E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban

A Mall.hu éves e-kereskedelmi statisztikáiból többek között az is kiderül, hogy a magyar férfiaknak vagy a nőknek van jobban megtömve a virtuális kosaruk, hogy melyik nem képviselői látogatják leginkább a webáruházat, illetve az is, hogy a vásárlók mely fizetési és átvételi mód, illetve termékcsoport mellett döntenek a legnagyobb számban.

E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban

Egy hagyományos szupermarketben könnyedén beleleshetünk egy másik vásárló kosarába, ahogy azzal is könnyebben tisztában lehetünk, hogy melyek a barátaink, családtagjaink kedvenc termékei, és hogy hányszor járnak egy héten vásárolni, hisz időről időre akár össze is szoktunk futni velük. Miként akár a csomagszállító által kiszállított csomagok érkezését is végignézhetjük, esetleg még segítenünk is kellhet a pakolásban.

A vásárlók online térben tanúsított viselkedését és szokásaikat azonban ennél már jóval nagyobb homály fedheti, a Mall.hu webáruház ezért összegyűjtötte a 2017-es év legszemléletesebb statisztikáit és – ahol érdekes tendencia mutatkozott – összehasonlította őket a 2016-os adatokkal is.

Mennyire vagy spórolós? ITT megtudhatod!

A férfiak kevesebbszer vásárolnak, de nagyobb értékben

⦁    Átlagosan kicsivel kevesebb, mint 3 percet töltünk egy oldalon nézelődéssel a Mall.hu webáruházában, míg átlagosan 4 oldalt nézünk meg egy-egy böngészésünk alkalmával
⦁    A 2017-es évben majdnem kiegyenlítődött az online vásárlók nemi aránya: a hölgyek 49%-ban, míg a férfiak 51%-ban vásároltak a Mall.hu webáruházában
⦁    Ez azt jelenti, hogy 2016-hoz képest (hölgyek: 45%, férfiak: 55%) a 2017-es évben a hölgyek többször, míg a férfiak kevesebbszer vásároltak
⦁    2017-ben a férfi vásárlók összesen csaknem 21 ezerrel kevesebb tranzakciót indítottak, mint a hölgyek
⦁    Azonban a hölgyek átlagos rendelési értéke 6.500 forinttal elmarad a férfiakétól, vagyis a férfiak kevesebbszer ugyan, de nagyobb értékben vásárolnak

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Kissé kevesebb házhozszállítás mellett több a személyes átvétel

⦁    2016-hoz képest az összes termékcsoportot figyelembe véve körülbelül 10%-kal csökkent a házhozszállítást kérő vásárlók aránya
⦁    Rendkívül érdekes módon a nagyháztartási gépek kategóriájában is csökkent a házhozszállítást igénybe vevők aránya: 2017 során csaknem 23%-kal kevesebben kérték
⦁    A Mall.hu átvételi pontjain ezzel párhuzamosan 2016-hoz képest hozzávetőlegesen kétszeresére emelkedett azon vásárlók száma, akik a személyes átvételt és a személyes ügyfélszolgálati kapcsolattartást preferálták
⦁    A 2016-os évhez képest a házhozszállítást választók aránya egyedül a fotós tartozékok (22%-kal), a napi fogyasztási cikkek (FMCG, 126%-kal) és a kerékpárok (423%-kal) kategóriáiban nőtt

LED TV-k és társasjátékok országa vagyunk

⦁    2016 után 2017-ben is a LED TV-k kerültek a termékcsoportok által generált forgalom alapján összeállított toplista csúcsára
⦁    A dobogón a 2017-es év tekintetében egyetlen változás történt: az okostelefonok a harmadik helyre szorították a tavalyi második helyezettet, a szabadonálló elöltöltős mosógépet
⦁    A top 15 termékcsoport között csupán két új szereplőt láthatunk, ők pedig nem más, mint a 60. születésnapját ünneplő LEGO, ami 66%-os növekedést követően a 2017-es lista 14. helyén landolt, és a Nyomtatók/fénymásolók termékkategória, amely forgalmának 118%-os növekedése a 12. helyre volt elég
⦁    Ha pedig nem a forgalmat, hanem a darabszámokat nézzük, a magyarok 2016 után 2017-ben is társasjátékokat vásároltak a legtöbbször
⦁    Ami a legkeresettebb játékokról egyformán elmondható: a vásárlók olyan játékokat keresnek, amelyeket a 6-8 éves korosztállyal is együtt tudnak játszani, játékidejük nem haladja meg az 1 órát, árban 10 ezer forint alattiak és kreativitást, stratégiai gondolkodást igényelnek
⦁    Az abszolút toplista tetején egy gyorsaságon és megfigyelésen alapuló játék, a Dobble található

Hozzászólások

Lezárult az Olcsóbbat.hu szakmai kutatása

Az online vásárlás legfontosabb pillanata, amikor a vevő a kezébe veheti a megrendelt terméket. De ez persze a kereskedőnek és a kiszállítást lebonyolító szolgáltatónak komoly feladatot jelent. Az Olcsóbbat.hu utánanézett, milyen nehézségekkel kell megküzdenie a hazai webáruházaknak, hogy a vevők minél gyorsabban és minél kényelmesebben megkaphassák a csomagjukat.
2018. 08. 16. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Íme Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője

A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került. A végleges sorrend alapját a GKI Digital forgalmi modellezése adta. A becsléseket ez alkalommal is pontosította a kutatócég a lakossági vásárlási szokásokat vizsgáló felmérések eredményeivel, valamint kereskedői riportok tényadataival.
2018. 08. 16. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Extreme Digital áll a hazai online kereskedelmi toplista élén

Változatlanul az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú online kiskereskedője, negyedszer is a lista élére került - derül ki a GKI Digital szerdán közzétett, a vállalkozások tavalyi forgalma alapján készült felméréséből.
2018. 08. 16. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Megdőlt a vásárlószám rekord a Szigeten található ALDI-üzletben

Több mint 32 000 vásárló járt már az ALDI idén 375 négyzetméteresre növelt üzletében a Sziget Fesztivál első öt napján, ahol ebben az évben is bolti árakon lehet vásárolni.
2018. 08. 14. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

SPAR: nőtt a saját márkás termékek iránti kereslet

Már 2.700 féle saját márkás árucikkből válogathatnak a vásárlók a SPAR hálózatában. A kínálatot a vállalat évek óta folyamatosan bővíti, nemcsak mennyiségében, hanem összetételében is. Az üzletlánc idén számos kategóriában gazdagítja választékát, így – többek között – nő a kényelmi és egészségtudatos termékek száma. A magas minőség és a kedvező ár-érték változatlanul megmarad, több esetben megújult, informatívabb csomagolásban.
2018. 08. 09. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Washington bevezeti a 25 százalékos tarifákat a kínai árucikkekre

Az amerikai kormány a terveknek megfelelően bevezeti további kínai portékákra 16 milliárd dollár értékben a 25 százalékos vámtarifákat - erősítette meg kedden, helyi idő szerint a kora esti órákban Robert Lighthizer, az Egyesült Államok kereskedelmi főtárgyalója.
2018. 08. 08. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online kereskedelemre is érvényes a versenyjog – újabb gigabírság multicégeknek

Az Európai Bizottság négy nagy háztartási elektronikai céget (Asus, Philips, Pioneer és Denon & Marantz) sújtott több, mint 111 millió eurós bírsággal – tájékoztatott a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda. Az eljárás 2017 februárjában indult meg, ugyanis felmerült annak a gyanúja, hogy az említett cégek meghatározzák, hogy az online kereskedőik (tipikusan web áruházak, amelyeket kisebb vállalkozások üzemeltetnek) milyen áron értékesíthetik tovább termékeiket.
2018. 08. 08. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A minőség fontosabb lett a magyaroknak, mint az ár

Jelentősen átalakult az elmúlt 8 évben a kuponos piac. Míg korábban az ügyfelek elsősorban a kedvezmény mértéke alapján vásároltak terméket és szolgáltatást, addig mára leginkább a minőség számít. Változott a vásárlók korösszetétele is, míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké.
2018. 08. 08. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így halad a Shopmark felújítása

A Diófa Alapkezelő Zrt. által képviselt Magyar Posta Takarék Ingatlan Befektetési Alap tulajdonában álló Shopmark átalakítása az év eleje óta tart. Az eddigi munkálatok eredményeként többek között megszületett az új térelrendezés és az épület modernizációja is folyamatosan zajlik.
2018. 08. 07. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre többet kuponozunk online

A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni első teljes évben, 2011-ben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz - közölte a Bónusz Brigád az MTI-vel hétfőn.
2018. 08. 06. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Online rendelünk, készpénzzel fizetünk

Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell - jelzi a K&H.
2018. 08. 05. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyi üdítő, sör és jégkrém fogy a hőségben

Megnőtt az üdítők, a sörök és a jégkrémek forgalma a hőség miatt, több fogy a tavalyinál, de megindult a roham a ventilátorokért is az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint.
2018. 08. 04. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Klímamentes megoldások: 5 tipp a lakás lehűtésére

Augusztusban a nyári hangulat a tetőfokára hág, a hőmérő kiakad, otthon is forró a levegő. Nem mindenki engedheti meg magának a drága klímaberendezést. Valaki környezetvédelmi okok miatt nem szereti járatni a légkondit, egyesek pedig hajlamosak az első fuvallattól megfázni. Nekik ad ötleteket B. Molnár Erzsébet, a Praktiker kategória menedzsere. Apró trükkökkel, megfizethető megoldásokkal ugyanis megkímélhetjük magunkat a hőgutától.
2018. 08. 04. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mire figyeljünk a kerti medencék vásárlása és használata során?

Javában tombol a kánikula, ilyenkor mindenki vízközelségre vágyik, és nincs is jobb annál, mint a saját kertünkben felfrissülni egy gyorsan összeszerelhető, könnyedén használható, praktikus mobil medencében. Szerencsére ma már nem kell kimozdulni ahhoz, hogy medencét vásároljunk, azonban a széles termékkínálatot böngészve könnyen elveszhetünk a részletekben. Az egyik legnagyobb magyar online áruház, a Mall.hu a választás megkönnyítése érdekében egy független szakértő segítségével gyűjtötte össze a mobil medencetípusokat, a használattal és karbantartással kapcsolatos legfontosabb szabályokat, valamint felmérte az idei év legnépszerűbb termékeit is.
2018. 08. 04. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Változnak az ÁFA-szabályok, jöhet az utalvány-reneszánsz

Változnak jövőre az utalványokra (vásárlási voucherek, kuponok, ajándékkártyák) vonatkozó adózási szabályok, ami azt eredményezheti, hogy a vállalkozások még bátrabban nyúlnak majd ehhez a vásárlás-ösztönző eszközhöz.
2018. 08. 03. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Stratégiai együttműködést kötött a Cofidis Magyarország és az eMAG

A Cofidis Magyarország és az eMAG szövetségre lépése stratégiai fontosságú mindkét cég életében. Az eMAG jelenleg a legnagyobb csak online módon értékesítő kereskedő Magyarországon, a Cofidis pedig az online hitelek specialistájaként az online áruhitelezés élvonalában van és ezt a szerepet a jövőben tovább kívánja erősíteni. A két vállalat együttműködése idén július elején indult el. Azóta már az első vásárlói hiteligénylés és finanszírozás is megtörtént. Érezhető a növekedés a szegmensben: a Cofidisnél felvett áruhitelek száma 62 százalékkal lett magasabb a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Az eMAG is arról számol be, hogy népszerűek a webes rendelések: az online vásárlók 39 százaléka1 a vállalat webáruházából rendel.
2018. 08. 02. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Májusban 600 millió euró volt az exporttöbblet

Májusban az export euróban kifejezett értéke 0,2 százalékkal, az importé 2,9 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához viszonyítva. A külkereskedelmi többlet 596 millió euró volt, 226 millióval kevesebb a tavaly májusinál - jelentette csütörtökön második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 08. 02. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Washington 25 százalékra emelné a kínai importcikkekre kivetendő vámot

Robert Lighthizer, az Egyesült Államok kereskedelmi főképviselője megerősítette, hogy az amerikai kormány 10-ről 25 százalékra emeli a 200 milliárd dollár értékű kínai importcikkre kivetendő védővámot.
2018. 08. 02. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szigorítaná az online kereskedelem szabályait a német kormány

Szigorítaná az online kiskereskedelem szabályait a német kormány az adókerülés visszaszorítására, a tervek szerint a piacterek üzemeltetői lesznek felelősek azért, hogy a kereskedők befizessék a forgalmi adót - írta kedden a Süddeutsche Zeitung című német lap.
2018. 07. 31. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tízszer annyi ventilátor, kétszer annyi klíma fogy az Extreme Digitalnál

Az idei nyár forgalmi adatai tökéletesen szemléltetik, hogy miként befolyásolja a szezonalitás a magyarok internetes vásárlásait: a napok óta tartó hőség nyomán jelentősen megugrott a ventilátorok és a különböző klímaberendezések értékesítése. A nagy melegben még régi hűtőgépek is hajlamosabbak elromlani, ezek eladásai is emelkedtek a kánikulai időszakban.
2018. 07. 31. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás