Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás. A jövő az adatelemzésen alapuló, személyre szabott hűségprogramok irányába mutat, miközben a piac hazai szereplőinek az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) is meg kell felelniük.

Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

A kiskereskedők és szolgáltatók kétharmada tisztában van vele, hogy a visszatérő ügyfelek révén magasabb árbevételt realizálhat, ezzel együtt mindössze 5 százalékuk állítja, hogy fogyasztói lojálisak hozzá - derül ki az EY felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen az elkötelezettség növelésére alkalmazott programok hatékonyságával, 80 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy egy elavult megoldás akár az üzlet nyereségességét is ronthatja.
 
„A vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A lojalitás megszerzéséhez már nem elegendő, ha például minden tizedik terméket ajándékba kapják” – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.


Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

 
A döntéshozók háromnegyede ezért kiemelt feladatának tartja az adatelemzés lojalitásösztönzési célú fejlesztését. A megkérdezett cégvezetők több mint harmada már gyűjti az ehhez szükséges, valós idejű adatokat, 30 százalékuk pedig arra is képes, hogy ezeket felhasználva egyedi ajánlatokat dolgozzon ki vásárlói számára.
 
„Az elégedettség növeléséhez átfogó és pontos képet kell rajzolni a fogyasztóról, ami az adatok elemzésével lehetséges. A szigorú európai adatvédelmi irányelvek miatt is különösen fontos, hogy egy kereskedő hogyan gyűjti, tárolja és használja a vevők adatait. A lojalitásprogramok megtervezésében, az igények megismerésében, illetve a megfelelő célcsoportok azonosításában is érdemes külső szakértő segítségét igénybe venni, hogy a cégek valóban tudjanak hűséget növelni” – tette hozzá az EY vezetője.

Hozzászólások

Több mint 2,7 milliárd forintból korszerűsítette öt üzletét a SPAR

A SPAR tapasztalatai szerint egyre igényesebbek a hazai vásárlók, így az üzleti stratégia fókuszába a fogyasztói elvárásoknak megfelelő áruházak kialakítása került. A vállalat legutóbbi üzlet-korszerűsítései során három budapesti, egy kaposvári és egy veszprémi egységet modernizáltak. Ahol lehetőség adódott rá, nem csak felújítottak, hanem új salátabárokkal és SPAR to Go éttermekkel gazdagították a kínálatot.
2018. 09. 22. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Trendforduló a fiataloknál - negyedük vásárolt csak hamis terméket az elmúlt egy évben

Az elmúlt évek javuló tendenciája ellenére a legtöbb magyar fiatal továbbra is az alacsonyabb árat nevezte meg a hamis áru vásárlásának legfőbb motivációjaként. Többségük idén is az eredeti terméket gyártó cégeket jelölte meg a hamisítás legnagyobb károsultjainak, ugyanakkor harmadával nőtt azoknak a válaszadóknak a száma, akik már tisztában vannak a negatív gazdasági és társadalmi hatásokkal is, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.
2018. 09. 21. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt éve folyamatosan nő a kiskereskedelmi fogyasztás

Több mint öt éve, 61 hónapja nő a kiskereskedelmi fogyasztás - mondta Pomázi Gyula, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) helyettes államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
2018. 09. 21. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kétszeresére nőtt az amerikai szójabab részesedése az EU importjában

Kétszeresére nőtt az amerikai szójabab részesedése az Európai Unió teljes importjában az egy évvel korábbiakhoz képest, ma már az Egyesült Államok messze a legnagyobb exportőr - közölte csütörtökön az Európai Bizottság.
2018. 09. 21. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt üzletét korszerűsítette a SPAR

Több mint 2,7 milliárd forintból öt üzletet - három budapesti, egy kaposvári és egy veszprémi egységet - korszerűsített a SPAR - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
2018. 09. 20. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az aktív munkavállalókat már kifizette a Palóc Nagykereskedelmi Kft. felszámolója

Nógrád megye egykori legnagyobb foglalkoztatója, a felszámolás alatt álló salgótarjáni Palóc Nagykereskedelmi Kft. volt aktív munkavállalói már megkapták a juttatásukat, a korábbi boltok többségét pedig értékesítették - tájékoztatta az MTI-t a a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. felszámolója szerdán.
2018. 09. 20. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Valószínűleg nem lesznek súlyos következményei az újabb amerikai vámoknak

Londoni pénzügyi elemzők szerint kedvezőtlen növekedési hatásai lehetnek a kínai és az amerikai gazdaságban a kínai importárukra kirótt újabb amerikai vámoknak, de az valószínűtlen, hogy az intézkedésnek katasztrofális következményei lennének, bár a kereskedelmi konfliktus további eszkalációját a kínai gazdaság jövőre már komolyabban megszenvedheti.
2018. 09. 19. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A kereskedelmi háború hatásai Kínára

Kínával szemben eddig 50 milliárd dollár értékű importra vezetett be Amerika 25%-os vámot. Ennek nem volt erőteljes hatása Kínára, ugyanis becslések szerint 0,2 százalékponttal vetheti vissza a kínai növekedést, melyre, 2018-ra 6,6%-ot, jövőre pedig 6,3%-ot vár az elemzői konszenzus.
2018. 09. 18. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Trump újabb védővámot jelentett be a kínai termékekre

Donald Trump amerikai elnök hétfőn közleményben jelentette be, hogy 200 milliárd dollár értékű kínai importtermékekre készül 10 százalékos védővámot kivetni.
2018. 09. 18. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a magyar-orosz kereskedelmi forgalom - egy ábrán

A magyar-orosz kereskedelmi forgalom alakulása (2001-2017); behozatal; kivitel; milliárd forint
2018. 09. 18. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Fejtörést okoz a technológiai fejlődés az autókereskedések számára

Autómegosztás, alternatív üzemanyagok, okos autók, új versenytársak – az autókereskedőknek sok, korábban nem létező kihívással kell szembenézniük a következő évtizedben. A hagyományos értékesítőknek át kell alakítaniuk a működésüket, hogy továbbra is relevánsak maradjanak – állapítja meg az EY több mint 1000 vásárló és 400 márkakereskedés körében készített tanulmánya.
2018. 09. 17. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

A PayPal és a IPSOS piackutató közzétette a PayPal Cross-Border Consumer Research 2018[1] című nemzetközi felmérésének eredményeit. A 31 országban készült kutatás a nemzetközi e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, és a fogyasztói preferenciák változását mutatja be. A kutatás alapján a PayPal ajánlásokat is megfogalmaz a webshopok számára, akik külföldi piacokon szeretnének forgalomnövekedést elérni.
2018. 09. 17. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az Európai Unió árukereskedelmi többlete az Egyesült Államokkal szemben

Jelentősen nőtt az Európai Unió árukereskedelmi többlete az Egyesült Államokkal szemben az idei év első hét hónapjában, ami feltehetően újabb érvet szolgáltat a védővámok bevezetésével fenyegetőző Donald Trump amerikai elnöknek.
2018. 09. 14. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kéthavi átlagbér is megspórolható évente az online bevásárlással

A technológiai fejlődésnek köszönhetően a trend egyértelműen az online vásárlás irányába mutat, így egyre több szupermarket kereskedik online platformon. A széles kínálat és az igen eltérő árak miatt azonban sokszor nehéz eldönteni, hogy hol érdemes bevásárolni. A Start it @K&H inkubátorban működő Smartkosár csapatának megoldása egy olyan weboldal, aminek segítségével összehasonlíthatjuk az online szupermarketek árait, így jelentős költséget megspórolva intézhetjük a bevásárlásokat.
2018. 09. 13. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyar borokra fókuszál az ALDI új borstratégiája

Az ALDI Magyarország borkínálatának összeállításánál egyre nagyobb figyelmet kapnak a magyar pincészetek legkiválóbb ár-érték arányú tételei. Mind az akciós, időszakosan kapható tételek, mind az állandó kínálat részét képező, kizárólagosan az ALDI-nál kapható borok terén az áruházlánc célja az, hogy a vásárlók minél több magyar borászatot ismerjenek meg, és biztosak lehessenek abban, hogy bármely palackot is választják, kiváló borélményben lesz részük.
2018. 09. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén alacsonyabb lehet a külkereskedelmi mérleg többlete

Mind az export, mind az import euróban számított értéke dinamikusan növekszik, ugyanakkor a külkereskedelmi mérleg többlete 2018-ban várhatóan alacsonyabb lesz, mint tavaly volt az MTI-nek nyilatkozó makrogazdasági elemzők szerint.
2018. 09. 07. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új Auchan nyílt Zalaegerszegen

Szupermarketet nyitott csütörtökön az Auchan Zalaegerszegen, az év végéig két további egység átadása is várható - közölte az áruházlánc MTI-vel.
2018. 09. 07. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem égeti el eladatlan termékeit a Burberry

A Burberry brit luxusmárka bejelentette, hogy nem égeti el többé eladatlan termékeit és a jövőben nem használ állati szőrmét.
2018. 09. 06. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megduplázódnak a laptop-eladások az iskolakezdési időszakban

Az iskolakezdési időszakban jellemzően megduplázódik a laptopok eladása, a Notebook.hu azzal számol, hogy az idén ebben az időszakban 20 százalékkal több laptopot adnak el.
2018. 09. 06. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban

A kiskereskedelmi forgalom júliusban 5,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a naptárhatással kiigazítva 5,3 százalékos volt a növekedés - jelentette első becslése alapján szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 09. 05. 14:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás