NMHH - Pörög a 'Való Világ barométer'

"Való Világ-barométerrel" lép fel az aggályos tartalmak tudatosítása érdekében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a http://adattar.nmhh.hu/vv/vv8 cím alatt - áll az NMHH által az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményben.

NMHH - Pörög a 'Való Világ barométer'

Az NMHH a televíziózás idén húszéves nemzetközi napján felhívja a figyelmet arra, hogy a médiatartalmakhoz való szabad hozzáférésen túl a tévénézők kezében ott a távirányító, azaz a döntés, a szabad műsorválasztás joga, és ezzel együtt a káros tartalmak elkerülésének lehetősége.
    

Az ENSZ kezdeményezésére a tévétársaságok ezen a napon olyan magasabb témákról ejtenek szót műsorrendjükben, mint a béke, az együttműködés, a fejlődés - áll a közleményben.
    

A hatóság a kifogásolható jelenetek sorozatos vetítését elsősorban a kiskorúak káros tartalmakkal szembeni sebezhetősége miatt még a jogszabályok betartása mellett is aggályosnak tartja. A Való Világ 8 - és általában a valóságshow-k - esetében ez azért különösen fontos, mert a műsor nézettségi mutatói a 13-17 éves korosztályban a legmagasabbak - írják.
    

A tájékoztatás szerint a kizárólag az esti kiadásokra fókuszáló "VV-barométer" az előző sorozatok tapasztalatait felhasználva hat kategória - a szexualitás, a szexuális kontextusban megjelenő meztelenség, a trágár kifejezések gyakorisága, valamint negatív magatartásmintaként a dohányzás és a direkt, illetve indirekt módon feltűnő alkoholfogyasztás - mentén vizsgálja a valóságshow nyolcadik sorozatát, amely augusztus 27. óta, várhatóan jövő év februárjáig látható az RTL 2-n.
    

Az NMHH célja a barométerrel az, hogy a kiskorúak védelmében a hatósági vizsgálatokon túlmutatva bemutassa a morálisan aggályos tartalmak sűrű megjelenését, és látványosan szemléltesse azok gyakoriságának nézettségi trendekkel összekötött elmozdulásait. A programban előforduló káros motívumok elemzése kvantitatív módszeren alapul, így lehetőséget ad az időbeli változások kimutatására, valamint a folyamatos összehasonlításra is - jegyezték meg.
    

Összegzésük szerint november közepéig, a Való Világ 8 sorozatának félidejében a káromkodásrekordot egy óra alatt 113 trágár kifejezés elhangzásával a szeptember 20-i adás tartja, de az NMHH honlapjáról elérhető barométer több korábbi valóságshow-val kapcsolatos kimutatást is tartalmaz.
    

A korábbi évadokhoz hasonlóan ebben a műsorsorozatban is sok szexualitás, obszcén kiszólás, dohányzás, alkoholfogyasztás jelenik meg, amelyek statisztikáját hétről hétre nyilvánosságra hozza honlapján annak érdekében, hogy a hatósági eljárásokon túlmutatva is felhívja a figyelmet az ártalmas tartalmak negatív hatásaira és a józan médiafogyasztásra.
    

Megemlítik: a cigarettafogyasztás megjelenítésében 23 a rekord (október 11.), a direkt alkoholfogyasztásban a második nap (augusztus 28.), amikor 42 jelenetben tűnt fel ivászat a képernyőn. "Nem mondhatni, hogy a villalakók és a szerkesztők túlzottan szemérmesek volnának, hiszen már a második napi adásban 22 alkalommal jelent meg meztelenség. Az erotikus, szexuális tartalmú jelenetek rekordja 29 megjelenés (szeptember 18.)" - olvasható a kutatás összegzőjében.
    

A vizsgálati metodikáról szólva jelezték: a használt elemzési egység a káros viselkedésmintákat közvetítő jelenet. A jeleneteket annyiszor regisztrálják, ahány alkalommal azokat a műsorszerkesztő az összefoglalóban megjeleníti. A heti bontásban közzétett adatokat a napi jelenetszámok - azaz előfordulások - átlagolásával számítják ki.
    

A problémás tartalmak közül egyedül a trágársággal kapcsolatban alkalmaznak eltérő módszertant, mivel a durva, trágár kifejezések gyakorisága könnyen számszerűsíthető. Ebben az esetben nem a jelenetek, hanem a szavak előfordulása képezi az elemzési egységet. A trágár kifejezések besorolását az érvényben lévő korhatár-kategóriák törvényi kritériumrendszere, illetve a médiatanács ajánlásában foglaltak alapján végzik a munkatársak - olvasható az NMHH tájékoztatásában.
    

Jelezték: szoros összefüggésük miatt a szexualitás és a meztelenség megjelenését egy kategóriába vonja össze a vizsgálat, a szexualitás szóbeli és képi megjelenését egyaránt ide számítva.
    

A korhatárkarika nem díszítőeleme a képernyőnek, hanem a nézőnek szánt fontos információ - hívja fel közleményében a figyelmet a hatóság, amely arra is kitér: mivel a Való Világ-műsorszám szolgáltatója luxemburgi joghatóság alá tartozik, a médiatanács csak szigorú feltételek megléte esetén járhat el külföldi joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatóval szemben. Egyben emlékeztetnek: amióta a műsor az RTL 2-re került, a médiatanács már négy alkalommal fordult az európai hatóságokhoz részben a műsor tartalmát rendszeresen kifogásoló állampolgári bejelentések miatt is.

Hozzászólások

Külföldi sajtó Magyarországról - Financial Times

A Financial Times című brit üzleti napilap a közép- és kelet-európai régió "ígéretes gazdasági kilátásaival", valamint a térség országainak politikai problémáival foglalkozott.
2017. 10. 21. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fel kell készíteni a diákokat az okoseszközök használatára

Az okoseszközök akkor igazán hasznosak, ha okos emberek használják ezeket, okos dolgokra; ehhez arra van szükség, hogy a fiatalok már tanulmányaik során elsajátítsák ezek használatát - hangsúlyozta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) médiaműhelyének csütörtöki átadóján.
2017. 10. 19. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Külföldi sajtó Magyarországról - Financial Times

A Financial Times című brit üzleti napilap szerdai internetes cikke szerint az Európai Unió keleti tagállamainak hamarosan választaniuk kell a lassú és a gyorssebességes Európa között. Ezt az uniós fizetőeszköz, az euró bevezetése jelentette szorosabb integráció kényszeríti ki majd, amely meg fogja osztani a visegrádi négyeket.
2017. 10. 18. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új vezetőket neveztek ki a Lapcomnál

Új vezetőket nevezett ki a Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország napilapok élére a Lapcom Zrt., valamint új szakember tölti be a stratégiai igazgatói posztot - áll a társaság által az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben.
2017. 10. 18. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem győzte meg a franciákat Macron tévés interjúja

Közel 9,5 millióan, a francia tévénézők 36,6 százaléka nézte az Emmanuel Macron francia államfővel élőben sugárzott első televíziós interjút, amely csak 39 százalékukat győzte meg - derült ki a hétfőn közzétett felmérésekből.
2017. 10. 17. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Módos Márton cége az InfoRádió új tulajdonosa

Módos Márton, az eddigi ügyvezető igazgató, főszerkesztő cége vásárolta meg a Spéder Zoltán közvetett tulajdonában álló CEMP-X Online Zrt.-től az InfoRádió Kft. 100 százalékos tulajdonát - közölte az InfoRádió Kft. az MTI-vel hétfőn.
2017. 10. 17. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando 1000 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből. 
2017. 10. 11. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Andreas Merz marad a Lapcom vezérigazgatója

Az október 5-én lezárult kivásárlás után a Lapcom Zrt. új tulajdonosa megerősítette pozíciójában Andreas Merz vezérigazgatót, aki 2013 óta a Lapcom gazdasági igazgatója, 2017 januárjától pedig vezérigazgatója - közölte a kiadó kedden az MTI-vel.
2017. 10. 10. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Politico: Nagy a kockázata annak, hogy Románia is Magyarország útját fogja követni

Jogvédő csoportok szerint Magyarország és Lengyelország után Románia is az "illiberalizmus ösvényére" lépne azzal, ha sikerre vinnék az országban azt a népszavazási kezdeményezést, amely alkotmánymódosítással tiltaná meg a melegházasságot - írta pénteki cikkében a Politico.
2017. 10. 06. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lezárult a Lapcom megvásárlása

Lezárult a Lapcom Zrt. megvásárlása, jelentette be csütörtökön a médiavállalkozás új tulajdonosa, az AV Investments leányvállalata, az Avalue Befektetési Kft.
2017. 10. 05. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb orosz tévés újságírót utasítottak ki Ukrajnából

Kiutasította az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) Ukrajnából a Kijev szerint a Kreml propagandáját terjesztő NTV orosz televízió egy munkatársát, Vjacseszlav Nyemisevet - hozta nyilvánosságra csütörtökön honlapján az SZBU.
2017. 10. 05. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tízből kilenc középiskolás jelen van az Instagramon

A 18 év alatti korosztály 92 százaléka rendelkezik Instagram-profillal, tízből heten pedig naponta többször, akár óránként is ránéznek a képmegosztó alkalmazásra – derül ki az Antall József Tudásközpont Szóda Műhelye, a Noizz.hu, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a Deák 17 Gyermek és Ifjúsági Galéria online kutatásából.
2017. 10. 05. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedhet az adó 1 kilogramm papírra

A környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslat szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedhet.
2017. 10. 04. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Financial Times írt a nemzeti konzultációról

A Financial Times című brit liberális üzleti napilap a Soros-tervről szóló magyarországi nemzeti konzultációval foglalkozott keddi számában.
2017. 10. 03. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kivonulhat az orosz RT televízió az Egyesült Államokból

Kivonulhat az orosz állami tulajdonban lévő RT America tévécsatorna az Egyesült Államokból az amerikai hatóságok nyomása miatt. Ezt Margarita Szimonyjan, a televízió főszerkesztője helyezte kilátásba az orosz NTV által vasárnap sugárzott interjújában.
2017. 10. 01. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Két román hírtelevíziót bírságoltak meg magyarellenes megnyilvánulások miatt

Magyarellenes megnyilvánulások miatt bírságolt meg a román országos audiovizuális tanács csütörtökön két román hírtelevíziót, amelyeket a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) jelentett fel.
2017. 09. 29. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új tulajdonos lett a Lapcom élén

Eladta a Lapcom Zrt.-ben meglévő részvényeit a társaság eddigi egyetlen tulajdonosa, a Radio Bridge Media Holdings Ltd. - a cég ezt hétfőn jelentette be, az MTI-hez eljuttatott közleményben.
2017. 09. 11. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Külföldi sajtó Magyarországról - Több lap írt a kvótaügyről

Jogi szempontból teljes vereség Magyarország és Szlovákia számára az Európai Bíróság kvótaügyben hozott keddi döntése, politikai szempontból azonban más a helyzet, a menedékkérők elosztását célzó uniós mechanizmus gyakorlatilag megbukott a tagállamok nyílt vagy csendes ellenállásán - írta szerdán a Le Soir című belga napilap.
2017. 09. 08. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hitler-maradványnak nevezte egy török lap Merkelt és Schulzot

Adolf Hitler maradványainak nevezte az Aksam kormányközeli török napilap keddi száma Angela Merkel német kancellárt és kihívóját, a szociáldemokrata Martin Schulzot.
2017. 09. 05. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Német lapok írtak Magyarországról

Németországban a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív lap, a liberális Süddeutsche Zeitung és a Spiegel Online hírportál a határvédelmi költségek felének EU-s megtérítésére vonatkozó magyar kezdeményezésével foglalkozott szombaton.
2017. 09. 03. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás