejlesztettük áruházainkat” – mondja Federica Barberis, az IKEA regionális értékesítési vezetője (csehországi-magyarországi-szlovákiai régió).

2020-ban külső cégek által üzemeltetett non-branded átvételi pontok nyílnak az következő városokban: Pécs, Veszprém, Kecskemét, Debrecen; (Csehországban: Hradec Králové, Karlovy Vary, České Budějovice, Plzeň, Ústí nad Labem, Liberec és Zlín; Szlovákiában pedig: Nyitra, Besztercebánya és Zsolna.) Így az IKEA több embert érhet el ott, ahol élnek, dolgoznak vagy társadalmi életet élnek. „A vásárlók maguk választhatják meg, hogy hol és mikor szeretnék átvenni a megrendeléseiket. A házhoz szállítás kényelmes és megfizethető alternatíváját jelenti, ha a vásárló maga viszi haza a termékeket ezekről az átvételi pontokról” – fűzi hozzá Federica Barberis. Az IKEA tervezi továbbá, hogy az Örs vezér téri és a prágai áruházaknál egyaránt önkiszolgáló csomagátvételi pontokat hoz létre – elképzelések szerint 2020 végéig. Hat különböző méretű locker közül lehet majd választani, a vásárlók tehát kis méretű termékeket és nagyobb megrendeléseket is kérhetnek majd ide. A szolgáltatás nagy előnye az elérhetőség, hiszen a hét bármely napján, a nap bármely órájában elvihetik innen a megrendelt termékeket, nem kell bemenniük az áruház területére, és nem kell várakozási idővel sem számolniuk a csomagátvételi pultnál.

Január végén indul el az IKEA új, reszponzív weboldala, megújult keresőfunkciókkal, friss tartalmakkal, új, kiemelt kategóriák bemutatásával és új szűrőkkel.

Az IKEA célja, hogy a kiskereskedelemben a körkörös gazdaság terén vezetővé váljon

A svéd lakberendezési vállalat célkitűzése, hogy 2030-ra teljes mértékben megvalósítsa a körkörös gazdaságot. Ezért minden új termékét úgy tervezi már a kezdetektől, hogy azok más célból felhasználhatók, helyrehozhatók, újrafelhasználhatók, újraértékesíthetők és újrahasznosíthatók legyenek annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb hulladék termelődjön.

Az IKEA helyi szinten két területen kísérletezik. Egyrészt szeretné a veszteségeket elkerülni, és minden keletkezett veszteséget visszaforgatni a gyártási láncába. Ezért Csehországban az elmúlt néhány hónapban elkezdett azzal próbálkozni, hogy miként készíthet új terméket például a kávézacc felhasználásával, Szlovákiában pedig nagyon jó eredményeket ért el a ‘Textilek második élete’ elnevezésű kezdeményezéssel. A pozsonyi áruházban keletkezett textilhulladékokból új termékeket gyártott a Jakubov városában működő Dom Svitania rehabilitációs központ műhelyével együttműködésben. Az így készült ÅTERSTÄLLA limitált kollekció nyolc termékből áll, melyek közül a legnépszerűbbnek az üvegekhez használható ajándéktasakok bizonyultak.

Másrészt az IKEA szeretné felkelteni a vásárlói érdeklődését is annak érdekében, hogy elkötelezetté váljanak a körkörös és az együttműködésen alapuló fogyasztás irányába. Az IKEA célja, hogy vásárlóit tájékoztatással, ötletekkel, szolgáltatásokkal is segítse és támogassa abban, miként tudják a termékek életét meghosszabbítani, a bútorokat másokkal megosztani, bérbe adni vagy újra eladni. „Szeretnénk vásárlóinkat mindenben támogatni, amely egy bútor élettartama alatt előfordulhat, például, hogy miként tarthatják fent egy bútor minőségét; kérhetnek tőlünk cserealkatrészeket, ha arra van szükségük, de abban is tudunk segíteni, ha a bútort el szeretnék adni vagy eladományoznák” – mondja Vladimír Víšek, az IKEA regionális fenntarthatósági vezetője (csehországi-magyarországi-szlovákiai régió). Ez utóbbi kapcsán Csehországban és Szlovákiában már elindította, Magyarországon pedig a tavasz folyamán fogja elindítani a ‘Bútorok második élete‘ elnevezésű szolgáltatását, amely keretén belül vásárlóitól visszavásárolja azokat az IKEA bútorokat, amelyekre már nincs szükségük. Ezeket a bútorokat azután ezen a visszavásárlási áron értékesíti újra a leértékelt árú termékek részlegében (FYND).

„Mivel kiállunk termékeink minősége mellett, így az újraeladott, használt bútorokra egy év garanciát adunk. Így biztosítjuk a termékek lehető leghosszabb ideig tartó használatát" – mondja Vladmiír Víšek. Mindemellett az IKEA új szolgáltatásokat és kezdeményezéseket keres, hogy tovább bővítse portfólióját ezen a területen is. „Vizsgáljuk azt a trendet is, hogy miként válhat szolgáltatás a bútorból. Ezen a területen kísérleti jelleggel elindítottuk bútorbérlési szolgáltatásunkat az IKEA for Business vásárlóink számára Csehországban" – teszi hozzá Vladmiír Víšek.

Sikeres üzleti év áll mögöttünk

Az IKEA forgalma Magyarországon 20,5%-kal, 90,3 milliárd forintra nőtt. A magyarországi áruházakban több mint 6,7 millió látogató járt, akik közül 3,5 millióan vásároltak is. A magyar vásárlók 37,1 millió terméket vásároltak, és átlagosan 21 783 forintot költöttek vásárlásonként. Szintén sikeresek voltak az IKEA Éttermek és Bisztrók, ahol egy év alatt Magyarországon 4 millió vásárlót szolgáltak ki. A fő sláger a húsgolyó volt, amelyből egy év alatt 1 millió darabot értékesítettek, és a zöldséges golyó eladása is növekedett. Magyarországon az IKEA több mint 54 ezer vegán eperfagyit és több mint 245 ezer zöldséges rolót adott el.

A vásárlók megváltozott fogyasztói szokásainak és az online vásárlás iránt megnövekedett érdeklődésnek köszönhetően az IKEA online értékesítése Magyarországon 285,5%-kal növekedett. Az IKEA weboldalának látogatottsága a tavalyi évhez képest Magyarországon 20,4%-kal emelkedett. Ezzel párhuzamosan számottevően nőtt az online kereskedés során az átlagos költés is, mely Magyarországon 68 435 forint volt.

Mindezek természetesen nem valósulhattak volna meg az IKEA munkatársai nélkül, akiknek legnagyobb részt köszönhetők a sikerek. Az IKEA Magyarországon jelenleg 1359 munkatársat alkalmaz.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Új villamosipari üzemcsarnokot avattak Nemesvámoson

Új üzemcsarnokot adtak át hétfőn a villamosipari termékeket gyártó, nemesvámosi Csatári Plast Kft.-nél.
2020. 09. 28. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Gumibitumen-gyárat épít a Mol

Tizenhárom millió dolláros beruházással gumibitumen gyártására alkalmas üzemet épít a Mol az oroszországi Tatár Köztársaságban, az ottani olajvállalattal együttműködésben - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten, miután hivatalában Albert Karimovot, a Tatár Köztársaság miniszterelnök-helyettesét.
2020. 09. 28. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Mol és az OTP húzta a BUX-ot

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 1217 pontos, 3,81 százalékos emelkedéssel, 33 150,26 ponton zárt hétfőn.
2020. 09. 28. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén akár 207 útfelújítási projekt is valósulhat meg

Az idén 207 útfelújítási projekt valósulhat meg 670 kilométeren, közel 102 milliárd forint értékben - mondta el az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a 6219-es jelű, Dunaújváros-Sárbogárd összekötő út Mezőfalva és Dunaújváros közötti szakaszának hétfői sárbogárdi átadóünnepségén.
2020. 09. 28. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kimagasló szintet ért el a Szerencsejáték Zrt. árbevétele és közösségi kiadásokhoz történő hozzájárulása 2019-ben

A Szerencsejáték Zrt. 542,6 milliárd forint árbevételt és több mint 27,5 milliárd forint adózott eredményt ért el 2019-ben, EBITDA mutatója pedig 35,5 milliárd forintra növekedett. A nemzeti szerencsejáték-szervező 114,4 milliárd forinttal járult hozzá a közösségi kiadások finanszírozásához, különböző adók, járulékok, díjak, osztalék formájában. A számsorsjáték szegmens közel 10%-os növekedése kiemelkedő jelentőségű a stagnáló európai piaccal összehasonlításban, és jóval meghaladja az előző évek növekedési ütemét is. A vállalat 2020-as évi várható árbevétele a koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére is elérheti a tavalyi évet.
2020. 09. 28. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

480 millió forint bírságot szabott ki a Versenyhivatal az ÉkszerTV-re

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelennek találta az ÉkszerTV ékszer-értékesítési gyakorlatát, és 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsor gyártójára.
2020. 09. 28. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Maradhat Londonban az Uber

Az illetékes londoni bíróság hétfői végzése alapján folytathatja tevékenységét a brit fővárosban az Uber, amelynek lejárt taxiszolgáltatási engedélyét a londoni közlekedési hatóság tavaly nem hosszabbította meg.
2020. 09. 28. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogyan készülhetnek fel a munkaadók a koronavírus második hullámára?

„Itt a második hullám. Hogyan készülhetnek fel a munkaadók? Tanulniuk kell az elmúlt fél évből!” – ezzel a felütéssel rendezte meg online konferenciáját a Profession.hu. A legfontosabb tapasztalat, hogy a magyar cégek és munkavállalók kölcsönös lojalitásukról tettek tanúbizonyságot a koronavírus első hulláma alatt: a szolidaritás és a megoldáskeresés jellemezte az együttműködést ebben az időszakban. A kezdeti bizonytalanság és kényszerintézkedések után júniustól erős konszolidáció volt megfigyelhető, a tendencia a régi rend visszaállása felé mutatott: a home office-ból sokan visszaülhettek az irodába, a korábban csökkentett fizetések pedig elkezdtek visszaállni az eredeti állapotukba – a helyzetről, és a jövő kilátásairól releváns iparágak HR vezetői beszéltek az ország vezető állásportáljának online konferenciáján.
2020. 09. 28. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Vége a könnyítéseknek - szeptember végéig lehet eleget tenni a kitolt adókötelezettségeknek

A Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében a Kormány 2020. szeptember 30-ra módosította egyes adókötelezettségek teljesítésének határidejét. A bevezetett szabályokat a veszélyhelyzet megszűnésével a Parlament módosítás nélkül tartotta fent.
2020. 09. 28. 11:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több panasz érkezik a Gazdasági Versenyhivatalhoz

Jelentősen nőtt a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) érkező panaszok száma, ami az amúgy is bővülő online kereskedelmi forgalmat még inkább növelő koronavírus-járvánnyal magyarázható - mondta Rigó Csaba Balázs, a hivatal elnöke hétfőn az M1 aktuális csatornán.
2020. 09. 28. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az ABB új megoldásokat mutat be a Kínai Nemzetközi Ipari Vásáron az okos gyártás és az intelligens egészségügyi ellátás fejlesztésére

Az ABB új, iparágvezető IRB 1300-as robotja, Robotics Pharmacy automatizálási rendszere, és vezető autóipari megoldása, a PixelPaint egyaránt a nagyobb rugalmasság elérését szolgálják a gyorsan változó üzleti környezetben.
2020. 09. 28. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új növekedési tervre van szüksége az országnak

Olyan növekedési tervre van szüksége az országnak, amely a növekedés erősítése mellett, 2022-től képes biztosítani az automatikus konszolidációt, a meghatározó külső és belső makrogazdasági egyensúlyok helyreállását is - nyilatkozta Virág Barnabás, a jegybank alelnöke az MTI-nek. Bejelentette azt is, hogy az MNB új, 50 pontos javaslattal támogatja a kormány munkáját.
2020. 09. 28. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot nőttek Magyarországon az oktatási kiadások

Az OECD államai közül Magyarországon nőttek az egyik legnagyobb mértékben az oktatási kiadások - közölte Rétvári Bence, a Kereszténydemokrata Néppárt alelnöke vasárnap az MTI-vel.
2020. 09. 28. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Negatív reálkamat várható a legnépszerűbb lakáshiteleknél több éven át

A jelenlegi igen különleges piaci környezetben – alacsony hitelkamatok és relatív magas infláció – egyre több lakáshitel érhető el negatív reálkamattal, reálköltséggel. Vagyis az infláció mértéke meghaladja a hitel éves költségét. Mit jelent a negatív reálkamat a hiteleknél? Miért különleges ez a helyzet? A Bankmonitor szakértői ezekre a kérdésekre keresték a választ.
2020. 09. 28. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hétfőtől őszi menetrend szerint járnak a balatoni hajók

Szeptember 28-tól őszi menetrend lép életbe a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) menetrendi járatain és sétahajóin, amelyek október 25-ig közlekednek, de már csak hétvégeken, illetve ünnepnapokon - közölte a társaság.
2020. 09. 28. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változott a cigaretta ára az elmúlt 20 évben - ábrán mutatjuk!

Egy doboz Sopianae, Multifilter, Symphonia cigaretta éves fogyasztói átlagára, Ft (multifilteres, rövid, csomag)
2020. 09. 28. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

Jó minőségű, de közepes vagy annál kisebb mennyiségű szőlőre számítanak a szekszárdi borvidéken, ahol a szüret felénél tartanak a termelők.
2020. 09. 27. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elmaradnak a Miskolci Nemzeti Színház előadásai

A Miskolci Nemzeti Színház minden előadását elhalasztja október 5-ig, miután az intézmény több munkatársának pozitív lett a koronavírus-tesztje.
2020. 09. 27. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul az infláció Magyarországon - ábrán mutatjuk

árindex, fogyasztói ár; változás az előző év azonos időszakához képest, %
2020. 09. 27. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elkezdi a ferihegyi repülőtér 2-es futópályájának felújítását a Budapest Airport

Hétfőn elkezdődik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es futópályájának felújítása, amelyet az eddigiektől eltérően egyetlen ütemben végeztet el a Budapest Airport.
2020. 09. 27. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások: