Élelmiszerpazarlás: egyre többen szeretnénk tenni ellene

Tízből hét vásárló szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amely tesz az élelmiszerpazarlás ellen; 77 százalékuk pedig annyi élelmet vásárol, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan felhasznál – derül ki a Lidl Magyarország 13 500 fős online kutatásából.

Élelmiszerpazarlás: egyre többen szeretnénk tenni ellene

A felmérést a Lidl nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési irányelveinek február 1-jei hazai bevezetése kapcsán végezte a Lidl Magyarország. A szabályozás kiemelt hangsúlyt fektet az élelmiszerpazarlás és -megsemmisítés elkerülésére is.

A Lidl törekvései a vásárlók elvárásainak is megfelelnek, hiszen az áruházlánc mintegy 13 500 fő részvételével elkészített, élelmiszerpazarlással kapcsolatos véleményeket vizsgáló online kutatása[1] szerint 10-ből csaknem 7 válaszadó szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amelyről tudja, hogy kiemelt figyelmet fordít az élelmiszerpazarlás csökkentésére. A kutatásban résztvevők csaknem harmada (29%) nyilatkozott úgy, hogy nem szokott még fogyasztható élelmiszert kidobni; 18 százalék havonta, 30 százalék ennél is ritkábban dob ki ennivalót. Hetente a megkérdezettek alig 21 százaléka pazarol. 10-ből 9-en valamilyen módon újrahasznosítják a még fogyasztható ennivalót – legtöbbjük (62%) újra feldolgozza azt.

Melyik E-szám mit jelöl az élelmiszereken? Nézd meg ITT!


A válaszadók többsége tudatosan tervezi élelmiszerfelhasználását is, 77 százalékuk odafigyel arra, hogy csak annyi ennivalót vásároljon, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan elfogyaszt, sőt 10-ből 4 vásárló (39 százalék) legalább heti rendszerességgel, további 33 százalékuk pedig havonta szokott lejárati időhöz közeli, értékcsökkent élelmiszert keresni a polcokon.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Annak érdekében, hogy a vevők minden nap a lehető legfrissebb termények közül választhassanak, a Lidl Magyarország kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindig a napi fogyasztáshoz igazodó mennyiséget rendeljen beszállítóitól. Partnerei így csak annyi zöldséget-gyümölcsöt takarítanak be, amennyi várhatóan el is fogy az áruházakban” – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.


Hozzátette, a Lidl gondot fordít a gyors szállításra és a megfelelő hűtésre is, amelyek a termények frissességének megőrzését garantálják. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően a frissességre érzékeny hazai termények (például a fejessaláta, az újhagyma, a gomba) 24 óra alatt, a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök – mint a burgonya, az alma, vagy a paradicsom – alig 48 óra alatt érnek a Lidl áruházaiba. A tudatos rendelésnek, az optimális beszállítási láncnak és a magas minőségű terményeknek köszönhetően az áruházlánc jelentős mértékben képes csökkenteni az élelmiszerpazarlást.

Hozzászólások

Így alakul a kiskereskedelmi forgalom - egy ábrán

kiskereskedelmi forgalom; milliárd forint, folyó áron
2018. 09. 23. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több mint 2,7 milliárd forintból korszerűsítette öt üzletét a SPAR

A SPAR tapasztalatai szerint egyre igényesebbek a hazai vásárlók, így az üzleti stratégia fókuszába a fogyasztói elvárásoknak megfelelő áruházak kialakítása került. A vállalat legutóbbi üzlet-korszerűsítései során három budapesti, egy kaposvári és egy veszprémi egységet modernizáltak. Ahol lehetőség adódott rá, nem csak felújítottak, hanem új salátabárokkal és SPAR to Go éttermekkel gazdagították a kínálatot.
2018. 09. 22. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Trendforduló a fiataloknál - negyedük vásárolt csak hamis terméket az elmúlt egy évben

Az elmúlt évek javuló tendenciája ellenére a legtöbb magyar fiatal továbbra is az alacsonyabb árat nevezte meg a hamis áru vásárlásának legfőbb motivációjaként. Többségük idén is az eredeti terméket gyártó cégeket jelölte meg a hamisítás legnagyobb károsultjainak, ugyanakkor harmadával nőtt azoknak a válaszadóknak a száma, akik már tisztában vannak a negatív gazdasági és társadalmi hatásokkal is, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.
2018. 09. 21. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt éve folyamatosan nő a kiskereskedelmi fogyasztás

Több mint öt éve, 61 hónapja nő a kiskereskedelmi fogyasztás - mondta Pomázi Gyula, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) helyettes államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
2018. 09. 21. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Törökországba költöztetik a győri Negro-gyárat

A snackgyártó Mondelez International vállalat áthelyezi a Negro cukorkák gyártását a törökországi Gebzében található üzemébe jövő év június végéig, ezzel megszűnik a Győri Keksz Kft. által üzemeltetett cukorkagyár működése Győrben - tájékoztatta a Mondelez Hungária Kft., valamint a Győri Keksz Kft. kommunikációs tanácsadója csütörtökön az MTI-t.
2018. 09. 21. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kétszeresére nőtt az amerikai szójabab részesedése az EU importjában

Kétszeresére nőtt az amerikai szójabab részesedése az Európai Unió teljes importjában az egy évvel korábbiakhoz képest, ma már az Egyesült Államok messze a legnagyobb exportőr - közölte csütörtökön az Európai Bizottság.
2018. 09. 21. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt üzletét korszerűsítette a SPAR

Több mint 2,7 milliárd forintból öt üzletet - három budapesti, egy kaposvári és egy veszprémi egységet - korszerűsített a SPAR - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
2018. 09. 20. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az aktív munkavállalókat már kifizette a Palóc Nagykereskedelmi Kft. felszámolója

Nógrád megye egykori legnagyobb foglalkoztatója, a felszámolás alatt álló salgótarjáni Palóc Nagykereskedelmi Kft. volt aktív munkavállalói már megkapták a juttatásukat, a korábbi boltok többségét pedig értékesítették - tájékoztatta az MTI-t a a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. felszámolója szerdán.
2018. 09. 20. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Valószínűleg nem lesznek súlyos következményei az újabb amerikai vámoknak

Londoni pénzügyi elemzők szerint kedvezőtlen növekedési hatásai lehetnek a kínai és az amerikai gazdaságban a kínai importárukra kirótt újabb amerikai vámoknak, de az valószínűtlen, hogy az intézkedésnek katasztrofális következményei lennének, bár a kereskedelmi konfliktus további eszkalációját a kínai gazdaság jövőre már komolyabban megszenvedheti.
2018. 09. 19. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A kereskedelmi háború hatásai Kínára

Kínával szemben eddig 50 milliárd dollár értékű importra vezetett be Amerika 25%-os vámot. Ennek nem volt erőteljes hatása Kínára, ugyanis becslések szerint 0,2 százalékponttal vetheti vissza a kínai növekedést, melyre, 2018-ra 6,6%-ot, jövőre pedig 6,3%-ot vár az elemzői konszenzus.
2018. 09. 18. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Trump újabb védővámot jelentett be a kínai termékekre

Donald Trump amerikai elnök hétfőn közleményben jelentette be, hogy 200 milliárd dollár értékű kínai importtermékekre készül 10 százalékos védővámot kivetni.
2018. 09. 18. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a magyar-orosz kereskedelmi forgalom - egy ábrán

A magyar-orosz kereskedelmi forgalom alakulása (2001-2017); behozatal; kivitel; milliárd forint
2018. 09. 18. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Fejtörést okoz a technológiai fejlődés az autókereskedések számára

Autómegosztás, alternatív üzemanyagok, okos autók, új versenytársak – az autókereskedőknek sok, korábban nem létező kihívással kell szembenézniük a következő évtizedben. A hagyományos értékesítőknek át kell alakítaniuk a működésüket, hogy továbbra is relevánsak maradjanak – állapítja meg az EY több mint 1000 vásárló és 400 márkakereskedés körében készített tanulmánya.
2018. 09. 17. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szennyeződött tejet hívtak vissza a forgalomból

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szennyeződött tejet hívott vissza a forgalomból.
2018. 09. 17. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

A PayPal és a IPSOS piackutató közzétette a PayPal Cross-Border Consumer Research 2018[1] című nemzetközi felmérésének eredményeit. A 31 országban készült kutatás a nemzetközi e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, és a fogyasztói preferenciák változását mutatja be. A kutatás alapján a PayPal ajánlásokat is megfogalmaz a webshopok számára, akik külföldi piacokon szeretnének forgalomnövekedést elérni.
2018. 09. 17. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Piacra kerülnek a Meki alapanyagai

A piacra járásnak komoly hagyományai vannak. Szeretünk odajárni a változatos színekért, formákért, az illatokért, az ízekért, de legfőképpen azért, mert a piacról a termőföld frissessége, a gondos kezek munkája, a minőség, az odafigyelés jut az eszünkbe. A McDonald’s most nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy szeptember 14-29 között 6 városban, 6 helyszínen megidézi a piacok hangulatát. A Meki Minőség Mustrán az érdeklődők testközelből megnézhetik, kezükbe foghatják az étteremlánc termékeibe kerülő alapanyagokat, kérdéseiket pedig közvetlenül a termelőknek, beszállítóknak tehetik fel.
2018. 09. 17. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az Európai Unió árukereskedelmi többlete az Egyesült Államokkal szemben

Jelentősen nőtt az Európai Unió árukereskedelmi többlete az Egyesült Államokkal szemben az idei év első hét hónapjában, ami feltehetően újabb érvet szolgáltat a védővámok bevezetésével fenyegetőző Donald Trump amerikai elnöknek.
2018. 09. 14. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kéthavi átlagbér is megspórolható évente az online bevásárlással

A technológiai fejlődésnek köszönhetően a trend egyértelműen az online vásárlás irányába mutat, így egyre több szupermarket kereskedik online platformon. A széles kínálat és az igen eltérő árak miatt azonban sokszor nehéz eldönteni, hogy hol érdemes bevásárolni. A Start it @K&H inkubátorban működő Smartkosár csapatának megoldása egy olyan weboldal, aminek segítségével összehasonlíthatjuk az online szupermarketek árait, így jelentős költséget megspórolva intézhetjük a bevásárlásokat.
2018. 09. 13. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új néven folytatja működését a Pannontej Zrt.

A Társaság bejelentése alapján, a Pannontej Zrt. Savencia Fromage & Dairy Magyarország Zrt. néven folytatja működését. A névváltozás egy hosszabb folyamat lezárása, amelynek első lépése a francia családi tulajdonban lévő anyavállalat 2015-ös névváltása volt. A hazai vállalat működése semmilyen formában nem változik.
2018. 09. 13. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyar borokra fókuszál az ALDI új borstratégiája

Az ALDI Magyarország borkínálatának összeállításánál egyre nagyobb figyelmet kapnak a magyar pincészetek legkiválóbb ár-érték arányú tételei. Mind az akciós, időszakosan kapható tételek, mind az állandó kínálat részét képező, kizárólagosan az ALDI-nál kapható borok terén az áruházlánc célja az, hogy a vásárlók minél több magyar borászatot ismerjenek meg, és biztosak lehessenek abban, hogy bármely palackot is választják, kiváló borélményben lesz részük.
2018. 09. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás