Fokozatosan eltűnik a felesleges műanyag a Lidl saját márkás termékeiről
A Lidl és Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik, s élen jár az újrahasznosítási folyamatokat érintő innovációk terén. Fontos a számukra, hogy – a választék 70 százalékát jelentő – saját márkás termékek csomagolásánál egyre kevesebb műanyagra legyen szükség.
A Lidl innovatív és felelős vállalatként kiemelt figyelmet fordít az energia- és környezettudatos működésre minden országban, ahol jelen van. A fenntartható árutermelés támogatása, az újrahasznosítható csomagolóanyagok visszavétele mellett figyel például arra is, hogy áruházai kevesebb fűtési energiát és áramot használjanak, szén-dioxidot kibocsátásuk kisebb legyen egy átlagos élelmiszer-áruházhoz képest. Az üzletekben is kizárólag energiatakarékos led világítást használnak.
Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!
Beszállítóikkal szorosan együttműködve hosszú idő óta vizsgálják azt is, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni. Az Európai Bizottság műanyag stratégiájával összhangban a vállalat újabb határozott célokat fogalmazott meg: 2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja.
Mindezt hazánkban is érzékelik majd a vásárlók. Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól a megújult csomagolásnak köszönhetően az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.
– A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A környezettudatosságot tekintve más területeken is jó példával járnak elöl: a Lidl Magyarország a SuperStore 2017 verseny közönségdíját a fővárosban található, Hungária körúti környezetbarát áruházával nyerte el. Szintén Budapesten két áruházánál is kiépített elektromos töltőállomást, ezzel is hozzájárulva a fenntartható hazai közlekedés megteremtéséhez.