Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás. A jövő az adatelemzésen alapuló, személyre szabott hűségprogramok irányába mutat, miközben a piac hazai szereplőinek az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) is meg kell felelniük.

Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

A kiskereskedők és szolgáltatók kétharmada tisztában van vele, hogy a visszatérő ügyfelek révén magasabb árbevételt realizálhat, ezzel együtt mindössze 5 százalékuk állítja, hogy fogyasztói lojálisak hozzá - derül ki az EY felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen az elkötelezettség növelésére alkalmazott programok hatékonyságával, 80 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy egy elavult megoldás akár az üzlet nyereségességét is ronthatja.
 
„A vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A lojalitás megszerzéséhez már nem elegendő, ha például minden tizedik terméket ajándékba kapják” – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.


Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

 
A döntéshozók háromnegyede ezért kiemelt feladatának tartja az adatelemzés lojalitásösztönzési célú fejlesztését. A megkérdezett cégvezetők több mint harmada már gyűjti az ehhez szükséges, valós idejű adatokat, 30 százalékuk pedig arra is képes, hogy ezeket felhasználva egyedi ajánlatokat dolgozzon ki vásárlói számára.
 
„Az elégedettség növeléséhez átfogó és pontos képet kell rajzolni a fogyasztóról, ami az adatok elemzésével lehetséges. A szigorú európai adatvédelmi irányelvek miatt is különösen fontos, hogy egy kereskedő hogyan gyűjti, tárolja és használja a vevők adatait. A lojalitásprogramok megtervezésében, az igények megismerésében, illetve a megfelelő célcsoportok azonosításában is érdemes külső szakértő segítségét igénybe venni, hogy a cégek valóban tudjanak hűséget növelni” – tette hozzá az EY vezetője.

Hozzászólások

Így állnak az amerikai-kínai kereskedelmi tárgyalások

Telefonon egyeztetett Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes, valamint Robert Lighthizer, az Egyesült Államok kereskedelmi főképviselője és Steven Mnuchin pénzügyminiszter hétfőn, néhány nappal az előtt, hogy a két ország elnöke találkozik Japánban a G20-as országcsoport csúcstalálkozójának alkalmából - adta hírül kedden a Hszinhua kínai állami hírügynökség.
2019. 06. 25. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Aláírják az EU és Vietnam közötti szabadkereskedelmi egyezményt

Vasárnap aláírják az Európai Unió és Vietnam közötti szabadkereskedelmi és beruházásvédelmi egyezményt - jelentették be kedden Brüsszelben.
2019. 06. 25. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tíz magyar vállalat csatlakozik a kiemelt exportőr partnerségi programhoz

Újabb tíz magyar vállalat csatlakozik a kiemelt exportőr partnerségi programhoz (kepp), amelyben már kilenc vállalat vesz részt - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn az együttműködési megállapodások ünnepélyes aláírása alkalmából tartott budapesti rendezvényen.
2019. 06. 25. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Családi autókedvezmény: itt vannak a legnépszerűbb modellek

Egy hét múlva, július 1-től igényelhetik a három- vagy többgyermekes családok a 2,5 millió forintos autóvásárlási támogatást. A JóAutók.hu 7 személyes családi autókat vizsgáló elemzéséből kiderül, hogy idén megötszöröződött az ilyen gépjárművekre irányuló keresések száma, a legnépszerűbb modellek dobogóján pedig a Peugeot 5008, a Citroen Berlingo, valamint a Mitsubishi Outlander állnak. Az elemzés szerint a 2,5 millió forintos támogatást sokan használják majd kategóriaváltásra, így az olcsóbb modellek mellett a 7-10 millió forintos szegmens is jelentős forgalomnövekedésre számíthat.
2019. 06. 24. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyit fizetünk a görögdinnye kilójáért - egy ábrán mutatjuk

A görögdinnye piaci átlagára, 2000-2017
2019. 06. 24. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezeket a termékeket vásároltuk a nagy hőségben

Jelentősen megnőtt az elmúlt napokban az ásványvizek, üdítők, sörök és jégkrémek forgalma a hőség miatt az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint.
2019. 06. 17. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megindult a roham a ventilátorokért és a klímákért

A hőségben megindult a roham a ventilátorokért és a klímákért az áruházakban a héten.
2019. 06. 15. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Építőjátékot hív vissza az Aldi

Az Aldi Magyarország és beszállítója, az U. Leinss GmbH azonnal visszahívja a Fa építőjáték termék Város, Virágos rét, illetve Állatos építőjáték fajtáit, mivel ezekről a játékokról ritka esetben kis részek leválhatnak, amit a gyermek lenyelhet - közölte az Aldi pénteken az MTI-vel.
2019. 06. 14. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kétmilliárd euró fölött az exporttöbblet

Az év első négy hónapjában 2,081 milliárd eurót tett ki az áruforgalmi exporttöbblet, miután az export euróban számolt értéke 5,3 százalékkal, az importé 7,4 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához képest - jelentette pénteken első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A január-áprilisi aktívum 549 millió euróval kisebb az egy évvel korábbinál.
2019. 06. 07. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyi hamis terméket vásárol a magyar - egy ábrán

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület és a Tárki közös kutatása, 2017. október (százalék)
2019. 06. 07. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább nőtt a Praktiker árbevétele

Eredményes évet zárt a 20 áruházat működtető Praktiker, hiszen nem csak áruházi forgalma, de a webshopja is kétszámjegyű növekedést ért el az előző évhez képest. A barkácslánc tovább folytatja áruházainak modernizálását.
2019. 06. 06. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt európai piacon már ötezer e-kereskedelmi céget szolgál ki a magyar Barion

Az online- és mobilfizetési megoldást kínáló Barion a magyar mellett már a cseh, német, osztrák és szlovák partnerekkel is együttműködik. Magyarország egyik piacvezető fintech cége így már több mint ötezer e-kereskedelmi partnert szolgál ki Európa-szerte, eddig közel másfél millió felhasználó fizetett már a rendszerrel, havi szinten több milliárd forintos forgalmat lebonyolítva. A Barion az év végéig Big Data alapú AdTech (reklámtechnológiai) megoldásával is piacra lép.
2019. 06. 06. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordévet zárt az Euronics

Az idén 30 éves Euronics műszaki áruházlánc rekord évet zárt tavaly, 25 százalékkal növelte adózott eredményét, amely így 404 millió 875 ezer forintra emelkedett - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
2019. 06. 06. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

18 ezer milliárdos veszteséget okoz a hamisítás és a kalózkodás

Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) becslései szerint 11 gazdasági ágazatban a hamisításból és a kalóztevékenységből fakadó veszteség uniós szinten 18 686 milliárd forintot tesz ki évente, Magyarországon pedig 223,6 milliárd forint kárt okoz - közölte az EUIPO az MTI-vel csütörtökön.
2019. 06. 06. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

INTERSPAR nyílt 4,2 milliárd forintból Tatán

A 34. magyarországi INTERSPAR hipermarketben – a kényelmi termékek teljes áruskálájával kibővített áruválaszték mellett – egy terasszal ellátott INTERSPAR to Go étterem is fogadja az üzletbe térőket. A kívül-belül környezetbarát technológiákkal felszerelt, 5200 négyzetméteres áruházban önkiszolgáló kasszák teszik gyorsabbá a vásárlást, a családosok pedig a modern játszótérnek is örülhetnek.
2019. 06. 05. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Áprilisban is élénk volt a kiskereskedelem

Áprilisban a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 8,5 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva - főként a húsvéthatás miatt - 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2019. 06. 05. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szeretik a helyi termékeket az európaiak

Az Európai Unió állampolgárai kedvelik és keresik is a helyi termékeket – derül ki a legfrissebb Cetelem Körkép kutatásból. Azonban azt is megtudtuk, hogy országonként nagy eltérések vannak abban, hogy mit is jelent a helyi termék, és miért döntünk a megvásárlásuk mellett.
2019. 06. 05. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tavaly ezermilliárd forintot költöttünk online

A Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke meghaladta az 1000 milliárd forintot tavaly, ami nagyjából 13 százalékos növekedést jelent - derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2018-as e-kiskereskedelmi elemzéséből, amit kedden juttattak el az MTI-nek.
2019. 06. 04. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Tesco áll a magyarországi kereskedelmi toplista élén

Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, 769,0 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin kedden az MTI-vel.
2019. 06. 04. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Előrelépést hozhat a G20-csúcstalálkozó az amerikai-kínai kereskedelmi háborúban

Előrelépést hozhat a június 28-29-i G20-csúcstalálkozó az amerikai-kínai kereskedelmi háborúban - erről beszélt Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Magyar-Kínai Tagozatának elnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn.
2019. 06. 04. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások: