Így fejlődhet a kkv-k digitalizációja

Noha a 90-es években a magyarországi telekommunikációs fejlődés a kis- és középvállalkozásoktól (kkv) indult el, a digitális technológiák integrációja csak lassan haladt a szektorban, a folyamat azonban a következő években jelentősen felgyorsulhat - mondta Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

Így fejlődhet a kkv-k digitalizációja

Annak ellenére, hogy a kkv-szektor számára a digitális technológiák jelenthetnék a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozásnál pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást - jegyezte meg Sere Péter, a KPMG infokommunikációs szektorért felelős igazgatója.
   
Király István hozzátette, a teljes digitális átalakulás több egymásra épülő mozzanatból álló folyamat, amely minden szervezetnél eltérő lépésekből áll, és az eddigi felmérések alapján az első lépés megtétele a legnehezebb a kkv-k számára. A Vodafone Magyarország ezért elindította a Ready Business Index online kérdőívét, amely a digitális fejlesztés előtt álló kis- és középvállalkozásoknak nyújthat segítséget - mondta. A kérdőív kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, és szakértői javaslatot kaphatnak az átalakuláshoz - mondta.
  
Sere Péter a digitalizációt olyan lehetőségnek nevezte, amelyet a vállalkozások értékteremtésre használhatnak, ugyanakkor figyelmeztetett rá, hogy a jelenség a lemaradás veszélyét is magában hordozza. A kkv-k számára különösen nehéz, hogy a szükséges szakképzett munkaerőt és pénzügyi forrásokat előteremtsék. Ahhoz, hogy elinduljanak a digitálizációban, első lépésként digitális érettségüket és hiányosságaikat kell felmérniük, hogy meghatározhassák a szükséges fejlődési irányokat - mondta.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.
  
A vállalatvezetők 91 százaléka szerint az a cég, amelyik nem fektet digitális fejlesztésbe, nagy eséllyel elbukik - mondta. A KPMG kutatásából az is kiderült, hogy a magyar kkv-k fele aktív digitálisan, több mint felének azonban honlapja sincs.
    

Többek között a modern infokommunikációs megoldások ismeretének hiánya okozhatja, hogy a Bell Research tavalyi felmérése szerint a digitalizációt a magyarországi vállalkozók csupán 10 százaléka tartja fontosnak. Mátrai Gábor, a Bell Research stratégiai tanácsadója elmondta, a vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívást az új ügyfelek elérése, illetve a versenyképesség növelése jelenti, ennek ellenére nem érdeklődnek intenzíven a korszerű IKT-eszközök és alkalmazások iránt, és gyakran megszokásból vonakodnak azok bevonásától a napi szintű ügymenetbe. Ennek megfelelően sok magyar kkv a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van - tette hozzá.

Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

Stabil bevételre számít a Magyar Telekom

Az idei mérsékelt csökkenést követően 2021-ig szinten maradó bevétellel és enyhén növekvő EBITDA-val számol a Magyar Telekom.
2019. 02. 21. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A mobil távközlési piaci forgalom növekedésére számítanak Németországban

Három százalékkal 34 milliárd euróra nő az idén Németországban az okostelefonok, mobil alkalmazások és mobil távközlési szolgáltatások forgalmazásából származó piaci bevétel az ágazati szakmai képviseleti szervezet, a Bitkom e.V. szerdán publikált prognózisa szerint.
2019. 02. 21. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Várakozások felett nőtt a Magyar Telekom bevétele

Az elemzői várakozásokat meghaladva 7,8 százalékkal 174 milliárd forintra nőtt a Magyar Telekom Nyrt. csoport szintű árbevétele 2018 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Az elemzők átlagosan 172 milliárd forint bevételt vártak.
2019. 02. 20. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kínában csökkentek az okostelefon-eladások

Kínában 9,7 százalékkal csökkent az okostelefonok eladása a tavalyi utolsó negyedévben.
2019. 02. 12. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH: Nagy lendületet vett tavaly a 4G-s mobilinternet

Gyors ütemben terjed itthon a 4G-s mobilinternet, amellyel a hazai okostelefon-használók közel 80 százaléka kapcsolódik a világhálóra a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint. A 2018 őszén készült országosan reprezentatív felmérés előzetes eredményéből az is kiderül, hogy egyre több telefonos funkciót vesz át az internet az okostelefonokon: például 2017-hez képest a duplájára nőtt azok aránya, akik a hagyományos telefonálás helyett vagy mellett internetes beszélgetéseket bonyolítanak le az eszközön.
2019. 02. 11. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csalást leplezett le a Telenor

Visszahívásos csalássorozatott leplezett le a Telenor, az elkövetők nem tudtak nagy kárt okozni - közölte a távközlési szolgáltató kedden az MTI-vel.
2019. 01. 29. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyen volt az év végi mobilinternet forgalom

Jelentősen megnőtt az ünnepi mobilinternet forgalom a magyarországi szolgáltatóknál, az adatforgalom december 25-én volt a legnagyobb - derült ki a szolgáltatók által az MTI-hez elküldött adatokból.
2019. 01. 17. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Palkovics László és Szijjártó Péter találkozott Nick Read-del, a Vodafone Csoport vezérigazgatójával

Magyarország digitális fejlődéséről és a szolgáltató jövőbeni terveiről tárgyalt január 8-án Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel, január 9-én pedig Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel Nick Read, a Vodafone Csoport vezérigazgatója.
2019. 01. 10. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

200 millió okostelefont szállított le a Huawei 2018-ban

A Huawei Technologies globális árbevétele 2018-ban 21 százalékkal emelkedett, elérte a 108.5 milliárd dollárt. A legjobban a fogyasztói üzletága növekedett, összesen 200 millió okostelefont szállított le, amely 30 százalékos növekedés. A gyártó eddigi egyik legjobb évét tudhatja magáénak: az 5G-s mobilhálózatok építésében már 26 kiépítési szerződést kötött, és 2018 második negyedévében a vállalat a világ második legnagyobb okostelefon-gyártójává lépett elő, 14,6 százalékos globális piaci részesedéssel. Ezzel immár nem csupán a hálózati eszközök piacán tartozik a legnagyobbak közé.
2019. 01. 07. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH: az előfizetők kétharmada már csak egy év hűségidőt vállalt

Egyre többen élnek a határozott idejű, azaz hűségidős szerződésekre vonatkozó szabályok 2017 őszén életbe lépett változásai által kínált lehetőségekkel – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) távközlési szolgáltatások használatát lakossági körben vizsgáló 2018-as felmérésének előzetes adataiból. Az új előfizetők kétharmada már csak egy év hűségidőt vállalt, tíz megkérdezettből kilenc teljesen elégedett a határozott idejű szerződésével, viszont a 2018-ban szerződést kötött előfizetőknek csak alig hatvan százaléka tudta, hogy a készülék nélküli hűségidőplafon egy évre csökkent.
2019. 01. 04. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vodafone: idén szilveszterkor tovább tarolt a mobilnet

A Vodafone 2018/19-es szilveszteri forgalmi statisztikáiból kiderül, hogy december 31-én és január 1-jén a korábbi évekhez hasonlóan folytatódott a tendencia, miszerint az ügyfelek egyre több mobilnetet használnak a szeretteik köszöntésére az előző év ugyanezen időszakához képest. Az MMS-ek és telefonhívások száma is nőtt, míg SMS-ből idén kevesebb volt.
2019. 01. 04. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Vodafone: elsősorban online köszöntjük távol lévő szeretteinket

Idén karácsonykor még nagyobb teret nyert a mobilinternet az SMS-sel és a telefonhívással szemben – derült ki a Vodafone ünnepi forgalmi adataiból.
2018. 12. 28. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Viber vezérigazgatója szerint csakis a felhasználó döntheti el, hogy milyen információt szeretne megosztani másokkal

A New York Times birtokába jutott dokumentumok szerint a Facebook több mint 100 óriásvállalatnak biztosított közvetlen hozzáférést a felhasználók személyes profiljaihoz és posztjaihoz, számos esetben pedig az emberek privát beszélgetéseihez is. Eközben hónapok óta próbálja meggyőzni a közvéleményt, hogy mindent elkövetnek felhasználóik személyes adatainak védelme érdekében.
2018. 12. 21. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

50 millió forintos bírságot kapott a Telekom ügyfél-tájékoztatási jogsértés miatt

A Magyar Telekom analógról digitális technológiára váltotta helyhez kötött műsorterjesztési szolgáltatását idén áprilisban, az előfizetők tájékoztatásában azonban jogsértéseket állapított meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amiért 51,5 millió forintra bírságolta a szolgáltatót és annak vezérigazgatóját.
2018. 12. 20. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több millió forintot térít vissza RED VitaMAX előfizetőinek a Vodafone a GVH eljárása eredményeként

A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a Vodafone Magyarország Zrt. kötelezettségvállalását, amelynek értelmében a vállalkozás visszatéríti a 2012. november 1. és 2014. május 1. között RED VitaMAX tarifára váltó előfizetőinek a korábbi díjcsomagjukból származó, a tarifaváltás keretében törölt egyenlegeiket.
2018. 12. 18. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem mondanak le a Huawei berendezéseiről a svéd cégek

Egyetlen svéd távközlési szolgáltató vállalat sem kíván a nemrégiben felmerült biztonsági aggodalmak miatt lemondani a kínai Huawei Technologies mobil hálózati berendezéseinek a használatáról a Svenska Dagbladet (SvD) svéd napilap körkérdésének tanúsága szerint.
2018. 12. 17. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem tartja indokoltnak a Huawei kizárását az 5G versenyből a Deutsche Telekom

Miután az Egyesült Államok példáját követve világszerte számos ország kizárta az állami és 5G szolgáltatói beszerzési tenderekből a kínai Huawei Technologies mobil hálózati berendezésgyártó vállalatot, a Deutsche Telekom szakértője indokolatlannak nevezte a lépést a WELT lapnak adott interjúban.
2018. 12. 15. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális tanácsadóval újít a Vodafone

A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sokak számára okoz nehézséget, a Vodafone ezért legújabb kezdeményezésével idén a bizonytalankodók segítségére siet. Az ünnepi készülődés időszakában a budapesti bevásárlóközpontokban, valamint nyolc vidéki nagyvárosban található márkaüzletében különleges ajándék tanácsadó szolgáltatással igyekszik megkönnyíteni a vásárlók életét.
2018. 12. 14. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A UPC Magyarország közleménye a Szupergyors Internet Program (SZIP) 2.0 elindításáról aláírt közös nyilatkozat alkalmából

A Szupergyors Internet Program (SZIP) 1.0 sikeres végrehajtására alapozva a különböző, egymással is versenyző gigaképes technológiák együtt tudják biztosítani a SZIP 2.0 Program sikerét. A UPC Magyarország üdvözli, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium, több magyarországi infokommunikációs szolgáltató és az érdekképviseleti szervezetek által aláírt, a SZIP 2.0 elindítására vonatkozó közös nyilatkozatban az aláírók együttesen kiemelt fontosságúnak tartják az adópolitikai ösztönzők megjelenítését.
2018. 12. 13. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mesterséges intelligencián alapul a Magyar Telekom ügyfélszolgálata

A Magyar Telekom telefonos ügyfélszolgálatán a hagyományos nyomógombos menürendszert virtuális üzleti asszisztens váltotta fel: a mesterségesintelligencia-alapú, magyarul beszélő Vanda fogadja a beérkező hívásokat, és a lehető leggyorsabban kompetens szakértőhöz irányítja a hívást - közölte a cég az MTI-vel kedden.
2018. 12. 12. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás