Hogy néz ki a Tesla egy BMW visszapillantójában?

Amikor azt mondjuk “elektromos autó”, az Ön gondolatai azonnal a Tesla felé fordulnak, míg nekünk a BMW jut eszünkbe. Természetesen Ön sem jár egyáltalán messze az igazságtól, hiszen a konnektoros autók és a Tesla egy mindennapos házasságnak a példája. Tudja, süt a Nap, kék az ég, és ezekhez hasonló, de mint általában, itt is előbb utóbb kibújik a szög a zsákból és napvilágot látnak azok az előre soha meg nem nevezhető problémák. Talán akkor nincs gáz – legalábbis az utolsó pillanatig -, ha az egyik fél egy profi szélhámos, de ebbe ne menjünk bele, mert csak sírás lesz a vége. Ragaszkodjunk a tényhez, amely pontosan megállapítható. A Tesla (most sem) tudja tartani a szavát, és erre mindjárt visszatérünk.

Hogy néz ki a Tesla egy BMW visszapillantójában?

Amint azt az írás elején mondtuk, nekünk a BMW jutna eszünkbe, ezzel együtt, a témánál maradva, ha pontosabbak akarunk lenni, az “i” szériát, és ezzel az iNext-et feltétlenül kiemelnénk. Egyelőre az új modell a BMW i8 következő generációjának koncepciója, amit a vállalat századik születésnapján mutattak be a nagyközönségnek. Az elektromos modell pontosan az az autó, amit senki nem hagyhat figyelmen kívül, mikor “elemes” járművekről beszélünk.

 

Természetesen, ha Ön egy másik gyártót, vagy egy másik modellt részesít előnyben, mi azt tiszteletben tartjuk. Nagy a valószínűsége, hogy Ön csak az autót, vagy a márkát tartja fontosnak, ameddig számunkra elengedhetetlen – munkánkból adódóan -, hogy egy szóban forgó gyártó gazdasági háttere, teljesítménye is megfelelő legyen.


Vessünk egy pillantást azokra a tényezőkre, melyek a két autógyártót megkülönböztetik, de ne kérjen tőlünk pontos számadatokat, mert nem az a célunk, hogy az egyiket sárba tapossuk, míg a másikat az egekig dicsérjük. Halkan jegyezzük meg, nagy a valószínűsége, hogy ez számok nélkül is sikerülni fog.

Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor

 

A következőkben a Tesla útját kell járnunk, mert a vállalat minden negyedéves bevételi jelentését négy főrészre osztja, míg a német cégnél ez sokkal részletesebben szokott történni. Több oka is lehet az amerikaiaknak a procedúrára, ne menjünk bele, a négy adat is több, mint amit jelen helyzetben szeretnénk közölni, hiszen mint mondtuk, nem égetni akarunk. Az első ilyen adat az úgynevezett nettó árrés, amely azt hivatott megmutatni, hogy egy cég az adott időszakban mekkora nettó nyereséget ért el. Ha megnézzük Teslát, arra a következtetésre jutunk, hogy a cég  történetének legnagyobb veszteségét készül jelenteni, ezzel szemben a BMW nettó nyeresége 2013. óta megállíthatatlan, amely egyik legfontosabb tényezője a BMW i3 elektromos modell. Ha van nettó, akkor van bruttó árrés is, ami a bevétel és az eladott termékek előállítására fordított összeg különbségeként számolható érték. Ismét, a Tesla esetében az elmúlt évek legalacsonyabb eredményével találkozunk, míg a német vállalat az öt év alatt 10%-kal tudta ugyanezt az összeget növelni, amit az i3, és annak szupersztár testvére, az i8 hihetetlen eleganciával segített. A harmadik fő eleme a jelentéseknek a mérleg.

Annak érdekében, hogy a lehető legegyszerűbb legyen, fogalmazzunk úgy, hogy egy vállalat teljes gazdasági helyzetét mutatja meg a mérleg. Miközben úgy tűnik, hogy az amerikai “mágnásmiska” a 10 milliárd dolláros bankjegy rossz oldalán van, a BMW jól érzi magát, stabil szabad tőkével rendelkezik hosszú ideje. Nos, ha már megemlítettük a szabad tőkét, nyissuk is ki Pandora szelencéjét, és ismerkedjünk meg az utolsó kategóriával is. Atya Isten! Tesla abszolút nem rendelkezik felhasználható tőkével, ami annyit jelent, hogy egy masszív, de mondhatjuk azt is, hogy rekord negatív szabad tőke lesz itt a műsor vége. Ajjaj, ez így elég hülyén hangzik! Fogalmazzuk át! Rekord adóssággal állunk szemben. Németországban, a BMW folyamatosan tud, átlagosan 1,8 milliárd dollárt (igen, most ezt dollárban adtuk meg), évről-évre a cash flow-hoz adni, természetesen pluszos előjellel.


Mindkét vállalat hamarosan közzéteszi 2018. első negyedéves bevételeinek alakulását, a Tesla május másodikán, míg a BMW kettő nappal később, május negyedikén.

Jó helyen van a befektetésed? Tudd meg ITT!


A fent említett körülmények arra engednek bennünket következtetni, hogy Tesláéknál itt lesz az ideje, hogy Elon Musk előhúzza a Model Y nyuszit a kalapból, mindenkit ámulatba ejtő varázslattal. Ez volna az “Új, Izgalmas, Ámulatba Ejtő” faktor! Tisztázzuk, hogy mire gondolunk! Tegyük fel, hogy a konferenciahívás a fent említett nagyon gyenge gazdasági adatokat fogja taglalni. Nos, a beszélgetés valószínűleg egy temetési beszédbe fulladna. De az adatok helyett – és erre mi mérget is veszünk – Musk úr nagy elánnal és lelkesedéssel fogja bejelenteni, hogy a Model Y gyártása megkezdődik, a leendő tulajdonosok hamarosan küldhetik a foglalókat, amit mi június végére datálunk, mint az történt a Model 3 esetében. A bejelentés ezután újabb “szenzációs” fordulatot vesz majd (csak, hogy a dolog hiteles is legyen), miszerint a gyártás a nevadai Gigafactory-ban történik majd! CSODÁLATOS! Csak az Ön kedvéért írjuk ide – mert tudjuk -, nincs is másik opciója a cégnek, és ezzel a nagy izgalom el is illant. Ami a legfontosabb, a “vetítés” el fogja érni a célját és nem lesz túl sok számadat megemlítve, talán egyet leszámítva. Mennyi depozitot kell befizetni az új modellre, de engedje meg, hogy ebbe is belekössünk. Elon február 7-én azt mondta, hogy a Model Y mindössze 3-6 hónapot fog magára váratni, ebben a pillanatban viszont lassan elérkezik ez az időkeret, de pénz továbbra sincs a perselyben. Vajon ezért kell foglalót leraknia annak, aki szeretne Teslát venni? NEEEEM! Jelenleg 4 milliárd dollár kell neki ahhoz, hogy egyáltalán a megrendelt Model 3-asokat le tudja gyártani! Rendben, nem rakunk több fát a cég hátsója alatt égő máglyára, de azért még hozzáérintjük magasfeszültségű vezetékünkhöz. Ha jól számolunk, mire az első Model Y elkészül, több mint 20 hasonló modell már régen az aszfaltot fogja koptatni. Nincs több kérdés.

 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Meine Damen, Herren und Freunde!


Így fogja Harald Krüger nyitni a BMW konferencia hívását, de szeretnénk a német vállalatot más fényben megvilágítani, az adatok nem lesznek ködösítve, tehát amikor a kezünkben lesznek, Ön lesz az első, akit értesítünk! A saját mondandónk elé azért ide kell biggyesztenünk, hogy a következő becsléseink nagyon óvatosak lesznek, főleg nyereség terén!


Beleértve a gazdasági válság éveit is, a BMW átlagosan 7,11 eurós részvényenkénti bevételt ért el az elmúlt több mint tíz évben (miközben Tesla folyamatosan pénz vesztett). Ezzel az eredménnyel a német óriás simán ki tudja fizetni részvényeseinek – majdnem duplán -, a 2017-re bejelentett rekord, 4 eurós részvényenkénti osztalékot. 2018-ban a BMW 11,3 eurós részvényenkénti bevételt jósol, saját elvárása szerint. Tavaly december magasságában a részvény 80 euró körül volt, ez idén márciusban megismétlődött, ami véleményünk szerint mindössze a részvény valós értékének a 90%-a. Nézzük meg, hogy a részvényenkénti bevétel mellett milyen elképesztő dolgokat ért el a BMW! A cég összes forgalomban lévő részvényének darabszáma szinte semmit nem változott tíz év alatt, miközben eladásai durván megkétszereződtek, és az összes kiadás/bevétel adat bebetonozott stabilitást mutat. Már említettük az osztalékot. A BMW, szilárd forgótőke állományának köszönhetően pár év alatt eszméletlen módon tudta emelni osztalékát, és ez még nem minden! Pénzügyi részlege képes a legdrágább modellekre is fizetési ütemezést vállalni, ami egyet jelent azzal, hogy a tehetős ügyfelek száma folyamatosan emelkedik. Ha konnektorba dugott, elektromos autókról is említést teszünk, a BMW utcahosszal vezeti a versenyt Európában, és nem is oly sokára azt fogjuk Önnek mondani, hogy a BMW elektromos vezetékre rakott nyeregben lovagolja meg a világot, ami nemcsak az új iNext, de számos más eszméletvesztő modell érdeme lesz! A vállalat annyira flexibilis, hogy akár a Holdra dobva is képes bármilyen modellt összerakni helyben, alkalmazkodni az adott környezeti (gazdasági) feltételekhez, legyen az akár egy Trump elnök által a nyakába varrt vámrendelet. Tegyük hozzá, hogy az amerikai elnöknek nem sok esélye van a BMW-vel szemben (és ezt igazán kevesen mondhatják el magukról), mert a cég pontosan tudta, hogy mi a Fehér Ház célja: több autóexport. Akkor már csak annyit hadd mondjunk Önnek hogy, Amerika legnagyobb autóexportőre a BMW. Ennyi!

 
Forrás: gtc.news

Hozzászólások

Új vezérigazgatót neveznek ki a Fiat Chrysler autógyár élére

Sergio Marchionne betegsége miatt új vezérigazgatót neveznek ki a Fiat Chrysler autógyár élére - adta hírül detroiti keltezéssel a The Wall Street Journal című lap.
2018. 07. 23. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyi gépkocsit adott el a Skoda

A Skoda Auto rekordszámú, 652 700 személygépkocsit adott el az első fél évben, ami 11,6 százalékkal több a tavalyi első hat havinál - derül ki a német Volkswagen csoporthoz tartozó cseh autógyártó pénteki közleményéből.
2018. 07. 22. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kedvező tendenciák alakultak ki a hazai autópiacon

Kedvező tendenciák alakultak ki a hazai új és használt autók piacán, lényegesen csökkent a hitelfelvétellel történő vásárlás - mondta Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke az M1 aktuális csatornán szombaton.
2018. 07. 22. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem vált be az elektromos autók német támogatási rendszere

Nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket az elektromos autók elterjesztésére kitalált állami támogatási rendszer Németországban - állapítja meg csütörtöki számában a Handelsblatt című német gazdasági napilap.
2018. 07. 19. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Németországban több száz Tesla S tulajdonosnak kell visszafizetnie a 4000 eurós kedvezményt

Országszerte mintegy 800 Tesla S tulajdonosnak kell Németországban visszafizetnie azt a 4000 eurós (mintegy 1,3 millió forint) kedvezményt, amelyet a jármű megvásárlásakor kaptak - közölte szerdán az ügyben illetékes német hatóság.
2018. 07. 19. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jól halad Kínában a BMW

Az ügyhöz közel álló források szerint a BMW lehet az első olyan külföldi autógyártó Kínában, amely 50% feletti tulajdonrészt szerezhet az ottani közös vállalatban.
2018. 07. 13. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A tervek szerint folytatódhat a Wallis autós cégeinek tőzsdére lépése az Alterán keresztül

Terv szerint folytatódhat a Wallis gépjármű kereskedelmi és szolgáltatói tevékenységét ellátó, vállalatcsoportjának tőzsdére lépése miután sikeresen zárult az Altera Nyrt. részvényeire tett kötelező nyilvános vételi ajánlat. A Wallis üdvözli a vételi ajánlat eredményét, mivel az, hogy az Altera tulajdonosai egyetlen részvényt sem ajánlottak fel, azt mutatja, hogy a részvényesek bíznak a Wallis által bemutatott stratégiában. A tranzakciósorozat következő lépéseként a közel 70 milliárd forint éves árbevételű autós vállalatcsoport a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Altera tulajdonába kerülhet.
2018. 07. 12. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kitiltják Stuttgartból a régebbi dízelautókat

Január 1-jétől kitiltják Stuttgartból az Euro 4-es és annál alacsonyabb besorolású dízelmotoros járműveket - döntött szerdán a konzervatív-zöld tartományi kormánykoalíció Baden-Württembergben.
2018. 07. 12. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megtöbbszörözte árbevételét az Ikarus Járműtechnika Kft.

A tavalyi 462,4 millió forintos éves árbevételének több mint kétszeresét érte el a székesfehérvári Ikarus Járműtechnika Kft. 2018 első fél évében - közölte a társaság igazgatója kedden az MTI-vel.
2018. 07. 11. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenhet az elektromos autók támogatása Kínában

Csökkentenék az elektromos autók támogatását Kínában a jövő évtől kezdve.
2018. 07. 06. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevesebb új autót vásároltak a britek

Két hónap növekedés után júniusban csökkent a forgalomba állított új gépkocsik száma Nagy-Britanniában.
2018. 07. 06. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Beindult a német autó lobbi

Beindult a német autó lobbi!
2018. 07. 05. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A gyenge forint miatt több külföldi vásárolna magyar használt autót

Nőtt a külföldi vevők érdeklődése a fiatal, keveset futott magyarországi használt autók iránt a kereskedők tapasztalatai szerint, a gyenge forint hatására - ismerteti a DasWeltAuto az MTI-hez eljuttatott közleményben.
2018. 07. 05. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kerékpárgyártó üzem épül Gyöngyösön

A Giant Global Group 15 milliárd forintos beruházással kerékpárgyártó üzemet épít Gyöngyösön - jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára szerdán Budapesten, a tajvani cég beruházásáról szóló sajtótájékoztatón.
2018. 07. 05. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Növekvő piacon zuhant a Daimler amerikai értékesítése

Bár júniusban tovább növekedett az amerikai autópiac, a Daimler 9,9%-os csökkenést volt kénytelen elszenvedni.
2018. 07. 04. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jóval több új autót vásároltunk idén júniusban

Magyarországon 14 192 új személyautót helyeztek forgalomba júniusban, 30,6 százalékkal többet, mint 2017 júniusában; az év első hat hónapjában 29 százalékos volt a növekedés a tavalyi első fél évhez képest - közölte a Carinfo.hu hétfőn az MTI-vel.
2018. 07. 02. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több milliárdos kárt okoznának az amerikai gazdaságnak az autóipari védővámok

Mintegy 13-14 milliárd dolláros kárt okozna az Egyesült Államok gazdaságának, amennyiben a kormányzat Donald Trump elnök fenyegetésének megfelelően védővámokkal sújtaná a gépjárművek és autóalkatrészek importját - közölte az Európai Bizottság (EB) hétfőn.
2018. 07. 02. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot nőtt Romániában a járműgyártás

Az idei első öt hónapban 22,4 százalékkal több, 203 985 járművet gyártottak Romániában, az új autók értékesítése pedig csaknem 29 százalékkal bővült - derült ki a gyártók érdekvédelmi egyesületei által csütörtökön közzétett adatokból.
2018. 06. 28. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének

Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport, amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja.
2018. 06. 27. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kemény döntésre készül a BMW a Brexit kapcsán

Kemény döntésre készül a BMW a Brexit kapcsán.
2018. 06. 26. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás