Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

A PayPal és a IPSOS piackutató közzétette a PayPal Cross-Border Consumer Research 2018[1] című nemzetközi felmérésének eredményeit. A 31 országban készült kutatás a nemzetközi e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, és a fogyasztói preferenciák változását mutatja be. A kutatás alapján a PayPal ajánlásokat is megfogalmaz a webshopok számára, akik külföldi piacokon szeretnének forgalomnövekedést elérni.

Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

„A PayPal-nél egyértelműen tapasztaljuk a nemzetközi e-kereskedelmi forgalom folyamatos bővülését, platformunkon a kapcsolódó kifizetések összmennyisége 49%-kal nőtt a 2016 első negyedéve és 2018 első negyedéve közötti időszakban. Ennek megfelelően minden növekedni kívánó vállalkozást arra bátorítunk, hogy tegye meg szükséges lépéseket és nyisson a nemzetközi vásárlóközönség felé” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
 
Továbbra is a divatcikkek vezetik a rangsort
 
A nemzetközi vásárlások legnépszerűbb termékkategóriái továbbra is a ruházat, lábbelik és kiegészítők (68%), ezt követik a fogyasztói elektronikai cikkek, a számítógépek, tabletek, mobileszközök és perifériák (53%), valamint a játékok és a hobbi termékek (53%). A magyar fogyasztók ettől némileg eltérően elsősorban ékszereket és órákat (68%), játékokat, hobbi termékeket (63%), ruházatot, lábbelit és kiegészítőket (60%) vásárolnak külföldi webshopokban.  A PayPal adatai alapján a magyar kereskedők számára legfontosabb piacok az USA, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína, ahonnan leginkább divatcikkeket, autóalkatrészeket, utazási szolgáltatásokat, kozmetikai és háztartási cikkeket, elektronikai eszközöket és szoftvereket vásárolnak. „A magyarországi PayPal partnerkereskedők számára az elmúlt egy évben a legdinamikusabban növekvő piacok Svájc, Lengyelország, Kína, Németország és Törökország voltak” –fűzi hozzá Marcin Glogowski.

 

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!



 
Kínában már többen vásárolnak mobileszközről, mint asztali számítógépről
 
A határon túli vásárlások számának globális növekedésével párhuzamosan a mobilkészülékekről történő vásárlás aránya is világszerte nő. A felmérésben résztvevő országokban átlagosan az összes fizetési forgalom 30%-át teszik ki a mobileszközökről történő vásárlások, de a legnépesebb országokban már akár meg is haladják az asztali eszközök használatát (Kínában 53%, Indiában 48%, az USA-ban 45%). A közép-kelet európai régió országait tekintve Magyarországon ez az arány 27%, Lengyelországban és Görögországban 25%, Csehországban pedig 22%. Ezzel együtt a legtöbb fogyasztó továbbra is asztali számítógépeken vagy laptopokon vásárol, Oroszországban 65%, Magyarországon 70%, Csehországban pedig 76% részesíti előnyben ezeket a készülékeket.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A fogyasztó számára első a biztonság
 
A külföldön vásárló globális fogyasztók számára a legfontosabb, hogy a vásárlás során rendelkezésre álljon a biztonságos fizetés lehetősége (44%), ugyanakkor a megkérdezettek a külföldről történő vásárlás egyik legnagyobb akadályaként jelölték meg az aggodalmat, hogy megrendelésüket egyáltalán nem fogják megkapni (24%), vagy – ha valamiért úgy döntenének, hogy visszaküldik az árucikket – nehézkes lesz a visszaküldés folyamata (22%).


 
„A külföldiek általában nem tudják ellenőrizni, hogy az adott webshop megbízható-e, ezért nem tehetnek mást, mint bíznak benne, hogy a fizetési szolgáltató megtéríti a költségeiket, ha valami nem a tervek szerint alakul. Ezért fontos, hogy egy a külföldi ügyfelek által is ismert fizetési mód is elérhető legyen a webshopunkban. A PayPal olyan népszerű szolgáltatásai, mint a PayPal Vásárlói védelem, PayPal Értékesítői védelem, illetve a Visszatérített Visszaküldés a fogyasztók és a kereskedők számára is garanciát jelentenek ilyen helyezetekben*” – fűzi hozzá Marcin Glogowski.
 
A többség a saját pénznemben történő fizetést részesíti előnyben
 
A biztonságos fizetési alternatíva elérhetővé tétele nélkülözhetetlen a vevők bizalmának elnyerésére, ugyanakkor a fizetéssel kapcsolatban további igények is felmerülnek.  Négy online fogyasztóból három (76%) a saját valutájában történő fizetést részesíti előnyben, és tízből hatan (62%) a váltási árfolyamot is ellenőrzik mielőtt megrendelnek egy árucikket. A helyi valutanem hiánya tehát akadálya lehet a vásárlásának, érdemes tehát olyan fizetési platformot választani, ahol a fogyasztók és a kereskedők a saját pénznemükben küldhetnek és fogadhatnak kifizetéseket.
 
A fogyasztóknak fontos, hogy az anyanyelvükön tudjanak tájékozódni
 

Az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság fogyasztói egyértelműen előnyben részesítik a anyanyelvükön is elérhető webshopokban történő vásárlást, illetve az összes megkérdezett piacon az online vásárlók 57%-a válaszolta, hogy nem szívesen vásárol olyan külföldi weboldalon, amely nem elérhető a saját nyelvén. Azok a webshopok tehát biztosan előnyösebb helyzetbe kerülnek, amelyek elérhetővé teszik oldaluk tartalmát a célpiacaik nyelvén.
 
A kedvezőbb ár továbbra is az első helyen szerepel, a külföldi vásárlóknak az összes költséget tartalmazó végösszeg a legfontosabb
 

A felmérésben szereplő piacokon a fogyasztók 72%-a kedvezőbb árak miatt vásárol határon túlról. Azoknak a kereskedőknek tehát jobbak az esélyei a globális piacon történő érvényesülésre, akik versenyképes árakat, illetve időről időre számottevő kedvezményt tudnak biztosítani vásárlóik számára. A nemzetközi fogyasztók számára a fizetendő végösszeg a legfontosabb, ezért a vámok, az adók és minden egyéb költség egyértelmű feltüntetése is hozzájárulhat ahhoz, hogy nagyobb valószínűséggel rendeljenek meg egy árucikket. A felmérés alapján a vásárlók negyede  számára visszatartó erő lehet a magas szállítási költség, illetve 24%-ukat megakadályozhatja a vásárlásban az attól való félelem, hogy a kapcsolódó vámok, díjak vagy adók miatt nem kalkulált extra költségeket kell majd fizetnie a kézbesítés során. A magyarországi online kereskedők egyik legfontosabb vásárlóközönségének tekinthető német fogyasztók 26%-a válaszolta, hogy a költségek részletes feltüntetése fontos számára.
 
A fogyasztók több mint a fele azért vásárol külföldön, mert az adott termék nem kapható a saját országában

 
A határon túlról történő vásárlás további leggyakoribb okai, hogy a fogyasztók olyan termékeket is meg tudnak vásárolni, amelyek nem kaphatók saját országukban (49%), illetve új és érdekes termékeket fedezhetnek fel a külföldi webáruházakban (34%). A norvég, mexikói, írországi és kanadai kereskedőktől vásárló globális fogyasztók több mint a fele azért vásárol ezekben az országokban, mert az adott termék nem kapható a saját országában, a cseh, izraeli és brazil kereskedőktől pedig 40% azért vásárol, mert új és érdekes termékeket talál a helyi webshopokban. Ezeken a piacokon tehát elsősorban azok a kereskedők számíthatnak külföldi megrendelésekre, akik egyedülálló termékeket kínálnak és jól működő SEO stratégiát alkalmaznak, hogy a fogyasztók megtalálják a termékeiket.

Hozzászólások

Mit vásárolunk idén karácsonyra? - ábrán mutatjuk a terveket

Mit vásárolunk idén karácsonyra? Az első tíz legnépszerűbb ajándék: konyhai eszközök; ékszer; dísztárgy, dekorációs tárgy; konyhai kisgép; vásárlási utalvány; játék; könyv; szépségápolási cikk, illatszer; ruházat és kiegészítők; élelmiszer, ital A Cofidis Hitel Monitor kutatását az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készíti 500 fős mintán. Az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak.
2018. 12. 14. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyit költünk karácsonyra

Nőnek az idén a karácsonyi ünnepekre szánt kiadások; a CIB Bank megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint a tavalyinál 4 ezer forinttal többet, átlagosan csaknem 47 ezer forintot költenek a magyar háztartások.
2018. 12. 13. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ábrán mutatjuk a fogyasztói árak változását!

a fogyasztói árak változása az előző év azonos időszakához viszonyítva; százalék; élelmiszerek; szeszes italok, dohányáruk; ruházkodási cikkek; tartós fogyasztási cikkek; háztartási energia; egyéb cikkek, üzemanyagok; szolgáltatások; összesen
2018. 12. 12. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen nőtt a félvezetők globális eladása

Októberben jelentősen nőtt a félvezetők globális eladása - áll a félvezetők gyártóit tömörítő szövetség (SIA) honlapján.
2018. 12. 12. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordbevétel várható a kiskereskedelemben

Rekordbevételre számít idén decemberben a kiskereskedelemben az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ): az év utolsó hónapjának forgalma megközelítheti az 1200 milliárd forintot - mondta Vámos György, az OKSZ főtitkára az M1 aktuális csatornán kedden.
2018. 12. 11. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyit nőttek az árak novemberben

Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,1 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál, októberhez viszonyítva átlagosan 0,3 százalékkal csökkentek - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.
2018. 12. 11. 10:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Így látják az áruházak a karácsonyi forgalmat

Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok, a legtöbb helyen a forgalom kétszámjegyű növekedését várják az év utolsó hónapjában a tavaly decemberihez képest - derül ki az MTI által készített körképből.
2018. 12. 11. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Terjeszkedik a Starbucks Magyarországon

Az idén még három üzletet nyit az amerikai Starbucks kávézólánc Magyarországon, az egy pesti és két székesfehérvári üzlet megnyitásával mintegy 50-nel nő a cég dolgozóinak létszáma, és 27 kávézója lesz - közölte a cég az MTI-vel.
2018. 12. 11. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Üzleti szolgáltatóközpontot hoz létre a Tesco

A Tesco új közép-európai üzleti szolgáltatóközpontot hoz létre Budapesten, amivel több száz új munkahelyet teremt Magyarországon - jelentette be a vállalat.
2018. 12. 10. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A karácsonyi fényfüzérek fele hibás

A karácsonyi fényfüzérek, világító díszek, külterületi dekorációk fogyasztóvédelmi ellenőrzésekor 53 termékből 25 "megbukott" a vizsgálatokon, a problémás termékek aránya elérte a 47 százalékot - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2018. 12. 07. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Októberben újra magára talált az export

Mindenképpen kedvező, hogy októberben magára talált az export az előző hónapok gyengélkedése után, a beruházások és a fogyasztás vezérelte növekedési szerkezet következtében az import tartósan nagyarányú növekedése várható, amit a világpiaci olajárak esetleges csökkenése némiképp mérsékelhet - állapították meg az MTI-nek nyilatkozó elemzők a péntek reggel kiadott októberi előzetes külkereskedelmi adatokat kommentálva.
2018. 12. 07. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyen a karácsonyi vásárlási csúcs - egy ábrán

A november-decemberi kiskereskedelmi forgalom alakulása, 2004-2017
2018. 12. 07. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Miért nem vesszük a hazai ruhákat?

Sajnos még mindig nagyon kevés magyar választja a hazai divattervezők termékeit, pedig fontos lenne, hogy támogassuk a könnyűipart. Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa szerint ennek történelmi okai is vannak, de egy kis segítséggel és szemléletformálással felvirágozhat az ipar.
2018. 12. 06. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

CBRE: Az egészség- és szépségipari kiskereskedők növelik területüket a legnagyobb mértékben a következő 5 évben

A kiskereskedelmi üzlethelységek iránti kereslet továbbra is jelentős lesz számos kulcsfontosságú piacon az elkövetkező öt évben, az egészség- és szépségipari szektor termékeit kínáló boltok területe nő majd a legnagyobb mértékben a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE szerint.
2018. 12. 06. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Decemberben rekord forgalomra számít a kereskedelmi szövetség

A teljes decemberi kiskereskedelmi forgalom rekordmértékű, 6 százalék feletti növekedésére számít az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ), várakozásuk szerint az év utolsó hónapjának forgalma megközelítheti az 1200 milliárd forintot.
2018. 12. 06. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hasznos tippek az adathalászok ellen

Egyre többször hallani, hogy különböző pénzintézetek, webshopok nevével visszaélve próbálnak meg hozzájutni csalók óvatlan felhasználók személyes adataihoz. Bár az adathalászok egyre ügyesebben leplezik magukat, egy kis odafigyeléssel és néhány hasznos információ birtokában bárki elkerülheti, hogy áldozatul essen ezeknek a kísérleteknek. A Sberbank most abban segít, hogy felismerjük az adathalász támadásokat, vagy ha megtörtént a baj, minimalizálni tudjuk a károkat.
2018. 12. 06. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felélénkült a kiskereskedelmi forgalom októberben

Októberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 6,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. Az adatok a forgalom növekedésének gyorsulását jelzik a szeptemberi 5,4, és különösen a 4,4 százalékos kiigazított adathoz képest - jelentette szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 12. 05. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Karácsonyi lelkesedésünk az egekben!

A legfrissebb Hitel Monitor kutatás 3 évre visszamenőleg vizsgálta meg a magyarok karácsonyi ajándékozási szokásait. Lelkesedés tekintetében szinte semmi sem változott: idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni – derül ki az országos reprezentatív kutatás adataiból. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a klasszikus ajándékok valamelyest vesztettek a népszerűségükből: csökkenő tendenciát mutatnak a TOP 5 kategória termékei, egyre kevesebben szándékoznak a zokni-nyakkendő-sál tengelyről választani és igyekszünk majd sokrétűbb, izgalmasabb ajándékkal meglepni szeretteinket. Az biztos, hogy túlnyomó többségünk mindenképpen fog vásárolni, és nem számít sem az aktuális, sem a jövőben remélt anyagi helyzetünk.
2018. 12. 05. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

10 milliárd forint feletti forgalomra számítanak az édességgyártók

A szezonális édességek forgalma 10 milliárd forint felett lehet decemberben, az éves édességforgalom pedig a tavalyi 200 milliárd forintról 250 milliárd forintra nőhet. Az ünnepi forgalomban továbbra is a csokimikulás "áll az első helyen"; a háztartások 86 százaléka pedig szaloncukrot is vásárol karácsonyra, amelyből továbbra is a zselés a legkedveltebb, az alkoholos vagy a gesztenyés ugyanakkor nem annyira keresett - derült ki a Mi fán terem a szaloncukor? című sajtórendezvényen kedden, Budapesten.
2018. 12. 04. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kampányt indít a Lidl a hátrányos helyzetű gyermekek támogatására

A Lidl Magyarország #veledteljes karácsonyi kampányának keretében közösségi média felületein - Facebook és Instagram oldalán - követőivel közösen támogatja a Gyermekétkeztetési Alapítványt. A hátrányos helyzetű gyermekek támogatását célzó jótékonysági kezdeményezés a mai napon veszi kezdetét és december 16-áig tart.
2018. 12. 04. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás