Megtévesztő lehet a zöld bioszolárium
A KiwiSun szoláriumok népszerűsítésének üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a szolgáltatással az emberi szervezetre nem káros vagy kevésbé káros módon barnulhatnak. A vállalkozás ezzel egyben azt a látszatot is kelthette, hogy szoláriumainak használata egészséges, így e szolgáltatás megkülönböztetett, egyedi jellegű a magyar piacon.
Az emberi szervezetre gyakorolt, a fénnyel, napsütéssel, nyárral összekapcsolható pozitív hatások és élmények ígérete erőteljesen befolyásolja a fogyasztói döntéseket, különösen a téli hónapokban.
A GVH valószínűsíti, hogy a KiwiSun szoláriumok reklámjaiban megalapozatlanul, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon használtak olyan állításokat, mint pl.
-a „zöld bio”, „bio”, „a természet erejével”,
-a „speciális fény”, a „világon egyedülálló technológia” és az „egész Európában piacvezető újdonság”, valamint
-a „fokozza az endorfin termelődését”, „segíti a kalcium beépülését”, „jobban mozognak az ízületek”, „immunrendszer erősítő”.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor
Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?