Megjelent a legnépszerűbb úti célok listája
A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2017. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni, hogy az emberek miért utaznak, és mire költenek útjuk során a világot járva.
A Top 10 célállomás
A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel.
|
Nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban |
A 2017-es évre várt növekedés |
Bangkok |
19.41 millió látogató |
4.0% |
London |
19.06 millió látogató |
5.0% |
Párizs |
15.45 millió látogató |
4.4% |
Dubai |
14.87 millió látogató |
7.7% |
Szingapúr |
13.11 millió látogató |
2.6% |
New York |
12.70 millió látogató |
(-2.4%) |
Szöul |
12.39 millió látogató |
0.4% |
Kuala Lumpur |
11.28 millió látogató |
7.2% |
Tokió |
11.15 millió látogató |
12.2% |
Isztambul |
9.16 millió látogató |
0.9% |
Vásárlóerő: a városok a gazdasági növekedés motorjai
A reál GDP 2009 óta világszerte 21,8%-kal nőtt, míg a nemzetközi szállóvendégek költései ugyanerre az időszakra vetítve 41,1%-os növekedést mutatnak. 2009 óta a leglátogatottabb célállomások több mint fele a GDP növekedésével egyező, vagy azt meghaladó bevételnövekedésről számolt be, így komoly gazdasági húzóerőt jelenthetnek az egyes országok számára.
|
2016 Nemzetközi Szállóvendégek által elköltött összeg |
A 2017-es évre várt növekedés |
Dubai |
$28.50 milliárd USD |
10.2% |
New York |
$17.02 milliárd USD |
1.5% |
London |
$16.09 milliárd USD |
(-4.6%) |
Szingapúr |
$15.69 milliárd USD |
0.3% |
Bangkok |
$14.08 milliárd USD |
10.9% |
Párizs |
$12.03 milliárd USD |
4.9% |
Tokió |
$11.28 milliárd USD |
3.7% |
Tajpej |
$9.91 milliárd USD |
6.9% |
Szöul |
$9.38 milliárd n USD |
1.8% |
Barcelona |
$8.90 milliárd USD |
6.9% |
A jövő célállomásai
A nemzetközi látogatók számának növekedése szintén meghaladta a GDP növekedését, 2009 óta 55,2%-kal. A Top 10 város és a Top 10 legnagyobb mértékben bővülő célállomás közti különbségből továbbra is jól látszik, hogy a jövőben nőhet az ázsiai- és csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet jelentősége a legkedveltebb úticélok listáján.
|
Látogatók számának növekedése 2009-2016 |
Oszaka |
24.0% |
Csengtu |
22.7% |
Colombo |
20.3% |
Abu Dhabi |
18.9% |
Jakarta |
18.2% |
Tokió |
17.7% |
Hanoi |
16.4% |
Rijád |
15.9% |
Lima |
15.2% |
Tajpej |
14.5% |
Hova utaznak, és mire költenek szívesen az emberek?
A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2%-a vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4%) üzleti célból érkezik.
A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:
· Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre költenek a legnagyobb arányban
· Vásárlásra a legtöbbet Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) fordítanak
· A szállás Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) kerülhet a legtöbbe
· Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.
Budapestre pihenni jönnek a turisták
Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2% a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8%-os növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között. Az éves növekedési rátánk 8,6%, mellyel megelőztük többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is.
Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb - a legtöbb vendég júliusban és augusztusban érkezik. Ők a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1%), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2%) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23%), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2%-ot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8%-ot fordítottak az ide látogatók.
„Soha ennyien nem utaztak még a világ nagyvárosaiba. Legyen szó üzleti- vagy magánútról, a más országba látogatók felhőtlen utazásra és személyes élményekre vágynak” – mondta Carlos Menendez, a Mastercard vállalati együttműködésekért felelős elnöke. „Azok a városok, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak, valódi célállomásokká válhatnak, így több látogatót fogadva nagyobb bevételre tehetnek szert.”
A Mastercard azáltal is hozzájárul a felejthetetlen élményekhez, hogy:
- együttműködik a kormányokkal és nagyvárosokkal annak érdekében, hogy egyszerűbbé tegye a legfontosabb városi szolgáltatásokhoz való hozzáférést, mint például a tömegközlekedést
- együtt dolgozik a kártyakibocsátókkal, hogy felhasználóik számára még élvezetesebbé tegyék az utazást, és
- a Priceless programon keresztül felbecsülhetetlen élményeket nyújt a kártyabirtokosai számára.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor