Így néz ki a reklámtorta - reklámköltés adatok

A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt az Evolution 2017 konferencián ismertette a 2016-os reklámköltési adatokat. A 2016-os évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le, így a 2015-ös reklámtorta TV nélküli számait hasonlítottuk össze a 2016-os reklámköltés számokkal. A 2015-ös Reklámtortához képest (142,7 milliárd Ft) a 2016-os Reklámtorta (160,06 milliárd Ft) 12,11 %-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, de a változás mögött tendenciák áttekintésével kevésbé mutat pozitív képet.

Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke hangsúlyozta: 2015-ről 2016-ra több mint 80%-kal nőtt az állami költés mértéke. Ugyanakkor tavaly kiemelt sportesemények is, mint a Foci EB és Olimpia, pozitív irányba befolyásolták a hazai reklámköltéseket. Ezzel szemben a reklámadó továbbra is hátráltatja a reklámipart, pénzt von el az iparágtól és a reklámadó EB határozat miatti bizonytalanság pedig nyugtalanító az iparág számára. A reklámköltések továbbra is elmaradnak a válság előtti GDP arányos szinttől, mint ahogy azt a Reklámszövetség PwC-vel tavaly készített reklámhatás tanulmányából jól látható: Az egy főre jutó reklámköltés az egy főre jutó GDP arányában 2008-ban 0,9%, míg 2015-ben 0,6% volt.”

Kiszámíthatatlan szabályozási környezet fokozta a piaci bizonytalanságot

 

2016-ban tovább folytatódtak az utóbbi évekre jellemző - az alapos, előzetes iparági egyeztetéseket mellőző - szabályozások: tavaly sor került a az ún. Bónusz törvény módosítására és értetlenül érte a piacot a közterületi reklámszabályozást érintő két törvény, amellyel az OOH piac működése komoly veszélybe került. Összességében a tejes iparágra nehezedően piaci bizonytalanság tovább fokozódott a tavalyi évben.

 

A hirtelen jött médiapiaci változások erős befolyással voltak nemcsak az iparági szereplőkre, hanem a fogyasztókra is

Az iparági változások, több médium váratlan megszűnése (Metropol, Népszabadság, Class FM), az új szereplők piacra lépése (Ripost, Rádió 1, Lokal) és a médiatulajdonosi változások nemcsak a média-, hanem a szolgáltatói- és hirdetői szegmensek működésében is megtorpanást okoztak mindamellett, hogy a fogyasztók média fogyasztási szokásait is felbolygatták és átrendezték.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A digitális reklámtorta-szelet nagysága és a nemzetközi szereplők térhódítása tovább nőtt

Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség ügyvezetőségének tagja hangsúlyozta: „A TV-s számok ismeretének hiányában is egyértelműen látszik, hogy az online piac vezető szerepe tovább emelkedett: 2015-ben 37,5%-ot, 2016-ban pedig több mint 40%-ot hasított ki a reklámtortából. A globális szereplőknél elköltött reklám forintok markánsan, 25%-kal emelkedtek, így a globális szereplők reklámköltés aránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben. Mindemellett biztató, hogy minden szegmens növekedést mutatott 2016-ban.”

"A 2016. évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés a korábbi évekhez hasonlóan az EY-jal együttműködésben készül, ugyanakkor az adatok összesítése még nem zárult le, így egyelőre sajnos nem áll módunkban megosztani az eredményeket. Természetesen amint lezárul a felmérés, idén is sor kerül majd az előző évi televíziós reklámpiaci adatok ismertetésére."- kommentálta Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.

 

A digitális, nyomtatott, direktmarketing, közterületi és rádiós reklámszeletek háttere: 

Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke kiemelte a digitális reklámköltések kapcsán: A várakozások feletti mértékben, 22%-kal bővült itthon a digitális reklámköltés, melyre 68 milliárd forintot fordítottak a vállalkozások. A mobilon történő reklámozás kezdi utolérni az emberek médiahasználati változását, nagyságrendje 80%-os bővüléssel megközelíti a 17 milliárd forintot.  

 

Az IAB Hungary AdExpect felmérése alapján 2017-ra további kétszámjegyű növekedést várnak a piac szereplői.”

Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke kiemelte: „A sajtó reklámbevételei és a lapeladásból származó bevételei is minimálisan növekedtek a 2016-os évben, a print vállalatok digitális bevételei pedig ugrásszerűen, a tavalyi évhez képest 23%-kal nőttek. Ezzel a sajtó megőrizte a harmadik helyét a reklámpiaci tortában úgy, hogy növekedni tudott. A sajtópiac 32,352 milliárd forint reklámbevételt (+118 millió Ft) és 58,124 milliárd forint lapeladásból származó bevételt (+172 millió Ft) ért el 2016-ban. A kiadóvállalatok a print költésen kívül 7,708 milliárd Ft online hirdetési árbevételt, + 23%-ot realizáltak az ezt megelőző évhez képest. A print piac összesített árbevétele így98,184 milliárd Ft lett. Növekedést prognosztizáltunk 2016-ra és ezt látjuk a sajtópiaci számokban is. A szektor hirdetési bevételeinek 50%-át továbbra is a napilapok és a női lapok reklámbevételei adják. A szektor hirdetési bevételeinek 90%-át a napilapok, női lapok, ingyenes hetilapok és hirdetési újságok, gazdasági és közéleti magazinok és B2B magazinok reklámbevételei adják. 

 

Huszics György, a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség elnöke a direkt marketing piac számait összegezte: „Közel 10 százalékot nőtt a hazai adatvezérelt marketing piac a tavalyi évben, mely összességében 31,9 milliárd forintos teljesítményt mutatott 2016-ban. További jó hír, hogy a mérések alapján a bővülésből minden csatorna kivette a részét, még a legkisebb pluszt produkáló mobil terület is 4% körül nőtt, leginkább pedig az E-mail marketing erősödött (12%). A várakozások felett - 8% illetve 10%-os eredménnyel - teljesítő papíralapú (címzett és címezetlen) csatornák mellett, továbbra is határozott emelkedést mutatnak a contact center és az adatbázis területek számai. Az eredmények jól tükrözik az adatvezérelt marketing iránti egyre intenzívebb érdeklődést.”

Turi Árpád a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületé (RAME) elnöke elmondta: Annak, ellenére, hogy a Class FM földfelszíni sugárzása november 20-án megszűnt, a rádiós piac 5,6%-os növekedésre tett szert, ami önmagában is rekord eredmény! A 9,57 milliárdos bevétel azt mutatja, hogy a piac összes szereplője nagyszerű munkát végzett az elmúlt évben. Számos változás volt tavaly a rádiós iparágban, ennek ellenére a lakosság 89%-a továbbra is hallgat rádiót havi szinten, átlagban naponta több, mint 4 órát. A rádió, mint médiatípus erejét mutatja, hogy a Class FM földfelszíni sugárzásának megszűnésével nem pártoltak el a rádiózástól a hallgatók.

 

Fecske Zoltán az MRSZ OOH Tagozatának elnökségi tagja kiemelte: „Az OOH piac 2016-ban jó évet zárt. A felületszámok nem mutatnak szignifikáns változást a piacon, azaz nagyságrendileg ugyanannyi hirdetési felületet állt a hirdetők rendelkezésére 2016-ban mint a 2015-ös évben. A 2016-os év pozitív oldala, hogy a szegmens bevételei jelentősen növekedtek (8%) a 2015-ös évhez lépest. Fontos kihangsúlyozni, hogy az „állami” költések 2015-ről 2016-ra összességében csökkentek, tehát a kereskedelmi bevételek növekedése jelentősebb volt, mint a teljes piac növekménye. Jelentős pozitívum továbbá, hogy az OOH szegmensben tovább növekedett (3%) a felületek összesített kihasználtsága is. 2016-os év végén –állami szinten- jelentős szabálymódosítások kezdődtek, melyek elsődleges alanya a hazai OOH médiacégek. Ezen szabályozások hatásai jelenleg megjósolhatatlanok, mivel a szabályozások részletei a piac számára még nem ismertek (helyi adó és Településkép védelméről szóló kormányrendelet).” Újjáalakult az MRSZ – OOH szekciója, melynek eredményeként a hazai OOH médiapiac minden jelentős szereplője egységesen foglalt állást vizuális környezetszennyező reklámzaj csökkentése és az egységes és átgondolt szabályozás mellett. A kereskedelmi ügyfelek súlya tovább nő és az „állami” költések is előreláthatóan növekedni fognak 2016-hoz képest. 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Az Ambient szektor 2015-ről 2016-re tovább tudta növelni részesedését a reklámtortából. Az előző évhez képest az egyedi járművek, promóciók, építési hálók, esetében növekedés látható, a többi ambient eszköz tekintetében pedig stagnálás tapasztalható.” – tette hozzá Fecske Zoltán.

 


 

Kiss Zsuzsanna a Cinema City/New Age Advertising Médiaértékesítési igazgatója hansúlyozta:A 2009-es trendforduló óta évről-évre folyamatosan nő a magyarországi mozik látogatottsága, így a total mozi nézettség 2016-ra közel 50%-os növekedést hozott 2009-hez képest azaz egyre nagyobb minőségi tömeget lehet elérni, megszólítani a mozireklámokkal. Évek óta dolgozunk azon, hogy egyre több ügyféllel ismertessük meg a mozireklámok varázsát és hatékonyságát, hiszen az on- és off-screen valamint szponzorációs lehetőségeinken keresztül a mozis hirdetéssel integráltan, célzottan és minimális meddőszórással érhetőek el a fogyasztók. A mozi médiban évről-évre egyre többet költenek a hirdető partnerek, de a tavalyi 50%-os reklámköltés növekedő olyan kiemelkedő eredmény, amelyre nagyon büszkék vagyunk.”

 

Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

Feltörték a Der Spiegel főszerkesztőjének Twitter-fiókját

Feltörték vasárnapra virradóra a Der Spiegel című német hírmagazin főszerkesztőjének Twitter-fiókját.
2018. 01. 14. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH Médiatanács: Sorozatos burkolt reklám két körzeti televízióban

Heti ülésén két körzeti kereskedelmi televízió – a Balaton Televízió és a d1 Tv – médiaszolgáltatóját is burkolt reklám sorozatos közzététele miatt szankcionálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. Emellett meghosszabbította a karcagi Aktív Rádió jogosultságát, ideiglenes hatósági szerződést köt a Helikon Rádióval és engedélyt adott az LB Rádió Kft.-nek, hogy elhalassza a hajdúsági médiaszolgáltatásainak megkezdését.
2018. 01. 12. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Betiltották Moldovában az oroszországi hírműsorokat

Aláírta az oroszországi hír- és hírelemző műsorok közvetítésének betiltásáról rendelkező törvényt Andrian Candu moldovai házelnök - jelentette szerdán a moldovai parlament sajtószolgálata a RIA Novosztyi hírügynökség jelentése szerint.
2018. 01. 10. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A UPC fellebbez az NMHH-bírság ügyében

A UPC Magyarország Kft. vizsgálja a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) 121 millió forintos bírságról szóló, még nem jogerős határozatának tartalmát, és élni fog a hatályos jogszabályok adta jogorvoslati lehetőséggel - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
2018. 01. 10. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

121 millió forintos hírközlési bírságot kapott a UPC

Engedély nélküli szolgáltatásnyújtás miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) újabb, 121 millió forintos bírsággal sújtotta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t, mivel a cég Jászberény után Cegléden is idő előtt indította el a szolgáltatását - közölte a hatóság szerdán az MTI-vel.
2018. 01. 10. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezek 2017 legjobb filmjei - TOP10 lista

Lassan az év végéhez közeledve elkészíthetjük végre az idei éves filmes toplistát. Melyek voltak 2017 legjobb filmjei?
2018. 01. 08. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csak 2019-ben jön a Trónok harca utolsó évada

A Trónok harca egyéves szünetet tart, és csak 2019-ben tér vissza a képernyőre befejező évadával - közölte az HBO csütörtökön.
2018. 01. 06. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Trónok harca a legkapósabb a kalózközönség körében

Idén is, akárcsak a korábbi öt évben a Trónok harca tévésorozatnak volt a legnagyobb kalózközönsége - közölte a The Playlist független filmes hírportál.
2017. 12. 29. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Harry herceg Obamával készített interjút

Barack Obama szerint számos veszéllyel jár a közösségi médiaportálok "felelőtlen használata".
2017. 12. 28. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több tévét és rádiót fognak fejleszteni

Nyolc tévé, illetve rádió műszaki fejlesztési pályázatának támogatására összesen 15,7 millió forintot szavazott meg e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.
2017. 12. 22. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Google keresési trendek 2017 - Mi érdekelte leginkább a magyarokat az idei évben?

Az év sporteseményei, a FINA és az Andorra – Magyarország futballmérkőzés mellett a Black Friday, az Eurovíziós Dalfesztivál és a Fidget spinner szerepeltek a Google magyarországi keresési toplistájának élén, de az óraátállítás és a csirkemell recept is előkelő helyen végeztek. Az idén tizenhetedik alkalommal publikált lista az év legnépszerűbb kereséseit sorakoztatja fel, több mint 70 ország többszáz toplistáját ismertetve, többféle tematika szerint, úgy, mint kultúra, sport, mozifilmek, tévéműsorok és a legkeresettebb receptek.
2017. 12. 14. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb Twitter funkció: jönnek az összefűzhető tweetek!

A Twitter régóta figyeli, hogy az emberek hogyan használják a szolgáltatásait, ezek alapján pedig gyakran hoz létre új funkciókat, melyekkel megkönnyíti a felhasználók életét. A Retweet, a @reply és a hashtag funkciók is így születtek. Néhány évvel ezelőtt a Twitter észrevette, hogy vannak emberek, akik kreatív módon fűzik össze a tweeteket, hogy minél több információt oszthassanak meg egymással, vagy hosszabb történetet mondjanak el, például így. A mikroblog innovatívnak találta ezt az angolul threadingnek nevezett kezdeményezést, amikor is különálló elemeket egy egységes gondolatsor tart össze.
2017. 12. 13. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Facebook helyben fogja könyvelni reklámbevételeit

A Facebook helyben, a tevékenysége szerinti országokban fogja könyvelni reklámbevételeit ahelyett, hogy dublini székhelyén venné nyilvántartásba azokat - jelentette be a közösségi médiaportál kedden.
2017. 12. 13. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A szülők nem szabályozzák gyermekük médiafogyasztását

A szülők túlnyomó többsége semmilyen eszközzel sem szabályozza gyereke médiafogyasztását annak ellenére, hogy már sok hat év alatti gyereknek is van saját televíziója, számítógépe - derül ki a Kutatópont Kft. gyerekek médiahasználatát vizsgáló kutatásából.
2017. 12. 13. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Német lapok írtak a Jobbikról

A konzervatív német Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) és a Spiegel Online hírportál a Jobbik helyzetével kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal.
2017. 12. 10. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Emelkedett a televíziós termékmegjelenítések száma

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint 2017 első fél évében 75 százalékkal nőtt a termékmegjelenítések száma az RTL Klub és a TV2 saját készítésű műsoraiban az előző év azonos időszakához képest.
2017. 12. 09. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH Médiatanács: 760 millió forint jövőre ismeretterjesztő, animációs és dokumentumfilmekre

Három filmes pályázatot hirdetett meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Magyar Média Mecenatúra Programjában, összesen 760 millió forint keretösszeggel. A hatóság vizsgálata szerint a nézők egyre gyakrabban találkozhatnak termékmegjelenítéssel a két országos kereskedelmi televízióban.
2017. 12. 08. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújult az Echo TV

Hétfő reggeltől új székházból, megújult díszletekkel és műsorstruktúrával jelentkezik az Echo TV. Mészárosné Kelemen Beatrix, a csatornát működtető Echo Hungária TV Zrt. igazgatóságának elnöke az eseményen azt hangsúlyozta: nagyon kemény munka előre eltervezett eredménye a megújulás, hozzátéve, a mai kiélezett versenyben a legjobbat, a legmodernebbet kínálónak van esélye a sikerre.
2017. 12. 04. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH Médiatanács: jövőre is több mint 3 milliárd forint jut közösségi televíziós és rádiós műsorok készítésére, filmes tartalmakra

Az elmúlt évek támogatási összegeivel folytatódik jövőre is a Magyar Média Mecenatúra Program pályázati rendszere – hagyta jóvá a 2018-as támogatási tervet heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület – egyebek között – döntött több mint százmillió forint pályázati összeg sorsáról, melyek az idei televíziós műsorkészítést támogatják, illetve elfogadta az akadálymentesített műsorszámokról szóló legfrissebb jelentést is.
2017. 12. 03. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az MTI elindítja román nyelvű hírszolgáltatását

A közmédia a nagyszámú erdélyi igények és a hiteles tájékoztatás biztosítása érdekében román nyelvű hírszolgáltatást indít december 1-jétől.
2017. 12. 01. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás