E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban

A Mall.hu éves e-kereskedelmi statisztikáiból többek között az is kiderül, hogy a magyar férfiaknak vagy a nőknek van jobban megtömve a virtuális kosaruk, hogy melyik nem képviselői látogatják leginkább a webáruházat, illetve az is, hogy a vásárlók mely fizetési és átvételi mód, illetve termékcsoport mellett döntenek a legnagyobb számban.

E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban

Egy hagyományos szupermarketben könnyedén beleleshetünk egy másik vásárló kosarába, ahogy azzal is könnyebben tisztában lehetünk, hogy melyek a barátaink, családtagjaink kedvenc termékei, és hogy hányszor járnak egy héten vásárolni, hisz időről időre akár össze is szoktunk futni velük. Miként akár a csomagszállító által kiszállított csomagok érkezését is végignézhetjük, esetleg még segítenünk is kellhet a pakolásban.

A vásárlók online térben tanúsított viselkedését és szokásaikat azonban ennél már jóval nagyobb homály fedheti, a Mall.hu webáruház ezért összegyűjtötte a 2017-es év legszemléletesebb statisztikáit és – ahol érdekes tendencia mutatkozott – összehasonlította őket a 2016-os adatokkal is.

Mennyire vagy spórolós? ITT megtudhatod!

A férfiak kevesebbszer vásárolnak, de nagyobb értékben

⦁    Átlagosan kicsivel kevesebb, mint 3 percet töltünk egy oldalon nézelődéssel a Mall.hu webáruházában, míg átlagosan 4 oldalt nézünk meg egy-egy böngészésünk alkalmával
⦁    A 2017-es évben majdnem kiegyenlítődött az online vásárlók nemi aránya: a hölgyek 49%-ban, míg a férfiak 51%-ban vásároltak a Mall.hu webáruházában
⦁    Ez azt jelenti, hogy 2016-hoz képest (hölgyek: 45%, férfiak: 55%) a 2017-es évben a hölgyek többször, míg a férfiak kevesebbszer vásároltak
⦁    2017-ben a férfi vásárlók összesen csaknem 21 ezerrel kevesebb tranzakciót indítottak, mint a hölgyek
⦁    Azonban a hölgyek átlagos rendelési értéke 6.500 forinttal elmarad a férfiakétól, vagyis a férfiak kevesebbszer ugyan, de nagyobb értékben vásárolnak

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Kissé kevesebb házhozszállítás mellett több a személyes átvétel

⦁    2016-hoz képest az összes termékcsoportot figyelembe véve körülbelül 10%-kal csökkent a házhozszállítást kérő vásárlók aránya
⦁    Rendkívül érdekes módon a nagyháztartási gépek kategóriájában is csökkent a házhozszállítást igénybe vevők aránya: 2017 során csaknem 23%-kal kevesebben kérték
⦁    A Mall.hu átvételi pontjain ezzel párhuzamosan 2016-hoz képest hozzávetőlegesen kétszeresére emelkedett azon vásárlók száma, akik a személyes átvételt és a személyes ügyfélszolgálati kapcsolattartást preferálták
⦁    A 2016-os évhez képest a házhozszállítást választók aránya egyedül a fotós tartozékok (22%-kal), a napi fogyasztási cikkek (FMCG, 126%-kal) és a kerékpárok (423%-kal) kategóriáiban nőtt

LED TV-k és társasjátékok országa vagyunk

⦁    2016 után 2017-ben is a LED TV-k kerültek a termékcsoportok által generált forgalom alapján összeállított toplista csúcsára
⦁    A dobogón a 2017-es év tekintetében egyetlen változás történt: az okostelefonok a harmadik helyre szorították a tavalyi második helyezettet, a szabadonálló elöltöltős mosógépet
⦁    A top 15 termékcsoport között csupán két új szereplőt láthatunk, ők pedig nem más, mint a 60. születésnapját ünneplő LEGO, ami 66%-os növekedést követően a 2017-es lista 14. helyén landolt, és a Nyomtatók/fénymásolók termékkategória, amely forgalmának 118%-os növekedése a 12. helyre volt elég
⦁    Ha pedig nem a forgalmat, hanem a darabszámokat nézzük, a magyarok 2016 után 2017-ben is társasjátékokat vásároltak a legtöbbször
⦁    Ami a legkeresettebb játékokról egyformán elmondható: a vásárlók olyan játékokat keresnek, amelyeket a 6-8 éves korosztállyal is együtt tudnak játszani, játékidejük nem haladja meg az 1 órát, árban 10 ezer forint alattiak és kreativitást, stratégiai gondolkodást igényelnek
⦁    Az abszolút toplista tetején egy gyorsaságon és megfigyelésen alapuló játék, a Dobble található

Hozzászólások

Így alakul a kiskereskedelmi forgalom - egy ábrán

kiskereskedelmi forgalom; milliárd forint, folyó áron
2018. 05. 25. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnyílt az ALDI első három diszkont benzinkútja Magyarországon

Mostantól az ALDI három magyarországi üzletének parkolójában diszkont automata üzemanyagtöltő állomások állnak a vásárlók rendelkezésére.
2018. 05. 24. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Belehúztak a vásárlók

Márciusban 8,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, a kiemelkedő bővülésben a húsvéthatás játszotta a főszerepet. Az idén 5-6 százalékos növekedésre lehet képes a kiskereskedelem.
2018. 05. 24. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felfelé korrigálta a kiskereskedelmi adatokat a KSH

Márciusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 8,7 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva - főként a húsvét miatt - 7,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - jelentette második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön. A május 4-én kiadott első becsléshez képest mind a nyers, mind a kiigazított adatot 0,2 százalékponttal felfelé javította a hivatal.
2018. 05. 24. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Terjeszkedik az Auchan

Zalaegerszegen nyitja meg ősszel második magyarországi szupermarketjét az Auchan, amely 40 új munkahelyet hoz létre ezzel a zalai megyeszékhelyen - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
2018. 05. 24. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több energiaitalt fogyasztunk

Több mint 28 milliárd forintot költöttek energiaitalokra Magyarországon tavaly április és idén március között, 9 százalékkal többet, mint a megelőző 12 hónapban; mennyiségben 44 millió liter fogyott, ami 4 százalékos növekedés a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint.
2018. 05. 23. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szélesebb körű kereskedelmi megállapodáson munkálkodik Washington és Peking

Washington és Peking szélesebb körű kereskedelmi megállapodáson munkálkodik, és ez alatt felfüggeszti a védővámokat - mondta Steve Mnuchin amerikai pénzügyminiszter vasárnap, miután Kína és az Egyesült Államok megegyezett, hogy lemondanak a kereskedelmi háborúról és nem emelnek további vámokat.
2018. 05. 20. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Gluténmentes termékeket fejleszt a SPAR

Hosszú távra tervezi az együttműködését a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete (LÉOE) és a SPAR Magyarország, melynek keretében hazai előállítású, megbízható és ellenőrzött gluténmentes termékekkel bővül a SPAR saját márkás kínálata.
2018. 05. 18. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Kiemelkedő redmények várhatók a hazai lapostévék piacán

Kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapostévék piacán a második negyedévben, ahogy a 2010-es és a 2014-es labdarúgó világbajnokság idején is - derül ki a GfK elektronikai cikkek értékesítési adatait monitorozó kutatásából.
2018. 05. 17. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tartósan fog növekedni az e-kereskedelem

Tartós lesz a digitális kereskedelem bővülése, a kereskedőket fel kell készíteni a további növekedésre, a szabályozásnak pedig követnie kell a fejlődést - mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára egy szerdai budapesti szakmai konferencián.
2018. 05. 16. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem biztos, hogy szemétbe kell dobni, ha elromlott

Műszaki cikkek vásárlásánál nagyon figyel az energiahatékonyságra a magyar, és ez akkor is kitart, ha meghibásodik a készülék, összegzi tapasztalatait a MediaMarkt. Ugyan hazánk nem jár élvonalban az elektromos hulladékok mennyisége terén uniós viszonylatban, a műszaki áruházlánc felhívja a figyelmet a javíttatás fontosságára, hogy a minél kevesebb elektromos hulladékkal terheljük a környeztet.
2018. 05. 15. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Négy év alatt tízszeresére nőtt az eMAG Marketplace partnerek száma

A tavalyi évben már több mint hárommillió magyar vásárolt a hazai webshopokban a GKI adatai alapján. Ez azt is jelenti, hogy egyre nehezebb dolga van azoknak az értékesítőknek, akik az online csatornákat nem használják. Éppen ezért indította el 2014-ben az eMAG a Marketplace nevű platformját, melynek elsődleges célja összekapcsolni a keresletet a kínálattal az eMAG-tól megszokott, kiváló minőségben és a már ismert formában.
2018. 05. 15. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarországon is módosítja Happy Meal menüjét a McDonald’s

A Happy Meal továbbfejlesztésére tett globális vállalása részeként a McDonald’s Magyarországon is módosítja a gyermekeknek szánt menüajánlatát. A vállalat nemzetközi központja által idén év elején bejelentett stratégiai célok megvalósításában eddig is élen járó hazai gyorsétteremlánc új elemmel egészíti ki a Happy Meal menüt: a már eddig is választható gyümölcslé, répakarika és ásványvíz mellett mostantól minden menünek része egy 100%-ban természetes összetevőkből készült gyümölcspüré. Mindezzel a vállalat a gyermekek változatos és kiegyensúlyozott táplálkozásához, valamint a gyümölcsfogyasztás népszerűsítéséhez kíván hozzájárulni.
2018. 05. 12. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mégsem lesz pláza Óbudán?

Az óbudai plázaberuházás a jelenlegi formájában biztosan nem fog megvalósulni, mivel nincs érvényes építési engedélye - mondta Szatmáry Kristóf kereskedelempolitikáért felelős miniszteri biztos a Világgazdaság online kiadásának csütörtökön, arra a szerdai bejelentésre reagálva, hogy új bevásárlóközpont épülhet Budapest III. kerületében.
2018. 05. 11. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új bevásárlóközpont építést tervez az ECE Budapesten

Az ECE új bevásárlóközpont építését tervezi Budapesten. A projektterület a főváros északnyugati részén, Óbudán, a Dunához közel, az egykori Budapesti Harisnyagyár területén helyezkedik el. A tervek szerint a bevásárlóközpont három szinten, több mint 170 üzletnek és több mint 50.000 m² bérelhető területnek ad majd helyet. A projekt építési munkálatai előreláthatólag 2019-ben kezdődnek, a bevásárlóközpont nyitása pedig 2021-re várható.
2018. 05. 10. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkentette élelmiszerhulladékát a Tesco

A régióban egy év alatt 35 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékának mennyiségét a Tesco és csaknem 7 ezer tonna élelmiszer-adományt juttatott a rászorulóknak - derül ki az áruházlánc tavalyi pénzügyi évre vonatkozó jelentéséből.
2018. 05. 10. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyökeres változásokkal egy globális élelmiszer-kereskedelemért, amely a táplálkozás javát szolgálja

A globális élelmiszer-kereskedelem alapvető minden ország számára, de eljött az ideje hogy a jelenlegi kereskedelmi szabályok újragondolásra kerüljenek azzal a céllal, hogy az az egészséges és tápláló élelmiszereknek kedvezzen, ne kizárólag az olcsóknak – nyilatkozta az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) főigazgatója, José Graziano da Silva.
2018. 05. 10. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új bevásárlóközpont épül Budapesten

Új bevásárlóközpontot épít Budapesten a német ECE az óbudai Szentendrei út és Bogdáni út kereszteződésénél, az 52 ezer négyzetméter bérbe adható területű, 170 üzletnek helyet adó plázát a tervek szerint 2021 végén nyitják meg.
2018. 05. 09. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyivel emelkedtek a fogyasztói árak

Áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 2,3 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, az előző hónaphoz viszonyítva átlagosan 0,7 százalékkal nőttek - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 05. 09. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen növelte forgalmát az eMag

Az eMAG áprilistól március végéig tartó 2017-2018-as pénzügyi évben jelentősen növelte forgalmát, az átlagos kosárérték 22 százalékkal 23 500 forintra emelkedett az előző év azonos időszakához képest - közölte az online kereskedelemmel foglalkozó társaság hétfőn az MTI-vel.
2018. 05. 07. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás