Ki fizeti meg a kárunkat ha kátyúba hajtunk autóval?

Defekt, sérült felni, rossz egyenesfutás: problémák, amelyek akár egyetlen kátyú után is jelentkezhetnek. Mindez nem csoda: egy-egy fagyos, csapadékos hét után kátyúk ezrei jelennek meg a hazai utakon, amelyek akár százezres nagyságrendű kárt is okozhatnak autónkban.

Ki fizeti meg a kárunkat ha kátyúba hajtunk autóval?

Hiába a körültekintő vezetés, Magyarország 200 ezer kilométernyi úthálózatán a téli fagyok után akár egymillió kátyú is lehet, amelyek többsége potenciális veszélyforrás autónk futóműve és kerekei számára. Még rosszabb, hogy sok esetben bizonyítani sem lehet, hogy a kátyú okozta a problémát, a biztosítók átlagosan csak minden második káresemény után fizetnek. 

 

A kátyúk az autósok talán legalattomosabb ellenségei. Mindannyiunk rémálma, hogy olyan kátyúba hajtunk, ami miatt vagy ott helyben kell kereket cserélnünk, vagy csak később, a szervizben derül ki, hogy sok százezres kárunk keletkezett. A kátyúk olyan gyorsan és sok helyen keletkeznek egyszerre, hogy lehetetlen befoltozni őket, ráadásul csak jó időben javíthatók. Sokszor víz vagy hó borítja a lyukakat, így még az egyébként óvatosan közlekedő autósokat is teljesen kiszolgáltatottá teszik. A legtöbb esetben a gumi vagy a felni sérül, de ennél problémásabb és költségesebb a futómű rejtett hibája, mert sokszor csak később derül ki, hogy egy nagyobb zökkenő komolyabb kárt tett benne.


Bosszantó, de talán mégis egyszerűbb, ha mindjárt a helyszínen intézkedünk. Ilyenkor ugyanis legalább megvan az esélyünk arra, hogy a kárunkat megtéríttessük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel vagy a biztosítóval, amennyiben a káresemény körülményeit megfelelően dokumentáltuk. Jó tudni, hogy még a külön kátyúbiztosítással rendelkezőknek is csupán a fele kap kártérítést amiatt, hogy nem vagy nem megfelelően dokumentálták a történteket.


Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor


Sokkal alattomosabb viszont a futómű fokozatos elhasználódása. A kátyúk, nyomvályúk, gyűrődések ugyanis folyamatosan igénybe veszik a futómű elemeit, így azok idővel elkopnak. A Bárdi Autó szakértői szerint ilyenkor árulkodó az úthibákon, fekvőrendőrökön jelentkező kopogó hang, amely leggyakrabban az elkopott gömbfejek következménye, de a szilentek is okozhatják a futómű kopogását. Amíg azonban ezeket hallani lehet, a lengéscsillapító csendben megy tönkre. Sok tulajdonos ezért nem is foglalkozik a lengéscsillapítóval: ennek meghibásodása ugyanis egy folyamat. Szép lassan romlanak a kanyarjellemzők, illetve megnő a fékút is, ezt pedig normál közlekedésben nehéz felismerni.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Pedig a lengéscsillapító hibája akár a fékút 20 százalékos megnövekedését is eredményezheti, ez pedig már elegendő ahhoz, hogy vészhelyzetben a gépjárművünk ne álljon meg időben és baleset történjen. A keréknyomás szintén rendszeresen ellenőrizendő, ahogyan a kerekek állapota is: egy szálszakadt gumi vagy egy kissé megütött felni az általa keltett rezonanciákkal ugyanúgy tönkreteheti a lengéscsillapítót és a toronycsapágyat, mint a nem megfelelő abroncsnyomás.


Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? - kalkulátor

Ahhoz, hogy utunk során mindig a legnagyobb biztonságban legyünk, a Bárdi Autó szakértői azt tanácsolják, hogy évenként vagy 20 ezer kilométerenként szervizben ellenőriztessük a futóművet és az abroncsokat. Ilyenkor a szemrevételezés mellett különösen fontos a vizsgálópadon történő ellenőrzés is, amely során a lengéscsillapítók állapotára is fény derül. Ennek az alkatrésznek az átlagos élettartama 80 ezer kilométer, így ekkora futás után mindenképpen javasolt a cseréje.


Ha az utak állapotán ugyan nem is tudunk változtatni, a későbbi problémákat azért elkerülhetjük: körültekintő vezetéssel minimalizálhatjuk a kátyú okozta károkat, az időszakos átvizsgálással pedig időben kicserélhetjük az elhasználódott alkatrészeket. Ha mégis megtörténik a baj, akkor nem árt, ha van a csomagtartóban pótkerék, amelynek felszerelése után folytathatjuk utunkat a legközelebbi szervizig.

Forrás: Számoldki.hu

Hozzászólások

Világszerte 1,6 millió autót hív vissza a BMW

Hűtőfolyadék-szivárgás által okozott gyulladásveszély miatt világszerte 1,6 millió autót hív vissza a szervizekbe ellenőrzésre a BMW - számolt be kedden az Automobilwoche német hírportál.
2018. 10. 23. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

96 ezer Opelt hívnak vissza!

Elrendelte 96 ezer Opel autó visszahívását pénteken a német közúti közlekedési hatóság (KBA) a versenytárs Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányában leleplezett visszaéléshez hasonló károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt.
2018. 10. 19. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen nőtt a román járműgyártás

Romániában az egy évvel korábbinál 27 százalékkal több, 346 971 járművet gyártottak az első háromnegyed évben - derült ki a román autógyártó szakmai szervezetek statisztikáiból.
2018. 10. 19. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

A Bloomberg 2018-as Electric Vehicle Outlook jelentése szerint 2040-re az újautó-értékesítések 55 százalékát, illetve a teljes járműállomány 33 százalékát elektromos autók adják majd. Napjainkban tehát már nem az a kérdés, hogy átállunk-e az elektromos közlekedésre, hanem az, hogy mikor és hogyan megy végbe ez az átalakulás. Ehhez mind a járművek üzemeltetésében, mind a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésében fontos lépésekre van szükség, az érintett vállalatoknak pedig számos kérdést kell átgondolniuk. A téma a Hungexpón éppen zajló Automotive Hungary rendezvény kapcsán különösen aktuális. Ezért a kiállítás egyik résztvevőjeként a Schneider Electric, az elektromosautó-töltők piacának szakértője és meghatározó szereplője összegyűjtötte a legfontosabb pontokat, illetve tippeket a felkészüléshez.
2018. 10. 17. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szintet lép a magyar autóipar!

Szintet lép a magyar autóipar, cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák fejlesztésében is - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás szerdai megnyitóján.
2018. 10. 17. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi történt a magyar autóiparral? – Trumptól is függ a jövő

A magyar járműgyártás az idén először mínuszba került és többéves távlatban is egyre gyengébbek a számok. Közben a világpiacon Kína vette át a vezető szerepet. Az EU egyelőre több autót exportál, mint amennyit fogyaszt, ez kedvező a magyar piac szempontjából és az új magyar kapacitásoknak is van helye. Trump esetleges protekcionista intézkedései azonban érinthetik az európai és a magyar autógyártást, valamint az európai eladásoknál is visszafogottabb évek jöhetnek.
2018. 10. 12. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentését

Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről az EU-tagállamok környezetvédelmi miniszteri tanácsában kidolgozott kompromisszumot, mert biztonságot teremt és felül lehet vizsgálni - mondta Angela Merkel kancellár szerdán Berlinben.
2018. 10. 11. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bezuhant a Volkswagen értékesítése

A Volkswagen csoport globális értékesítése szeptemberben 18,3%-kal 485 ezer gépkocsira esett vissza.
2018. 10. 10. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyivel kell csökkenteni az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

Hosszú vita után kompromisszum született a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek keddi tanácsülésén, amelynek értelmében 2030-ra 35 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-re előirányzott értékekhez képest, az egyezség azonban bizonyos kivételeket is tartalmaz.
2018. 10. 10. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Globálisan csökkent a Volkswagen-csoport eladása

Szeptemberben visszaesett a Volkswagen-csoport globális eladása a motorok károsanyag-kibocsátásának a korábbinál pontosabb mérését szolgáló új eljárás bevezetése miatt, illetve az amerikai-kínai kereskedelmi feszültség hatására.
2018. 10. 09. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot estek a Mercedes eladásai

Szeptemberben a Mercedes csoport globális eladásai 8,2%-kal estek vissza.
2018. 10. 09. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

IPO jöhet - Tőzsdére viszi kamion üzletágát a Volkswagen

A Volkswagen hamarosan kiválaszthatja a tanácsadóként közreműködő befektetési bankokat, melyek segédkezni fognak a Volkswagen kamion üzletágának tőzsdére vitelében.
2018. 10. 09. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindult Magyarország első közösségi autókereskedő weboldala

Elrajtolt hazánk első közösségi autókereskedő honlapja, az ország legszélesebb körű adatbázisával, az autotveszek.hu. A weboldal magánszemélyek számára teljesen ingyenes, de egy hónapig a kereskedők is bérmentve tesztelhetik.
2018. 10. 09. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Horvátországban megugrott az új autók eladásának száma

Horvátországban januártól szeptember végéig 50 ezer 73 új személygépkocsit adtak el, ami 20,6 százalékkal több a tavalyi azonos időszak adatához képest.
2018. 10. 07. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyenek a magyar autószervizelési szokások

Soha ennyi autó nem volt a magyar utakon, ami biztos bevételt jelent a szervizeknek, azonban közel sem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából. Egy 2008 óta folyó kutatássorozat már 10 éve vizsgálja a magyarok szervizelési szokásait, amiből érdekes tendenciák rajzolódnak ki.
2018. 10. 05. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Nissan szerint súlyos következményei lennének a megállapodás nélküli Brexitnek

A Nissan japán autóipari óriáscég szerint súlyos következményei lennének, ha Nagy-Britannia nem jutna megállapodásra az Európai Unióval a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) utáni időszak kereskedelmi feltételrendszeréről.
2018. 10. 05. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az idős dízelautók lecserélését ösztönzi a Volkswagen

Az idősebb dízelek lecserélésének ösztönzésével támogatja a Volkswagen a német kormány törekvését a városi behajtási tilalom elkerülésére - tájékoztatta csütörtökön közleményben a Porsche Hungaria az MTI-t.
2018. 10. 04. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2030-ra 40 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását

A tervezettnél nagyobb mértékben, 40 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében.
2018. 10. 03. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hónapokra is leállhat a Toyota gyártása Nagy-Britanniában

A Toyota japán autóipari óriáscég nagy-britanniai részlegének vezérigazgatója szerint a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után akár hónapokra is leállhat a cég angliai termelése, ha Londonnak addig nem sikerül megállapodásra jutnia az Európai Unióval a kereskedelmi kapcsolatok feltételrendszeréről.
2018. 09. 30. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Már itt is van a téli kerékcsere szezonja

A szokottnál korábban kezdődött az idén a téli kerékcsere szezonja, a gumiabroncsok az elmúlt évhez képest csaknem 5 százalékkal drágultak - közölte az Abroncs Kereskedőház az MTI-vel.
2018. 09. 29. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás