Megtévesztő és hiányos reklámok miatt kapott bírságot a Media Markt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. (Media Markt) 2015-ös bronz hétvégi promócióját. A jogsértésért 10 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Megtévesztő és hiányos reklámok miatt kapott bírságot a Media Markt

A GVH a Media Markt 2015. december 5-ére és 6-ára hirdetett akciójának tájékoztatásait vizsgálta, beleértve a következő szlogent:

„Bronzhétvégén most minden húszezer forint feletti vásárlás esetén tízezer forintonként ezer forintot visszaadunk Media Markt ajándékkártyán!”


A cég a promócióval kapcsolatos reklámokat rádióban, bannereken és eladáshelyi reklámeszközökön tette közzé. A GVH a reklámok értékelésekor kiemelt figyelemmel volt arra, hogy olyan célzott kampányról volt szó, amely csatornáit (nagy hallgatottságú rádió, nagy látogatottságú honlapok, illetve webáruházban látható bannerek), tárgyát (műszaki cikkekre adott – minimum 2.000 forintos kedvezmény) és időszakát (az adventi, illetve a „Black Friday” utáni időszak) tekintve különösen alkalmas a fogyasztói figyelem hatékony felkeltésére, így a forgalom jelentős növelésére. A GVH megállapította, hogy a Media Markt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert

-rádióreklámjaiban megtévesztő tájékoztatást nyújtott a promóció részleteiről, a hirdetettekkel ellentétben ugyanis az akció nem minden 20.000 forint feletti vásárlásra vonatkozott;

-bannerjein elhallgatta a promóció korlátait, például azt, hogy ún. szórólapos termékre vagy webáruházas vásárláskor nem érvényes az akció.

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett bevételekből indult ki, mert úgy ítélte meg, hogy e tényező megfelelő viszonyítási alapként szolgált, illetve ez tükrözte legpontosabban a kereskedelmi gyakorlat lehetséges hatását és hatékonyságát, figyelemmel az alkalmazott reklámok jellegére és megjelenési jellemzőire (pl. az érintett időszakra és kommunikációs csatornákra) is.


A GVH enyhítő körülményként értékelte a vállalkozás „megfelelési” jellegű törekvéseit (disclaimerek módosítását, alávetési nyilatkozatokat), amelyek ugyan nincsenek közvetlen összefüggésben a vizsgált kereskedelmi gyakorlattal, de jelentős fogyasztóbarát intézkedéseknek minősülnek, és a jogsértő kereskedelmi gyakorlat megelőzését segítik.


A GVH gyakorlata értelmében a kifejezetten „minden” vásárlásra, termékre stb. ígért akciók, kedvezmények megtévesztők, ha a promóció valójában nem terjed ki ezek mindegyikére, azaz, a kedvezmény elérhetősége korlátozott (a reklámban szereplő ígérettel ellentétben).


A GVH az eljárást megszüntette az eladáshelyi reklámok vonatkozásában.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

A karácsonyi fényfüzérek fele hibás

A karácsonyi fényfüzérek, világító díszek, külterületi dekorációk fogyasztóvédelmi ellenőrzésekor 53 termékből 25 "megbukott" a vizsgálatokon, a problémás termékek aránya elérte a 47 százalékot - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2018. 12. 07. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Októberben újra magára talált az export

Mindenképpen kedvező, hogy októberben magára talált az export az előző hónapok gyengélkedése után, a beruházások és a fogyasztás vezérelte növekedési szerkezet következtében az import tartósan nagyarányú növekedése várható, amit a világpiaci olajárak esetleges csökkenése némiképp mérsékelhet - állapították meg az MTI-nek nyilatkozó elemzők a péntek reggel kiadott októberi előzetes külkereskedelmi adatokat kommentálva.
2018. 12. 07. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyen a karácsonyi vásárlási csúcs - egy ábrán

A november-decemberi kiskereskedelmi forgalom alakulása, 2004-2017
2018. 12. 07. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Miért nem vesszük a hazai ruhákat?

Sajnos még mindig nagyon kevés magyar választja a hazai divattervezők termékeit, pedig fontos lenne, hogy támogassuk a könnyűipart. Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa szerint ennek történelmi okai is vannak, de egy kis segítséggel és szemléletformálással felvirágozhat az ipar.
2018. 12. 06. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

CBRE: Az egészség- és szépségipari kiskereskedők növelik területüket a legnagyobb mértékben a következő 5 évben

A kiskereskedelmi üzlethelységek iránti kereslet továbbra is jelentős lesz számos kulcsfontosságú piacon az elkövetkező öt évben, az egészség- és szépségipari szektor termékeit kínáló boltok területe nő majd a legnagyobb mértékben a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE szerint.
2018. 12. 06. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Decemberben rekord forgalomra számít a kereskedelmi szövetség

A teljes decemberi kiskereskedelmi forgalom rekordmértékű, 6 százalék feletti növekedésére számít az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ), várakozásuk szerint az év utolsó hónapjának forgalma megközelítheti az 1200 milliárd forintot.
2018. 12. 06. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hasznos tippek az adathalászok ellen

Egyre többször hallani, hogy különböző pénzintézetek, webshopok nevével visszaélve próbálnak meg hozzájutni csalók óvatlan felhasználók személyes adataihoz. Bár az adathalászok egyre ügyesebben leplezik magukat, egy kis odafigyeléssel és néhány hasznos információ birtokában bárki elkerülheti, hogy áldozatul essen ezeknek a kísérleteknek. A Sberbank most abban segít, hogy felismerjük az adathalász támadásokat, vagy ha megtörtént a baj, minimalizálni tudjuk a károkat.
2018. 12. 06. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felélénkült a kiskereskedelmi forgalom októberben

Októberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 6,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. Az adatok a forgalom növekedésének gyorsulását jelzik a szeptemberi 5,4, és különösen a 4,4 százalékos kiigazított adathoz képest - jelentette szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 12. 05. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Karácsonyi lelkesedésünk az egekben!

A legfrissebb Hitel Monitor kutatás 3 évre visszamenőleg vizsgálta meg a magyarok karácsonyi ajándékozási szokásait. Lelkesedés tekintetében szinte semmi sem változott: idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni – derül ki az országos reprezentatív kutatás adataiból. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a klasszikus ajándékok valamelyest vesztettek a népszerűségükből: csökkenő tendenciát mutatnak a TOP 5 kategória termékei, egyre kevesebben szándékoznak a zokni-nyakkendő-sál tengelyről választani és igyekszünk majd sokrétűbb, izgalmasabb ajándékkal meglepni szeretteinket. Az biztos, hogy túlnyomó többségünk mindenképpen fog vásárolni, és nem számít sem az aktuális, sem a jövőben remélt anyagi helyzetünk.
2018. 12. 05. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

10 milliárd forint feletti forgalomra számítanak az édességgyártók

A szezonális édességek forgalma 10 milliárd forint felett lehet decemberben, az éves édességforgalom pedig a tavalyi 200 milliárd forintról 250 milliárd forintra nőhet. Az ünnepi forgalomban továbbra is a csokimikulás "áll az első helyen"; a háztartások 86 százaléka pedig szaloncukrot is vásárol karácsonyra, amelyből továbbra is a zselés a legkedveltebb, az alkoholos vagy a gesztenyés ugyanakkor nem annyira keresett - derült ki a Mi fán terem a szaloncukor? című sajtórendezvényen kedden, Budapesten.
2018. 12. 04. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kampányt indít a Lidl a hátrányos helyzetű gyermekek támogatására

A Lidl Magyarország #veledteljes karácsonyi kampányának keretében közösségi média felületein - Facebook és Instagram oldalán - követőivel közösen támogatja a Gyermekétkeztetési Alapítványt. A hátrányos helyzetű gyermekek támogatását célzó jótékonysági kezdeményezés a mai napon veszi kezdetét és december 16-áig tart.
2018. 12. 04. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyors eredményekre számít az amerikai-kínai kereskedelmi tárgyalásokon a Fehér Ház gazdasági tanácsának elnöke

Gyors eredményekre számít az amerikai-kínai kereskedelmi tárgyalásokon Larry Kudlow, a Fehér Ház Országos Gazdasági Tanácsának elnöke, aki a Fox televízió üzleti csatornájának nyilatkozott erről hétfőn.
2018. 12. 04. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén az Y generáció költi a legtöbb pénzt a karácsonyi vásárlás során

Az Accenture felmérése szerint az amerikai vásárlók a tavalyihoz képest többet költenek majd idén az ünnepek alatt, és a millenniumi – azaz az Y generáció – tagjai költik majd a legtöbbet, akik alaposan átgondolják, hogy hol vásárolnak.
2018. 12. 02. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Korlátozta az árversenyt a lakberendezők szövetsége

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Lakberendezők Országos Szövetsége által kidolgozott honorárium szabályzat korlátozta az árversenyt a lakberendezők között - közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
2018. 11. 30. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyarok fele már mobilról intézi a karácsonyi bevásárlást

A mobiltelefonunkon vásárolni már legalább annyira hétköznapi, mint a hagyományos módon betérni egy üzletbe. Európában a lakosság mintegy 80 százaléka rendel termékeket okostelefonjáról, 41 százalék napi rendszerességgel teszi ezt. Kiderült az is, hogy az összes európai vásárlás mintegy negyedét telefonról indítjuk.
2018. 11. 29. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre jobb a magyar termék

Egyre inkább garantálja a magyar termék a minőséget, ehhez a Reál üzlethálózat kínálatával nemcsak az arcát, hanem az infrastruktúrát is biztosítja - mondta Nagy István agrárminiszter csütörtökön, a Reál Alfa szupermarket átadásán, Budapesten.
2018. 11. 29. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több mint 2,3 milliárd forintból újult meg öt SPAR áruház

A kiskereskedelmi vállalat idén ősszel két budapesti és három vidéki üzletét korszerűsítette. A SPAR Magyarország modernizációs programja keretében megújult áruházai korszerű környezetben, új szolgáltatásokkal várják a vásárlókat.
2018. 11. 29. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Javulnak a balatoni sétahajózás feltételei a GVH fellépése nyomán

A Gazdasági Versenyhivatal a Balatoni Hajózási Zrt. piaci erőfölényével való feltételezett visszaélését vizsgálta . A vállalkozás az eljárás hatására több, a versenyt élénkítő lépést tett, és további, újszerű intézkedések foganatosítását is vállalta. A Hivatal – tekintettel a kötelezettségvállalásra – jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki.
2018. 11. 28. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mintegy 1,7 milliárd forintból újult meg a miskolci INTERSPAR

A SPAR modernizációs programja keretében teljes egészében felújította a miskolci Szinvapark Bevásárlóközpontban lévő áruházát. A november 29-én nyitó üzletben tágas piactér és INTERSPAR to Go étterem is helyet kapott.
2018. 11. 28. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tényleg csak az ár érdekli a magyar vásárlókat?

Az emberek szeretik azt állítani magukról, hogy tudatosan vásárolnak és odafigyelnek arra, mi kerül a kosarukba. A tudatosság azonban mindenkinél mást jelent és sokszor úgy tűnik, a szó mögött nincs valódi tartalom. Többek között ez derült ki az OTP Agrár megbízásából készített reprezentatív kutatásból.
2018. 11. 28. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás