Ismét gyenge negyedévet produkált a Waberers
Ezek közül is kiemelkedik a nemzetközi szegmens, ahol az üzemanyag árak egy év leforgása alatt több mint 15 százalékkal emelkedtek, miközben a fuvarozási árak csak 5 százalékkal tudtak növekedni, amelyet ráadásul a piac meg is büntetett, hiszen a kamion kihasználtság cirka 10 százalékkal csökkent, 10.060 km per hónap értékre. Ennek a két faktornak köszönhetően az árbevétel ebben a szegmensben csökkent, amelyet éppen csak kompenzált a regionális és egyéb szegmens árbevétel növekedése. Összességében az EBITDA mintegy 30 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben a marzsok további szűkülése miatt. Ráadásul ez az eladósodottsági mutatóra is negatívan hatott, hiszen a gördülő EBITDA-val számított nettó adósság per EBITDA mutató a bankok által megengedett 3,5 fölé, 3,8-ra emelkedett. Ugyanakkor a csökkenő, stabilizálódó kőolajárak pozitívnak tekinthetők, pláne ha azt is figyelembe vesszük, hogy a kereslet is növekszik ebben az időszakban. Így az magas eladósodottság nagy valószínűséggel csak átmenetinek tekinthető, amelyet a bankok még elfogadnak.
Hogyan nyerhetsz a zuhanó árfolyamokkal? Mutatjuk ITT.
Mindeközben a fő tulajdonos bejelentette, hogy legalább 2020-ig nem tervez tőzsdei eladást, de az egyéb, tőzsdén kívüli tranzakciót nem zárja ki. A negatív hírnek megfelelően a részvényárfolyam nagyot esik ma reggel, és már jóval a részvények könyvszerinti értéke alatt van, közel a nettó tárgyi eszköz állomány értékével egyezik meg.
A Waberers részvények tőzsdei árfolyama
Mivel a rossz híreknek köszönhetően nagyon nyomottá vált az árfolyam és messze a fair érték alatt mozognak a részvények, s mindeközben javuló kilátásokat várunk, ezért a közeljövőben fordulatot várunk a részvények mozgásában.