Flying-V: A KLM és a TU Delft összefog a légi közlekedés fenntarthatóbbá tételéért

A KLM elnök-vezérigazgatója, Pieter Elbers és a Delft Műszaki Egyetem (TU Delft) Repülőgépmérnöki Karának dékánja, Henri Werij professzor, ma új együttműködési megállapodást írt alá az IATA Szöulban tartott éves közgyűlésén, a légi közlekedés fenntarthatóbbá tételének érdekében. A KLM hozzájárul majd a TU Delft innovatív repülési koncepciójának kutatásához, a „Flying-V”-hoz. A kutatás célja, hogy a fentarthatóbb hosszútávú repülések eléréshez a jövőben teljesen más megközelítéseket tudjanak alkalmazni a repülőgépek tervezésében.

Flying-V: A KLM és a TU Delft összefog a légi közlekedés fenntarthatóbbá tételéért
Az új repülőgép tervét eredetileg egy jövőbeni repülőgépdizájnként fogták fel, de több szempontból is összehasonlítható napjaink legfejlettebb légijárművével, az Airbus A350-el. Bár a gép nem olyan hosszú, mint az A350-es, ám szárnytávolságuk megegyezik. Ez lehetővé teszi a „Flying-V” számára a már meglévő infrastruktúrák használatát a reptereken: a kapuk és kifutók akadálymentes használatát, illetve az új repülő elfér ugyanabban a hangárban, mint az A350. A „Flying-V” ugyanannyi embert (a szabványos felépítésben 314 személyt) és ugyanolyan mennyiségű rakományt (160m3 )  lesz képes sz&aacut e;llítani. A „Flying-V” mérete kisebb lesz, mint az A350-es, így biztosítva a kisebb aerodinamikai ellenállást.
A repülőgép v-alakja egyesíti az utasteret, a rakteret és a szárnyakban lévő üzemanyagtartályokat. A gép aerodinamikus kialakítása és csökkentett súlya azt eredményezi, hogy 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd, mint napjaink legfejlettebb légijárműve, az Airbus 350.  A repülőgép makettjét és a „Flying-V” belső részének teljes méretű mását októberben a KLM Élménynapokon, az Amszterdam-Shiphol repülőterén fogják hivatalosan bemutatni a KLM 100. évfordulójának alkalmából.
Továbbfejlesztett utazási élmény
A Flying-V egyedülálló lehetőséget biztosít a kutatóknak arra, hogy fejleszteni tudják az utazási élményt: a szárnyakban lévő ülőhelyek elrendezéstől, az ülések és a fürdőszobák dizájnjáig. Mindennek olyan könnyűnek kell lennie, amennyire csak lehetséges, hogy maximalizálni tudják az új repülőgép formájának hatékonyságát. Az utasok kényelme szintén elsődleges szempont a tervezés során.
Elektromos meghajtás az üzemanyagfogyasztással szemben
A „Flying-V”-t  napjaink leghatékonyabb turbina motorjai hajtják. Jelenlegi kialakításában még mindig kerozinnal üzemel, de könnyen átalakítható úgy, hogy kihasználja az innovációs meghajtórendszerek adta lehetőségeket. Így például képes lehet az árammal hajtott turbóventilátorok használatára is.
„Az elmúlt években a KLM a légi közlekedési ágazat fenntarthatóbbá tételének úttörőjévé vált. A légi közlekedés fejlődése lehetőséget nyújt az emberek összekötésére. Ez a kiváltság a bolygónkért való hatalmas felelőséggel is párosul. A KLM ezt nagyon fontosnak tartja, ezért az elmúlt években már több szinten is befektetett a fenntarthatósági kezdeményezésekbe. Büszkék vagyunk a TU Delft-tel kötött progresszív együttműködési kapcsolatunkra, mely teljesen jól illeszkedik a KLM stratégiájába, és fontos mérföldkőnek számít a fenntarthatóbb repülés növelése felé vezető úton” – mondta Pieter Elbers, a KLM elnök-vezérigazgatója.
 
„Hihetetlen örömmel tölt el bennünket, hogy együttműködhetünk megbízható partnerünkkel, a KLM légitársasággal. Közös küldetésünk a légi közlekedés fentarthatóbbá tétele. Ebben a tekintetben nagyon fontos számunkra a radikálisan új és rendkívül energiatakarékos repülőgépek – mint a „Flying-V” – és az új meghajtási formák létrehozása. Együttműködésünk a KLM légitársasággal új kapukat nyit a valódi változások felé” – tette hozzá Henri Werij, a Delft Műszaki Egyetem Repülőgépmérnöki Karának dékánja.

Az új repülőgép tervét eredetileg egy jövőbeni repülőgépdizájnként fogták fel, de több szempontból is összehasonlítható napjaink legfejlettebb légijárművével, az Airbus A350-el. Bár a gép nem olyan hosszú, mint az A350-es, ám szárnytávolságuk megegyezik. Ez lehetővé teszi a „Flying-V” számára a már meglévő infrastruktúrák használatát a reptereken: a kapuk és kifutók akadálymentes használatát, illetve az új repülő elfér ugyanabban a hangárban, mint az A350. A „Flying-V” ugyanannyi embert (a szabványos felépítésben 314 személyt) és ugyanolyan mennyiségű rakományt (160m3 )  lesz képes sz&aacut e;llítani. A „Flying-V” mérete kisebb lesz, mint az A350-es, így biztosítva a kisebb aerodinamikai ellenállást.

A repülőgép v-alakja egyesíti az utasteret, a rakteret és a szárnyakban lévő üzemanyagtartályokat. A gép aerodinamikus kialakítása és csökkentett súlya azt eredményezi, hogy 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd, mint napjaink legfejlettebb légijárműve, az Airbus 350.  A repülőgép makettjét és a „Flying-V” belső részének teljes méretű mását októberben a KLM Élménynapokon, az Amszterdam-Shiphol repülőterén fogják hivatalosan bemutatni a KLM 100. évfordulójának alkalmából.

Továbbfejlesztett utazási élmény

A Flying-V egyedülálló lehetőséget biztosít a kutatóknak arra, hogy fejleszteni tudják az utazási élményt: a szárnyakban lévő ülőhelyek elrendezéstől, az ülések és a fürdőszobák dizájnjáig. Mindennek olyan könnyűnek kell lennie, amennyire csak lehetséges, hogy maximalizálni tudják az új repülőgép formájának hatékonyságát. Az utasok kényelme szintén elsődleges szempont a tervezés során.

Hová utazzak legközelebb? ITT megtudhatod!

Elektromos meghajtás az üzemanyagfogyasztással szemben

A „Flying-V”-t  napjaink leghatékonyabb turbina motorjai hajtják. Jelenlegi kialakításában még mindig kerozinnal üzemel, de könnyen átalakítható úgy, hogy kihasználja az innovációs meghajtórendszerek adta lehetőségeket. Így például képes lehet az árammal hajtott turbóventilátorok használatára is.

„Az elmúlt években a KLM a légi közlekedési ágazat fenntarthatóbbá tételének úttörőjévé vált. A légi közlekedés fejlődése lehetőséget nyújt az emberek összekötésére. Ez a kiváltság a bolygónkért való hatalmas felelőséggel is párosul. A KLM ezt nagyon fontosnak tartja, ezért az elmúlt években már több szinten is befektetett a fenntarthatósági kezdeményezésekbe. Büszkék vagyunk a TU Delft-tel kötött progresszív együttműködési kapcsolatunkra, mely teljesen jól illeszkedik a KLM stratégiájába, és fontos mérföldkőnek számít a fenntarthatóbb repülés növelése felé vezető úton” – mondta Pieter Elbers, a KLM elnök-vezérigazgatója.
 
„Hihetetlen örömmel tölt el bennünket, hogy együttműködhetünk megbízható partnerünkkel, a KLM légitársasággal. Közös küldetésünk a légi közlekedés fentarthatóbbá tétele. Ebben a tekintetben nagyon fontos számunkra a radikálisan új és rendkívül energiatakarékos repülőgépek – mint a „Flying-V” – és az új meghajtási formák létrehozása. Együttműködésünk a KLM légitársasággal új kapukat nyit a valódi változások felé” – tette hozzá Henri Werij, a Delft Műszaki Egyetem Repülőgépmérnöki Karának dékánja.

Hozzászólások

Gyűlnek a felhők az Apple körül

Egyre borúsabbak az elemzők az Apple okostelefon értékesítésével kapcsolatban, továbbra is a kínai piac lehet a gyenge pont.
2019. 06. 18. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Itt vannak a részletek a Facebook új kriptovalutájáról a Libra-ról

Ma reggel tette közzé a Facebook azt a 29 oldalas dokumentumot, amiben részleteket közöl a vezetésükkel bevezetni kívánt kriptodevizáról, a Libra-ról.
2019. 06. 18. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Létszámleépítés a Santandernél

A Banco Santander megegyezett a spanyol szakszervezettel a létszámcsökkentésről.
2019. 06. 18. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nehéz a fordulat a Boeingnek

Megkezdődött tegnap a Nemzetközi Párizsi Airshow, ami eddig az Airbus további erősödését és a Boeing további vesszőfutását hozta magával.
2019. 06. 18. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Saját kriptopénzt tervez a Facebook - emelkedik a részvény

4%-kal emelkedtek tegnap a Facebook részvényei, miután a vállalat saját kriptopénz bevezetését szorgalmazza.
2019. 06. 18. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új vezérigazgató a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. élén

Jobbágy Dénes tölti be június 12-től a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. elnök-vezérigazgatói tisztségét Varga Mihály pénzügyminiszter döntése alapján - közölte a szaktárca hétfőn az MTI-vel.
2019. 06. 18. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Változások a Liberty Global európai vezetőségében

Eric Tveter visszavonulását követően Robert Redeleanu, a UPC Magyarország és Lengyelország vezérigazgatója lesz a kelet-európai régió vezetője július 1-től
2019. 06. 17. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább nőtt a Huawei márkaértéke

A Huawei a tavalyi évhez képest egy helyet javítva, az előkelő 47. helyen végzett a BrandZ idei Top 100-as listáján. A legértékesebb nemzetközi márkákat felvonultató rangsorban a cég zsinórban negyedszerre kapott helyet az első 50 vállalat között, márkaértéke nyolc százalékkal nőtt az elmúlt egy évben.
2019. 06. 17. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jászai Gellért lett a 4iG főrészvényese

Átalakult a 4iG tulajdonosi szerkezete, miután Jászai Gellért lett az informatikai társaság új főrészvényese.
2019. 06. 17. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Zuhan a Lufthansa, szerencsére csak a részvények

A csökkenő jegyárak és az erős verseny miatt idén már másodjára csökkentette 2019-es eredményvárakozását a Lufthansa.
2019. 06. 17. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnégyszerezte nyereségét a Díjnet

Megnégyszerezte nyereségét tavaly a Díjnet Zrt. A független e-számlakezelési platformot működtető cég 176 millió forint adózott eredményt ért el a 2017-es 45,6 millió forint után. A kimagasló teljesítményt a felhasználók számának több mint tíz százalékos növekedése és a szolgáltatások bővítése is segítette: tavaly már 30 szolgáltató háztartáshoz köthető számláit – közüzemi, telekommunikációs, biztosítási – lehetett befizetni a Díjneten keresztül. A társaság idén az e-számlafizetés népszerűségének és az új elektronikus fizetési megoldásoknak köszönhetően további bővülésre számít.
2019. 06. 17. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Külföldön terjeszkedne a Borsodi Sörgyár

Beruházásainak köszönhetően regionális gyártási központtá válhat, és külföldön terjeszkedhet a Borsodi Sörgyár.
2019. 06. 14. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

27 és 33 euró közé árazzák a Traton részvényeit

Június 17. és 27. között lehet jegyezni a Volkswagen kamion üzletágának, a Tratonnak a részvényeit.
2019. 06. 14. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kötelezettségvállalással zárult a PayPal elleni versenyfelügyeleti eljárás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta az online fizetési módot kínáló PayPal kötelezettségvállalását. Az eljárásban vállaltak alapján a társaság köteles módosítani fogyasztói tájékoztatását, így a felhasználók könnyebben dönthetnek az alkalmazott árfolyamról átváltást igénylő fizetéseik során. A GVH – tekintettel a kötelezettségvállalásra – jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki.
2019. 06. 14. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Továbbra is versenyben az OTP a szlovén Abanka felvásárlásában

Szlovén lapértesülések szerint az OTP továbbra is versenyben van a szlovén Abanka megvásárlásáért. A legutóbbi hírkehez képest, amikor még a szerb AIK is a vevőjelöltek közt volt 450 millió eurós ajánlattal, úgy tűnik, hogy nem sok minden változott.
2019. 06. 14. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Profitfigyelmeztést adott ki a Broadcom

A chipgyártó Broadcom profit figyelmeztetést tett közzé. 2019-es árbevételi várakozását a korábbi 24,5 milliárd dollárról 22,5 milliárd dollárra vágta vissza.
2019. 06. 14. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Befejeződött a Palatinus és a Paskál fürdő energetikai korszerűsítése

Befejeződött a Palatinus és a Paskál fürdő energetikai korszerűsítése, a két beruházás teljes költsége közel 162 millió forint volt - közölte a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. az MTI-vel csütörtökön.
2019. 06. 14. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több vonat indul Balatonra a nyári menetrendben

Mintegy 40 százalékkal több vonatot közlekedtet a MÁV a Balaton északi és déli oldalán a június 15. és augusztus 25. közötti nyári vasúti menetrendben, kísérleti jelleggel bevezetik a Budapest Déli pályaudvar és Keszthely között járó Balaton Expresszen az étkező-szolgáltatást - közölte a vasúttársaság csütörtökön az MTI-vel.
2019. 06. 14. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége

Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége, a magyarok legnagyobb része a szállodákat, és az apartmanokat részesíti előnyben utazása során - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, 2019-es utazási szokásokról készített felméréséből.
2019. 06. 13. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az SPB Befektetési Zrt.-nél folytatja az MKB Private Banking korábbi vezetője

A jövőben az SPB Befektetési Zrt. prémium banking igazgatójaként folytatja pályafutását Szabó Sándor (45 éves), aki idén februárig a hazai privátbanki szektor második legnagyobb szereplőjének számító MKB Bank private banking üzletágát irányította, azt megelőzően pedig, mintegy 8 éven keresztül a K&H Bank private banking igazgatójaként tevékenykedett. A szakember több mint 20 éves, hazai és nemzetközi bankszakmai pályafutása során széles körű tapasztalatokra tett szert mind a befektetési területen, mind vezetőként, emellett alapos jártassággal rendelkezik a kiemelt ügyfélkör vagyonkezelési elvárásait illetően is.
2019. 06. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások: