Másfélszeresére növelte lakossági hitelkihelyezéseit tavaly a Budapest Bank
2016-ban újra bővülésnek indult a Budapest Banknál a lakossági hitelállomány, 2017-ben pedig látványosan gyorsult a növekedés.
A jelzáloghitelezés terén kiemelkedően, 63%-kal nőtt az új kihelyezések volumene (a teljes piac 29%-kal növekedett1). Az aktivitás élénkülését az ingatlanfejlesztési projektek, a CSOK és Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel kihelyezés is segítették. A bank által kihelyezett jelzáloghitelek kamatai tavaly tovább csökkentek, az éves átlagos THM mértéke 0,5%-kal lett kevesebb. Az átlagos folyósított hitelösszeg 2017-ben 11,6 millió forint volt, ami 600 ezer forintos növekedés az előző évhez képest. Az ügyfelek nagyobb része (60%) 5 vagy 10 éves kamatperiódusban veszi fel jelzáloghitelét. A fix kamatozású hitelek aránya folyamatosan nő, 2017-ben a hitelek 58%-át tette ki, a növekedési trend pedig folytatódik, idén ugyanis már 67%-on áll ez a mutató.
Mennyi tartalékra van szükségem? - ITT kiszámolhatod!
Szintén jóval a piaci átlag felett bővült a bank személyi kölcsön folyósítása: míg az előző évhez képest 48%-al nőtt a piac1, addig a banknál éves szinten 66%-kal növekedett a személyi kölcsön kihelyezések volumene. Pozitív hatással voltak a hitelfelvételi kedvre az alacsonyabb kamatok is, hiszen az éves átlagos THM szint 2,8%-kal csökkent tavaly 2016-hoz képest. Az átlagos hitelösszeg 50%-kal 1,5 millióra, az átlagos futamidő pedig 68 hónapra nőtt.
Az új hitelkártyák kibocsátása is megugrott 2016-hoz képest: 49%-kal több, összesen 90 ezer hitelkártyát bocsátott ki a bank, ezzel tartotta piaci pozícióját, mint az egyik legnagyobb hitelkártya kibocsátó. A Budapest Bank autófinanszírozási üzletága 30%-kal több új hitelt helyezett ki tavaly.
„A Budapest Bank ügyfélszám és a fiókhálózat nagysága tekintetében jelenleg a negyedik legnagyobb lakossági bank, és célunk, hogy erősítsük a pozíciónkat. Ezt segítette, hogy 2017-ben kiemelten sikeresek voltunk a lakossági jelzáloghitelezés, személyihitel-kihelyezés és a hitelkártya kibocsátás területein, ahol 2018-ban is a piaci átlagot meghaladó növekedést várunk” – mondta Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője. „A stratégiánk fontos eleme a digitalizáció: az elmúlt év jelentős elektronikus csatorna fejlesztései után idén számos újdonsággal készülünk, amelyek várakozásaink szerint jelentősen növelik az ügyfélélményt, és egyszerűbbé teszik ügyfeleink számára az ügyintézést.”