Fékezhetetlenül nő az online import vásárlás

A külföldi webáruházakból történő vásárlások növekedése óriási kihívás elé állítja a hazai e-kereskedelmi vállalkozásokat és a gazdaságot. Egyre nehezebb sikeresnek lenni a gyorsuló ütemben konszolidálódó piacon.

Fékezhetetlenül nő az online import vásárlás

Egyre nő a magyar internetezők import vásárlása. Tavaly 3,1 millióan, azaz minden második online vásárló rendelt külföldi webáruházakban, piactereken, bruttó 400-420 milliárd forint értékben[1]. Ennek a forgalomnak a legnagyobb része az online világkereskedelemi szereplőkhöz áramlik.

„E külföldi vásárlások elsődleges szempontja az ár. A világ legnagyobb kereskedői gyakran jelentősen kedvezőbb áron kínálják ugyan azt a terméket, ráadásul egyre többen szállítanak Magyarországra. Tovább fokozhatja az árversenyt a Google Shopping magyarországi elindulása, ami újabb árösszehasonlító platformként, minden korábbinál látványosabban összevethetővé teszi a boltok ajánlatait” – mondta Donáth Fruzsina a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda e-commerce szakértője.

Átrendeződő e-kereskedelemi piac

A külföldi szereplők térnyerése tovább fokozza az online bizniszekre eredendően is jellemző árversenyt, gyorsítva a hazai e-kereskedelmi piac konszolidiációját. Erősen zajlik a piac átrendeződése. Ebben a folyamatban, az nyer, aki bírja tőkével. Ezért egyre nagyobb e-kereskedelmi szereplők jönnek létre, hogy fel tudják venni a versenyt a külföldi szereplőkkel - mint például az eMAG és az Extreme Digital folyamatban lévő egyesülésével születő, európai viszonylatban is számottevő új vállalat – mutat rá a szakértő.

A Pareto elv egy szélsőséges formája már most is látható az e-kereskedelmi piacon – becslések szerint a szereplők 10%-a produkálja a forgalom 90%-át - azonban a tendencia tovább folytatódik, hasonló konszolidáció várható a közepes áruházaknál.

Ezen a szinten már elengedhetetlen az üzleti tervezés a sikerhez. Ismerni kell a piac méretét, a pontos piaci részesedést, évekre előre célként kell kitűzni a várható bevételt, költségeket, fejlesztéseket. Ekkor is csak az lesz sikeres, aki magas ügyfélelégedettség mellett lesz képes menedzselni a teljes ökoszisztémát - logisztikát, marketinget, ügyfélszolgálatot. Aki nem - vagy hibásan - tervez, kiváló kivitelezési képesség mellet is simán elbukik – mondta Donáth Fruzsina.

A piaci résekben bőven van hely

A szakértő szerint, konszolidáció ide vagy oda, bőven jut hely az e-kereskedelemi piacon a közepes és a kisebb szereplőknek is, hiszen a teljes kiskereskedelmi forgalomnak még csak 7%-a zajlik online színtéren, miközben a felnőtt internetezők 91%-a már aktív netes vásárló[1], tehát a kereslet masszív. Ehhez azonban specializálódni kell, olyan rést kell találni a piacon, ahol egyedi értékelőnyöket tud teremteni a vállalkozás.

További versenyelőnyt nyújt az e-kereskedők számára adavezéreltség elve. Minden tevékenység eredménye - ha jó, ha rossz - azonnal mérhető és szükség szerint korrigálható. Abból válhat jelentős szereplő, aki képes létrehozni, működtetni egy olyan rendszert, amely összegyűjti és elemzi a vásárlási adatokat, megérti a vevőket és jövőbeli döntéseket is meg tud alapozni. Minél jobban megérti egy cég a vásárlóit, minél többet tesz azért, hogy a vásárlónak mindent megadjon annál nagyobb az esélye a sikerre.

Hozzászólások

Nem lesz lassabb az online vásárlás a kétfaktoros azonosítás miatt

Nem lesz észrevehetően lassabb az online bankkártyás fizetés a szeptember 14-től kötelezően bevezetett kétfaktoros azonosítás miatt, a bank ugyanis valós időben küldi a kódot tartalmazó SMS-t - közölte Magyarország kiberkoordinátora pénteken az M1 aktuális csatornán.
2019. 08. 18. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változik a görögdinnye ára - egy ábrán mutatjuk!

A görögdinnye piaci átlagára, 2000-2017
2019. 08. 18. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Indul az iskolakezdési vásárlási roham: átlagosan 50 ezret költünk egy gyerekre

Ismét nyakunkon a szeptemberi tanévkezdés. Ilyenkor az egyik legaktuálisabb és sokakat foglalkoztató téma az iskolakezdéshez kapcsolódó vásárlási őrület. A karácsony után a július és szeptember közötti időszak a második legnagyobb vásárlási szezon, derül ki a Deloitte által publikált „Deloitte back-to-school shopping survey” című felméréséből.
2019. 08. 17. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A dinnyepiaci helyzet nem indokolja a felelőtlen áruházi akciókat

Csökkentette a Lidl Magyarország a görögdinnye kilogrammonkénti árát 99 forintra, mivel a beszállítók támogatást kértek a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében, ugyanakkor a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének csütörtöki közleménye szerint a dinnyepiaci helyzet jelenleg nem indokolja a felelőtlen áruházi akciókat és cáfolják azt, hogy a termelők érdeke az akciózás.
2019. 08. 11. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a dinnye átlagára - egy ábrán

A görögdinnye piaci átlagára, 2000-2017
2019. 08. 11. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megemelte a dinnye árát a Lidl

Megemelte a görögdinnye kilogrammonkénti árát 20 forinttal 119 forintra a Lidl, miután a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Dinnyetermelők Egyesülete is tiltakozott, amiért az áruházlánc alacsony áron kínálta a gyümölcsöt.
2019. 08. 10. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Drága is lehet az olcsón árult klíma

Szakmai és megrendelői oldalon is az év legzűrösebb időszaka a nyár a klímaberendezések piacán. A megnövekedett érdeklődés mellett az ügyfelek 95 százaléka ilyenkor szembesül vele, hogy elfelejtette karbantartani a készüléket, a vállalkozóknak pedig kezelnie kell az emberek türelmetlenségét. Ha nem attól a klímaforgalmazótól vásároljuk meg a készüléket, amely be is szereli, akkor később mélyen a zsebünkbe kell majd nyúlni.
2019. 08. 08. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Lidl kárt okoz a magyar dinnyetermelőknek

A Lidl Magyarország által a magyar dinnyeszezon közepén meghirdetett árletörő akció kárt okoz a magyar dinnyetermelőknek, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szerint a kereskedelmi lánc ezzel a döntésével bedöntheti a magyar dinnyetermelést, és lehetetlenné teszi a minőségi dinnye előállítását.
2019. 08. 08. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban

Júniusban 4,6 százalékra gyorsult a kiskereskedelmi forgalom éves növekedése Csehországban a májusi 2,7 százalékról - közölte szerdán Prágában a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ).
2019. 08. 08. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a Praktiker online forgalma

Július végére több mint 8,5 százalékra nőtt a teljes értékesítésből a Praktiker webáruházának részaránya, amely tavaly 7 százalék, 2017-ben 5 százalék volt - közölte a barkácsáruházlánc szerdán az MTI-vel.
2019. 08. 05. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a kiskereskedelmi forgalom - egy ábrán

kiskereskedelmi forgalom; milliárd forint, folyó áron
2019. 08. 04. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Biztonsági öv nélkül száguldozunk az internetes sztrádán

Hazánkban is egyre kedveltebb az online vásárlás. Ma már a rendszeresen internetező magyarok 94%-a szokott online beszerezni árucikkeket – derül ki az eNET Internetkutató friss kutatásából, amely az OTP Mobil megbízásából készült. Az interneten vásárlók között többségben vannak a készpénzmentes fizetési módokat preferálók, ám az online vásárlás biztonságosságában saját felelősségét még csak kevés felhasználó látja.
2019. 08. 04. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Növekedéssel telt a június - Németh Dávid a kiskereskedelemről

Több mint 5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban. Az élelmiszerek az átlag alatt, a nem élelmiszerek pedig bőven az átlag felett szerepeltek. Az üzemanyagok szintén.
2019. 08. 03. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Felvásárolják a Duna Plazát és a Corvin Plazát

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte az Indotek csoporthoz tartozó GSZ-Monument Kft.-nek, hogy megvásároljon több, a Klepierre csoport tulajdonában lévő társaságot - derül ki a GVH honlapján pénteken közzétett határozatból.
2019. 08. 03. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Májusban jobban nőtt az export az importnál

Májusban az export euróban számolt értéke 4,6 százalékkal, az importé 2,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a 674 millió euró havi exporttöbblet 181 millió euróval lett több - jelentette csütörtökön második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az export növekedési üteme tavaly június óta először volt nagyobb az importénál.
2019. 08. 02. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Állateledeleket hív vissza üzleteiből a Fressnapf

Állateledeleket hív vissza üzleteiből a Fressnapf, a vevőket ezért arra kérik, hogy vigyék vissza a megvásárolt termékeket.
2019. 08. 01. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hasít a Praktiker webáruháza

Bár 20 áruháza van a Praktikernek, a „huszonegyedik”, azaz az online áruház fejlődése számít továbbra is a legdinamikusabbnak. A Praktiker barkácsáruházlánc idén tízéves online szolgáltatása ma már az összes forgalom 8,5%-át realizálja. A barkácslánc nagy hangsúlyt fektet a vásárlói élmény növelésére, a mobilapplikációja további optimalizálására.
2019. 07. 31. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A DHL Barometer romló globális kereskedelmi tendenciákat mutat

A 2018 januári bevezetése óta a DHL Global Trade Barometer most először a világkereskedelem enyhe csökkenését jelzi az elkövetkező három hónapra. Ez a visszaesés a világkereskedelmi kilátások -8 pontos általános csökkenéséhez vezetett, így az új index értéke 48 pont. Más szavakkal, a világkereskedelem – a közvetítő termékek és a gyártás korai ciklusában használt árucikkek kereskedelmi forgalmának előrejelzése alapján – a következő három hónapban várhatóan csökkenni fog, bár csak kis mértékben. Az általános visszaesés oka a GTB két fő alkotóelemét jelentő légi és tengeri konténeres szállítás jelentős csökkenése. A légi kereskedelem -6 ponttal esett vissza, 49 pontra, a tengeri konténeres forgalom csökkenése pedig -8 pont volt, így az index elérte a 48 pontot.
2019. 07. 31. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Online is készpénzzel fizetünk?

A felnőtt internethasználók körében mára mindennapossá vált az online vásárlás. A különböző online felületeken elhelyezett hirdetések révén a fogyasztási szokásoknak megfelelő, személyre szabott, online ajánlatokat kapnak az internetezők. Az OTP Bank megbízásából készített reprezentatív kutatás szerint, 10-ből 9-en rendelnek rendszeresen online, a megkérdezett fele pedig akár havonta is ezt a vásárlási módot választja.
2019. 07. 18. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változik a sertéshús ára! - egy ábrán

a sertéscomb átlagára (csont és csülök nélkül), Ft/kg
2019. 07. 17. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások: