Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás. A jövő az adatelemzésen alapuló, személyre szabott hűségprogramok irányába mutat, miközben a piac hazai szereplőinek az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) is meg kell felelniük.

Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

A kiskereskedők és szolgáltatók kétharmada tisztában van vele, hogy a visszatérő ügyfelek révén magasabb árbevételt realizálhat, ezzel együtt mindössze 5 százalékuk állítja, hogy fogyasztói lojálisak hozzá - derül ki az EY felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen az elkötelezettség növelésére alkalmazott programok hatékonyságával, 80 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy egy elavult megoldás akár az üzlet nyereségességét is ronthatja.
 
„A vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A lojalitás megszerzéséhez már nem elegendő, ha például minden tizedik terméket ajándékba kapják” – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.


Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

 
A döntéshozók háromnegyede ezért kiemelt feladatának tartja az adatelemzés lojalitásösztönzési célú fejlesztését. A megkérdezett cégvezetők több mint harmada már gyűjti az ehhez szükséges, valós idejű adatokat, 30 százalékuk pedig arra is képes, hogy ezeket felhasználva egyedi ajánlatokat dolgozzon ki vásárlói számára.
 
„Az elégedettség növeléséhez átfogó és pontos képet kell rajzolni a fogyasztóról, ami az adatok elemzésével lehetséges. A szigorú európai adatvédelmi irányelvek miatt is különösen fontos, hogy egy kereskedő hogyan gyűjti, tárolja és használja a vevők adatait. A lojalitásprogramok megtervezésében, az igények megismerésében, illetve a megfelelő célcsoportok azonosításában is érdemes külső szakértő segítségét igénybe venni, hogy a cégek valóban tudjanak hűséget növelni” – tette hozzá az EY vezetője.

Hozzászólások

A Játéksziget 2018-ban 5 százalékos növekményt tervez a karácsonyi szezonban

Az iparági becslések szerint 50 milliárd forintra növekvő hazai játékpiac az év legkiemeltebb időszaka, az év végi ünnepek felé közeleg. Az erősen szezonális iparágban a karácsony után a húsvéti ünnepek generálják a második legnagyobb forgalmat. A családok számára a két ünnep után a harmadik legjelentősebb játék vásárlási alkalom pedig gyermekük születésnapja. A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget üzletlánc kérdőíves felmérésben gyűjtött információt a gyermekek születésnapjához kapcsolódó szokásokról és költésekről. Egy-egy szülinapi zsúrra a családok közel fele akár 15.000 forintnál nagyobb összeget is áldoz. Ajándékra a megkérdezettek egyharmada 7500 forint felett költ, 40% pedig 10.000 forintnál is nagyobb értékű ajándékkal lepi meg gyermekét születésnapján, a meghívott vendégek pedig általában 2 és 5000 forint közötti értékben vesznek ajándékot az ünnepeltnek.
2018. 10. 13. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több tojást fogyasztanak a magyarok

Nőtt az éves, egy főre jutó magyar tojásfogyasztás, a 2013-as 214 darabról 2017-re 234 darabra emelkedett - mondta az agrártárca parlamenti államtitkára a 17. tojás világnapja alkalmából tartott rendezvényen, pénteken, Budaörsön.
2018. 10. 12. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változik a tojás ára - egy ábrán

A tojás felvásárlási és fogyasztói átlagára , forint/darab
2018. 10. 12. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyi hamis terméket vásárolunk - egy ábrán

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület és a Tárki közös kutatása, 2017. október (százalék)
2018. 10. 11. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Együttműködési megállapodást írt alá az Exim a Türk Eximbankkal

Együttműködési megállapodást írt alá az Exim a Türk Eximbankkal, hogy elősegítsék Magyarország és Törökország gazdasági kapcsolatainak fejlesztését - tájékoztatta a Magyar Export-Import Bank Zrt. szerdán az MTI-t.
2018. 10. 10. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Együttműködési megállapodást írt alá az Exim a Türk Eximbankkal

Együttműködési megállapodást írt alá az Exim a Türk Eximbankkal, hogy elősegítsék Magyarország és Törökország gazdasági kapcsolatainak fejlesztését - tájékoztatta a Magyar Export-Import Bank Zrt. szerdán az MTI-t.
2018. 10. 10. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre inkább tisztában vagyunk a hamisítás által okozott károkkal

Tavaly óta nem változott érdemben a hamisított termékek iránti kereslet a magyar lakosság körében, a legnépszerűbb csoportot továbbra is a ruházati termékek jelentik a hamis termékek vásárlása kapcsán, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a Tárki legfrissebb közös kutatásából. A válaszadók 65%-a azonban a jelenleginél szigorúbban büntetné a hamisítókat.
2018. 10. 10. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi hajtja az importot Magyarországon?

A belső fogyasztás és a beruházások hajtják az importot, az export növekedése ugyanakkor jelentősen lassult augusztusban, ami csökkentette a külkereskedelmi többletet az MTI-nek nyilatkozó elemzők szerint.
2018. 10. 09. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindult Magyarország első közösségi autókereskedő weboldala

Elrajtolt hazánk első közösségi autókereskedő honlapja, az ország legszélesebb körű adatbázisával, az autotveszek.hu. A weboldal magánszemélyek számára teljesen ingyenes, de egy hónapig a kereskedők is bérmentve tesztelhetik.
2018. 10. 09. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így növekszik a magyar-török kereskedelmi forgalom - ábrán mutatjuk!

A magyar-török kereskedelmi forgalom alakulása (2001-2017); behozatal; kivitel; milliárd forint
2018. 10. 09. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Európai Unió új vámszabályok bevezetését támogatja Afrikában

Az Európai Unió 5 millió euróval (mintegy 1,6 milliárd forint) támogatja az afrikai országok hatóságainak a globális vámszabályok bevezetése és a kereskedelem megkönnyítése érdekében végzett munkáját - közölte az Európai Bizottság pénteken.
2018. 10. 06. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alig történt előrelépés az európai-amerikai kereskedelmi egyezménnyel kapcsolatban

Egyelőre még az előkészítő munka sem kezdődött meg az ipari termékekre vonatkozóan tervezett kereskedelmi egyezményről az Európai Unió és az Egyesült Államok között - közölte pénteken Cecilia Malmström uniós kereskedelmi biztos.
2018. 10. 06. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új vezetője lett a Penny Marketnek

Október elsejétől Florian Jens Naegele a Penny Market Magyarország Kft. új ügyvezető igazgatója - közölte a cég az MTI-vel pénteken.
2018. 10. 05. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így emelkedik az online áruházak forgalma - egy ábrán

a belföldi e-kiskereskedelem nettó forgalma (milliárd forint)
2018. 10. 04. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt új üzletet nyit, 100 új munkahelyet teremt és újabb naperőművet helyez üzembe az ALDI

Tovább bővül az ALDI magyarországi hálózata: az áruházlánc országszerte öt új üzletet nyit, és ezáltal mintegy 100 új munkahellyel járul hozzá a hazai foglalkoztatás bővítéséhez.
2018. 10. 04. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bemutatótermet nyit az Alza.hu webáruház

Csaknem 650 millió forintos befektetéssel 5000 négyzetméteres bemutatótermet nyit az Alza.hu webáruház Budapesten pénteken.
2018. 10. 04. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megélénkült a kiskereskedelmi forgalom

Augusztusban a kiskereskedelmi forgalom 6,3 százalékkal, a naptárhatással kiigazítva 6,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a júliusi 5,4, illetve 5,3 százalékos emelkedés után - jelentette szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 10. 03. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közép-Európa kivételével jól teljesített a Tesco

Jelentősen emelkedett a Tesco eredménye a cég 2018-2019-es üzleti évének első felében, de a közép-európai üzletág valamelyest visszaesett, mindenekelőtt a vasárnapi nyitva tartás lengyelországi szabályozásának módosulása miatt.
2018. 10. 03. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változik a kenyér ára - ábrán mutatjuk

fehér kenyér, házi jellegű kenyér, félbarna kenyér fogyasztói átlagára forintban
2018. 10. 02. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folyamatosan ellenőrzik az online tűzifahirdetéseket

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) erdészeti felügyelői továbbra is folyamatosan ellenőrzik az online tűzifahirdetéseket; a hatóság egy hét alatt 34 helytelenül feladott hirdetést távolíttatott el az egyik népszerű webes hirdetési felületről - közölte a Nébih kedden az MTI-vel.
2018. 10. 02. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás