Az étterembe járók 83 százaléka igényli a jó minőségű kávét egy friss kutatás szerint

A rendszeres étterembejárók többsége kávét is fogyaszt az ebéd vagy vacsora végén – derült ki a Nespresso reprezentatív HORECA kávéfogyasztási felméréséből. A magyar lakosságot továbbra is az eszpresszó-fogyasztás jellemzi, de a fiatalabb vendégek már nyitottabbak a kávéspecialitások iránt is.

Az étterembe járók 83 százaléka igényli a jó minőségű kávét egy friss kutatás szerint

Az 1000 fős kutatás tanulsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak, hiszen a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét - a többség naponta. A napi kávéfogyasztók átlagosan két kávét isznak meg egy nap, azonban kor és nem szempontjából is komoly eltérések figyelhetők meg körükben. A férfiak jellemzően több alkalommal (3 csésze/nap) isznak kávét, mint a nők (2 csésze/nap). Az idősebbek között több a napi fogyasztó, míg a fiatalok ritkábban és kevesebb alkalommal, a 18-34 éves korosztály harmada egyáltalán nem fogyaszt kávét.
 
A vendéglátóhelyek felkeresése tekintetében még árnyaltabb kép mutatkozik. A magyar lakosság kevesebb mint fele (46%) szokott étterembe járni, többségük (93%-uk) havonta vagy még ritkábban. A magyarok főleg kiemelt családi vagy baráti eseményekkor, illetve kikapcsolódás, szórakozás céljából keresik fel a hagyományos vagy szállodai éttermeket. A 18-24 éves korosztály számára a barátokkal történő találkozás szerepe kiemelt jelentőségű.
 
A gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét is fogyasztani a vendéglátóegységekben – 60 százalék legjellemzőbben eszpresszót, 14 százalék cappuccinot, 13 százalék pedig hosszú kávét fogyaszt, amikor étterembe vagy szállodai vendéglátóhelyre látogat. A 18-24 éves korosztály az átlagosnál jobban preferálja a tejes kávétípusokat (mint pl. cappuccino, latte macchiato, jegeskávé). Bár a fogyasztók leggyakrabban feketét rendelnek az étteremben, többségük nyitott az újdonságokra, specialitásokra (63%). A különleges termőhelyekről származó kávék – mint pl. kolumbiai, etióp vagy indiai kávék – fogyasztása is egyre népszerűbb, a válaszadók közel fele szívesen választ ilyen italt.
 
A kávéfogyasztók és vendéglátóhelyeket kedvelők 93 százaléka hagyományos, koffeintartalmú kávét fogyaszt éttermi kávézása során, ugyanakkor érdekes módon csupán 46 százalékuk jelölte meg fő okként az élénkítő hatást. Egynegyedük számára kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a koffeinnel.
 
A válaszadók véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83%) igényli a jó minőségű kávét: ötödükkel előfordult már, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt, és valószínűleg a korábbi negatív tapasztalatok hatására ötödük gondolja úgy, hogy a vendéglátóhelyeken felszolgált kávék általában nem jó minőségűek.
 
„A vendéglátásban is egyértelmű, pozitív elmozdulás tapasztalható a minőségi kávéfogyasztás felé – mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso ügyvezetője. – A fogyasztói igények az iparágat is változásra serkentik. A HORECA szektorban is egyre több vendéglátóhely választ állandó, magas kávéminőséget biztosító kávégépeink közül, illetve a különleges termőhelyekről származó kávéink és a különböző tejes kávéreceptjeink is egyre népszerűbbek.”
 
A Nespresso HORECA kávéfogyasztási felmérését 1000 fő megkérdezésével végezték, az eredmények a 18-64 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívak.

 

Kapcsolódó kalkulátorok:

Gyomorsav, reflux kalkulátor - nagy a baj?

Mennyi alkoholt ihatok egy nap? - kalkulátor

Mennyit tudsz a pálinkáról?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás:

Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars

A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
2021. 08. 26. 21:00
Megosztás:

A Nébih problémákat talált a meggyes söröknél

Meggyes söröket vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak, ugyanakkor négy terméknél jelölési hibák miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig nem megfelelő nyomonkövetés miatt élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 26. 16:00
Megosztás:

Sertéshús fogyasztását ösztönző kampány indult

Az idén is megtartja a sertéshús és a sertéshús-készítmények fogyasztásának ösztönzését segítő kampányát az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség).
2021. 08. 26. 01:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Még drágább lesz a kenyér?

A Párbeszéd szerint a liszt árának drasztikus emelkedése miatt hamarosan 15-20 százalékkal drágulhatnak a kenyértermékek - mondta az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese csütörtökön a Facebookon közvetített sajtótájékoztatón.
2021. 08. 20. 19:00
Megosztás:

Uniós védettséget kap a jászsági nyári szarvasgomba

Uniós oltalomban részesült a jászsági nyári szarvasgomba - közölte az Agrárminisztérium pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 20. 15:00
Megosztás:

Szennyezett szójavetőmagot talált a Nébih

GMO-szennyezett szójavetőmagot talált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), így az előállítók és a felhasználók ellen is intézkedni kellett - közölte a Nébih az MTI-vel csütörtökön.
2021. 08. 20. 02:00
Megosztás:

Több mint 1,1 milliárd forint értékű fejlesztést valósított meg igali üzemében a Pek-Snack

Két beruházásnak köszönhetően több mint 40 százalékkal növelte igali sütőipari üzemének kapacitását a Pek-Snack. Magyarország és a közép-európai régió meghatározó látványpékség-hálózata új, automatizált gyártósort és kelesztő-sokkoló egységet állított üzembe, a Külgazdasági és Külügyminisztérium támogatásának is köszönhetően. A 350 embernek munkát adó cég versenyképesség-javító fejlesztéseinek köszönhetően új közép-európai piacokon is megjelenik, mégpedig Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában.
2021. 08. 19. 05:00
Megosztás:

Mától lehet pályázni az élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztésére

Augusztus 18-tól, szerdától lehet pályázni az élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztésére - jelentette be az agrárminiszter kedden Debrecenben, a Farmer expo megnyitóján.
2021. 08. 18. 07:30
Megosztás:

Új ügyvezető a The Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatánál

A Coca-Cola Company bejelentette, hogy a tavasszal megkezdett átalakulása és a tehetségekbe való folyamatos befektetése következő lépéseként szeptember 1-től Sonia Dimoglit nevezik ki a Coca-Cola Magyarország (Coca-Cola Szolgáltató Kft.) ügyvezetőjének.
2021. 08. 18. 06:00
Megosztás:

5+1 dolog, amit nem tudtál a rágógumiról - 130 éves a Mars Wrigley

Tudtad, hogy a rágógumi nem csak a fogak egészségének megőrzésében segít, de jó hatással van a hangulatodra, növelheti a produktivitásodat, segít csökkenteni a fogászati ellátási költségeket, csökkenti a stresszt, ráadásul még dallamtapadás ellen is beválik? A Mars Wrigley, a világ egyik legnagyobb rágógumigyártója 130 éves évfordulója alkalmából most összegyűjtött 5+1 kevésbé ismert tényt a rágógumiról, és bepillantást enged a több mint száz éves termék történetébe is.
2021. 08. 17. 09:00
Megosztás:

Jégkrémeket von ki a forgalomból a Spar

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hatféle Milka márkájú jégkrémet von ki a forgalomból, mert azok egyik összetevője etilén-oxiddal szennyezett - közölte a Spar a honlapján.
2021. 08. 14. 12:00
Megosztás:

Szotyi a süteménybe? Maglisztekkel készültek az Ország Tortái

Nemrég hirdették ki a Magyarország Tortája verseny győzteseit. A nyertes Napraforgóban és a cukormentes győztes Beszterce rózsájában egyaránt közös, hogy a cukrászok különleges maglisztekkel álmodták meg őket. Ezek az alapanyagok azonban nem csak a nevesebb cukrászdák műhelyeiben, hanem az átlagemberek otthonaiban is könnyen felhasználhatóak.
2021. 08. 14. 06:00
Megosztás:

Fokozottan ellenőrzik a kajszi- és málnapálinkákat

A következő hetekben kiemelten ellenőrzi a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a pálinka alapanyagként felhasznált barack és málna származását, az akció célja, hogy a pálinka - mint az egyik leghíresebb hungarikum - az előírásoknak megfelelően kizárólag Magyarországon termett gyümölcsből készüljön - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 13. 01:00
Megosztás:

Ukrajna lett a világ legnagyobb étolajexportőre

Ismét a világ legnagyobb étolajexportőre lett Ukrajna 2020-ban, csakúgy, mint egy évvel korábban - közölték az ukrán Agribusiness Club nevű szövetség szakértői csütörtökön.
2021. 08. 12. 23:00
Megosztás:

Először kerül a magyar polcokra készre sült streaky bacon

Amerikában már nemzedékek óta közkedvelt, most nálunk is meghonosodhat a készre sült bacon szelet azaz az American Streaky Bacon. Az ínyenc szalonnaszelet sok recept elengedhetetlen kelléke, ám eddig nem volt kapható fogyasztásra kész verzióban.
2021. 08. 12. 13:00
Megosztás:

Stabilan első Európában a hazai csemegekukorica szegmens

A koronavírus járvány és a bizonytalan időjárás ellenére stabil a kereslet a magyar csemegekukorica iránt. A közkedvelt zöldségféléből idén 30 ezer hektárról mintegy félmillió tonnát takaríthatnak be a termelők. A termény többségéből különféle feldolgozóipari termékek készülnek, amelyek keresett exportcikkek. Jó hír a gazdáknak, hogy új fajták bevezetésével nagyban sikerült visszaszorítani egy, a növény hozamát csökkentő vírust, hangzott el a Syngenta kabai szakmai rendezvényén.
2021. 08. 11. 23:00
Megosztás:

Júliusban csökkentek a élelmiszerárak

Júliusban már a második egymást követő hónapban csökkentek globálisan az élelmiszerárak havi összevetésben.
2021. 08. 09. 09:00
Megosztás: