Kis lépésekben innoválnak a kkv-k

Ösztönösen, kis lépésekben innovál a kis és közepes vállalkozások jelentős része. A sikeresebb cégek innovációja radikálisabb és a piac igényei diktálják – derül ki a Marketing Commando felméréséből.

Kis lépésekben innoválnak a kkv-k

Mindössze a válaszadók 9%-a nyilatkozott úgy, hogy nem innovált semmilyen területen az elmúlt három évben. 57% termék-, 41% szervezet-, 38% marketing- és 30% folyamatinnovációt végzett.

„Mindennek az alapja a jó termék, ezért ez az innováció legfontosabb területe. Ennek ellenére meglepett az eredmény, mert arra számítottunk, hogy marketing túlsúlyban van, hiszen az a legkönnyebb területe az innovációnak” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Azonban, ha összehasonlítjuk az 50 millió forint feletti éves árbevételű vállalkozásokat az 50 millió alattiakkal azt láthatjuk, a nagyobb árbevételű cégek nagyobb hangsúlyt fektetnek a marketingre. Míg a nagyobb cégek 49%-ára jellemző a marketing innováció, addig ugyanez a kisebb cégeknek csak 31%-ára igaz.

A marketing területén a promóció, azaz a reklámozás, hirdetések innovációja a legjellemzőbb. Azonban erre is az 50 millió forint feletti átbevételű cégek fektetnek nagyobb hangsúlyt (62%), mint a kisebbek (41%).

Nagy innováció, nagy siker

Az 50 millió feletti árbevételű cégekre jellemzőbb az új termékek innovációja (38%) vagy a már létező termék radikális átalakítása (18%). A kisebbek ezzel szemben inkább már meglévő termék nem lényegi módosításán dolgoznak (26%), illetve annak funkcióit javítják (22%) jellemzően.

Abban is lényegesen eltérnek a kisebb és nagyobb árbevételű cégek, hogy mi ösztönözte az innovációt. Az 50 millió forint feletti árbevételű cégek 41%-ára jellemző, hogy az iparág és a piac változásai ösztökélnek innovációra, míg ugyanez a kisebb cégek mindössze 12%-áról mondható el. A kisebb cégek ösztönösek, inkább váratlan dolgok, külső események, siker vagy kudarc hatására kezdenek újításba.

Tudatossá kell tenni az innovációt

Wolf Gábor szerint az innováció az egyik legfontosabb tényezője a vállalkozások versenyképességének, ezért tudatossá kell tenni. Mindig kell lennie egy innovációs projektnek folyamatban, ami hosszú távon fenntartja a versenyképességet.

A legfontosabb, hogy folyamatosan figyelni kell a vevőkre, a vevők kéréseire. Emellett figyelemmel kell kísérni az iparági és a technológiai változásokat.

Négy gyakorlatias innovációs módszer

Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldás valami ellen innoválni. Gondoljuk végig mi lenne, ha másképp csinálnánk valamit, mint a versenytársak a piacon? Vizsgáljuk meg a piacot, hogyan hirdetnek a versenytársak, hogyan képzik az árat, milyen a termékek designja, a kiszolgálás, kiszállítás és így tovább. Majd keressünk egy olyan tényezőt, melyet a vevők fontosnak tartanak és ebben keressük az innováció lehetőségét – tanácsolja a kisvállalati marketing szakember.

Ehhez hasonló, ha egy vállalkozás valamiért innovál, azaz megjeleníti az értékeit az újításban. Bármilyen, a vevők számára releváns érték lehet az innováció fókuszában. Például az is egy ilyen innováció amikor egy vállalkozás úgy határozza meg a termék árát, hogy abból bizonyos rész egy fontos társadalmi ügyet szolgál.

Ezek ellentéte a negatív innováció, amikor valamilyen nélkülözhető alapfunkcióját vesszük el a terméknek, szolgáltatásnak. Erre példa a csomagolás csökkentése vagy elhagyása, termékportfólió szűkítése.

Innováció új piacnak, amikor egy terméket vagy szolgáltatást egy új célcsoportnak, vagy szegmensnek kínál a vállalkozás. Így született a Marketing Commando is 2001-ben, amikor az elsők között kezdett kisvállalati marketinggel foglalkozni Magyarországon. Akkor még nem volt elterjedt a marketing kisvállalkozások körében, ahogyan a közérthető, gyakorlatias, közvetlen kommunikáció sem, ezért mindez újdonságként hatott.

Alig javult az orosz ipari termelés

A vártnál kevésbé nőtt az ipari termelés éves szinten júliusban Oroszországban, miközben havi szinten csökkenést regisztráltak.
2021. 08. 27. 22:00
Megosztás:

Nőtt a világ acéltermelése

Nőtt a világ acéltermelése júliusban és az idei első hét hónapban az egy évvel korábbihoz képest a nemzetközi acélipari szövetség, a The World Steel Association (WSA) szerint.
2021. 08. 24. 21:00
Megosztás:

Felfelé javította a német GDP-növekedést a Destatis

Előző becsléséhez képest felfelé javította a második negyedévi német GDP-növekedési adatait a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis keddi jelentésében.
2021. 08. 24. 09:00
Megosztás:

Ukrajnában lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése

Ukrajnában júliusban lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése éves összevetésben, ugyanakkor gyorsult havi szinten.
2021. 08. 23. 13:00
Megosztás:

46 éve nem volt ilyen magas a német termelői infláció

1975 óta nem emelkedtek olyan ütemben a termelői árak Németországban, mint júliusban; ez erősítheti az inflációs aggodalmakat.
2021. 08. 20. 12:00
Megosztás:

Veszített lendületéből a feldolgozóipar a philadelphiai körzetben

Az elemzők által várt gyorsulás helyett lassult a feldolgozóipar bővülése az Egyesült Államok harmadik legnagyobb, közép-atlanti térségében augusztusban.
2021. 08. 20. 07:00
Megosztás:

Ilyen még nem volt: 11%-kal több bevétellel terveznek a vállalkozások

Rekord magas árbevétel-növekedéssel számolnak a következő egy évben a hazai kkv-k. A K&H bizalmi index kutatás 17 éves történetének legmagasabb pénzügyi várakozása szerint átlagosan 11 százalékkal több árbevétellel és 6 százalékkal nagyobb profittal terveznek az előttünk álló egy évre a vállalkozások.
2021. 08. 19. 08:00
Megosztás:

Rendkívüli tanácskozást tartanak a NATO-külügyminiszterek

A NATO-tagállamok külügyminiszterei rendkívüli tanácskozást tartanak videokonferencia keretében pénteken, az afganisztáni tálib hatalomátvétellel kapcsolatban.
2021. 08. 19. 03:00
Megosztás:

Júniusban fellendült a félvezetők globális eladása

Nőtt a félvezetők globális eladásából származó bevétel júniusban havi és éves szinten egyaránt a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szövetség, a SIA szerint.
2021. 08. 18. 21:00
Megosztás:

A delta variáns miatt lassul a gazdasági növekedés

A japán export erősödés elkezdett lassulni júliusban, miután a növekvő fertőzés számok miatt a Kínába és az Európába irányuló szállítások is csökkentek.
2021. 08. 18. 16:00
Megosztás:

Várt ütemben bővült az európai gazdaság

Gyakorlatilag a vártnak megfelelő lett a tegnap délelőtt közzétett második negyedéves eurózónás előzetes GDP adat.
2021. 08. 18. 15:00
Megosztás:

A magyar 17%-os GDP növekedést 2 ország is megverte Európában

Erőteljes növekedést láthattunk a második negyedéves GDP kapcsán egész Európában. A 17,7 százalékos, munkanappal tisztított magyar növekedés a dobogó harmadik fokára volt elég a spanyol 20 és az olasz 18,7 százalékos növekedés mögött.
2021. 08. 18. 14:00
Megosztás:

Többre lehet képes a magyar gazdaság

A második negyedévben 17,9 százalékkal növekedett a magyar GDP az előző év azonos időszakához képest a nyers adatok szerint. A jó adat fényében akár 7 százalék feletti növekedés is elképzelhető 2021-ben.
2021. 08. 18. 07:00
Megosztás:

Nőtt az USA ipari termelése

A vártnál nagyobb mértékben nőtt az Egyesült Államok ipari termelése júliusban a Federal Reserve keddi jelentése alapján.
2021. 08. 18. 00:05
Megosztás:

Az idei első fél évben nőtt a román gazdaság

Az idei első fél évben a nyers adatok szerint 6,5 százalékkal nőtt a román gazdaság a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte kedden a román országos statisztikai intézet.
2021. 08. 17. 13:00
Megosztás:

Szárnyal a Deloitte kockázati tőke bizalmi indexe

A Deloitte legfrissebb közép-európai kockázati tőke bizalmi felmérése szerint a tapasztalat, a bevált növekedési stratégiák és a javuló gazdasági kilátások növelik a bizalmat a magántőke-befektetők körében.
2021. 08. 17. 05:30
Megosztás:

Csaknem üres a makronaptár, de érkezik némi adat a napokban

Csaknem üres a makronaptár a jövő héten, mindössze a bruttó hazai termék (GDP) második negyedévi adatának első becslése jelenik meg, valamint az államháztartás önkormányzatok nélkül számolt úgynevezett központi alrendszerének július végi helyzetéről szóló részletes tájékoztató.
2021. 08. 15. 11:00
Megosztás:

E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását

Miután tavaly bemutatkozott az e-sportok világában, az Erste Csoport a League of Legends Európa-bajnoksággal (LEC) kötött partnerségének második fejezetét ünnepli. A Jung von Matt SPORTS humoros kampányfilmjének segítségével a bankcsoport az e-sportokat övező témák közül a legtöbb vitát kiváltó kérdést választotta ki. Azzal foglalkozik, hogy az e-sport igazi sportnak számít, vagy sem, valamint bemutatja a játékosközösség erre adott reakcióját. Az LEC Summer Splithez köthető kampány augusztus 13-án rajtol a Rájátszással egy időben, és az augusztus 29-ei döntőig látható lesz a közösségi médiában és az LEC Livestream csatornán.
2021. 08. 14. 13:00
Megosztás:

A sikerágazat adhat pillért a tartós növekedéshez

Az utóbbi években kiemelkedően jó teljesítményt nyújtó építőipar is megtorpant a járvány miatt, ám a szektor készen áll arra, hogy - hasonlóan a pandémia előtti évekhez - tempós növekedéssel segítse a magyar gazdaság fejlődését.
2021. 08. 14. 11:00
Megosztás:

Így készülnek a cégek a kis januárra

A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.
2021. 08. 14. 05:00
Megosztás: