Hogy néz ki a Tesla egy BMW visszapillantójában?

Amikor azt mondjuk “elektromos autó”, az Ön gondolatai azonnal a Tesla felé fordulnak, míg nekünk a BMW jut eszünkbe. Természetesen Ön sem jár egyáltalán messze az igazságtól, hiszen a konnektoros autók és a Tesla egy mindennapos házasságnak a példája. Tudja, süt a Nap, kék az ég, és ezekhez hasonló, de mint általában, itt is előbb utóbb kibújik a szög a zsákból és napvilágot látnak azok az előre soha meg nem nevezhető problémák. Talán akkor nincs gáz – legalábbis az utolsó pillanatig -, ha az egyik fél egy profi szélhámos, de ebbe ne menjünk bele, mert csak sírás lesz a vége. Ragaszkodjunk a tényhez, amely pontosan megállapítható. A Tesla (most sem) tudja tartani a szavát, és erre mindjárt visszatérünk.

Hogy néz ki a Tesla egy BMW visszapillantójában?

Amint azt az írás elején mondtuk, nekünk a BMW jutna eszünkbe, ezzel együtt, a témánál maradva, ha pontosabbak akarunk lenni, az “i” szériát, és ezzel az iNext-et feltétlenül kiemelnénk. Egyelőre az új modell a BMW i8 következő generációjának koncepciója, amit a vállalat századik születésnapján mutattak be a nagyközönségnek. Az elektromos modell pontosan az az autó, amit senki nem hagyhat figyelmen kívül, mikor “elemes” járművekről beszélünk.

 

Természetesen, ha Ön egy másik gyártót, vagy egy másik modellt részesít előnyben, mi azt tiszteletben tartjuk. Nagy a valószínűsége, hogy Ön csak az autót, vagy a márkát tartja fontosnak, ameddig számunkra elengedhetetlen – munkánkból adódóan -, hogy egy szóban forgó gyártó gazdasági háttere, teljesítménye is megfelelő legyen.


Vessünk egy pillantást azokra a tényezőkre, melyek a két autógyártót megkülönböztetik, de ne kérjen tőlünk pontos számadatokat, mert nem az a célunk, hogy az egyiket sárba tapossuk, míg a másikat az egekig dicsérjük. Halkan jegyezzük meg, nagy a valószínűsége, hogy ez számok nélkül is sikerülni fog.

Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor

 

A következőkben a Tesla útját kell járnunk, mert a vállalat minden negyedéves bevételi jelentését négy főrészre osztja, míg a német cégnél ez sokkal részletesebben szokott történni. Több oka is lehet az amerikaiaknak a procedúrára, ne menjünk bele, a négy adat is több, mint amit jelen helyzetben szeretnénk közölni, hiszen mint mondtuk, nem égetni akarunk. Az első ilyen adat az úgynevezett nettó árrés, amely azt hivatott megmutatni, hogy egy cég az adott időszakban mekkora nettó nyereséget ért el. Ha megnézzük Teslát, arra a következtetésre jutunk, hogy a cég  történetének legnagyobb veszteségét készül jelenteni, ezzel szemben a BMW nettó nyeresége 2013. óta megállíthatatlan, amely egyik legfontosabb tényezője a BMW i3 elektromos modell. Ha van nettó, akkor van bruttó árrés is, ami a bevétel és az eladott termékek előállítására fordított összeg különbségeként számolható érték. Ismét, a Tesla esetében az elmúlt évek legalacsonyabb eredményével találkozunk, míg a német vállalat az öt év alatt 10%-kal tudta ugyanezt az összeget növelni, amit az i3, és annak szupersztár testvére, az i8 hihetetlen eleganciával segített. A harmadik fő eleme a jelentéseknek a mérleg.

Annak érdekében, hogy a lehető legegyszerűbb legyen, fogalmazzunk úgy, hogy egy vállalat teljes gazdasági helyzetét mutatja meg a mérleg. Miközben úgy tűnik, hogy az amerikai “mágnásmiska” a 10 milliárd dolláros bankjegy rossz oldalán van, a BMW jól érzi magát, stabil szabad tőkével rendelkezik hosszú ideje. Nos, ha már megemlítettük a szabad tőkét, nyissuk is ki Pandora szelencéjét, és ismerkedjünk meg az utolsó kategóriával is. Atya Isten! Tesla abszolút nem rendelkezik felhasználható tőkével, ami annyit jelent, hogy egy masszív, de mondhatjuk azt is, hogy rekord negatív szabad tőke lesz itt a műsor vége. Ajjaj, ez így elég hülyén hangzik! Fogalmazzuk át! Rekord adóssággal állunk szemben. Németországban, a BMW folyamatosan tud, átlagosan 1,8 milliárd dollárt (igen, most ezt dollárban adtuk meg), évről-évre a cash flow-hoz adni, természetesen pluszos előjellel.


Mindkét vállalat hamarosan közzéteszi 2018. első negyedéves bevételeinek alakulását, a Tesla május másodikán, míg a BMW kettő nappal később, május negyedikén.

Jó helyen van a befektetésed? Tudd meg ITT!


A fent említett körülmények arra engednek bennünket következtetni, hogy Tesláéknál itt lesz az ideje, hogy Elon Musk előhúzza a Model Y nyuszit a kalapból, mindenkit ámulatba ejtő varázslattal. Ez volna az “Új, Izgalmas, Ámulatba Ejtő” faktor! Tisztázzuk, hogy mire gondolunk! Tegyük fel, hogy a konferenciahívás a fent említett nagyon gyenge gazdasági adatokat fogja taglalni. Nos, a beszélgetés valószínűleg egy temetési beszédbe fulladna. De az adatok helyett – és erre mi mérget is veszünk – Musk úr nagy elánnal és lelkesedéssel fogja bejelenteni, hogy a Model Y gyártása megkezdődik, a leendő tulajdonosok hamarosan küldhetik a foglalókat, amit mi június végére datálunk, mint az történt a Model 3 esetében. A bejelentés ezután újabb “szenzációs” fordulatot vesz majd (csak, hogy a dolog hiteles is legyen), miszerint a gyártás a nevadai Gigafactory-ban történik majd! CSODÁLATOS! Csak az Ön kedvéért írjuk ide – mert tudjuk -, nincs is másik opciója a cégnek, és ezzel a nagy izgalom el is illant. Ami a legfontosabb, a “vetítés” el fogja érni a célját és nem lesz túl sok számadat megemlítve, talán egyet leszámítva. Mennyi depozitot kell befizetni az új modellre, de engedje meg, hogy ebbe is belekössünk. Elon február 7-én azt mondta, hogy a Model Y mindössze 3-6 hónapot fog magára váratni, ebben a pillanatban viszont lassan elérkezik ez az időkeret, de pénz továbbra sincs a perselyben. Vajon ezért kell foglalót leraknia annak, aki szeretne Teslát venni? NEEEEM! Jelenleg 4 milliárd dollár kell neki ahhoz, hogy egyáltalán a megrendelt Model 3-asokat le tudja gyártani! Rendben, nem rakunk több fát a cég hátsója alatt égő máglyára, de azért még hozzáérintjük magasfeszültségű vezetékünkhöz. Ha jól számolunk, mire az első Model Y elkészül, több mint 20 hasonló modell már régen az aszfaltot fogja koptatni. Nincs több kérdés.

 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Meine Damen, Herren und Freunde!


Így fogja Harald Krüger nyitni a BMW konferencia hívását, de szeretnénk a német vállalatot más fényben megvilágítani, az adatok nem lesznek ködösítve, tehát amikor a kezünkben lesznek, Ön lesz az első, akit értesítünk! A saját mondandónk elé azért ide kell biggyesztenünk, hogy a következő becsléseink nagyon óvatosak lesznek, főleg nyereség terén!


Beleértve a gazdasági válság éveit is, a BMW átlagosan 7,11 eurós részvényenkénti bevételt ért el az elmúlt több mint tíz évben (miközben Tesla folyamatosan pénz vesztett). Ezzel az eredménnyel a német óriás simán ki tudja fizetni részvényeseinek – majdnem duplán -, a 2017-re bejelentett rekord, 4 eurós részvényenkénti osztalékot. 2018-ban a BMW 11,3 eurós részvényenkénti bevételt jósol, saját elvárása szerint. Tavaly december magasságában a részvény 80 euró körül volt, ez idén márciusban megismétlődött, ami véleményünk szerint mindössze a részvény valós értékének a 90%-a. Nézzük meg, hogy a részvényenkénti bevétel mellett milyen elképesztő dolgokat ért el a BMW! A cég összes forgalomban lévő részvényének darabszáma szinte semmit nem változott tíz év alatt, miközben eladásai durván megkétszereződtek, és az összes kiadás/bevétel adat bebetonozott stabilitást mutat. Már említettük az osztalékot. A BMW, szilárd forgótőke állományának köszönhetően pár év alatt eszméletlen módon tudta emelni osztalékát, és ez még nem minden! Pénzügyi részlege képes a legdrágább modellekre is fizetési ütemezést vállalni, ami egyet jelent azzal, hogy a tehetős ügyfelek száma folyamatosan emelkedik. Ha konnektorba dugott, elektromos autókról is említést teszünk, a BMW utcahosszal vezeti a versenyt Európában, és nem is oly sokára azt fogjuk Önnek mondani, hogy a BMW elektromos vezetékre rakott nyeregben lovagolja meg a világot, ami nemcsak az új iNext, de számos más eszméletvesztő modell érdeme lesz! A vállalat annyira flexibilis, hogy akár a Holdra dobva is képes bármilyen modellt összerakni helyben, alkalmazkodni az adott környezeti (gazdasági) feltételekhez, legyen az akár egy Trump elnök által a nyakába varrt vámrendelet. Tegyük hozzá, hogy az amerikai elnöknek nem sok esélye van a BMW-vel szemben (és ezt igazán kevesen mondhatják el magukról), mert a cég pontosan tudta, hogy mi a Fehér Ház célja: több autóexport. Akkor már csak annyit hadd mondjunk Önnek hogy, Amerika legnagyobb autóexportőre a BMW. Ennyi!

 
Forrás: gtc.news

Hozzászólások

Mi történt a magyar autóiparral? – Trumptól is függ a jövő

A magyar járműgyártás az idén először mínuszba került és többéves távlatban is egyre gyengébbek a számok. Közben a világpiacon Kína vette át a vezető szerepet. Az EU egyelőre több autót exportál, mint amennyit fogyaszt, ez kedvező a magyar piac szempontjából és az új magyar kapacitásoknak is van helye. Trump esetleges protekcionista intézkedései azonban érinthetik az európai és a magyar autógyártást, valamint az európai eladásoknál is visszafogottabb évek jöhetnek.
2018. 10. 12. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentését

Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről az EU-tagállamok környezetvédelmi miniszteri tanácsában kidolgozott kompromisszumot, mert biztonságot teremt és felül lehet vizsgálni - mondta Angela Merkel kancellár szerdán Berlinben.
2018. 10. 11. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bezuhant a Volkswagen értékesítése

A Volkswagen csoport globális értékesítése szeptemberben 18,3%-kal 485 ezer gépkocsira esett vissza.
2018. 10. 10. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyivel kell csökkenteni az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

Hosszú vita után kompromisszum született a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek keddi tanácsülésén, amelynek értelmében 2030-ra 35 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-re előirányzott értékekhez képest, az egyezség azonban bizonyos kivételeket is tartalmaz.
2018. 10. 10. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Globálisan csökkent a Volkswagen-csoport eladása

Szeptemberben visszaesett a Volkswagen-csoport globális eladása a motorok károsanyag-kibocsátásának a korábbinál pontosabb mérését szolgáló új eljárás bevezetése miatt, illetve az amerikai-kínai kereskedelmi feszültség hatására.
2018. 10. 09. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot estek a Mercedes eladásai

Szeptemberben a Mercedes csoport globális eladásai 8,2%-kal estek vissza.
2018. 10. 09. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

IPO jöhet - Tőzsdére viszi kamion üzletágát a Volkswagen

A Volkswagen hamarosan kiválaszthatja a tanácsadóként közreműködő befektetési bankokat, melyek segédkezni fognak a Volkswagen kamion üzletágának tőzsdére vitelében.
2018. 10. 09. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindult Magyarország első közösségi autókereskedő weboldala

Elrajtolt hazánk első közösségi autókereskedő honlapja, az ország legszélesebb körű adatbázisával, az autotveszek.hu. A weboldal magánszemélyek számára teljesen ingyenes, de egy hónapig a kereskedők is bérmentve tesztelhetik.
2018. 10. 09. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Horvátországban megugrott az új autók eladásának száma

Horvátországban januártól szeptember végéig 50 ezer 73 új személygépkocsit adtak el, ami 20,6 százalékkal több a tavalyi azonos időszak adatához képest.
2018. 10. 07. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyenek a magyar autószervizelési szokások

Soha ennyi autó nem volt a magyar utakon, ami biztos bevételt jelent a szervizeknek, azonban közel sem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából. Egy 2008 óta folyó kutatássorozat már 10 éve vizsgálja a magyarok szervizelési szokásait, amiből érdekes tendenciák rajzolódnak ki.
2018. 10. 05. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Nissan szerint súlyos következményei lennének a megállapodás nélküli Brexitnek

A Nissan japán autóipari óriáscég szerint súlyos következményei lennének, ha Nagy-Britannia nem jutna megállapodásra az Európai Unióval a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) utáni időszak kereskedelmi feltételrendszeréről.
2018. 10. 05. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az idős dízelautók lecserélését ösztönzi a Volkswagen

Az idősebb dízelek lecserélésének ösztönzésével támogatja a Volkswagen a német kormány törekvését a városi behajtási tilalom elkerülésére - tájékoztatta csütörtökön közleményben a Porsche Hungaria az MTI-t.
2018. 10. 04. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2030-ra 40 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását

A tervezettnél nagyobb mértékben, 40 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében.
2018. 10. 03. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hónapokra is leállhat a Toyota gyártása Nagy-Britanniában

A Toyota japán autóipari óriáscég nagy-britanniai részlegének vezérigazgatója szerint a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után akár hónapokra is leállhat a cég angliai termelése, ha Londonnak addig nem sikerül megállapodásra jutnia az Európai Unióval a kereskedelmi kapcsolatok feltételrendszeréről.
2018. 09. 30. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Már itt is van a téli kerékcsere szezonja

A szokottnál korábban kezdődött az idén a téli kerékcsere szezonja, a gumiabroncsok az elmúlt évhez képest csaknem 5 százalékkal drágultak - közölte az Abroncs Kereskedőház az MTI-vel.
2018. 09. 29. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új csarnokot avattak a NIDEC berceli gyárában

Új csarnokot avattak pénteken a berceli NIDEC GPM Hungary Kft.-nél - a japán tulajdonú autóalkatrész-gyártó üzem beruházása 15 milliárd forintból készült el. A Nógrád megyei üzem a NIDEC németországi gyárával indította el a fejlesztést, a következő egy évben egymillió olajszivattyú készül el Bercelen.
2018. 09. 28. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyar siker született a napelemes autók európai versenyén

Harmadik lett a kecskeméti Neumann János Egyetem hallgatóinak napelemes autója az elektromos autók legnagyobb európai versenyén, a European Solar Challenge-en, amelyen az idén 18 egyetemi csapat állt rajthoz. A hétvégén Belgiumban megrendezett versenyen az egyetem oktatói és hallgatói által épített MegaLux összesen 878 km-t tett meg 24 óra alatt, kizárólag elektromos meghajtással. A dobogós teljesítmény elérésben a kecskeméti fiatalokat a Bridgestone Magyarország Kft. segítette, amely kifejezetten a versenyre tervezett, ultrakönnyű és kis gördülési ellenállású abroncsokat szállított a kocsihoz.
2018. 09. 25. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindult a teherautó-abroncsok gyártása az Apollo Tyres magyar üzemében

Az Apollo Vredestein megkezdte az Apollo tehergépjármű-gumiabroncsok gyártását és szállítását új, magyarországi üzeméből. Az első tehergépjármű-abroncsokat – az Apollo 385/65 R22,5 Endurance RT HD típust – egy belga, építkezési anyagok szállítására szakosodott fuvarozóvállalat használja.
2018. 09. 25. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az elsők között kerül hazai piacra a Suzuki megújított modellje

A magyar piac az elsők között van, ahol a Suzuki bevezeti megújított, Esztergomban gyártott modelljét, a Vitarát - mondta Josinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója hétfőn újságíróknak Esztergomban.
2018. 09. 24. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarország autóipari nagyhatalom lett

Magyarország európai autóipari nagyhatalom lett - mondta Szijjártó Péter az Audi Hungária Zrt. alapításának 25. évfordulóján rendezett ünnepségen csütörtökön, ahol az Audi AG igazgatótanácsának megbízott elnöke, Abraham Schot bejelentette, elektromos meghajtású járműveket is gyártanak majd Győrben.
2018. 09. 20. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás