Kíméld te is autódat helyes alkatrészválasztással

Jelentősek az eltérések a különböző márkájú autóalkatrészek árai között, a választás nemcsak minőségi, de anyagi okokból sem elhanyagolható. A Bárdi Autó számításai szerint egy átlagos autós öt év alatt több mint negyedmillió forintot, vagyis évi bő 50 ezer forintot is megtakaríthat a jó döntésekkel, ez a szám a drága verdáknál könnyen milliós nagyságrendű lehet.

Kíméld te is autódat helyes alkatrészválasztással

Csak a leggyakrabban cserélt alkatrészeket tekintve is több száz ezer forintot költhet öt év alatt a kocsijára az az autós, aki évi 15-20 ezer kilométert hajtja a járművet. A Bárdi Autó kínálatából összesítette, hogy ez alatt az idő alatt mekkora kiadást jelentenek azok az alkatrészek – szűrők (levegő, olaj, pollen), fékbetét, féktárcsa, stabilizátor bekötő, lengéscsillapító, talpas gömbfej – amelyeknek cseréje a rendszeres karbantartás részét képezik egy átlagos magyar autó esetében. Figyelembe véve a magyar útviszonyokat és a csereperiódusokat, öt év alatt még ezekre az elkerülhetetlen, biztosan felmerülő kiadásokra is mintegy 150-420 ezer forint mehet el egy átlagverda esetében.

 

A nagy különbség oka, hogy már a számításba vett egyes alkatrészek árában is jelentősek – akár kétháromszorosak – az eltérések. Nem mindegy, hogy a választás gyári darabra, esetleg utángyártott elemre esik, miközben nem lehet általánosságban kimondani: csak egyiket vagy másikat érdemes mindig preferálni. Hiszen van, amelyik autóalkatrésznél a gyári megoldás a kedvezőbb, és van ahol pedig egyértelműen az utángyártott a jobb minőségű vagy ár-érték arányú. Ma kevés olyan, a Bárdi Autóhoz hasonló árusítóhely, illetve szerviz van hazánkban, amely mindkét eredetűt készleten tartja és pusztán szakmai szempontok alapján segíti az autósokat a helyes választásban.

 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A pártatlan szakember segítsége azért is lehet fontos, mert már az az elképzelés is téves, hogy a gyári alkatrész mindig drágább, mivel olykor éppen az az alkalmibb vétel. Valamint az sem állja meg a helyét, hogy jobb minőségű az utángyártottnál. Ennek logikus oka van: az egyes gyári alkatrészeknél is kiütközhetnek hibák az idő múlásával, amelyeket az utángyártott daraboknál gyorsan kiküszöbölhetnek. Mint ahogy az a helyzet is előállhat: gyári és utángyártott között nincs lényegi különbség, mert mindkét fajta ugyanazon gyártó terméke, eltérés csak a logóban, a csomagolásban – és az árban van. Speciális helyzetekben pedig inkább a praktikumot kell szem előtt tartani: vannak olyan alkatrészek, amelyek beszereléséhez egyéb elemek is szükségesek, s ezeket egyik-másik csomag pluszban is tartalmazhatja. De az esetek egy részében eleve felesleges a latolgatás: például a biztonsági övek esetében a gyári az egyetlen opció.

 

A karbantartási költségek esetleges csökkentéséhez azt is tudni kell, hogy a fiatalabb autók akkor sem veszítik el a garanciájukat, ha nem gyári, hanem utángyártott alkatrészt szerelnek be. Az Európai Bizottság csoportmentességi rendelete értelmében a szakszervizeknek 2010 júniusa óta a hivatalos beszállítók termékeit is be kell szerelniük. Vagyis a garanciának nem feltétele a gyári alkatrész megvásárlása, legfeljebb a szerelést végző műhely auditálása lehet az.

 

Csábítóak lehetnek az aukciós weboldalak gyakran fél áron kínált termékei is, de fontos tudni: alkatrészt csak megbízható forrásból szabad beszerezni. Elég egy rossz szűrő, vagy egy anyagában gyengébb elem, s a pár ezer forintos spórolásnak tetemes kár lehet a vége. Éppen ezért kell óvatosnak lenni a bontókkal is. Ezek általában használt termékeket árulnak, márpedig egy-egy ilyen darab aligha ér többet a korosodó autónak, mintha egy 80 éves ember egy 80 éves donor szívét kapná meg a szervátültetés után. Persze egy a biztonság szempontjából kevésbé lényeges beltéri kapcsoló még jó üzlet lehet, de bontott légzsákkal, féktárcsával a sofőr a saját és utasai életét is kockáztathatja.

 

Kapcsolódó kalkulátorok:

Traffipax - mekkora büntetésre számíthatok? - kalkulátor

Gépkocsi fogyasztási költség kalkulátor

Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? - kalkulátor

 

Hozzászólások

Tovább nőtt a használt autók magánimportja

Folytatódott a használt autók magánimportjának növekedése az idén az első háromnegyed évben, annak ellenére, hogy a beáramló járművekkel kapcsolatban változatlanul sok a rossz tapasztalat - ismerteti a magyarországi használtautó-piac egyik legjelentősebb szereplője, a DasWeltAuto az MTI-hez eljuttatott közleményében.
2017. 10. 19. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Segítséggel fejleszthető a magyar járműipar

Nemzetközi együttműködésekkel fejleszthető a magyar járműipar, a rendszerintegrációt elsősorban a visegrádi országokra kell kiterjeszteni - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán Budapesten, az Automotive Hungary 2017 kiállítás megnyitóján.
2017. 10. 18. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

40 százalékkal növeli eladásait a Mitsubishi

Hároméves programot léptet életbe a Mitsubishi Motors autógyár eladásainak 40 százalékos és értékesítési árbevételének 30 százalékos növelésére - számolt be szerdán az Automotive News Europe hírportál.
2017. 10. 18. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentős növekedés lehet az orosz autógyártásban

Az orosz gazdaságfejlesztési minisztérium kétszámjegyű autógyártás-növekedéssel számol idén.
2017. 10. 17. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevesebb új autót adtak el az európai piacon

Szeptemberben két százalékkal csökkent a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva, különösen Németországban és Nagy-Britanniában volt nagy a visszaesés.
2017. 10. 17. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Emissziós botrányok: az autók új minősítési rendszerének legfőbb nyertesei az autótulajdonosok és a flottát működtető cégek

A közelmúlt emissziós botrányait követően új lendületet kapott az autók széndioxid-kibocsátásának és fogyasztásának laboratóriumi vizsgálatára használt NEDC minősítési rendszer fejlesztése. Az új, WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures) nevű tesztrendszer szeptembertől vált az új modellek vizsgálatának globális sztenderdjévé, de a gyártók 2019-től minden forgalmazott modelljüket kötelesek lesznek alávetni az újonnan bevezetett tesztrendszernek. Az Arval szakértői szerint a fejlesztés elsődleges haszonélvezői az autótulajdonosok és a flottát üzemeltető vállalatok, hiszen az új módszertan sokkal több tényezőt vizsgál, így a flottamenedzserek pontosabban kiszámíthatják az autó mindennapi használatának tényleges költségeit.
2017. 10. 16. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Teslával rivalizál a Volkswagen

A Volkswagen új termékstratégiája az ázsiai tömegtermelő autógyárak helyett már az elektromos autókat gyártó amerikai Teslát tekinti legnagyobb ellenfelének a finanzen.net hírportál német Automobilwoche lapot idéző beszámolója szerint.
2017. 10. 16. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2010 óta megkétszerezte termelését a járműipar

A feldolgozóiparon belül a legsikeresebb alág a járműipar, amely 2010 óta megkétszerezte a termelését. A növekedés folytatódását jelzi, hogy az első fél évben majdnem 17 százalékkal nőttek a beruházások a járműgyártásban, a gyógyszergyártásban és az elektronikában - mondta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára csütörtökön az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataira reagálva.
2017. 10. 12. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megőrzi csehországi munkahelyeit a Skoda Auto

A Skoda Auto vezetése szerdán Prágában biztosította Bohuslav Sobotka cseh kormányfőt, hogy a német Volkswagen konszernhez tartozó, legnagyobb cseh autógyár mindent megtesz annak érdekében, hogy megőrizze a csehországi munkahelyeit. Ezt Sobotka személyesen közölte újságírókkal azután, hogy tárgyalt a Skoda menedzsmentjével.
2017. 10. 11. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább nőtt a használt autók eladása

Tovább nőtt a használt autók eladása a harmadik negyedévben és a járművek árai is emelkedtek a használtautó.hu adatai szerint.
2017. 10. 10. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az európaiak hisznek abban, hogy áttörés lesz az elektromos autózásban

Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban. Ha azonban bárki úgy gondolná, a németek különösen optimisták, tévedne. A felmérés szerint a románok a leginkább bizakodóak: 68 százalékuk véli úgy, hogy az elkövetkező tíz év során az elektromos autók végül győzedelmeskednek. Németországban ez az arány mindössze 36 százalék.
2017. 10. 10. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az európaiak hisznek abban, hogy áttörés lesz az elektromos autózásban

Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban. Ha azonban bárki úgy gondolná, a németek különösen optimisták, tévedne. A felmérés szerint a románok a leginkább bizakodóak: 68 százalékuk véli úgy, hogy az elkövetkező tíz év során az elektromos autók végül győzedelmeskednek. Németországban ez az arány mindössze 36 százalék.
2017. 10. 06. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nő az új személygépkocsik eladása Csehországban

Az idén szeptember végéig 205 511 darab új személygépkocsit adtak el Csehországban, 6,6 százalékkal többet, mint a múlt év azonos időszakában, szeptemberben éves összehasonlításban 1,4 százalékkal nőtt az értékesítés - közölte a cseh autóipari szövetség szerdán Prágában sajtótájékoztatón.
2017. 10. 04. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Növelte magyarországi eladásait a Ford

Az év első 9 hónapjában 11 334 személy- és haszongépjármű eladásával 4 százalékos növekedést ért el Magyarországon éves összehasonlításban a Ford, amely közel 12 százalékos részesedéssel továbbra is piacvezető a belföldi gépjármű-értékesítésben - közölte az amerikai autóipari vállalat szerdán az MTI-vel.
2017. 10. 04. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jóval több új autót vásároltunk szeptemberben

Az előző év azonos időszakához képest 16,8 százalékkal több, 9607 új személyautót helyeztek forgalomba szeptemberben, az év első kilenc hónapjában 2016 január-szeptemberhez képest pedig 19,1 százalékkal több, 82 681 új autó került forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülte (MGE) és a Carinfo.hu hétfőn az MTI-vel.
2017. 10. 03. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elkészült az ötszázezredik Audi Győrben

Elkészült az ötszázezredik Audi Győrben a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyár 2013-as indulása óta; a TT S modell viperazöld színű, kétliteres négyhengeres benzinmotor hajtja, s már úton van nagy-britanniai tulajdonosához - közölte az Audi Hungaria Zrt. hétfőn az MTI-vel.
2017. 10. 02. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hibrid hajtásláncot gyárt az Egyesült Államokban a Toyota

Hibrid hajtáslánc gyártásába kezd az Egyesült Államokban a Toyota - tájékoztatta pénteken az MTI-t a Toyota Central Europe Kft.
2017. 10. 01. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több benzines autó kelt el Nyugat-Európában mint

Az idei első fél évben 2009 óta első alkalommal haladta meg a Nyugat-Európában értékesített benzinmotoros személygépkocsik száma a dízelmotorosokét az európai autógyártók szakmai képviselete, az ACEA legfrissebb kimutatása szerint.
2017. 09. 30. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

880 millió eurós büntetést kapott a Scania

Kartellezés miatt 880 millió eurós (körülbelül 274 milliárd forintos) bírságot szabott ki a Scania svéd autóipari vállalatra szerdán az Európai Bizottság.
2017. 09. 28. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a személygépkocsi-gyártás Csehországban

Csehországban 940 536 személygépkocsit gyártottak január-augusztusban, ami éves összehasonlításban 5,7 százalékos emelkedés - közölte honlapján a cseh autóipari szövetség.
2017. 09. 26. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás