Nagyot dobott a technológia, a kontent és a kreativitás a BrandZTM Top 100 márkákon

A Netflix boxsetek iránti magas kereslet, a Facebook storyk, illetve az Apple iTunes és az Alibaba filmgyártó cégének köszönhetően mintegy 21%-kal, 750 milliárd dollárral növekedett a 2018-as BrandZTM Top 100 legértékesebb globális márka listáján szereplő brandek összértéke. A jelenleg 4,4 billió dollár értékűre becsült rangsort a WPP csoporthoz tartozó Kantar Millward Brown tette közzé.

Nagyot dobott a technológia, a kontent és a kreativitás a BrandZTM Top 100 márkákon

A kreatív marketing megközelítések mellett az adatközpontú, mesterséges intelligencia-vezérelt technológiák, mint az AI vagy az AR egyre növekvő felhasználása sok márka számára tette lehetővé az ügyfelek alaposabb megértését. Ezek az eszközök így a kényelmen, a személyre szabott tartalmakon kívül a kiemelkedő márkaélményt is nagyban támogatták.

Nem véletlen tehát, hogy a Top 10 márka közül nyolc technológiai vagy technológiához kapcsolódik. A listavezetők továbbra is a Google és az Apple. Előbbi 23%-kal növekedett, így jelenleg 302,1 milliárd dolláros márkaértékkel bír, míg az Apple márkaértéke 28%-os növekedéssel elérte a 300,6 milliárd dollárt. Az Amazon a Microsoftot megelőzve a harmadik helyre lépett 49%-os növekedéssel, így 207,6 milliárd dollárt ér, míg a Tencent a tavaly óta három helyet javított, így 65%-os növekedéssel és 179 milliárd dolláros értékkel az ötödik lett, megelőzve ezzel a hatodik helyezett Facebookot.

David Roth, a The Store WPP EMEA ügyvezető igazgatója elmondta: „A márkaérték idén eddig nem látott mértékben növekedett, minden kategóriában. Vagyis mind az új, mind a már megszokott szereplők számára kifizetődőnek bizonyult a merészség és a hosszú távú márkaépítési stratégia. A WPP célja, hogy innovatív, a szakértelmet és a technológiát világszínvonalú kreativitással egyesítő megoldásokkal segítse ügyfeleit. Azok a vállalatok lehetnek a győztesei a mai innovatív, kihívásokkal teli és folyamatosan változó világnak, amelyek intelligencia-vezérelt marketingbe fektetnek, illetve a kreativitás és ötletek erejével vezérlik márkáikat.”



A világ számos régiójában tapasztalt gazdasági és politikai bizonytalanság ellenére az idei rangsor mutatja a valaha volt legnagyobb éves értéknövekedést – közel 750 milliárd dollárt (+21%). Ezzel a BrandZTM Top 100-as listájának márkaértéke 4,4 billió dollárra emelkedett, ami 204%-os növekedést mutat a 12 évvel ezelőtt megjelent első, 2006-os listához képest. Emellett tavaly először mértek növekedést a ranglista összes kategóriájában.

Ez volt az első olyan év, amikor a nem amerikai márkák gyorsabban növekedtek, mint az amerikaiak. A Top 100-as listán most 14 kínai márka szerepel, míg 2006-ban még csak egy (China Mobile). A Top 10 kínai márka összértéke az elmúlt 12 évben 47%-kal nőtt, ami több mint kétszerese az amerikai márkák növekedésének (+23%). A világ más részei, például India és Indonézia is erős regionális növekedést mutat. A BrandZTM Top 100 listáján a kínaiak mellett hét ázsiai márka szerepel 14%-os növekedéssel és 146 milliárd dolláros összértékkel. A BCA regionális bank (99. hely) lett az első indonéz márka, amely bekerült a Top 100-as listába. Az újonnan listára került Maruti Suzuki pedig azonnal az autós kategória tíz legjobb márkája közé jutott.

A leggyorsabban fejlődő brandek listáját ebben az évben az úttörő kínai márkák dominálják, élen a JD.com-mal (59. Hely) mintegy 94%-os márkaérték növekedéssel, amellyel olyan új kategóriákba tört be, mint például a pénzügy. Az Alibaba (9. hely) a második lett, 92%-os növekedésével első alkalommal került a Top 10-be, mivel a Singles Day által kiterjesztette globális elérhetőségét. A harmadik leggyorsabban növekvő márka a Moutai lett (34. hely) 89%-os bővüléssel.

Főbb trendek:
A mesterséges intelligencia vezérelte marketing, mint az AI és az AR lehetővé teszi a márkák számára, hogy megújuljanak és relevánsak maradjanak a fogyasztók számára.
A JD.com és a HP 2016 után újra megjelent az idei BrandZTM Top 100-ban. Az újonnan érkezők rangsorát az amerikai telekommunikációs óriás Spectrum vezette, (27.hely) és idén először listázták az Ubert (81.hely), és az Instagramot (91.hely). A tavalyi év leggyorsabban fejlődő márkája, az Adidas a 100. helyre ugrott. Idén először került a BrandZTM Top 100-ba indonéz márka, a BCV regionális bank személyében (99. hely).


A márkák a hatékonyság maximalizálására törekedtek, így felértékelődtek a partnerkapcsolatok. A vezető brandek az ügyfélélményt érintő elvárásai tovább nőttek a teljes szolgáltatási spektrumot, illetve mind az online, mind az offline területet tekintve, ezzel párhuzamosan pedig a stratégiai és hosszú távú partnerségekre került a hangsúly.  

A kiskereskedelmi szektor erős, 35%-os növekedést mutatott, és ezzel a leggyorsabban növekvő kategória lett az elmúlt 12 hónapban.

A tech-márkák továbbra is dominálnak. Ezek a márkák a „márkák csatájában” a BrandZTM Top 100-as listájának több mint felét, 56%-át uralják.  

Doreen Wang, a Kantar Millward Brownhoz tartozó BrandZ globális vezetője hozzátette: „A mesterséges intelligencia-alapú marketing szektorban kiemelkedő márkák között olyan fogyasztóközpontú vállalkozások szerepelnek, mint az Amazon és a Tencent. Ezek a márkák arra használják a technológiát, hogy megértsék fogyasztóik igényeit, és olyan szolgáltatásokat hozzanak létre, amelyek nemcsak a folyamatosan változó igényekre reagálnak, hanem több platformon is zökkenőmentes fogyasztói élményt nyújtanak.”


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

700 ezer autót hív vissza a Volkswagen

Elektronikai meghibásodás veszélye miatt visszahív szervizre 700 ezer Tiguan és Touran típusú autót a Volkswagen - jelentették be hétfőn a német autógyár wolfsburgi központjában.
2018. 08. 21. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Pepsi megveszi az izraeli SodaStreamet

Az amerikai PepsiCo Inc. 3,2 milliárd dollárért (több mint kilencszázmilliárd forintért) megveszi az otthoni szódagépeket gyártó izraeli SodaStream International céget - jelentette a helyi média hétfőn.
2018. 08. 20. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jól teljesített a Magyarvíz Kft. az első fél évben

A Magyarvíz Kft. 16 százalékkal több palack ásványvizet értékesített az első fél évben, mint tavaly ugyanebben az időszakban - közölte a társaság az MTI-vel.
2018. 08. 19. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Itt a Deere friss gyorsjelentése

özzétette harmadik gazdasági negyedéves gyorsjelentését a mezőgazdasági gépeket gyártó Deere, amiben nem sok jóval kecsegtetett a vállalat.
2018. 08. 18. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Már lehet kapni a friss hazai csemegeszőlőt

A tartós meleg miatt idén a csemegeszőlő két-három héttel hamarabb érik, a piacokon, üzletekben már nagy mennyiségben megtalálható a hazai áru - derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképéből.
2018. 08. 17. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Különböző félelmek, azonos problémák – elkészült a Kaspersky Lab legújabb ipari kiberbiztonsági tanulmánya

A Kaspersky Lab „Ipari Kiberbiztonság 2018” felméréséből kiderül, hogy a különböző területeken tevékenykedő ipari vállalatok, mint például a közlekedési- és a logisztikai cégek, vagy az energetikai szolgáltatók teljesen eltérő véleményt alkotnak a számítógépes támadások hálózataikra mért negatív hatásairól. Amikor azonban a hálózatok biztonságával kapcsolatos kérdésekről van szó, akkor ugyanazok a problémák merülnek fel minden szektornál: a megfelelő személyzet hiánya, a felsővezetés alulfizetettsége és az emberi tényező szerepe. Mivel a kritikus infrastruktúrák 40%-a átlagosan fél év alatt szembesül egy kibertámadással, ezért az esetleges kiberbiztonsági hiányosságok jelentősen növelhetik a kockázatokat és a károkat.
2018. 08. 17. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az új kínai tulajdonos kivezeti a Gorenje részvényeit a tőzsdéről

A Gorenje szlovén cég új kínai tulajdonosa, a Hisense Electric háztartásigép-gyártó vállalat bejelentette a Gorenje részvényeinek kivezetését a tőzsdéről - közölte a helyi sajtó csütörtökön. A döntést a kisrészvényesek közgyűlésén, szeptember 17-én hozzák meg.
2018. 08. 17. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Lezárult az Olcsóbbat.hu szakmai kutatása

Az online vásárlás legfontosabb pillanata, amikor a vevő a kezébe veheti a megrendelt terméket. De ez persze a kereskedőnek és a kiszállítást lebonyolító szolgáltatónak komoly feladatot jelent. Az Olcsóbbat.hu utánanézett, milyen nehézségekkel kell megküzdenie a hazai webáruházaknak, hogy a vevők minél gyorsabban és minél kényelmesebben megkaphassák a csomagjukat.
2018. 08. 16. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Íme Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője

A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került. A végleges sorrend alapját a GKI Digital forgalmi modellezése adta. A becsléseket ez alkalommal is pontosította a kutatócég a lakossági vásárlási szokásokat vizsgáló felmérések eredményeivel, valamint kereskedői riportok tényadataival.
2018. 08. 16. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A CIB Önkéntes Nyugdíjpénztár beolvadt az Allianz Hungáriába

A CIB Önkéntes Nyugdíjpénztár beolvadt az Allianz Hungária Önkéntes Nyugdíjpénztárba - közölte az Allianz Hungária szerdán az MTI-vel.
2018. 08. 16. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Extreme Digital áll a hazai online kereskedelmi toplista élén

Változatlanul az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú online kiskereskedője, negyedszer is a lista élére került - derül ki a GKI Digital szerdán közzétett, a vállalkozások tavalyi forgalma alapján készült felméréséből.
2018. 08. 16. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális forradalom jöhet a fuvarozásban?

A logisztikai és szállítmányozó cégek számára manapság a munkaerő-hiányon túl talán a legnagyobb nehézséget a rendkívül sok papírmunka jelenti: fuvar- és szállítólevelek, számlák, a tachográf-kimutatások valamint ezek adminisztrációja időigényes, költséges és a térbeli különbségek miatt bonyolult feladat. Azonban ma már elérhetők olyan elektronikus aláírásra épülő rendszerek, melyekkel a fenti folyamatok jelentősen leegyszerűsíthetőek, gyorsíthatóak, a költségek csökkenthetőek, miközben a hatékonyság már rövidtávon is javul.
2018. 08. 15. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordok a Skodánál

Rekordszámú, 99 700 személygépkocsit szállított júliusban ügyfeleinek a cseh Skoda autógyár, ami 14,6 százalékkal több, mint 2017 júliusában - jelentette keddi közleményében a legnagyobb cseh autógyártó.
2018. 08. 15. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megdőlt a vásárlószám rekord a Szigeten található ALDI-üzletben

Több mint 32 000 vásárló járt már az ALDI idén 375 négyzetméteresre növelt üzletében a Sziget Fesztivál első öt napján, ahol ebben az évben is bolti árakon lehet vásárolni.
2018. 08. 14. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevés az okosotthon, de készülünk a nagy változásra

Már nálunk is egyre több lakásban jelennek meg olyan modern, távolról vezérelhető és programozható rendszerek, amelyek kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik mindennapjainkat, ráadásul a legtöbb esetben energiatakarékosak is. A Fundamenta országos reprezentatív kutatásából kiderül, hogy az otthoni okosmegoldások még nem terjedtek el széles körben, de a többség készül a változásra, és szeretne lakásában ilyen berendezéseket. A szakértő arra hívja fel a figyelmet, hogy az új technológiák beszerelésének költséghatékony módja a lakástakarék, hiszen az állami támogatással kiegészített, megspórolt összeg a legtöbb okosmegoldás beépítésére felhasználható.
2018. 08. 14. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Lengyel startup cég forgathatja fel a programmatic mobilhirdetési piacot Magyarországon

Magyarországon is megkezdte működését az egyedi targetálási lehetőségeket kínáló Selectivv Mobile, amely az utóbbi évek egyik legfigyelemreméltóbb és leginnovatívabb marketing és kutatási cége a lengyel mobilhirdetési és kutatási piacon. „A vállalat, amely ismeri a felhasználókat” – így szól a mottója az adatbányászatból értékes marketinginformációkat generáló Selectivvnek, amely 200 ezer okostelefonos, tabletes applikáció és mintegy 15 millió mobil weblap látogatói adatait dolgozza fel.
2018. 08. 14. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Hankook német abroncskereskedő céget vásárolt

A dél-koreai Hankook Tire abroncsgyártó konszern globális értékesítési rendszerének megerősítése érdekében megvásárolta a német Reifen-Müller gumiabroncs-kereskedő céget - tájékoztatta hétfőn a Hankook Tire Magyarország Kft. az MTI-t. A vételár üzleti titok.
2018. 08. 13. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyengén kezdtek az európai tőzsdék

Indexcsökkenéssel indult a kereskedés hétfőn az európai értékpapírpiacokon.
2018. 08. 13. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakult a Magyar Telekom nyeresége

A Magyar Telekom Nyrt. folytatódó tevékenységből származó nettó nyeresége 15,5 milliárd forint lett 2018 második negyedévében, 42,1 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. Az elemzők 14,1 milliárd forint adózott nyereséget vártak a második negyedévre.
2018. 08. 13. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Apollo Tyres első negyedévi értékesítési árbevétele 30%-kal nőtt

Az Apollo Tyres Ltd. igazgatótanácsa a napokban jóváhagyta a társaság 2018-19-es pénzügyi évének első negyedévére vonatkozó auditálatlan eredményeit.
2018. 08. 10. 09:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás