Jelentős eredménynövekedés a Vienna Insurance Group-nál

A 2014-es üzleti évben Ausztria és a KKE-régió biztosítókonszernje a kihívásokkal teli környezetben egy egyenletes, 9,1 milliárd eurós felszámított biztosítási díjat ért el. A valutahatásokat beleszámítva a konszern ezzel 0,9 százalékos növekedést jegyzett a biztosítási díjakat illetően, habár a rövidtávú, egyszeri kifizetések Lengyelországban, valamint az olasz és román portfóliók az optimalizálási intézkedések miatt tovább csökkentek.

Ez a kifejezetten jó teljesítmény a költségek és kártérítések, illetve a bevétel arányának kereken 4 százalékpontos, 96,7 százalékra javulásának tudható be; a KKE-régióban a Combined Ratio csak 93,4 százalékos volt.


A konszern pénzügyi eredménye a Hypo Alpe Adria / Heta kölcsönök értékhelyesbítéseivel, valamint az éppen aktuális alacsony kamat első hatásaival terhelve 1,1 milliárd euró volt. A Vienna Insurance Group kamatbefektetései (a likvid eszközöket is beleszámítva) a 2014-es üzleti év végén elérték a 31,1 milliárd eurót, és így 4,5 százalékkal nőttek.


Központban a jövedelmezőség – kedvező minden szegmensben és régióban


A Vienna Insurance Group sikeresen, 46 százalékkal, összesen 518,4 millió euróra növelte a nyereségét (adózás előtt). Az eredményben a KKE-részesedés kereken 64 százalékra nőtt. 2011 óta először mutatkozott minden üzleti területen és régióban pozitív eredménymutató. A részvényenkénti eredmény impozáns 75,5 százalékkal, 2,75 euróra nőtt. Ebben pozitív hatása volt a már 2013 végén, a konszern tőkeszerkezetének optimalizálása érdekében kibocsátott, kiegészítő tőkehitellel tett intézkedésnek. A Standard & Poor’s kitűnő értékelésének köszönhető, stabil kilátásokkal a VIG továbbra is a legjobb értékeléssel bíró vállalat az ATX-ben.


„A 2014-es év kitűnő eredményével a Vienna Insurance Group az osztrák ATX tőzsdeindex alapján egyike a három legjobban jövedelmező vállalatnak. Sikeresen munkálkodtunk azon, hogy elkötelezettségünk számos piacon optimális legyen, és kiemelkedően tőkésítettünk. Az osztalék 10 centtel, vagyis részvényenként 1,40 euróra való növelésére irányuló javaslattal részvényeseink is profitálnak a konszern pozitív irányú fejlődéséből” - nyilatkozta Peter Hagen, a Vienna Insurance Group vezérigazgatója.


Kitűnő helyzet Ausztriában


A kereken 24 százalékos piaci részesedéssel a Vienna Insurance Group konszerntársaságai továbbra is vitathatatlanul az elsők az osztrák biztosítási piacon. Ausztriában a felszámított biztosítási díjak elérték a kereken 4,1 milliárd eurót. A vagyonbiztosításon belül – a Duna Biztosítás olaszországi üzletéhez igazítva – 3,6 százalékos növekedést valósítottunk meg. Különösen sikeresnek és keresettnek bizonyult a Bécsi Városi Biztosítási Egyesület, amely az életbiztosításokat illetően 5,3 százalékos növekedést tűzött ki célul, és a vagyonbiztosítást illetően a biztosítási díjakat 3,8 százalékkal növelte. Ez a biztosítás bizonyult az osztrák piacvezető életbiztosításnak.


19 százalékos piaci részesedéssel összességében a VIG a legjobb a fő piacokon


25 évvel a feltörekvő KKE-régióban való terjeszkedés kezdete után a Vienna Insurance Group piacvezetővé vált. Az értékalapú növekedéssel a VIG 2014-ben is tovább terjeszkedett.


KKE – biztos jelenlét, nagymértékű nyereségnövekedés


A Cseh Köztársaság tudhatja magának 178 millió euróval az egész konszernen belül a legnagyobb (adózás előtti) nyereséget. Románia a 6 millió eurós (adózás előtti) nyereséggel kevésbé jövedelmezővé vált. Lengyelország (+9,8 százalék), Szlovákia (+7,6 százalék), valamint a többi piac (+5,4 százalék) 2014-ben rekorderedményeket ért el.

 

Első helyen a legerősebb KKE-piacon, a Cseh Köztársaságban


A biztosítási díjak a KKE-régióban is pozitív tendenciát mutattak. Helyi valutában a biztosítási díjak a Cseh Köztársaságban 1,3 százalékkal emelkedtek. A konszern biztosítási díjaiban való 18,7 százalékos részesedéssel az ország a VIG legnagyobb KKE-piaca. Összességében a cseh konszerntársaságok a 33,7 százalékos piaci részesedéssel elsők a biztosítási piacon. Ezenkívül a már alapból nagyon jó Combined Ratio történelmi csúcsot döntő, 86,2 százalékra süllyedt.


Szlovákia eredményességet mutat


A szlovák VIG-konszerntársaságok a 2014-es üzleti évben is folytatták a jövedelmezőségre összpontosító taktikát. A nyereség (adózás előtt) jelentősen, 7,6 százalékkal emelkedett, a Combined Ratio pedig a kitűnő 91,3 százalékra csökkent. A 33,6 százalékos piaci részesedéssel a Vienna Insurance Group továbbra is messze a legjobb biztosító a konszern ezen fő piacán.


Sikerek a lengyel KKV-knál


A lengyel piacon a Vienna Insurance Group – a rövidtávú, egyszeri kifizetésekkel módosítva – 7,9 százalékos növekedést ért el. A lengyel Compensa sikeresnek bizonyult a KKV-k világában. Mivel Lengyelországban az ilyen cégek több mint 25 százaléka nem rendelkezik a kellő biztosítással, a Compensa innovatív biztosítási termékeivel ezt a potenciális piaci szegmenst célozta meg. A fokozott eladásösztönzésre irányuló kísérletek sikere abban mutatkozott meg, hogy a biztosítási díjak a KKV-k szegmensén belül kereken 35 százalékkal nőttek.

 

A VIG jó úton jár Romániában


A folyamatban lévő átszervezések, valamint a megkésve javuló piaci helyzet miatt a Vienna Insurance Group Romániában kevésbé nyereségessé vált. A portfóliók hosszan tartó átszervezése miatt tudatosan számításba vettük a biztosítási díjak visszaesését. Ennek ellenére a konszern a 19,5 százalékos piaci részesedéssel továbbra is piacvezető maradt a román biztosítási piacon. A Combined Ratio nagymértékben csökkent, de még így is a 100 százalékos mutató felett maradt.


Rekorderedmény és dinamikus növekvés a többi piacon
Körültekintő és eredményorientált jegyzési politikájával a Vienna Insurance Group a többi piacon a helyi számokat alapul véve azt tűzte ki célul, hogy a biztosítási díjak két számjeggyel, 14,5 százalékkal növekedjenek. A Baltikumban (+22,8 százalék), valamint Magyarországon (+15,6 százalék) és Albániában (+40,4 százalék) kiemelkedő a növekedés. Ezenfelül a VIG a többi piacon 51,7 millió eurós (adózás előtti) rekordnyereséget ért el.

 

2015-ös kitekintés
A Vienna Insurance Group 2015-ös eltökélt célja továbbra is a teljes piacnál erősebb növekedés. Tekintettel a jelenlegi alacsony kamatkörnyezetre a 2015-ös évben a rendes pénzügyi eredmények visszaesésével kell számolni, mert a biztosítási eredmények javulása nem kompenzálható. A csoport a magasabb tőkejövedelmet biztosító magasabb kockázatú befektetéseket a jövőben is kerülni fogja. A Vienna Insurance Group a továbbiakban is elkötelezett, kockázat-tudatos és konzervatív befektetési stratégiáját fogja hűen követni.

Hozzászólások

Nőtt a Diego lakberendezési áruházlánc forgalma

A Diego lakberendezési áruházlánc 18,8 milliárd forint árbevételt ért el tavaly, 15 százalékkal többet az előző évinél, 2018-ra pedig a forgalom 12 százalékos növekedését várja a társaság - közölte a Diego Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. az MTI-vel.
2018. 05. 27. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Generali újabb vállalatokat vásárolt Szlovéniában és Lengyelországban

Sikeres szlovéniai és lengyelországi vállalatfelvásárlási tranzakciók révén a Generali fokozta jelenlétét Közép- és Kelet-Európában. Mindez újabb jelentős lépést jelent a Csoport stratégiájának megvalósításában, régióbeli súlyának növelésében. A Generali Csoport stratégiai célkitűzésként fogalmazta meg, hogy versenypozíciójának és nyereségességének erősítése érdekében Közép- és Kelet-Európára a növekedése motorjaként tekint.
2018. 05. 25. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnyílt az ALDI első három diszkont benzinkútja Magyarországon

Mostantól az ALDI három magyarországi üzletének parkolójában diszkont automata üzemanyagtöltő állomások állnak a vásárlók rendelkezésére.
2018. 05. 24. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Terjeszkedik az Auchan

Zalaegerszegen nyitja meg ősszel második magyarországi szupermarketjét az Auchan, amely 40 új munkahelyet hoz létre ezzel a zalai megyeszékhelyen - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
2018. 05. 24. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jákli Gergely az Exim új vezérigazgatója

Jákli Gergelyt nevezte ki az Exim vezérigazgatójának Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter - tájékoztatta a Magyar Export-Import Bank Zrt. szerdán az MTI-t.
2018. 05. 23. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

1050 forintos osztalékot javasol részvényenként a Zwack Unicum

A Zwack Unicum Nyrt. igazgatósága 2 milliárd 136 millió 750 ezer forint, azaz részvényenként 1050 forint - a névértékre vetítve 105 százalék - osztalékot javasol a 2017. április 1-jétől 2018. március 31-ig tartó üzleti évre a BÉT honlapján szerdán közzétett közgyűlési meghívó szerint.
2018. 05. 23. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyereséggel indította az évet a CIG Pannónia

Tovább tart a lendület a CIG Pannóniánál: az első három havi adózott eredmény 615 millió forint, a teljes átfogó jövedelem 530 millió forint nyereség, az egy részvényre eső első negyedéves nyereség pedig 8,8 forint – derül ki a biztosító nemzetközi számviteli szabályok szerint készített, legfrissebb gyorsjelentéséből.
2018. 05. 23. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Két kategóriában is MABIASZ terméknagydíjas a Generali Biztosító

A Magyar Biztosítási Alkuszok Szövetségének tagjai idén is értékelték a biztosítótársaságok tevékenységét. Az idén alapított MABIASZ Magyar Biztosítási Terméknagydíjjal az adott kategóriában a független biztosítási alkuszok által legjobbnak ítélt biztosítói termékeket méltatta a szövetség. A Generali Biztosító két arany- és két ezüstérmes elismerésben részesült, míg a társaság Felügyelőbizottságának elnökét, Dr. Pálvölgyi Mátyást Életműdíjjal tüntették ki.
2018. 05. 23. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Lufthansa Csoport új Economy „Light” tarifát vezet be észak-amerikai útvonalain

2018 nyarától a Lufthansa Csoport utasai immár az új, Economy „Light” díjszabást is választhatják a Lufthansa, a SWISS, a Brussels Airlines és az Austrian Airlines észak-amerikai járatain. Az új alaptarifa az ártudatos utasok számára a legolcsóbb választás, ha csupán kézipoggyásszal utaznak és nem igényelnek semmilyen rugalmasságot a jeggyel kapcsolatban. Az utasoknak egyéni igényük szerint további felárért lesz lehetőségük feladni csomagjukat vagy kiválasztani ülésüket. A fedélzeti ellátás azonban továbbra is térítésmentesen jár az Economy „Light” jegyet vásárló utasoknak is.
2018. 05. 23. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A General Motors a 2017-es év beszállítójaként ismerte el a Hankook Tire vállalatot

A GM 17 országból származó 132 legjobb beszállítóját ismerte el, akik folyamatosan meghaladták a GM elvárásait, kiemelkedő értéket teremtettek vagy új innovációt hoztak a vállalatba. Ez sorozatban a második év, melyben a Hankook megkapta ezt a díjat.
2018. 05. 23. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nemzetközi díjjal ismerték el az UNION Biztosító társadalmi szerepvállalását

Az UNION Biztosító 2012 után másodízben nyerte el a Vienna Insurance Group (VIG) által 25 országban meghirdetett Günter Geyer-díj második helyezését. A szociális érzékenység területén tanúsított elhivatott tevékenységért odaítélt díjat, és a vele együttjáró 30 ezer eurónyi keretösszeget Dr. Hans Bichler, az Union Biztosítófelügyelő bizottsági tagja adta át Lehel Gábor elnök-vezérigazgatónak a Bátor Tábor Hatvanban található táborhelyén május 22-én tartott Social Active Day elnevezésű önkéntes napon, amelynek programjában maga is részt vett.
2018. 05. 23. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb visszahívás a Volkswagen csoportnál

A Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche 60 ezer dízel SUV-t hív vissza.
2018. 05. 22. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ugrott a Ryanair árfolyama a gyorsjelentést követően

A Ryanair árfolyama tegnap pozitívan reagált a vállalat gyorsjelentésére.
2018. 05. 22. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a LEGO nyeresége és árbevétele

A dán tulajdonú Lego Manufacturing Kft. nettó árbevétele tavaly mintegy 10 százalékkal, 3,1 milliárd forinttal, adózott eredménye pedig több mint 40 százalékkal, 354 millió forinttal nőtt az egy évvel korábbihoz képest - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
2018. 05. 22. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jól kezdte az évet az ALTEO

Árbevételét 10, EBITDA-szintjét 31 százalékkal növelte az ALTEO Group 2018 első három hónapjában az előző évi bázisidőszakhoz képest. A tőzsdén jegyzett energetikai vállalatcsoport az év első három hónapját 133 millió forint nettó eredménnyel zárta – derül ki a társaság 2018 első negyedévére vonatkozó, nem auditált pénzügyi eredményeit bemutató gyorsjelentéséből. A vállalat az év első három hónapjában is sikeresen folytatta a 2017-2019-es stratégiájával összhangban lévő, 10-15 milliárd forint nagyságrendű befektetési, beruházási programjának megvalósítását.
2018. 05. 20. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az Alteo árbevétele

Az Alteo csoport árbevétele 10 százalékkal, 5,201 milliárd forintra, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) pedig 31 százalékkal, 354 millió forintra nőtt az első negyedévben a tavalyi hasonló időszakhoz képest - derül ki a társaság BÉT honlapján hétfőn közzétett, konszolidált adataiból.
2018. 05. 19. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fejlesztette technológiáját a Nógrádi Vegyipari Zrt.

Fejlesztette technológiáját a Nógrádi Vegyipari Zrt., az új berendezéseknek köszönhetően nő a társaság által gyártott termékek mennyisége és minősége is.
2018. 05. 19. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Erste és a VIG 2033-ig meghosszabbította együttműködését

Az Erste Group (Erste) és a Vienna Insurance Group (VIG) által 2008-ban megkötött értékesítési megállapodást 2033 végéig meghosszabbítják. Az erről szóló szerződést 2018. május 17-én írták alá. Mindkét intézmény ügyfelei számára szélesebb körű lesz a hozzáférés a másik fél termékeihez. Egy digitalizálási offenzíva hivatott megkönnyíteni az ügyfelek számára a gyors, egyénre szabott biztosítások megkötését.
2018. 05. 18. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Tungsram kivásárlása jól mutatja, milyen fontos a vállalategyesülési és felvásárlási tevékenység a magyar gazdaságban

A Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) örömmel jelenti be, hogy a sorrendben immár huszadik Éves Befektetési Konferenciájának nyitóelőadását Christian Majgaard, a márkaépítés és innováció nemzetközileg elismert szakértője, a LEGO korábbi globális márkaépítési és üzletfejlesztési vezetője tartja. A rendezvénynek június 12-én, a budapesti Hotel Hilton Vár ad otthont. Majgaard úr nevéhez fűződik a LEGO 21. századi márkaként történő újrapozicionálása olyan áttörő franchise-ok segítségével, mint a LEGO Mindstorms robotok és a Harry Potter licenc. Christian Majgaard nyitóelőadásának központi témája az innováció és a márkaépítés lesz.
2018. 05. 18. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó negyedévet tudhat maga mögött a Masterplast

A Masterplast 54 ezer euró adózás utáni eredményt ért el az idei első negyedévben, megduplázva az egy évvel korábbi 27 ezer eurós nyereséget - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett beszámolóból.
2018. 05. 17. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás