Élelmiszerpazarlás: egyre többen szeretnénk tenni ellene

Tízből hét vásárló szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amely tesz az élelmiszerpazarlás ellen; 77 százalékuk pedig annyi élelmet vásárol, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan felhasznál – derül ki a Lidl Magyarország 13 500 fős online kutatásából.

Élelmiszerpazarlás: egyre többen szeretnénk tenni ellene

A felmérést a Lidl nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési irányelveinek február 1-jei hazai bevezetése kapcsán végezte a Lidl Magyarország. A szabályozás kiemelt hangsúlyt fektet az élelmiszerpazarlás és -megsemmisítés elkerülésére is.

A Lidl törekvései a vásárlók elvárásainak is megfelelnek, hiszen az áruházlánc mintegy 13 500 fő részvételével elkészített, élelmiszerpazarlással kapcsolatos véleményeket vizsgáló online kutatása[1] szerint 10-ből csaknem 7 válaszadó szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amelyről tudja, hogy kiemelt figyelmet fordít az élelmiszerpazarlás csökkentésére. A kutatásban résztvevők csaknem harmada (29%) nyilatkozott úgy, hogy nem szokott még fogyasztható élelmiszert kidobni; 18 százalék havonta, 30 százalék ennél is ritkábban dob ki ennivalót. Hetente a megkérdezettek alig 21 százaléka pazarol. 10-ből 9-en valamilyen módon újrahasznosítják a még fogyasztható ennivalót – legtöbbjük (62%) újra feldolgozza azt.

Melyik E-szám mit jelöl az élelmiszereken? Nézd meg ITT!


A válaszadók többsége tudatosan tervezi élelmiszerfelhasználását is, 77 százalékuk odafigyel arra, hogy csak annyi ennivalót vásároljon, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan elfogyaszt, sőt 10-ből 4 vásárló (39 százalék) legalább heti rendszerességgel, további 33 százalékuk pedig havonta szokott lejárati időhöz közeli, értékcsökkent élelmiszert keresni a polcokon.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Annak érdekében, hogy a vevők minden nap a lehető legfrissebb termények közül választhassanak, a Lidl Magyarország kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindig a napi fogyasztáshoz igazodó mennyiséget rendeljen beszállítóitól. Partnerei így csak annyi zöldséget-gyümölcsöt takarítanak be, amennyi várhatóan el is fogy az áruházakban” – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.


Hozzátette, a Lidl gondot fordít a gyors szállításra és a megfelelő hűtésre is, amelyek a termények frissességének megőrzését garantálják. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően a frissességre érzékeny hazai termények (például a fejessaláta, az újhagyma, a gomba) 24 óra alatt, a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök – mint a burgonya, az alma, vagy a paradicsom – alig 48 óra alatt érnek a Lidl áruházaiba. A tudatos rendelésnek, az optimális beszállítási láncnak és a magas minőségű terményeknek köszönhetően az áruházlánc jelentős mértékben képes csökkenteni az élelmiszerpazarlást.

Hozzászólások

A hazai kiskereskedelem volumene - egy ábrán

A kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumenindexe (előző év azonos időszaka=100)
2018. 06. 24. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyire félünk a tartósítószerektől, ízfokozóktól?

Ha azt olvassuk a címkén, hogy E-500 nátrium-hidrogén-karbonát, vagy E-300, a legtöbben laborban előállított veszélyes kemikáliára gondolunk, pedig utóbbi maga a C-vitamin, az előbbi pedig a sütőpor. Számtalan tévhit és mítosz övezi az élelmiszerekben fellelhető adalékanyagokat, dacára annak, hogy sütés-főzés közben magunk is napi szinten használjuk őket.
2018. 06. 22. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

4,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom

Áprilisban a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 4,4, naptárhatástól megtisztítva - főként a húsvéthatás miatt - 6,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - jelentette pénteken második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A második becslésben mind a nyers, mind a kiigazított adat 0,1 százalékponttal magasabb az első becslésben közöltnél.
2018. 06. 22. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

10 százalékkal bővülhet a játékpiac

Nyáron 10 százalékkal 6,5 milliárd forintra bővülhet a játékok forgalma, az átlagos kosárérték szintén 10 százalékkal lehet magasabb a tavalyinál - derül ki a Játéksziget bolthálózat tulajdonosa, a Formatex, illetve a Regio Játékkereskedelmi Kft. felméréseiből.
2018. 06. 22. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bizalmatlanok vagyunk, de mégis használjuk az adalékanyagokat

A magyar fogyasztók többségében bizalmatlanságot kelt az egyes élelmiszerek címkéjéről ismerős adalékanyagok hivatalos neve, holott a hétköznapokban fenntartások nélkül használják azokat - egyebek mellett ez derült ki a Coca-Cola Magyarország megbízásából készített kutatásból.
2018. 06. 21. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Veszélyes lehet a külföldi tojás

A külföldről származó tojások egészségügyi kockázatot hordozhatnak, ezért a Magyar Tojóhibrid-Tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége az ellenőrzött termelésből származó magyar tojást ajánlja a fogyasztóknak.
2018. 06. 21. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Első Soproni Sörverseny – A Soproni keresi az ország legjobb sörfőzőit

Mi magyarok mindenhez is értünk, így természetesen a sörfőzéshez is. A Soproni most felkutatja a tehetségeket: versenyt hirdet, hogy megtalálja az ország legjobb otthoni sörfőzőjét és legkifinomultabb sörszakértőit. Az Első Soproni Sörverseny során a Soproni az ország legjobb porterét és otthoni sörfőzőjét szeretné fellelni, illetve azokat a sörbírákat is, akik a professzionális zsűriben a fogyasztókat képviselik.
2018. 06. 21. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a magyar-albán kereskedelem - egy ábrán

A magyar-albán kereskedelmi forgalom alakulása (2001-2017); behozatal; kivitel; millió forint
2018. 06. 21. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kizárólag hazai dinnye érkezik holnaptól a Lidl-be

Kizárólag kiváló minőségű magyar görögdinnyék érkeznek a Lidl Magyarország raktáraiba június 21-étől. A hazai dinnyeszezon indulását követően már csak kizárólag magyar termesztésű gyümölcsöket forgalmaz az élelmiszeráruház-lánc. A kereslet pedig évről évre nő a kiváló minőségű magyar dinnye iránt.
2018. 06. 20. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Népszerű üdítőitalt vontak ki a forgalomból

Vegyszerre emlékeztető szagú, 1,5 literes Jana eper és guava ízű üdítőitalt vontak ki a forgalomból, miután a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) megvizsgálta a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott üdítőket, és a laboratóriumi eredmények megerősítették a vásárlói jelzéseket.
2018. 06. 19. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

6,5 milliárdra bővülhet a nyári játékpiac

A magyar családok többet költenek játékra idén nyáron, mintegy 10 százalékkal nő az átlagos kosárérték, a teljes költés elérheti a 6,5 milliárd forintot a REGIO JÁTÉK friss eladási statisztikái szerint. A legjobban fogyó termékek sorát a Fidget Spinner helyébe lépő Slime nyitja, de a kiugróan magas labdaeladások kapcsán a foci-vb is érezteti hatását. A kisgyermekes családok 40 százalékának nehézségeket okoz a nyári gyermekfelügyelet, amit hetente 20-40 ezer forintba kerülő táboroztatással és a nagyszülők bevonásával oldanak meg.
2018. 06. 19. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új vezérigazgató a Sága élén

Augusztus elsejétől új vezérigazgató irányítja a magyar piac vezető szárnyastermék-márkáját gyártó cégét, a Sága Foods Zrt.-t. Muzsek András új piacokra vezetné a sárvári társaságot, és szeretne újra kiemelkedő termékinnovációkat megvalósítani a Ságánál.
2018. 06. 19. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre megbízhatóbbak a használtautó-kereskedések

A használtautó-kereskedések csaknem fele megbízható, és a vásárlók is egyre tudatosabbak, de a piac tisztulása mellett is körültekintően kell járművet választani - mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója az M1 aktuális csatorna hétfő esti műsorában.
2018. 06. 18. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Milliárdos befektetéssel nyit gyártó- és kutatóközpontot a Pannontej

Több milliárd forintos beruházással megduplázza veszprémi üzeme gyártókapacitását Magyarország vezető sajtgyártó és -forgalmazó vállalata, a Pannontej Zrt. A vállalat egyik legnagyobb globális innovációs és fejlesztési központját telepíti a városba, illetve új munkahelyeket teremt.
2018. 06. 18. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordforgalmat ért el a Praktiker

Minden várakozást felülmúlóan növelte árbevételét a Praktiker 2017-ben. A magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc a 2016-os évhez képest 20 százalékkal több, összesen nettó 47,8 milliárd forintos forgalmat realizált, ezzel 33,1 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon. A Praktiker 20 éve van jelen a magyar piacon.
2018. 06. 18. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindultak a szabadkereskedelmi tárgyalások Ausztrália és az EU között

Elindultak hivatalosan a szabadkereskedelmi tárgyalások az Európai Unió és Ausztrália között.
2018. 06. 18. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb beruházás a Coca-Cola Magyarországnál: jön az okosvíz

Ismét bővítette gyártókapacitását a Coca-Cola HBC Magyarország: mintegy 1,8 milliárd forintos beruházással egy teljesen új, innovatív prémium termék, az okosvíz palackozását indította el a cég. Az egyedülálló, felhők által inspirált technológiával előállított GLACEAU smartwater első körben Magyarországon kívül nyolc ország piacaira jut el Zalaszentgrótról.
2018. 06. 18. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online áruházak forgalmának alakulása - ábrán mutatjuk

a belföldi e-kiskereskedelem nettó forgalma (milliárd forint)
2018. 06. 18. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Mérsékelten nőtt májusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban - közölte az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete pénteken.
2018. 06. 17. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A futball-vb miatt megsokszorozódtak a tévéeladások az Extreme Digitalnál

A június 14-én induló futball-világbajnokságot megelőző hetekben az Extreme Digital kétszer annyi tévét adott el egy átlagos időszakhoz képest, de az 55 colos tévék körében három-négyszeres a növekedés. A legjobban az ultra-HD okostévék hasítanak, de népszerű a mobil és a tévé kapcsolatát biztosító Chromecast és a különböző hangprojektorok is.
2018. 06. 15. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás