Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

A PayPal és a IPSOS piackutató közzétette a PayPal Cross-Border Consumer Research 2018[1] című nemzetközi felmérésének eredményeit. A 31 országban készült kutatás a nemzetközi e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, és a fogyasztói preferenciák változását mutatja be. A kutatás alapján a PayPal ajánlásokat is megfogalmaz a webshopok számára, akik külföldi piacokon szeretnének forgalomnövekedést elérni.

Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

„A PayPal-nél egyértelműen tapasztaljuk a nemzetközi e-kereskedelmi forgalom folyamatos bővülését, platformunkon a kapcsolódó kifizetések összmennyisége 49%-kal nőtt a 2016 első negyedéve és 2018 első negyedéve közötti időszakban. Ennek megfelelően minden növekedni kívánó vállalkozást arra bátorítunk, hogy tegye meg szükséges lépéseket és nyisson a nemzetközi vásárlóközönség felé” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
 
Továbbra is a divatcikkek vezetik a rangsort
 
A nemzetközi vásárlások legnépszerűbb termékkategóriái továbbra is a ruházat, lábbelik és kiegészítők (68%), ezt követik a fogyasztói elektronikai cikkek, a számítógépek, tabletek, mobileszközök és perifériák (53%), valamint a játékok és a hobbi termékek (53%). A magyar fogyasztók ettől némileg eltérően elsősorban ékszereket és órákat (68%), játékokat, hobbi termékeket (63%), ruházatot, lábbelit és kiegészítőket (60%) vásárolnak külföldi webshopokban.  A PayPal adatai alapján a magyar kereskedők számára legfontosabb piacok az USA, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína, ahonnan leginkább divatcikkeket, autóalkatrészeket, utazási szolgáltatásokat, kozmetikai és háztartási cikkeket, elektronikai eszközöket és szoftvereket vásárolnak. „A magyarországi PayPal partnerkereskedők számára az elmúlt egy évben a legdinamikusabban növekvő piacok Svájc, Lengyelország, Kína, Németország és Törökország voltak” –fűzi hozzá Marcin Glogowski.

 

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!



 
Kínában már többen vásárolnak mobileszközről, mint asztali számítógépről
 
A határon túli vásárlások számának globális növekedésével párhuzamosan a mobilkészülékekről történő vásárlás aránya is világszerte nő. A felmérésben résztvevő országokban átlagosan az összes fizetési forgalom 30%-át teszik ki a mobileszközökről történő vásárlások, de a legnépesebb országokban már akár meg is haladják az asztali eszközök használatát (Kínában 53%, Indiában 48%, az USA-ban 45%). A közép-kelet európai régió országait tekintve Magyarországon ez az arány 27%, Lengyelországban és Görögországban 25%, Csehországban pedig 22%. Ezzel együtt a legtöbb fogyasztó továbbra is asztali számítógépeken vagy laptopokon vásárol, Oroszországban 65%, Magyarországon 70%, Csehországban pedig 76% részesíti előnyben ezeket a készülékeket.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A fogyasztó számára első a biztonság
 
A külföldön vásárló globális fogyasztók számára a legfontosabb, hogy a vásárlás során rendelkezésre álljon a biztonságos fizetés lehetősége (44%), ugyanakkor a megkérdezettek a külföldről történő vásárlás egyik legnagyobb akadályaként jelölték meg az aggodalmat, hogy megrendelésüket egyáltalán nem fogják megkapni (24%), vagy – ha valamiért úgy döntenének, hogy visszaküldik az árucikket – nehézkes lesz a visszaküldés folyamata (22%).


 
„A külföldiek általában nem tudják ellenőrizni, hogy az adott webshop megbízható-e, ezért nem tehetnek mást, mint bíznak benne, hogy a fizetési szolgáltató megtéríti a költségeiket, ha valami nem a tervek szerint alakul. Ezért fontos, hogy egy a külföldi ügyfelek által is ismert fizetési mód is elérhető legyen a webshopunkban. A PayPal olyan népszerű szolgáltatásai, mint a PayPal Vásárlói védelem, PayPal Értékesítői védelem, illetve a Visszatérített Visszaküldés a fogyasztók és a kereskedők számára is garanciát jelentenek ilyen helyezetekben*” – fűzi hozzá Marcin Glogowski.
 
A többség a saját pénznemben történő fizetést részesíti előnyben
 
A biztonságos fizetési alternatíva elérhetővé tétele nélkülözhetetlen a vevők bizalmának elnyerésére, ugyanakkor a fizetéssel kapcsolatban további igények is felmerülnek.  Négy online fogyasztóból három (76%) a saját valutájában történő fizetést részesíti előnyben, és tízből hatan (62%) a váltási árfolyamot is ellenőrzik mielőtt megrendelnek egy árucikket. A helyi valutanem hiánya tehát akadálya lehet a vásárlásának, érdemes tehát olyan fizetési platformot választani, ahol a fogyasztók és a kereskedők a saját pénznemükben küldhetnek és fogadhatnak kifizetéseket.
 
A fogyasztóknak fontos, hogy az anyanyelvükön tudjanak tájékozódni
 

Az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság fogyasztói egyértelműen előnyben részesítik a anyanyelvükön is elérhető webshopokban történő vásárlást, illetve az összes megkérdezett piacon az online vásárlók 57%-a válaszolta, hogy nem szívesen vásárol olyan külföldi weboldalon, amely nem elérhető a saját nyelvén. Azok a webshopok tehát biztosan előnyösebb helyzetbe kerülnek, amelyek elérhetővé teszik oldaluk tartalmát a célpiacaik nyelvén.
 
A kedvezőbb ár továbbra is az első helyen szerepel, a külföldi vásárlóknak az összes költséget tartalmazó végösszeg a legfontosabb
 

A felmérésben szereplő piacokon a fogyasztók 72%-a kedvezőbb árak miatt vásárol határon túlról. Azoknak a kereskedőknek tehát jobbak az esélyei a globális piacon történő érvényesülésre, akik versenyképes árakat, illetve időről időre számottevő kedvezményt tudnak biztosítani vásárlóik számára. A nemzetközi fogyasztók számára a fizetendő végösszeg a legfontosabb, ezért a vámok, az adók és minden egyéb költség egyértelmű feltüntetése is hozzájárulhat ahhoz, hogy nagyobb valószínűséggel rendeljenek meg egy árucikket. A felmérés alapján a vásárlók negyede  számára visszatartó erő lehet a magas szállítási költség, illetve 24%-ukat megakadályozhatja a vásárlásban az attól való félelem, hogy a kapcsolódó vámok, díjak vagy adók miatt nem kalkulált extra költségeket kell majd fizetnie a kézbesítés során. A magyarországi online kereskedők egyik legfontosabb vásárlóközönségének tekinthető német fogyasztók 26%-a válaszolta, hogy a költségek részletes feltüntetése fontos számára.
 
A fogyasztók több mint a fele azért vásárol külföldön, mert az adott termék nem kapható a saját országában

 
A határon túlról történő vásárlás további leggyakoribb okai, hogy a fogyasztók olyan termékeket is meg tudnak vásárolni, amelyek nem kaphatók saját országukban (49%), illetve új és érdekes termékeket fedezhetnek fel a külföldi webáruházakban (34%). A norvég, mexikói, írországi és kanadai kereskedőktől vásárló globális fogyasztók több mint a fele azért vásárol ezekben az országokban, mert az adott termék nem kapható a saját országában, a cseh, izraeli és brazil kereskedőktől pedig 40% azért vásárol, mert új és érdekes termékeket talál a helyi webshopokban. Ezeken a piacokon tehát elsősorban azok a kereskedők számíthatnak külföldi megrendelésekre, akik egyedülálló termékeket kínálnak és jól működő SEO stratégiát alkalmaznak, hogy a fogyasztók megtalálják a termékeiket.

Hozzászólások

A Játéksziget 2018-ban 5 százalékos növekményt tervez a karácsonyi szezonban

Az iparági becslések szerint 50 milliárd forintra növekvő hazai játékpiac az év legkiemeltebb időszaka, az év végi ünnepek felé közeleg. Az erősen szezonális iparágban a karácsony után a húsvéti ünnepek generálják a második legnagyobb forgalmat. A családok számára a két ünnep után a harmadik legjelentősebb játék vásárlási alkalom pedig gyermekük születésnapja. A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget üzletlánc kérdőíves felmérésben gyűjtött információt a gyermekek születésnapjához kapcsolódó szokásokról és költésekről. Egy-egy szülinapi zsúrra a családok közel fele akár 15.000 forintnál nagyobb összeget is áldoz. Ajándékra a megkérdezettek egyharmada 7500 forint felett költ, 40% pedig 10.000 forintnál is nagyobb értékű ajándékkal lepi meg gyermekét születésnapján, a meghívott vendégek pedig általában 2 és 5000 forint közötti értékben vesznek ajándékot az ünnepeltnek.
2018. 10. 13. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több tojást fogyasztanak a magyarok

Nőtt az éves, egy főre jutó magyar tojásfogyasztás, a 2013-as 214 darabról 2017-re 234 darabra emelkedett - mondta az agrártárca parlamenti államtitkára a 17. tojás világnapja alkalmából tartott rendezvényen, pénteken, Budaörsön.
2018. 10. 12. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változik a tojás ára - egy ábrán

A tojás felvásárlási és fogyasztói átlagára , forint/darab
2018. 10. 12. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyi hamis terméket vásárolunk - egy ábrán

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület és a Tárki közös kutatása, 2017. október (százalék)
2018. 10. 11. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Együttműködési megállapodást írt alá az Exim a Türk Eximbankkal

Együttműködési megállapodást írt alá az Exim a Türk Eximbankkal, hogy elősegítsék Magyarország és Törökország gazdasági kapcsolatainak fejlesztését - tájékoztatta a Magyar Export-Import Bank Zrt. szerdán az MTI-t.
2018. 10. 10. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Együttműködési megállapodást írt alá az Exim a Türk Eximbankkal

Együttműködési megállapodást írt alá az Exim a Türk Eximbankkal, hogy elősegítsék Magyarország és Törökország gazdasági kapcsolatainak fejlesztését - tájékoztatta a Magyar Export-Import Bank Zrt. szerdán az MTI-t.
2018. 10. 10. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre inkább tisztában vagyunk a hamisítás által okozott károkkal

Tavaly óta nem változott érdemben a hamisított termékek iránti kereslet a magyar lakosság körében, a legnépszerűbb csoportot továbbra is a ruházati termékek jelentik a hamis termékek vásárlása kapcsán, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a Tárki legfrissebb közös kutatásából. A válaszadók 65%-a azonban a jelenleginél szigorúbban büntetné a hamisítókat.
2018. 10. 10. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi hajtja az importot Magyarországon?

A belső fogyasztás és a beruházások hajtják az importot, az export növekedése ugyanakkor jelentősen lassult augusztusban, ami csökkentette a külkereskedelmi többletet az MTI-nek nyilatkozó elemzők szerint.
2018. 10. 09. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindult Magyarország első közösségi autókereskedő weboldala

Elrajtolt hazánk első közösségi autókereskedő honlapja, az ország legszélesebb körű adatbázisával, az autotveszek.hu. A weboldal magánszemélyek számára teljesen ingyenes, de egy hónapig a kereskedők is bérmentve tesztelhetik.
2018. 10. 09. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így növekszik a magyar-török kereskedelmi forgalom - ábrán mutatjuk!

A magyar-török kereskedelmi forgalom alakulása (2001-2017); behozatal; kivitel; milliárd forint
2018. 10. 09. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Európai Unió új vámszabályok bevezetését támogatja Afrikában

Az Európai Unió 5 millió euróval (mintegy 1,6 milliárd forint) támogatja az afrikai országok hatóságainak a globális vámszabályok bevezetése és a kereskedelem megkönnyítése érdekében végzett munkáját - közölte az Európai Bizottság pénteken.
2018. 10. 06. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alig történt előrelépés az európai-amerikai kereskedelmi egyezménnyel kapcsolatban

Egyelőre még az előkészítő munka sem kezdődött meg az ipari termékekre vonatkozóan tervezett kereskedelmi egyezményről az Európai Unió és az Egyesült Államok között - közölte pénteken Cecilia Malmström uniós kereskedelmi biztos.
2018. 10. 06. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új vezetője lett a Penny Marketnek

Október elsejétől Florian Jens Naegele a Penny Market Magyarország Kft. új ügyvezető igazgatója - közölte a cég az MTI-vel pénteken.
2018. 10. 05. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így emelkedik az online áruházak forgalma - egy ábrán

a belföldi e-kiskereskedelem nettó forgalma (milliárd forint)
2018. 10. 04. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Öt új üzletet nyit, 100 új munkahelyet teremt és újabb naperőművet helyez üzembe az ALDI

Tovább bővül az ALDI magyarországi hálózata: az áruházlánc országszerte öt új üzletet nyit, és ezáltal mintegy 100 új munkahellyel járul hozzá a hazai foglalkoztatás bővítéséhez.
2018. 10. 04. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bemutatótermet nyit az Alza.hu webáruház

Csaknem 650 millió forintos befektetéssel 5000 négyzetméteres bemutatótermet nyit az Alza.hu webáruház Budapesten pénteken.
2018. 10. 04. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megélénkült a kiskereskedelmi forgalom

Augusztusban a kiskereskedelmi forgalom 6,3 százalékkal, a naptárhatással kiigazítva 6,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a júliusi 5,4, illetve 5,3 százalékos emelkedés után - jelentette szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 10. 03. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közép-Európa kivételével jól teljesített a Tesco

Jelentősen emelkedett a Tesco eredménye a cég 2018-2019-es üzleti évének első felében, de a közép-európai üzletág valamelyest visszaesett, mindenekelőtt a vasárnapi nyitva tartás lengyelországi szabályozásának módosulása miatt.
2018. 10. 03. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változik a kenyér ára - ábrán mutatjuk

fehér kenyér, házi jellegű kenyér, félbarna kenyér fogyasztói átlagára forintban
2018. 10. 02. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folyamatosan ellenőrzik az online tűzifahirdetéseket

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) erdészeti felügyelői továbbra is folyamatosan ellenőrzik az online tűzifahirdetéseket; a hatóság egy hét alatt 34 helytelenül feladott hirdetést távolíttatott el az egyik népszerű webes hirdetési felületről - közölte a Nébih kedden az MTI-vel.
2018. 10. 02. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás