Hozhat a vendég otthonról dobozt?

Vendéglátóipari csomagolóeszközök gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Indepack Kft. kutatást végzett közel 4000 vendéglátással foglalkozó cég körében, hogy választ találjon arra, mennyire környezettudatosak a vendégek, a vendéglátóhelyek, illetve, hogy a cégek hogyan kezelik az otthonról hozott elviteles dobozokat. A kutatás azzal a céllal készült, hogy felhívják a figyelmet arra: az egyszer használatos műanyagok lecseréléséhez milyen lépésekre van még szükség a törvényhozás, a cégek és a vevők részéről.

Hozhat a vendég otthonról dobozt?

A kutatás igazolja, hogy a vendégek alacsony számban hoznak otthonról elviteles dobozt. A vendéglátóhelyek ezeket ugyan elfogadják, de az éttermek több, mint harmada ezzel figyelmen kívül hagyja a jelenlegi jogszabályi rendelkezést, a vendégek igényeinek előtérbe helyezése miatt. A megkérdezett vendéglátósok, akik napi kapcsolatban állnak vendégeikkel úgy gondolják, hogy a környezetbarát csomagolásért a vendégek nem áldoznának többletköltséget.


Az otthonról hozott dobozok kérdése


A vásárlóközönséget gyakran bíztatják arra, hogy a műanyag hulladék csökkentése érdekében otthonról vigyenek ételszállításra alkalmas dobozokat. Az otthonról hozott dobozok elfogadását viszont a magyarországi élelmiszer-higiéniáról szóló, valamint a vendéglátóipari termékek előállításának és forgalomba hozatalának élelmiszerbiztonsági feltételeiről szóló 62/2011. (VI. 30.) VM rendelet szigorúan szabályozza. Élelmiszerbiztonsági szempontból nem fogadható el ugyanis, hogy a fogyasztók által, ismeretlen körülmények között elmosogatott, szállítás közben az utcán, közlekedési eszközön stb. szennyeződött ételhordó edények bekerüljenek a tiszta konyhatérbe, tálalótérbe.

 

Éttermi etikett. Jó vagy benne?

 

A kutatás rámutat arra, hogy a vendégek kis számban hoznak dobozt otthonról. A vendéglátóhelyek 58%-a egyáltalán nem találkozik otthonról hozott dobozzal, 42%-uknál pedig átlagosan 10 vendégből 1 fő hoz magával valamilyen ételhordót.

Mosogatni kötelező!


A szigorú szabályozás ellenére a vendégek saját edényeinek használatára megoldás lehet, ha a hozott edényen a vendéglátóhely a tálalótéren kívül fertőtlenítőszeres mosogatást végez. Arra a kérdésre, hogy a vendéglátóhelyek elfogadnak-e otthonról hozott dobozt a válaszadók 41 százaléka válaszolt igennel Az is kiderült, hogy az elfogadókból csupán 4 százalék végzi el a fertőtlenítő mosogatást saját bevallása szerint. Összességében a vendéglátóhelyek negyede nyilatkozott úgy, hogy higiéniai okokból vagy át sem veszi az otthonról érkező edényeket vagy elmossa azokat, vagyis valamilyen módon igyekszik eleget tenni a szabályozásnak.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Mennyire fontos a környezetvédelem?

A kutatás arra is kereste a választ, hogy a vendéglátóhelyek mennyire törekednek környezetbarát csomagolás bevezetésére. A vendéglátóhelyek 41%-a jelenleg nem tart semmilyen lebomló/újrahasznosítható csomagolóeszközt. 47%-uk részben használ (ez lehet pl. papírpohár), 12% pedig kizárólag ilyen termékekbe csomagol. Ez utóbbi kategóriába leginkább a pizzériák (pizzásdoboz), talponállók (papírtálca), kávézók (papírpohár) tartozhatnak.

A kérdőív arra is rákérdezett, hogy a vendégek hajlandók lennének-e többet fizetni, ha az ételek környezetbarát elviteles dobozba kerülnének. A válaszadók csak 12%-a nyilatkozott úgy, hogy a vendégeik megfizetnék a környezetbarát csomagolással járó többletköltséget, de a statisztika azt is megmutatja, hogy a vendégek 2/3-a ezt nem tenné meg.

Az Indepackról


Az Indepack Kft. 2009-ben kezdte meg működését. Jelenleg közel 10.000 kis- és középvállalat tartozik ügyfélkörébe a büféktől az éttermekig, emellett nagyobb rendezvények kiszolgálója is. Magyar tulajdonú vállalkozás, jelenleg 21 embert foglalkoztat. A cég közel 2000 féle részben saját gyártású, import és hazai terméket forgalmaz, melyet a vevők akár saját céges logójukat vagy egyedi grafikai kivitelezéssel is rendelhetnek. A cég bármely étel-ital csomagoláshoz, tálaláshoz, illetve rendezvényekhez szükséges eszközökre kínál megoldást. A termékpaletta valamennyi eleme nagyrészt elérhető környezetbarát alapanyagból is.

Hozzászólások

Jó eredménnyel rukkolt elő a Coca-Cola

A vártnál enyhén nagyobb, 9,5 milliárd dolláros árbevételen 0,56 dolláros tisztított EPS-t ért el a Coca-Cola a harmadik negyedévben - olvashatjuk az ERSTE elemzésében.
2019. 10. 21. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Minőségi komló termett Kastélyosdombón

Egészséges, jó minőségű komló termett Kastélyosdombón, ahol a HEINEKEN Hungária és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet kezdeményezésében hátrányos helyzetű családok indították újra a hazai komlótermesztést. Az egy évvel ezelőtt ültetett komló sikerét látva, az Agrárminisztérium egy idén októberben benyújtható pályázat keretében hektáronként hatmillió forintos állami támogatást nyújt vállalkozó családoknak, hogy komlót termesszenek.
2019. 10. 19. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a Coca-Cola negyedéves bevétele és nyeresége

Növelte forgalmát és nyereségét az elmúlt negyedévben a Coca-Cola a cukormentes italok, valamint a tea és kávétermékek növekvő értékesítésének köszönhetően.
2019. 10. 19. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordmennyiségű élelmiszert szállított az élelmezési világnapi konvoj

Élelmiszeradományokkal megrakott kamionok haladtak át Budapest belvárosán az élelmezési világnap alkalmából, hogy az élelmiszerrel való pazarló bánásmódra és az egészséges étrend fontosságára hívják fel a figyelmet. Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közös akciója a figyelemfelhíváson túl rászoruló családokon segít.
2019. 10. 16. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a kenyér ára - egy ábrán mutatjuk

fehér kenyér, házi jellegű kenyér, félbarna kenyér fogyasztói átlagára forintban
2019. 10. 15. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az élelmiszerpazarlás jelentős csökkentése kritikus a fenntartható jövőért

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által megjelentetett új elemzés az elpazarolt élelmiszer problémakörével foglalkozva a hol és miért kérdésekre keresi a választ, illetve egyúttal a megalapozott döntések mellett áll ki a hatékony csökkentésért és új módszereket kínál az adatgyűjtésre.
2019. 10. 14. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szennyezett tejet hívott vissza Németország legnagyobb tejfeldolgozója

Szennyezettség miatt visszahívta egyliteres kiszerelésű zsírszegény friss tej termékét pénteken a legnagyobb német tejfeldolgozó társaság, a DMK. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerint Magyarországra nem érkezett ebből a termékből.
2019. 10. 11. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

100 milliárd forint jut az élelmiszeripari vállalkozások fejlesztésére

A kormány a következő időszakban több mint 100 milliárd forint értékű forrást fordít a magyar élelmiszeripari vállalkozások csomagolási, készletezési és piacra lépést elősegítő fejlesztéseinek támogatására - jelentette ki az agrárminiszter csütörtökön a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Újfehértón.
2019. 10. 11. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Táplálkozzunk egyszerre egészségesen és fenntartható módon

Az idei élelmezési világnap (október 16.) témája az egészséges táplálkozás. Ennek apropóján elismert külföldi és hazai előadók beszéltek a jelen legnagyobb kihívásairól ezen a téren és mutattak lehetséges megoldásokat a jövőre vonatkozóan az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és az Agrárminisztérium közös rendezvényén Budapesten.
2019. 10. 09. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az élelmiszeripar a magyar gazdaság egyik húzóágazata

Az élelmiszeripar a magyar gazdaság egyik húzóágazata, amelyben 4500 vállalkozás 86 ezer embernek ad munkát és megélhetést - jelentette ki az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára szerdán a Békés megyei Csabacsűdön, mielőtt átadta a Szarvasi Agrár Zrt. tejfeldolgozó-üzemét.
2019. 10. 09. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőkre fókuszál a Magyar Sörgyártók Szövetségének legújabb kisfilmje

A napokban debütált a Magyar Sörgyártók Szövetségének legújabb kisfilmje, amelyben Tokár Tamás műsorvezető a tavalyi sikeres első rész után ezúttal feleségével, Kovács (Chloé) Dorottya youtuber szereplésével a női fogyasztókra fókuszál. A kisfilm újabb eleme a Szövetség egy éve kezdődött széleskörű, folyamatos kommunikációjának, aminek célja megragadni a prémium sörök iránt megnövekedett figyelmet.
2019. 10. 09. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

95 százalékra növelte az aludobozos termékek arányát a Hell Energy

Az energiaitalokat gyártó Hell Energy Magyarország az elmúlt öt évben mintegy 95 százalékra növelte az aludobozos termékek arányát a portfóliójában, saját aludobozgyára megépítésével a cég elkötelezte magát a teljesen újrahasznosítható alumíniumcsomagolás mellett - közölte a vállalat az MTI-vel kedden.
2019. 10. 08. 16:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Az import hetedét kiváltaná az Alföldi Tej új debreceni sajtgyárának kapacitása

Ünnepélyesen is átadták az Alföldi Tej Kft. összességében 15 milliárd forintos költségvetésből megvalósult sajt- és porítóüzemét Debrecenben. Az évi 8000 tonna kapacitású sajtgyár a teljes magyar sajtimport hetedét képes kiváltani. A porítóban évente mintegy 6500 tonnányi porterméket készítenek édes savóból.
2019. 10. 04. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem drágult a nemzetközi élelmiszerkosár

Összességében stabilak maradtak a nemzetközi élelmiszerárak szeptemberben, miután az alacsonyabb cukorárak ellensúlyozták a növényi olajok és húsfélék árát.
2019. 10. 03. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Német kolbásztermékeket hívtak vissza

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) arra figyelmeztet a honlapján, hogy a Németországba - például a müncheni sörfesztiválra - és hét másik érintett országba utazók ne fogyasszanak a Wilke Wurstwaren vállalat által előállított kolbásztermékekből. Az eddigi információk alapján Magyarországra nem érkeztek a cég termékeiből.
2019. 10. 03. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tizenötmilliárdos fejlesztés az Alföldi Tej debreceni üzemében

Ünnepélyesen átadták csütörtökön az Alföldi Tej Kft. sajt- és porítóüzemét, amellyel csaknem 200 új munkahely jött létre Debrecenben. A 15 milliárd forintos beruházáshoz a kormány 4,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást adott.
2019. 10. 03. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A szélsőséges nyár az ásványvízforgalmat se kímélte, egyszerre tépázta meg és húzta fel

A Global Data nemzetközi piackutató szerint 2019. II. negyedévében a palackozott ásványvizek forgalma 7 százalékkal 363,8 millió literre csökkent a tavaly bázisidőszakhoz mérten, ami elsősorban a szélsőséges időjárásnak tudható be, de továbbra is Európa élmezőnyébe tartozunk az egy főre jutó fogyasztásban. A Magyarvíz Kft. nyári eladásaiban is vegyes volt a kép, de az idei első nyolc hónapban összességében a piaci csökkenéssel szemben 3 százalékos növekedést értek el, július pedig rekord eredményt hozott, olyannyira, hogy ez lett a vállalat 19 éves működésének legsikeresebb hónapja. A társaság év végére (ismét átlag feletti), 6 százalék növekedést prognosztizál.
2019. 10. 01. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változik a kávé ára - egy ábrán mutatjuk

a kávé termelői átlagára, amerikai cent fontonként
2019. 09. 30. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a kávé ára világszerte - egy ábrán

a kávé termelői átlagára, amerikai cent fontonként
2019. 09. 28. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyar pálinkát a világpiacra!

Fontos célkitűzés, hogy a legjobb magyar pálinkák ott legyenek a világ vezető piacain - jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára pénteken a 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon (OMÉK).
2019. 09. 27. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások: