3600 forintig is felfuthat a Waberers részvénye - lássuk miért!
Azt találtuk, hogy a részvény nagyon alulértékelt, ami valószínűleg egyrészt a piaci bizonytalanságokkal, másrészt az alacsony likviditással magyarázható. Ezért megerősítettük intézményi vételi ajánlásunkat 5 ezer forint fölötti, 15,7 eurós célárral.
Ugyanakkor technikailag egy dupla fenék alakzat van kialakulóban. Ha ez megvalósul – már pedig azt gondoljuk, hogy ez be fog következni – akkor az árfolyamnak belátható időn belül 3.600 forintig kellene emelkednie. Ezt a képet a fundamentumok és a negyedik negyedévben várható javuló teljesítmény is támogatja. A technikai kép alapján mintha dupla fenék alakzat kezdene kialakulni. Maga az alakzat akkor fog létrejönni, amikor az árfolyam áttöri a 3.000 forintos ellenállás szintet. Onnan viszont belátható időn belül 3.600 forint környékéig kellene az árfolyamnak emelkednie. Ez azt jelenti, hogy egy piaci árú vétellel első körben a 3.000 forintos ellenállást megcélozva 2,5:1 a hozam-kockázat arányunk, de a 3.600 forintos céllal még attraktívabb, 5:1 arányú hozam-kockázatú pozíciót veszünk fel!
A fuvardíjak emelése és annak következményei
Habár már 2016 év elején elérte a gázolaj ára a mélypontot tonnánként 300 eurónál, a kezdeti emelkedés nem volt fájó, hiszen előtte viszonylag rövid idő alatt zuhant az árfolyam a korábbi 600 euróról erre a szintre, és az emelkedésnek köszönhetően az árfolyam hosszabb ideig 400 és 500 euró között oszcillált.
Azaz olyan rövid idő alatt zajlottak az események, hogy az üzemanyagár csökkenést csak részlegesen követték le a fuvardíjak, sőt még a sofőr költségek emelkedésének is „maradt hely” a fuvardíjakban. Aztán 2017 közepén újabb emelkedési hullám következett, amelyet egyes fuvarozó cégek igen, mások csak részlegesen követtek le.
A Waberer’s beépítette áraiba az üzemanyagár emelkedést, aminek következtében a 2017 harmadik és negyedik negyedévi eredménye a várakozásoknak megfelelően alakult. Ugyanakkor az elkövetkező holtszezonban a társaság megsínylette az áremeléseket, hiszen kevesebb fuvarral volt kénytelen beérni, ennek köszönhetően a „kért fuvar” közötti várakozási idők növekedtek. Emiatt pedig a kamionok futásteljesítménye majd 10 százalékkal csökkent.
Egy töltött kilométerre jutó bevétel (EURc/km) a nemzetközi (ITS) és a régiós (RCL) szegmensekben
Egy kilométerre jutó sofőr költség (EURc/km) a nemzetközi (ITS) és a régiós (RCL) szegmensekben
Habár a cég intézkedéseit és a rövidtávú piaci helyzet változását biztatónak tartjuk, azt gondoljuk, hogy a piaci egyensúly akkor áll majd helyre „véglegesen”, amikor az üzemanyagár emelkedés véget ér. Ez pedig nagy valószínűséggel a jövő év során következik be. Így a jövő évtől már javuló eredményre számítunk. Annál is inkább, mert a cég bizonyos értelemben jó helyzetben van, vagy legalábbis jobb helyzetben, mint más fuvarozók Európában.
Egész Európát sújtja a sofőrhiány. A német piacon egyes becslések szerint 10 százaléknyi sofőr hiányzik. Ugyanakkor vannak cégek és országok, melyeket kevésbé sújt ez a probléma. Például a litván Girteka fél év alatt 20 százalékkal növelte mind sofőrjei, mind kamionjai számát. Nyilván annak köszönhető ez az erőteljes bővülés, hogy a cég hozzáfér Ukrajna, Oroszország és egyéb államok munkaerőpiacához, ahonnan sofőröket tud toborozni. Mindeközben a Waberer’s sem tétlenkedik. Kihasználva azt, hogy jó hozzáférése van az ukrán, román és szerb munkaerőpiachoz, az év első felében ő is növelte kamionjai és sofőrjei számát.
Kamionok száma a nemzetközi (ITS) és a régiós (RCL) szegmensekben
Mindez azt jelenti, hogy Waberer’s nagy valószínűséggel jobb pozícióban lesz, mint számos versenytársa, amikor a piaci feszültségek oldódni fognak (várhatóan a negyedik negyedévben, illetve egy éven belül). Ezért azt gondoljuk, hogy a legjobb időpontban vagyunk a részvények vásárlására.
Mennyit érnek a részvények?
A részvények fair értékének meghatározásához a cég teljesítményét önmagában és a versenytársakhoz viszonyítva is vizsgáltuk. Az előbbi esetben (DCF értékelés) fair értéknek 5.080 forintot kaptunk részvényenként egy olyan modell kiértékelésekor, ahol semmilyen jövőbeli akvizícióval nem számoltunk. Pedig azt gondoljuk, hogy a cég belátható időn belül (jövőre, vagy azután) visszatér korábbi terveihez és akvizíciós aktivitásához. A cég várható teljesítménye alapján azt is megnéztük, hogy a szektortársakhoz képest milyen áron kellene forognia a részvényeknek, ez pedig megerősítette a DCF alapon kapott fair értékünket.
A Waberer's részvények árfolyama az elmúlt évben
Ugyanakkor ha a minimális értékeket keressük, akkor azt találjuk, hogy a cég ázsió nélküli könyvszerinti értéke 2.000 forint körül van. Ha pedig a jelenlegi kamion állománnyal addig végezné a fuvarozási tevékenységét ameddig minden gépkocsi lízingszerződése lejár és a gyártó által visszavásárlásra kerül, a cég pedig eladná maradék tevékenységeit (biztosítás, logisztika, stb.), akkor is 2.800 forint körüli értéket kapnánk egy részvényre. Azaz a cég részvényei a jelenlegi árfolyamon nagyon nyomott értékeltségen állnak, amit a versenytársakkal összehasonlítva is igazolva látunk!
forrás: ERSTE elemzés