E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban

A Mall.hu éves e-kereskedelmi statisztikáiból többek között az is kiderül, hogy a magyar férfiaknak vagy a nőknek van jobban megtömve a virtuális kosaruk, hogy melyik nem képviselői látogatják leginkább a webáruházat, illetve az is, hogy a vásárlók mely fizetési és átvételi mód, illetve termékcsoport mellett döntenek a legnagyobb számban.

E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban

Egy hagyományos szupermarketben könnyedén beleleshetünk egy másik vásárló kosarába, ahogy azzal is könnyebben tisztában lehetünk, hogy melyek a barátaink, családtagjaink kedvenc termékei, és hogy hányszor járnak egy héten vásárolni, hisz időről időre akár össze is szoktunk futni velük. Miként akár a csomagszállító által kiszállított csomagok érkezését is végignézhetjük, esetleg még segítenünk is kellhet a pakolásban.

A vásárlók online térben tanúsított viselkedését és szokásaikat azonban ennél már jóval nagyobb homály fedheti, a Mall.hu webáruház ezért összegyűjtötte a 2017-es év legszemléletesebb statisztikáit és – ahol érdekes tendencia mutatkozott – összehasonlította őket a 2016-os adatokkal is.

Mennyire vagy spórolós? ITT megtudhatod!

A férfiak kevesebbszer vásárolnak, de nagyobb értékben

⦁    Átlagosan kicsivel kevesebb, mint 3 percet töltünk egy oldalon nézelődéssel a Mall.hu webáruházában, míg átlagosan 4 oldalt nézünk meg egy-egy böngészésünk alkalmával
⦁    A 2017-es évben majdnem kiegyenlítődött az online vásárlók nemi aránya: a hölgyek 49%-ban, míg a férfiak 51%-ban vásároltak a Mall.hu webáruházában
⦁    Ez azt jelenti, hogy 2016-hoz képest (hölgyek: 45%, férfiak: 55%) a 2017-es évben a hölgyek többször, míg a férfiak kevesebbszer vásároltak
⦁    2017-ben a férfi vásárlók összesen csaknem 21 ezerrel kevesebb tranzakciót indítottak, mint a hölgyek
⦁    Azonban a hölgyek átlagos rendelési értéke 6.500 forinttal elmarad a férfiakétól, vagyis a férfiak kevesebbszer ugyan, de nagyobb értékben vásárolnak

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Kissé kevesebb házhozszállítás mellett több a személyes átvétel

⦁    2016-hoz képest az összes termékcsoportot figyelembe véve körülbelül 10%-kal csökkent a házhozszállítást kérő vásárlók aránya
⦁    Rendkívül érdekes módon a nagyháztartási gépek kategóriájában is csökkent a házhozszállítást igénybe vevők aránya: 2017 során csaknem 23%-kal kevesebben kérték
⦁    A Mall.hu átvételi pontjain ezzel párhuzamosan 2016-hoz képest hozzávetőlegesen kétszeresére emelkedett azon vásárlók száma, akik a személyes átvételt és a személyes ügyfélszolgálati kapcsolattartást preferálták
⦁    A 2016-os évhez képest a házhozszállítást választók aránya egyedül a fotós tartozékok (22%-kal), a napi fogyasztási cikkek (FMCG, 126%-kal) és a kerékpárok (423%-kal) kategóriáiban nőtt

LED TV-k és társasjátékok országa vagyunk

⦁    2016 után 2017-ben is a LED TV-k kerültek a termékcsoportok által generált forgalom alapján összeállított toplista csúcsára
⦁    A dobogón a 2017-es év tekintetében egyetlen változás történt: az okostelefonok a harmadik helyre szorították a tavalyi második helyezettet, a szabadonálló elöltöltős mosógépet
⦁    A top 15 termékcsoport között csupán két új szereplőt láthatunk, ők pedig nem más, mint a 60. születésnapját ünneplő LEGO, ami 66%-os növekedést követően a 2017-es lista 14. helyén landolt, és a Nyomtatók/fénymásolók termékkategória, amely forgalmának 118%-os növekedése a 12. helyre volt elég
⦁    Ha pedig nem a forgalmat, hanem a darabszámokat nézzük, a magyarok 2016 után 2017-ben is társasjátékokat vásároltak a legtöbbször
⦁    Ami a legkeresettebb játékokról egyformán elmondható: a vásárlók olyan játékokat keresnek, amelyeket a 6-8 éves korosztállyal is együtt tudnak játszani, játékidejük nem haladja meg az 1 órát, árban 10 ezer forint alattiak és kreativitást, stratégiai gondolkodást igényelnek
⦁    Az abszolút toplista tetején egy gyorsaságon és megfigyelésen alapuló játék, a Dobble található

Hozzászólások

Így alakul a kiskereskedelmi forgalom

kiskereskedelmi forgalom; milliárd forint, folyó áron
2018. 02. 25. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ábrán mutatjuk Magyarország kiskereskedelmi forgalmát

A kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumenindexe (előző év azonos időszaka=100)
2018. 02. 23. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ha nem figyelünk, túlköltekezünk: mobiltelefont, márkás ruhát és cipőt veszünk leggyakrabban

A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat – derül ki az Intrum felméréséből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.
2018. 02. 22. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Drágább termék felé fordultak a magyarok

A várakozásoknak megfelelően közel 5 százalékkal nőtt tavaly a kiskereskedelmi forgalom. A részletes adatokból látszik, hogy a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet jelentős volt, a lakosság pedig a drágább termékek felé fordult. Az idén 4-5 százalékos lehet a forgalombővülés, de középtávon kockázatot jelenthetnek az előre hozott vásárlások.
2018. 02. 22. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Évi 60 milliárd kutya- és macskaeledelre - 160 ezer tonna álleteledel kerül a tálkákba

– A házi kedvencek eledelére fordított összeg értékben meghaladta a hatvanmilliárd forintot 2017. február és 2018. január között: kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet hagytak ott a boltokban a magyarok, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ez mintegy 160 ezer tonna állateleséget jelent. A magyarok ugyanannyit költenek gyártói és sajátmárkás termékekre kedvenceiknek.
2018. 02. 22. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.
2018. 02. 21. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lassul a növekedés az online kereskedelemben

Lassul a növekedés a magyar internetes kiskereskedelemben, ugyanakkor a belföldi online piac bevétele csaknem 18 százalékkal emelkedett 2017-ben az előző évhez képest, így háromszor akkora bővülést ért el, mint a kiskereskedelem - mondta Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője szerdán Budapesten, sajtótájékoztatóján.
2018. 02. 21. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tavaly többet költöttünk állateledelre

Dinamikusan nőtt az állateledelek piaca, 2017. február és 2018. január között kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet költöttek a magyarok - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.
2018. 02. 21. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Brüsszel kereskedelmi háborúra készül

Hetek óta teljes erővel készül az Európai Bizottság arra, hogy megtorló intézkedéseket tegyen az Egyesült Államokkal szemben, ha európai uniós (EU-) cégeket is sújtanak Washington vámemelései - írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című német lap.
2018. 02. 21. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Éjjel-nappal nyitva tartó önkiszolgáló üzlet nyílt Csehországban

Közel 200 ezer euróból, mintegy 62 millió forintból létesített az Alza éjjel-nappal nyitva tartó, pénztárosok nélküli, önkiszolgáló üzletet Prágában, amelynek működtetési költsége kevesebb mint a fele a hagyományos üzleteknek - közölte az internetes kereskedelemmel foglalkozó cég magyarországi képviselete az MTI-vel.
2018. 02. 17. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így drágult a termőföld Magyarországon

Tavaly Magyarországon a termőföld hektáronkénti átlagára 1,429 millió forint volt, több mint 16 százalékkal nőtt a 2016-oshoz képest - derül ki az Agrotax Kft. kiadványából, amelyet szerdán Budapesten mutattak be.
2018. 02. 14. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul az online áruházak forgalma

vásárlók száma (millió fő); az e-kiskereskedelem forgalma (milliárd forint)
2018. 02. 11. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen nőtt az online kereskedelem

Jelentősen nőtt az online kereskedelem aránya Magyarországon - mondta Csath Magdolna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára szombat reggel az M1 aktuális csatornán.
2018. 02. 10. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A globális kereskedelem további fejlődését jelzi előre a DHL

Egyedülálló, a globális kereskedelem és a világgazdaság kilátásait előrejelző mutatót dolgozott ki a DHL és az Accenture. A DHL Global Trade Barometer (globális kereskedelmi barométer) elnevezésű mutató nagy mennyiségű logisztikai adaton alapul, amelynek elemzését és értékelését mesterséges intelligencia végzi. A két cég hosszú távú együttműködésbe kezdett annak érdekében, hogy negyedévente publikálják az index értékeit.
2018. 02. 08. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Országosan egységes bértáblát alkalmaz az ALDI – a fizetések régiótól függetlenül egyformák

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ma közzétette egész Magyarországra érvényes bérezési rendszerét, amely adott pozícióra megyétől, régiótól függetlenül ugyanazt a bért garantálja munkavállalói számára.
2018. 02. 07. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ha online piacra lépést tervez, valószínűleg most fog belevágni

Az újév gyakran az új kezdetek időszaka. Ez igaz akkor is, ha online üzlet indítását tervezzük, derült ki az eBay, a vezető online piactér felméréséből. Az adatokból látható, hogy Európában virágzik az e-kereskedelem. Ha az itthoni adatokat nézzük, Magyarországon 9746 eladó regisztrált az oldalra 2015 óta, 2017-ben 2725.
2018. 02. 07. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Többet vásároltak a csehek

Csehországban tavaly éves összehasonlításban 5,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom - közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) kedden Prágában.
2018. 02. 06. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

UPS kutatás: Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről

Tízből hét e-vásárló rendelt már terméket külföldi kiskereskedőtől, ennek két fő oka a jobb árakban, illetve a speciális keresett termékben vagy márkában keresendő. A UPS friss összeurópai „Pulse of the Online Shopper™” kutatása szerint ez a kereskedők számára nem csupán komoly lehetőséget jelent, de egyben azt is, hogy személyre szabott szolgáltatásaik széles körével meg is kell felelniük az online vásárlók elvárásainak.
2018. 02. 05. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenti a tojásárakat a Lidl

Jelentős mértékben, 12-17 százalékkal csökkenti tartósan a tojás fogyasztói árát a mai naptól a Lidl Magyarország.
2018. 02. 05. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenti a vezetők számát a Tesco

A Tesco a Magyarországon üzemeltetett 206 áruházból 24-ben csökkentik a kereskedelmi területen dolgozó vezetők számát, változás lesz a pékségeknél és megszűnnek egyes éjszakai működéséért felelős vezetői posztok is.
2018. 02. 03. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás