Nagyot dobott a technológia, a kontent és a kreativitás a BrandZTM Top 100 márkákon

A Netflix boxsetek iránti magas kereslet, a Facebook storyk, illetve az Apple iTunes és az Alibaba filmgyártó cégének köszönhetően mintegy 21%-kal, 750 milliárd dollárral növekedett a 2018-as BrandZTM Top 100 legértékesebb globális márka listáján szereplő brandek összértéke. A jelenleg 4,4 billió dollár értékűre becsült rangsort a WPP csoporthoz tartozó Kantar Millward Brown tette közzé.

Nagyot dobott a technológia, a kontent és a kreativitás a BrandZTM Top 100 márkákon

A kreatív marketing megközelítések mellett az adatközpontú, mesterséges intelligencia-vezérelt technológiák, mint az AI vagy az AR egyre növekvő felhasználása sok márka számára tette lehetővé az ügyfelek alaposabb megértését. Ezek az eszközök így a kényelmen, a személyre szabott tartalmakon kívül a kiemelkedő márkaélményt is nagyban támogatták.

Nem véletlen tehát, hogy a Top 10 márka közül nyolc technológiai vagy technológiához kapcsolódik. A listavezetők továbbra is a Google és az Apple. Előbbi 23%-kal növekedett, így jelenleg 302,1 milliárd dolláros márkaértékkel bír, míg az Apple márkaértéke 28%-os növekedéssel elérte a 300,6 milliárd dollárt. Az Amazon a Microsoftot megelőzve a harmadik helyre lépett 49%-os növekedéssel, így 207,6 milliárd dollárt ér, míg a Tencent a tavaly óta három helyet javított, így 65%-os növekedéssel és 179 milliárd dolláros értékkel az ötödik lett, megelőzve ezzel a hatodik helyezett Facebookot.

David Roth, a The Store WPP EMEA ügyvezető igazgatója elmondta: „A márkaérték idén eddig nem látott mértékben növekedett, minden kategóriában. Vagyis mind az új, mind a már megszokott szereplők számára kifizetődőnek bizonyult a merészség és a hosszú távú márkaépítési stratégia. A WPP célja, hogy innovatív, a szakértelmet és a technológiát világszínvonalú kreativitással egyesítő megoldásokkal segítse ügyfeleit. Azok a vállalatok lehetnek a győztesei a mai innovatív, kihívásokkal teli és folyamatosan változó világnak, amelyek intelligencia-vezérelt marketingbe fektetnek, illetve a kreativitás és ötletek erejével vezérlik márkáikat.”



A világ számos régiójában tapasztalt gazdasági és politikai bizonytalanság ellenére az idei rangsor mutatja a valaha volt legnagyobb éves értéknövekedést – közel 750 milliárd dollárt (+21%). Ezzel a BrandZTM Top 100-as listájának márkaértéke 4,4 billió dollárra emelkedett, ami 204%-os növekedést mutat a 12 évvel ezelőtt megjelent első, 2006-os listához képest. Emellett tavaly először mértek növekedést a ranglista összes kategóriájában.

Ez volt az első olyan év, amikor a nem amerikai márkák gyorsabban növekedtek, mint az amerikaiak. A Top 100-as listán most 14 kínai márka szerepel, míg 2006-ban még csak egy (China Mobile). A Top 10 kínai márka összértéke az elmúlt 12 évben 47%-kal nőtt, ami több mint kétszerese az amerikai márkák növekedésének (+23%). A világ más részei, például India és Indonézia is erős regionális növekedést mutat. A BrandZTM Top 100 listáján a kínaiak mellett hét ázsiai márka szerepel 14%-os növekedéssel és 146 milliárd dolláros összértékkel. A BCA regionális bank (99. hely) lett az első indonéz márka, amely bekerült a Top 100-as listába. Az újonnan listára került Maruti Suzuki pedig azonnal az autós kategória tíz legjobb márkája közé jutott.

A leggyorsabban fejlődő brandek listáját ebben az évben az úttörő kínai márkák dominálják, élen a JD.com-mal (59. Hely) mintegy 94%-os márkaérték növekedéssel, amellyel olyan új kategóriákba tört be, mint például a pénzügy. Az Alibaba (9. hely) a második lett, 92%-os növekedésével első alkalommal került a Top 10-be, mivel a Singles Day által kiterjesztette globális elérhetőségét. A harmadik leggyorsabban növekvő márka a Moutai lett (34. hely) 89%-os bővüléssel.

Főbb trendek:
A mesterséges intelligencia vezérelte marketing, mint az AI és az AR lehetővé teszi a márkák számára, hogy megújuljanak és relevánsak maradjanak a fogyasztók számára.
A JD.com és a HP 2016 után újra megjelent az idei BrandZTM Top 100-ban. Az újonnan érkezők rangsorát az amerikai telekommunikációs óriás Spectrum vezette, (27.hely) és idén először listázták az Ubert (81.hely), és az Instagramot (91.hely). A tavalyi év leggyorsabban fejlődő márkája, az Adidas a 100. helyre ugrott. Idén először került a BrandZTM Top 100-ba indonéz márka, a BCV regionális bank személyében (99. hely).


A márkák a hatékonyság maximalizálására törekedtek, így felértékelődtek a partnerkapcsolatok. A vezető brandek az ügyfélélményt érintő elvárásai tovább nőttek a teljes szolgáltatási spektrumot, illetve mind az online, mind az offline területet tekintve, ezzel párhuzamosan pedig a stratégiai és hosszú távú partnerségekre került a hangsúly.  

A kiskereskedelmi szektor erős, 35%-os növekedést mutatott, és ezzel a leggyorsabban növekvő kategória lett az elmúlt 12 hónapban.

A tech-márkák továbbra is dominálnak. Ezek a márkák a „márkák csatájában” a BrandZTM Top 100-as listájának több mint felét, 56%-át uralják.  

Doreen Wang, a Kantar Millward Brownhoz tartozó BrandZ globális vezetője hozzátette: „A mesterséges intelligencia-alapú marketing szektorban kiemelkedő márkák között olyan fogyasztóközpontú vállalkozások szerepelnek, mint az Amazon és a Tencent. Ezek a márkák arra használják a technológiát, hogy megértsék fogyasztóik igényeit, és olyan szolgáltatásokat hozzanak létre, amelyek nemcsak a folyamatosan változó igényekre reagálnak, hanem több platformon is zökkenőmentes fogyasztói élményt nyújtanak.”


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

Honnan tudjam, hogy veszélyben van-e a gyerekem a telefonja miatt?

A digitális világ dzsungelében az idejekorán magukra hagyott gyerekek online Mauglikká válnak. Az internet farkastörvényei szerint nevelkednek, ahol például annyit érsz ahány likeod van és látszólag bármit megtehetsz a másikkal következmények nélkül. Szülőként jellemzően nem sokáig tudunk lépéselőnyben maradni a technológiai ismeretek területén, ezért különösen fontos, hogy lépést tartsunk, és segítsünk a fiataloknak mihamarabb tudatos, felelős felhasználóvá válni.
2019. 01. 21. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem érezzük biztonságban személyes adatainkat a közösségi oldalakon

A felhasználók túlnyomó többsége nem érzi biztonságban személyes adatát a közösségi oldalakon a Groupama Biztosító Zrt. megbízásából készült országos reprezentatív kutatás szerint.
2019. 01. 19. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kisebb profitwarningot közölt a luxusékszereiről ismert Tiffany

Kisebb profitwarningot közölt a luxusékszereiről ismert Tiffany, miután a várakozásaik alatt teljesítettek a tavaly évvégi ünnepi vásárlási szezonban.
2019. 01. 19. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnyitja első magyar Pop-Up üzletét a Huawei

Szombaton 11 órától 120 féle termékkel, a vállalat csúcskészülékeivel és modern dizájnnal várja a vásárlókat Magyarország első Huawei Pop-Up Store-ja az Aréna Plázában. A 25m2-es üzletben a gyártó legnépszerűbb okostelefonjai mellett az érdeklődők megtalálhatják a Huawei táblagépeit, notebookjait és közel száz kiegészítő közül is válogathatnak.
2019. 01. 19. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Létszámleépítés jön a Tesla-nál

7%-kal csökkenti alkalmazottainak létszámát a Tesla, ezzel több, mint 3 ezer embertől válik meg. Ez különösen annak fényében érdekes, hogy tavaly még 30%-kal növelte alkalmazottainak létszámát a cég.
2019. 01. 19. 10:45
Megosztás:
Hozzászólások:

Trump miatt lemondta külföldi útját az amerikai házelnök

Nancy Pelosi amerikai házelnök pénteken lemondta a Brüsszelbe, Egyiptomba és Afganisztánba tervezett útját, miután előző nap Donald Trump elnök levélben közölte, hogy ő és a delegáció nem veheti igénybe a Pentagon (védelmi minisztérium) katonai külön repülőgépét.
2019. 01. 19. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az EU védővámot vezet be kínai elektromos biciklikre

Az Európai Unió védővámot vezet be a kínai gyártmányú elektromos kerékpárok uniós behozatalának megfékezésére, mivel a kínai gyártók tisztességtelen nyereségre tesznek szert, megkárosítva ezzel az európai gyártókat, és elárasztják a piacot - közölte az Európai Bizottság az unió hivatalos lapjában pénteken.
2019. 01. 19. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Profitfigyelmeztetést adott ki a Ryanair

Profitfigyelmeztetést adott ki pénteken a Ryanair, Európa legnagyobb diszkont légitársasága a korábban jelzettnél alacsonyabb adózott nyereséget vár a március 31-ével záruló pénzügyi év végére.
2019. 01. 18. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kezdik elhagyni a felhasználók a Facebookot

Leadok öt kilót, eljárok rendesen edzeni, kevesebb műanyagot használok, egészségesebben étkezem – ilyen, és ehhez hasonló fogadalmakat sokan tesznek az új évre, de vajon vannak-e olyanok, akik az adataik tudatosabb védelmét, a social média biztonságosabb használatát tűzik ki célként? Fontos lenne pedig erre is gondolni, hiszen a Groupama Biztosító friss kutatása megmutatta, hogy minden ötödik felhasználó személyes adatával éltek már vissza valamilyen formában, így a többségnek már megfordult a fejében az is, hogy törli profilját. Hogy ne ez legyen a megoldás, a biztosítótársaság szakértő segítségével olyan tanácsokat gyűjtött össze, amelyekkel biztonságosabbá tehetjük a közösségi felületek használatát.
2019. 01. 18. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Februártól árat változtat a Magyar Posta

Február elsejétől egyszerűsíti levéltermék portfólióját, továbbá árakat változtat a Magyar Posta, ami leginkább az üzleti ügyfeleket érinti, a lakosság által leggyakrabban használt levéltermékeknél rendkívül szűk, inflációt követő vagy annál kisebb mértékű emelés várható - közölte a vállalat pénteken az MTI-vel.
2019. 01. 18. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az okosautóval az a baj, hogy okos

Mindössze a válaszadók negyede használna okosautót – más néven önvezető autót –, ennek oka pedig, hogy elsősorban az okosfunkciók aggasztják a magyar felhasználókat. Ez derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) lakossági felhasználói szokásokat, vélekedéseket felmérő kutatásának előzetes adataiból. A vizsgálat a magánautók mellett kifejezetten a közösségi használatú önvezető járművekkel kapcsolatos benyomásokra is rákérdezett, és a válaszadók nagyobbik fele – többek között – pont a közös használatot és a vezetés élményének hiányát említette az okosautó hátrányaként.
2019. 01. 18. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hipermarketekben kampányol az élelmiszerpazarlás ellen a SPAR

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. idén is takarékosabb és gazdaságosabb élelmiszer felhasználásra buzdítja a vásárlókat.
2019. 01. 18. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén is sok pénzt égethet el a Netflix

A vártnak megfelelő 4,2 milliárd dolláros árbevételen 0,3 dolláros egy részvényre jutó tisztított eredményt ért el a Netflix a tavalyi negyedik negyedévben, ami felülmúlta a 0,24 dolláros elemzői konszenzust.
2019. 01. 18. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Applikációval rendelték és Kínából hozatták a karácsonyi ajándékokat tavaly a magyar fiatalok

Internetes webáruházak, bevásárlóközpontok és hipermarketek a nyertesei a karácsonyi vásárlási láznak Magyarországon. Bár a plázák látogatottsága egyre emelkedik, egyre többen használnak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére – derül ki a Selectivv legfrissebb elemzéséből. A magyar piacra 2018-ban belépett kutatócég vásárlási szokásainkat, mozgásunkat mobiltelefon-használatunk elemzése segítségével képes a kereskedelem számára hasznos adatokká formálni.
2019. 01. 18. 10:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Sztrájkot hirdetett az Audi Hungária Független Szakszervezet

Két órás figyelmeztető sztrájkot hirdetett péntek délelőttre az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ), miután a csütörtöki sztrájkbizottsági értekezleten egyhangúan elutasították az Audi Hungaria Zrt. bérajánlatát - közölte honlapján csütörtök este az érdekképviselet.
2019. 01. 17. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt Magyarország kiberfenyegetettsége

Nőtt Magyarország kiberfenyegetettsége a tavalyi negyedik negyedévben az előző negyedévihez képest a Kaspersky Lab orosz kiberbizonsági vállalat negyedéves kimutatása, a Kaspersky Security Bulletin szerint.
2019. 01. 17. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Inoutic mostantól Deceuninck

Az ablakprofilok és építési megoldások vezető gyártója, a Deceuninck Csoport a mai nappal bejelenti stratégiai döntését az Inoutic és a Deceuninck márkáinak egyesítéséről, melyek a továbbiakban a Deceuninck globális márkanéven lesznek elérhetők. A döntés egy újramárkázási folyamat kezdete, mely mind a 16, a Deceuninck közép-kelet-európai régiójához tartozó országot érinti, ahol az Inoutic márkanév jelen van. Ez a folyamat a mai napon veszi kezdetét, és a 2020-as Fensterbau Frontale kereskedelmi vásárra fejeződik be teljesen.
2019. 01. 17. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új szakemberrel erősít a Dreher marketingcsapata

Januártól Hruska Rita felel a Dreher nemzetközi márkáiért. A szakember a szintén nagy múltú Zwack Unicum Nyrt. szenior márka menedzseri pozíciójából érkezett a sörgyártóhoz. Korábbi tapasztalatait a Tchibonál és a British American Tobaccónál szerezte.
2019. 01. 17. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Továbbra is ontja a pénzt a Godman Sachs

4,83 dolláros egy részvényre jutó tisztított profittal felülmúlta a 4,53 dolláros elemzői konszenzust a Goldman Sachs a 2018-as negyedik negyedévben.
2019. 01. 17. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén csökkenhet a magyarországi használtautó-import

Az idén várhatóan már csökkenni fog a magyarországi használtautó-import a Das WeltAuto szerint, az országos hálózattal rendelkező kereskedő cég úgy véli, a behozatal a 2018-ban forgalomba helyezett 158 790 járművel elérte a csúcsát.
2019. 01. 16. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás