Az autógyártás miatt teljesíthetett gyengén az ipar

Az autógyárak a szokásos augusztusról előrehozták júliusra a nyári leállásokat, aminek nagy szerepe lehetett az ipar meglepően gyenge júliusi teljesítményében - állapították meg az MTI-nek nyilatkozó piaci elemzők a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán kiadott előzetes jelentése után.

Az autógyártás miatt teljesíthetett gyengén az ipar

Ürmössy Gergely, az Erste bank vezető makrogazdasági elemzője az MTI-nek küldött kommentárjában emlékeztetett, hogy a várakozások 7 százalék körüli növekedést prognosztizáltak, ehhez képest különösen gyenge júliusi ipari termelés adat érkezett. Vélhetően a nyári autóipari leállások okozhatták a termelés jelentős visszaesését - közölte, de a feltételezés megerősítésére a részletes adatok közzétételéig várni kell.
    

Ürmössy Gergely véleménye szerint szeptember végére stabilizálódhat az ipari teljesítmény és folytatódhat az év első felében látott felívelés. Az év egészében 5 százalék körül alakulhat az ipari termelés növekedési üteme.
    

Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője szerint a júliusi adat arról tanúskodik, hogy ez volt az elmúlt három év legrosszabb teljesítménye, de az elmúlt 5 évre visszatekintve is csak egyszer volt ennél rosszabb hónapja a magyar iparnak.
   
Közölte, a rendkívül gyenge ipari adat egyben azt is jelenti, hogy a kiskereskedelem után ez a második fontos mutató, ami a vártnál gyengébb harmadik negyedévi gazdasági aktivitásra utal. Ugyanakkor az első hónapból kár lenne elhamarkodott következtetést levonni, mindazonáltal a kép eddig nem túl biztató - vélekedett.
   
Az ING Bank elemzője hangsúlyozta, ha a részletes adatok is azt mutatják majd, hogy valóban a járműgyártás visszaesése rántotta mélybe a teljes ipart, akkor egyértelmű, hogy az autóipartól való függés komoly gondokat okoz. Nem csupán arról van szó, hogy az önmagában 30 százalékos részarányt képviselő ágazat gyengélkedik, de a kapcsolódó ágazatok is visszaeső kereslettel és termeléssel szembesülhetnek, vagyis a tovagyűrűző hatásokat figyelembe véve a járműgyártás teljesítménye egyre inkább kulcskérdéssé válik. Ez rávilágít a magyar ipar egysíkúságának veszélyeire - közölte.
   
Kifejtette, a magyar ipar rövidtávú kilátásaival kapcsolatban a júliusi adat után nehéz optimistának lenni, abban lehet bízni, hogy ez a jelentős visszaesés csupán a nyári leállásokkal hozható összefüggésbe, amelyek hatása felerősödött az egyébként is kapacitáskorlátokkal küszködő iparban. Virovácz Péter továbbra is úgy véli, hogy az 5 százalék körüli ipari növekedés 2017 egészében teljesíthető, de ehhez - egy gyenge augusztusra számítva - szeptembertől sokkal magasabb fokozatba kell kapcsolnia az autógyártásnak és a teljes iparnak.
   
Suppan Gergely, a Takarékbank elemzőjének véleménye szerint, mivel az adatok éles ellentétben állnak szinte minden belföldi és a magyar szempontból lényeges német konjunktúra-mutatóval, azt lehet feltételezni, hogy az autógyártók augusztus helyett júliusban tartották a nyári leállásokat. Amennyiben így van, augusztusban meredek felpattanás várható - fejtette ki.
  
Aláhúzta, a következő hónapokban ismét magasabb ütemre kapcsolhat az ipari termelés, részben a tavalyi alacsony bázis, részben újabb kapacitások üzembe helyezése (élelmiszeripar, gumiipar, elektromos autó akkumulátor gyártás), részben pedig az egyre erősebb európai konjunktúra hatására. Idén 5 százalék feletti növekedésre számít a Takarékbank elemzője az iparban. Lényegesebb gyorsulást 2018-ban vár, amikor újabb jelentős autóipari kapacitások (Audi, Mercedes) lépnek üzembe.

Kapcsolódó kalkulátorok:

Traffipax - mekkora büntetésre számíthatok? - kalkulátor

Gépkocsi fogyasztási költség kalkulátor

Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? - kalkulátor

Hozzászólások

A kínai Geely autógyártó vezetője bevásárolta magát a Daimlerbe

A Geely kínai autógyártó anyacége, a Zhejiang Geely Holding Group tulajdonosa, Li Sufu mintegy 9 milliárd dollárért megszerezte a német Daimler járműgyártó 9,69 százalékát - jelentette be közleményben Li Sufu.
2018. 02. 25. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Százezres károkat is okozhatnak a kátyúk

Defekt, sérült felni, rossz egyenesfutás: problémák, amelyek akár egyetlen kátyú után is jelentkezhetnek. Mindez nem csoda: egy-egy fagyos, csapadékos hét után kátyúk ezrei jelennek meg a hazai utakon, amelyek akár százezres nagyságrendű kárt is okozhatnak autónkban. Hiába a körültekintő vezetés, Magyarország 200 ezer kilométernyi úthálózatán a téli fagyok után akár egymillió kátyú is lehet, amelyek többsége potenciális veszélyforrás autónk futóműve és kerekei számára. Még rosszabb, hogy sok esetben bizonyítani sem lehet, hogy a kátyú okozta a problémát, a biztosítók átlagosan csak minden második káresemény után fizetnek. A Bárdi Autó szakértői ezért most néhány hasznos tanáccsal segítenek az autósoknak!
2018. 02. 23. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezért versenyképes a magyar autóipar

Versenyképes a magyar autóipar, ezt igazolja, hogy termelésének 91,8 százalékát külföldön értékesíti - mondta a külgazdasági és külügyminiszter.
2018. 02. 23. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kínában terjeszkedik az NNG

A világ legnagyobb autópiacán növekszik a hazai autóipari szoftverfejlesztő, a vállalat több mint 50 főt foglalkoztat majd a hamarosan megnyíló, új fejlesztői központjában, Sanghajban
2018. 02. 23. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hamis gumiabroncsok - 5 milliárd forint kár Magyarországon

Több mint 755 milliárd forintnyi (2,43 milliárd euró) gazdasági kárt okozott a hamis gumiabroncsok és akkumulátorok eladásából származó közvetlen bevételkiesés a legális piaci szereplőknek évente az Európai Unióban, ami a két szektor eladásának nagyjából 7,5, illetve 1,8%-át jelenti a 2010-2015 közötti időszakban. A szigorúbb magyar ellenőrzési gyakorlatnak köszönhetően, a hazánkra vonatkozó hamisítási ráta mindkét szektorban az európai átlag alatt helyezkedik el, ezzel igen kedvező helyet foglalunk el az uniós rangsorban, derült ki az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) legfrissebb jelentéséből.
2018. 02. 22. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

BeeRides: a car sharing megtakarítási és pénzkereseti forrás is lehet

A külföldi utazások idején az autók nagy hányada kihasználatlanul áll – erre a világszintű problémára ad gazdaságos, környezetbarát megoldást a magyar alapítású startup, a BeeRides. A közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztója a kényelmes, egyszerű autóhasználaton túl, pénzkereseti lehetőséget is nyújt az autótulajdonosoknak, és náluk az általánoshoz képest akár 70%-kal olcsóbban lehet bérelni. A vállalkozás sikeres tőkebevonással indította 2018-at: terveikhez sikerült megnyerni egy vezető német befektetőt, az innogy Innovation Hub-ot. A cég Budapest és Dortmund után közösségi car sharing szolgáltatásait Nyugat-Európa más városaira is kiterjeszti, a következő tervezett célállomás Düsseldorf.
2018. 02. 21. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul az autópiac az unióban

Új személygépkocsik eladásának változása az EU-tagállamokban, százalék
2018. 02. 17. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordévet tudhat maga mögött a Renault

Rekordnagyságú forgalmat és nyereséget ért el tavaly a Renault francia autógyártó, ami erősíti Carlos Ghosn elnök-vezérigazgató pozícióját a francia kormánynak az egyértelműbb utódlási tervre és a stratégiai partner Nissan japán autógyárral való mélyebb integrációra vonatkozó követeléseivel szemben.
2018. 02. 16. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyire érdekli a magyarokat az elektromos autó?

A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra; a szakértői becslések szerint az év végére már 5000 felett lehet az elektromos autók száma Magyarországon - közölte az Ipsos az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében, amelyet legfrissebb felméréséről adott ki.
2018. 02. 16. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az új autók eladása az unióban

A decemberi csökkenés után januárban nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az Európai Unióban.
2018. 02. 16. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Forgalomnövekedésre számít a Suzuki

Európai forgalmának növekedését várja az idén a japán Suzuki Motor autógyár, elsősorban a SUV modellek sikerétől.
2018. 02. 13. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújul a Mercedes marketing gyakorlata

A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes bejelentette, hogy jövőre nem vesznek részt a Detroiti Autószalonon.
2018. 02. 13. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel 40 százalékkal növelte nyereségét a Nissan

A Nissan japán autógyártó 39,6 százalékkal 578,1 milliárd jenre (5,3 milliárd dollár, 100 jen=231,75 forint) növelte profitját a cég december végével záródott pénzügyi első kilenc hónapjában az egy évvel korábbi 414,2 milliárd jenről.
2018. 02. 08. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Suzuki 3 milliárd dollárt fektet be Indiában

A Suzuki Motor Corp. három év alatt csaknem 3 milliárd dollárt fektet be Indiában, hogy fenntartsa vezető helyét az ottani piacon és hogy előkészítse a kizárólag hibrid és elektromos motorok gyártására történő átállást.
2018. 02. 08. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatalmas a veszteség a Teslánál

A piaci várakozásoknál kisebb, de így is története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette 2017 negyedik negyedévéről az elektromos autókat és energiatároló berendezéseket gyártó amerikai Tesla Inc. Negyedéves működési eredményét tekintve azonban a cég az idén már pozitív értékekre számít.
2018. 02. 08. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Continental automatizálja az elektromos autók töltését

Sok autós álmodik arról, hogy eljön az a nap, amikor a teljesen elektromos vagy plug-in hibrid elektromos autók feltöltése ugyanolyan egyszerű lesz, mint a hagyományos modellek tankolása. Erre már nem kell tovább várni, a Continental a Las Vegas-i Fogyasztói Elektronika Show-n (CES, 2018. január 9-12.) bemutatta fejlesztését. A CES-re a technológiai cég két új akkumulátor töltő rendszert vitt el, mindkettő hozzájárul ahhoz, hogy az elektromos autókban rejlő előnyöket maximálisan kiaknázhassuk.
2018. 02. 08. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Másfélmillió elektromos autót adott el a Toyota

Nyolc százalékkal növelte a részben vagy teljesen elektromos hajtású autók értékesítését 2017-ben a Toyota Motor Corp. - tájékoztatta szerdán az MTI-t a Toyota Central Europe Kft.
2018. 02. 08. 06:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Az autóboomnak örülhet a magyar ipar

Bár 2017-ben voltak megingások, a magyar ipar 4,8 százalékos növekedéssel zárta az évet. A járműgyártás fontos szerepet kapott és a jövőben is meghatározó lehet. Igaz, ennek azért kockázata is van. A jelenlegi kilátások kedvezőek, az idén 5 százalék körüli bővülésre lehet számítani.
2018. 02. 07. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Tata Motors indiai járműgyártó profitja a vártnál kisebbre sikeredett

A Tata Motors indiai járműgyártó profittal zárta a tavalyi utolsó negyedévet az egy évvel korábbi veszteség után, a nyeresége azonban csaknem a fele volt a vártnak, részben a tulajdonában lévő Jaguar Land Rover (JLR) eladásnövekedésének lassulása miatt.
2018. 02. 07. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2017-ben csökkent a dízelek iránti igény Európában, de továbbra is sok gázolajos autó lesz az utakon

A Magyarországon hagyományosan népszerű dízelmotor értékesítési mutatói Nyugat-Európában a tavalyi évben 2016-hoz képest 5,6%-al csökkentek. A visszaesés oka egyrészt a környezettudatosabb autóválasztásban keresendő, ami a 2015-ös dízelbotrány óta felerősödött, másrészt a heterogénebb motorválasztéknak is köszönhető. Az Arval szakértői ennek ellenére úgy vélik, hogy a dízel továbbra is előkelő helyen szerepel majd a flottás autó szegmensben Európa-szerte, hiszen elsősorban futásteljesítmény és felhasználási terület függvénye, hogy milyen motorizáltság éri meg környezeti és gazdaságossági szempontokból egy cégnek. A jó választáshoz azonban szakember kell, hiszen a dízelek elsőre kedvezőbbnek tűnő, költségtakarékosabb fogyasztása csak egy tényező a sok közül.
2018. 02. 06. 07:45
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás