Miért célszerű folyamatosan mérnünk az ügyfeleink elégedettségét?
Elvégre ki szeretné, ha a legfontosabb ügyfelei elmennének a cégétől, és ezzel bevételtől esne el?
Rövid bejegyzésünkben szám szerint öt érvet sorolunk fel amellett, amiért vezetőként kiemelten fontos feladat folyamatosan mérni az ügyfeleink elégedettségét.
Csökkenő elvándorlás, illetve hatékonyan felhasznált fejlesztési erőforrások
Amennyiben nem készítünk méréseket az elégedettség kapcsán, akkor kizárólag a reklamáló, illetve a hálálkodó kliensek részéről lesz a tarsolyunkban használható információ.
Ellenben semmit sem fogunk tudni a nem panaszkodó, tízes skálán 7-es elégedettségi fokon lévő kliensünkről, akit a konkurencia könnyedén fog lecsapni a kezünkről. Ha a nem teljesen elégedett ügyfeleinket elégedetté tudjuk tenni, jó hírünket messze földön tovább fogják vinni.
Ami a fejlesztési erőforrások elosztását illeti, hosszú távon nem kifizetődő stratégia tippekre hagyatkoznunk. Ennél nagyságrendekkel hatékonyabbak lehetünk, ha az ügyfeleink visszajelzéseire alapozva pontosan tudjuk, hogy mely területeken tudnánk javítani a szolgáltatásunk színvonalán.
A mérés növekedéshez, valamint új leadekhez vezet
Az igazán elégedett és hűséges ügyfelek cégünk legjobb hírvivői lehetnek. Ha egy ügyfelünk pozitívan nyilvánul meg rólunk, akkor őt könnyen tudjuk motiválni arra, hogy az internet segítségével ezt a véleményét sok emberhez eljuttassa. Ezek a nyilatkozatok aztán számtalan újdonsült vásárlóval ajándékozhatnak meg minket.
Emellett az ügyfél-elégedettség mérésével azt is elérhetjük, hogy munkatársaink jobban figyeljenek minden egyes interakciónál. Ez egy pozitív irányú láncreakciót indíthat be, hiszen az elégedett ügyfelek több pénzt hagynak nálunk, ezáltal a cégünk működése is javul.
Az ügyfelek elégedettségének mérésével behozhatatlan versenyelőnyre tehetünk szert
Aranyszabály, hogy minél előbb kezdjük el gyűjteni az adatokat, annál hamarabb tudunk belőle használható üzleti információt előállítani.
Az ügyfelek visszajelzéseinek birtokában olyan rendkívül értékes erőforrással gazdagodhatunk, amely hosszabb távon is képes lesz növelni a cégünk hatékonyságát és profitabilitását. Szinte golyóállóvá tesszük ezzel a vállalkozásunkat, hiszen első kézből értesülünk arról, hogy a klienseinket mi ösztönözné leginkább vásárlásra.
Amennyiben az elégedett ügyfelet sikerül a cégkultúra központjává tennünk, attól a ponttól kezdve egyik versenytársunk sem lesz majd abban a helyzetben, hogy meg tudjon minket előzni.