Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

A PayPal és a IPSOS piackutató közzétette a PayPal Cross-Border Consumer Research 2018[1] című nemzetközi felmérésének eredményeit. A 31 országban készült kutatás a nemzetközi e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, és a fogyasztói preferenciák változását mutatja be. A kutatás alapján a PayPal ajánlásokat is megfogalmaz a webshopok számára, akik külföldi piacokon szeretnének forgalomnövekedést elérni.

Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

„A PayPal-nél egyértelműen tapasztaljuk a nemzetközi e-kereskedelmi forgalom folyamatos bővülését, platformunkon a kapcsolódó kifizetések összmennyisége 49%-kal nőtt a 2016 első negyedéve és 2018 első negyedéve közötti időszakban. Ennek megfelelően minden növekedni kívánó vállalkozást arra bátorítunk, hogy tegye meg szükséges lépéseket és nyisson a nemzetközi vásárlóközönség felé” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
 
Továbbra is a divatcikkek vezetik a rangsort
 
A nemzetközi vásárlások legnépszerűbb termékkategóriái továbbra is a ruházat, lábbelik és kiegészítők (68%), ezt követik a fogyasztói elektronikai cikkek, a számítógépek, tabletek, mobileszközök és perifériák (53%), valamint a játékok és a hobbi termékek (53%). A magyar fogyasztók ettől némileg eltérően elsősorban ékszereket és órákat (68%), játékokat, hobbi termékeket (63%), ruházatot, lábbelit és kiegészítőket (60%) vásárolnak külföldi webshopokban.  A PayPal adatai alapján a magyar kereskedők számára legfontosabb piacok az USA, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína, ahonnan leginkább divatcikkeket, autóalkatrészeket, utazási szolgáltatásokat, kozmetikai és háztartási cikkeket, elektronikai eszközöket és szoftvereket vásárolnak. „A magyarországi PayPal partnerkereskedők számára az elmúlt egy évben a legdinamikusabban növekvő piacok Svájc, Lengyelország, Kína, Németország és Törökország voltak” –fűzi hozzá Marcin Glogowski.

 

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!



 
Kínában már többen vásárolnak mobileszközről, mint asztali számítógépről
 
A határon túli vásárlások számának globális növekedésével párhuzamosan a mobilkészülékekről történő vásárlás aránya is világszerte nő. A felmérésben résztvevő országokban átlagosan az összes fizetési forgalom 30%-át teszik ki a mobileszközökről történő vásárlások, de a legnépesebb országokban már akár meg is haladják az asztali eszközök használatát (Kínában 53%, Indiában 48%, az USA-ban 45%). A közép-kelet európai régió országait tekintve Magyarországon ez az arány 27%, Lengyelországban és Görögországban 25%, Csehországban pedig 22%. Ezzel együtt a legtöbb fogyasztó továbbra is asztali számítógépeken vagy laptopokon vásárol, Oroszországban 65%, Magyarországon 70%, Csehországban pedig 76% részesíti előnyben ezeket a készülékeket.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A fogyasztó számára első a biztonság
 
A külföldön vásárló globális fogyasztók számára a legfontosabb, hogy a vásárlás során rendelkezésre álljon a biztonságos fizetés lehetősége (44%), ugyanakkor a megkérdezettek a külföldről történő vásárlás egyik legnagyobb akadályaként jelölték meg az aggodalmat, hogy megrendelésüket egyáltalán nem fogják megkapni (24%), vagy – ha valamiért úgy döntenének, hogy visszaküldik az árucikket – nehézkes lesz a visszaküldés folyamata (22%).


 
„A külföldiek általában nem tudják ellenőrizni, hogy az adott webshop megbízható-e, ezért nem tehetnek mást, mint bíznak benne, hogy a fizetési szolgáltató megtéríti a költségeiket, ha valami nem a tervek szerint alakul. Ezért fontos, hogy egy a külföldi ügyfelek által is ismert fizetési mód is elérhető legyen a webshopunkban. A PayPal olyan népszerű szolgáltatásai, mint a PayPal Vásárlói védelem, PayPal Értékesítői védelem, illetve a Visszatérített Visszaküldés a fogyasztók és a kereskedők számára is garanciát jelentenek ilyen helyezetekben*” – fűzi hozzá Marcin Glogowski.
 
A többség a saját pénznemben történő fizetést részesíti előnyben
 
A biztonságos fizetési alternatíva elérhetővé tétele nélkülözhetetlen a vevők bizalmának elnyerésére, ugyanakkor a fizetéssel kapcsolatban további igények is felmerülnek.  Négy online fogyasztóból három (76%) a saját valutájában történő fizetést részesíti előnyben, és tízből hatan (62%) a váltási árfolyamot is ellenőrzik mielőtt megrendelnek egy árucikket. A helyi valutanem hiánya tehát akadálya lehet a vásárlásának, érdemes tehát olyan fizetési platformot választani, ahol a fogyasztók és a kereskedők a saját pénznemükben küldhetnek és fogadhatnak kifizetéseket.
 
A fogyasztóknak fontos, hogy az anyanyelvükön tudjanak tájékozódni
 

Az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság fogyasztói egyértelműen előnyben részesítik a anyanyelvükön is elérhető webshopokban történő vásárlást, illetve az összes megkérdezett piacon az online vásárlók 57%-a válaszolta, hogy nem szívesen vásárol olyan külföldi weboldalon, amely nem elérhető a saját nyelvén. Azok a webshopok tehát biztosan előnyösebb helyzetbe kerülnek, amelyek elérhetővé teszik oldaluk tartalmát a célpiacaik nyelvén.
 
A kedvezőbb ár továbbra is az első helyen szerepel, a külföldi vásárlóknak az összes költséget tartalmazó végösszeg a legfontosabb
 

A felmérésben szereplő piacokon a fogyasztók 72%-a kedvezőbb árak miatt vásárol határon túlról. Azoknak a kereskedőknek tehát jobbak az esélyei a globális piacon történő érvényesülésre, akik versenyképes árakat, illetve időről időre számottevő kedvezményt tudnak biztosítani vásárlóik számára. A nemzetközi fogyasztók számára a fizetendő végösszeg a legfontosabb, ezért a vámok, az adók és minden egyéb költség egyértelmű feltüntetése is hozzájárulhat ahhoz, hogy nagyobb valószínűséggel rendeljenek meg egy árucikket. A felmérés alapján a vásárlók negyede  számára visszatartó erő lehet a magas szállítási költség, illetve 24%-ukat megakadályozhatja a vásárlásban az attól való félelem, hogy a kapcsolódó vámok, díjak vagy adók miatt nem kalkulált extra költségeket kell majd fizetnie a kézbesítés során. A magyarországi online kereskedők egyik legfontosabb vásárlóközönségének tekinthető német fogyasztók 26%-a válaszolta, hogy a költségek részletes feltüntetése fontos számára.
 
A fogyasztók több mint a fele azért vásárol külföldön, mert az adott termék nem kapható a saját országában

 
A határon túlról történő vásárlás további leggyakoribb okai, hogy a fogyasztók olyan termékeket is meg tudnak vásárolni, amelyek nem kaphatók saját országukban (49%), illetve új és érdekes termékeket fedezhetnek fel a külföldi webáruházakban (34%). A norvég, mexikói, írországi és kanadai kereskedőktől vásárló globális fogyasztók több mint a fele azért vásárol ezekben az országokban, mert az adott termék nem kapható a saját országában, a cseh, izraeli és brazil kereskedőktől pedig 40% azért vásárol, mert új és érdekes termékeket talál a helyi webshopokban. Ezeken a piacokon tehát elsősorban azok a kereskedők számíthatnak külföldi megrendelésekre, akik egyedülálló termékeket kínálnak és jól működő SEO stratégiát alkalmaznak, hogy a fogyasztók megtalálják a termékeiket.

Hozzászólások

Újabb átlagosan 15%-kal emeli dolgozóinak bérét a Lidl Magyarország

A Lidl Magyarország országos szinten egyedülálló ütemben és mértékben növeli munkavállalóinak bérét. A 2018-as béremelési hullámot követően ezúttal 2019. március 1-jével további, átlagosan 15%-kal emeli bolti és raktári dolgozó munkavállalói munkabérét.
2019. 02. 14. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A no-deal Brexit azonnali lépésre kényszerít cégeket!

Azok a brit vállalkozások, amelyek Magyarországon csupán adószámmal rendelkeznek, azaz nincs Magyarországon bejelentett székhelyük, telephelyük, de itt terméket, vagy szolgáltatást értékesítenek, 2019. március 29. után csak pénzügyi képviselet útján folytathatják gazdasági tevékenységüket belföldön, „no-deal” Brexit esetén!
2019. 02. 14. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Használtautó-üzletágát erősíti az AutoWallis: Prémium szalon nyílt Budapesten

A BMW Group Magyarország ügyvezetője nyitotta meg az AutoWallis csoportba tartozó prémium szolgáltatásokat és exkluzív körülményeket kínáló új egységét, a Wallis Prémium Használtautó Centert. A budapesti Könyves Kálmán körúton nyitott kereskedésben a Wallis Motor Pest és Duna szalonok BMW Premium Selection, MINI Next és más használtautó-kínálata érhető el. Az új kereskedésben kiemelt szintű környezettel, kényelemmel és szolgáltatásokkal találkozhatnak a vásárlók. A fejlesztéstől a használtautó értékesítés további növekedését várja az AutoWallis.
2019. 02. 13. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jövőre ismét emelkedhet a külkereskedelmi mérlegtöbblet

A borúsabbra fordult világpiaci kilátások és a belföldön továbbra is erőteljes fogyasztói és beruházási keresletnövekedés miatt idén még valamelyest csökken a külkereskedelmi mérleg többlete. Az új termelőkapacitások belépése és a fogyasztás növekedésének viszonylagos lassulása nyomán jövőre ismét emelkedhet az aktívum - így kommentálták az MTI-nek nyilatkozó elemzők a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken megjelent első becslését a külkereskedelmi áruforgalom tavaly decemberi és egész éves alakulásáról.
2019. 02. 11. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdődött a veszélyes gyermekjátékok kiszűrése

Megkezdődött az Innovációs és Technológiai Minisztérium által elrendelt idei évi játékvizsgálat, amelynek célja kiszűrni a piacról a veszélyes játékokat - tájékoztatta az ITM csütörtökön az MTI-t.
2019. 02. 07. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Lidl: Fókuszban a friss gyümölcsök és zöldségek

A Lidl Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) közös kutatásából kiderül, hogy a magyar felnőtt lakosság több mint harmadának nincs pontos információja arról, hogy naponta mennyi zöldség, gyümölcs és rost fogyasztása ajánlott. A WHO zöldség- és gyümölcsfogyasztásra irányuló ajánlásával összhangban az áruházlánc integrált kampányt indít.
2019. 02. 07. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent az Egyesült Államok külkereskedelmi hiánya

Novemberben az export és az import csökkenése mellett öt hónapja a legkisebb külkereskedelmi mérleghiány alakult ki az Egyesült Államokban a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézetei, a Bureau of Economic Analysis és a Census Bureau szerdai jelentése alapján.
2019. 02. 06. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

4 milliárdba kerülhet a dohánytermékek nyomon követési rendszerének kialakítása

Közbeszerzési eljárást indított a dohánytermékek nyomon követési rendszerének kialakítására az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt., a beszerzés becsült értéke 4 milliárd forint.
2019. 02. 06. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lassulással jön a további növekedés

Decemberben 4,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a naptárhatással korrigált adatok szerint, így 2018-ban 6 százalékos volt a növekedés. Idén is bővülés várható, de némi lassulásra kell számítani.
2019. 02. 05. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyen volt a tavalyi kiskereskedelemi forgalom

Tavaly decemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 3,7, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Ezzel együtt a tavalyi évben 6,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a nyers és a kiigazított adat szerint egyaránt - jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2019. 02. 05. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel 15 milliószor vásároltak be az OMV töltőállomásain

Összesen már évi 15 millióhoz közelít a gyorsbevásárlások száma az OMV benzinkutakon található Spar Express szupermarketekben – derül ki a vállalat 2018-as adataiból. Az ünnepi időszakban akár másfélszeres forgalommal működő boltokban a vevők tavaly leginkább tejet, pékárut, tojást és szénsavas üdítőt vásároltak.
2019. 02. 04. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a külkereskedelmi termékforgalom Magyarországon

Külkereskedelmi forgalom: export, import, egyenleg;
2019. 02. 02. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén eddig csak nőtt az új személyautók eladása

Az új személyautók eladása 9,2 százalékkal nőtt Magyarországon januárban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 9714-re emelkedett - közölte a Carinfo.hu pénteken az MTI-vel.
2019. 02. 01. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megdobták a magyar vámbevételt a kínai áruk

A Magyarországra érkező kínai áruforgalomnak köszönhetően jelentősen nőtt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által elvégzett vámeljárások, és az ebből befolyó vámbevételek összege 2018-ban – hangzott el a 10. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon. A kínai termékeket érintő vámeljárások száma tavaly – az év első kilenc hónapjának adatai alapján – kilenc százalékkal emelkedett, az ebből befolyó vámbevételek összege pedig közel 35 százalékkal nőtt. Kovácsics Iván, a kínai áruk vámkezeléséért felelős miniszteri biztos a konferencián hangsúlyozta, hogy a vám szakterületet kiszolgáló IT rendszerek továbbfejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy a folyamatosan növekvő áruforgalom vámkezelése gyorsan megtörténhessen.
2019. 02. 01. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen nőtt az Amazon bevétele és profitja

Az egy évvel korábbihoz képest jelentősen emelkedett az Amazon amerikai, internetes kereskedőcég árbevétele és nyeresége is 2018 utolsó negyedévében - derül ki a cég csütörtökön, tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentéséből.
2019. 02. 01. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az EB engedélyezte az amerikai szójabab bioüzemanyagként való felhasználását

Engedélyezte az amerikai szójabab bioüzemanyagként való felhasználását kedden az Európai Bizottság, ami minden bizonnyal tovább fogja növelni az Egyesült Államokból érkező behozatal mennyiségét.
2019. 01. 30. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megvásárolta a JóAutók.hu-t és az Auto-Licit.hu-t az AutoWallis fő tulajdonosa

Tovább erősíti pozícióját az autóipari szegmensben a Wallis Csoport, miután megvásárolta a JóAutók.hu és az Auto-Licit.hu oldalakat. A két portál jelentős növekedést mutatott fel tavaly, amit az új tulajdonos megfelelő tőkével és szakmai tudással támogat a még dinamikusabb bővülés érdekében. A Wallis későbbi célja, hogy autóipari befektetéseit a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett AutoWallis Nyrt-ben összpontosítsa.
2019. 01. 29. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Marad a Tesco Magyarországon?

A Tesco Magyarországon nem tervezi boltok bezárását, az áruházlánc a jövőben is folytatja az intenzív befektetést áruházaiba - közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt. kedden az MTI-vel.
2019. 01. 29. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Erős évet zárt a REGIO JÁTÉK

A közel 25 százalékos részesedésével piacvezető REGIO JÁTÉK 2018-ban 16 százalékos bővülés mellett 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A növekedés érinti az eladott játékok darabszámát, az online vásárlás arányát és átlagos kosárértékét is. Az év legforgalmasabb napjai a Black Friday és az aranyszombat, a legnépszerűbb játékkategóriái a társasjátékok, kártyák, az építőkészletek, valamint a kreatív és fejlesztő játékok voltak.
2019. 01. 29. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Karácsonykor rekordforgalmat ért el a Bónusz Brigád

Minden várakozást felülmúlt a legnagyobb magyar bónuszos-kuponos oldalt működtető Bónusz Brigád decemberi forgalma, tavaly karácsonykor, az eddigi legjobb karácsonyhoz képest, 50 millió forintos emelkedéssel, összesen 610 millió forintot tett ki az internetes cég forgalma.
2019. 01. 28. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás