Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

A PayPal és a IPSOS piackutató közzétette a PayPal Cross-Border Consumer Research 2018[1] című nemzetközi felmérésének eredményeit. A 31 országban készült kutatás a nemzetközi e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, és a fogyasztói preferenciák változását mutatja be. A kutatás alapján a PayPal ajánlásokat is megfogalmaz a webshopok számára, akik külföldi piacokon szeretnének forgalomnövekedést elérni.

Nem túl népszerűek a magyar webshopok - Itt a magyarázat!

„A PayPal-nél egyértelműen tapasztaljuk a nemzetközi e-kereskedelmi forgalom folyamatos bővülését, platformunkon a kapcsolódó kifizetések összmennyisége 49%-kal nőtt a 2016 első negyedéve és 2018 első negyedéve közötti időszakban. Ennek megfelelően minden növekedni kívánó vállalkozást arra bátorítunk, hogy tegye meg szükséges lépéseket és nyisson a nemzetközi vásárlóközönség felé” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
 
Továbbra is a divatcikkek vezetik a rangsort
 
A nemzetközi vásárlások legnépszerűbb termékkategóriái továbbra is a ruházat, lábbelik és kiegészítők (68%), ezt követik a fogyasztói elektronikai cikkek, a számítógépek, tabletek, mobileszközök és perifériák (53%), valamint a játékok és a hobbi termékek (53%). A magyar fogyasztók ettől némileg eltérően elsősorban ékszereket és órákat (68%), játékokat, hobbi termékeket (63%), ruházatot, lábbelit és kiegészítőket (60%) vásárolnak külföldi webshopokban.  A PayPal adatai alapján a magyar kereskedők számára legfontosabb piacok az USA, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína, ahonnan leginkább divatcikkeket, autóalkatrészeket, utazási szolgáltatásokat, kozmetikai és háztartási cikkeket, elektronikai eszközöket és szoftvereket vásárolnak. „A magyarországi PayPal partnerkereskedők számára az elmúlt egy évben a legdinamikusabban növekvő piacok Svájc, Lengyelország, Kína, Németország és Törökország voltak” –fűzi hozzá Marcin Glogowski.

 

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!



 
Kínában már többen vásárolnak mobileszközről, mint asztali számítógépről
 
A határon túli vásárlások számának globális növekedésével párhuzamosan a mobilkészülékekről történő vásárlás aránya is világszerte nő. A felmérésben résztvevő országokban átlagosan az összes fizetési forgalom 30%-át teszik ki a mobileszközökről történő vásárlások, de a legnépesebb országokban már akár meg is haladják az asztali eszközök használatát (Kínában 53%, Indiában 48%, az USA-ban 45%). A közép-kelet európai régió országait tekintve Magyarországon ez az arány 27%, Lengyelországban és Görögországban 25%, Csehországban pedig 22%. Ezzel együtt a legtöbb fogyasztó továbbra is asztali számítógépeken vagy laptopokon vásárol, Oroszországban 65%, Magyarországon 70%, Csehországban pedig 76% részesíti előnyben ezeket a készülékeket.
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A fogyasztó számára első a biztonság
 
A külföldön vásárló globális fogyasztók számára a legfontosabb, hogy a vásárlás során rendelkezésre álljon a biztonságos fizetés lehetősége (44%), ugyanakkor a megkérdezettek a külföldről történő vásárlás egyik legnagyobb akadályaként jelölték meg az aggodalmat, hogy megrendelésüket egyáltalán nem fogják megkapni (24%), vagy – ha valamiért úgy döntenének, hogy visszaküldik az árucikket – nehézkes lesz a visszaküldés folyamata (22%).


 
„A külföldiek általában nem tudják ellenőrizni, hogy az adott webshop megbízható-e, ezért nem tehetnek mást, mint bíznak benne, hogy a fizetési szolgáltató megtéríti a költségeiket, ha valami nem a tervek szerint alakul. Ezért fontos, hogy egy a külföldi ügyfelek által is ismert fizetési mód is elérhető legyen a webshopunkban. A PayPal olyan népszerű szolgáltatásai, mint a PayPal Vásárlói védelem, PayPal Értékesítői védelem, illetve a Visszatérített Visszaküldés a fogyasztók és a kereskedők számára is garanciát jelentenek ilyen helyezetekben*” – fűzi hozzá Marcin Glogowski.
 
A többség a saját pénznemben történő fizetést részesíti előnyben
 
A biztonságos fizetési alternatíva elérhetővé tétele nélkülözhetetlen a vevők bizalmának elnyerésére, ugyanakkor a fizetéssel kapcsolatban további igények is felmerülnek.  Négy online fogyasztóból három (76%) a saját valutájában történő fizetést részesíti előnyben, és tízből hatan (62%) a váltási árfolyamot is ellenőrzik mielőtt megrendelnek egy árucikket. A helyi valutanem hiánya tehát akadálya lehet a vásárlásának, érdemes tehát olyan fizetési platformot választani, ahol a fogyasztók és a kereskedők a saját pénznemükben küldhetnek és fogadhatnak kifizetéseket.
 
A fogyasztóknak fontos, hogy az anyanyelvükön tudjanak tájékozódni
 

Az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság fogyasztói egyértelműen előnyben részesítik a anyanyelvükön is elérhető webshopokban történő vásárlást, illetve az összes megkérdezett piacon az online vásárlók 57%-a válaszolta, hogy nem szívesen vásárol olyan külföldi weboldalon, amely nem elérhető a saját nyelvén. Azok a webshopok tehát biztosan előnyösebb helyzetbe kerülnek, amelyek elérhetővé teszik oldaluk tartalmát a célpiacaik nyelvén.
 
A kedvezőbb ár továbbra is az első helyen szerepel, a külföldi vásárlóknak az összes költséget tartalmazó végösszeg a legfontosabb
 

A felmérésben szereplő piacokon a fogyasztók 72%-a kedvezőbb árak miatt vásárol határon túlról. Azoknak a kereskedőknek tehát jobbak az esélyei a globális piacon történő érvényesülésre, akik versenyképes árakat, illetve időről időre számottevő kedvezményt tudnak biztosítani vásárlóik számára. A nemzetközi fogyasztók számára a fizetendő végösszeg a legfontosabb, ezért a vámok, az adók és minden egyéb költség egyértelmű feltüntetése is hozzájárulhat ahhoz, hogy nagyobb valószínűséggel rendeljenek meg egy árucikket. A felmérés alapján a vásárlók negyede  számára visszatartó erő lehet a magas szállítási költség, illetve 24%-ukat megakadályozhatja a vásárlásban az attól való félelem, hogy a kapcsolódó vámok, díjak vagy adók miatt nem kalkulált extra költségeket kell majd fizetnie a kézbesítés során. A magyarországi online kereskedők egyik legfontosabb vásárlóközönségének tekinthető német fogyasztók 26%-a válaszolta, hogy a költségek részletes feltüntetése fontos számára.
 
A fogyasztók több mint a fele azért vásárol külföldön, mert az adott termék nem kapható a saját országában

 
A határon túlról történő vásárlás további leggyakoribb okai, hogy a fogyasztók olyan termékeket is meg tudnak vásárolni, amelyek nem kaphatók saját országukban (49%), illetve új és érdekes termékeket fedezhetnek fel a külföldi webáruházakban (34%). A norvég, mexikói, írországi és kanadai kereskedőktől vásárló globális fogyasztók több mint a fele azért vásárol ezekben az országokban, mert az adott termék nem kapható a saját országában, a cseh, izraeli és brazil kereskedőktől pedig 40% azért vásárol, mert új és érdekes termékeket talál a helyi webshopokban. Ezeken a piacokon tehát elsősorban azok a kereskedők számíthatnak külföldi megrendelésekre, akik egyedülálló termékeket kínálnak és jól működő SEO stratégiát alkalmaznak, hogy a fogyasztók megtalálják a termékeiket.

Hozzászólások

Fontos döntést hoztak a termékexport adómentessége kapcsán

Az Európai Unió Bíróságának a közelmúltban közzétett döntése alapján az exportértékesítés adómentességének nem feltétele a kiviteli vámeljárás lefolytatása. Az ítélet fontos változást hozhat az exportáló hazai cégek számára is.
2019. 05. 24. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen nőtt a cseh-magyar kereskedelmi forgalom

Jelentősen nőtt az utóbbi években a cseh-magyar kereskedelmi forgalom, amely idén átlépheti a tíz milliárd eurót - hangzott el csütörtökön a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara magyar-cseh üzleti fórumán Debrecenben.
2019. 05. 23. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kereskedelmi háborús előkészületek a részvénypiacokon

Az amerikai-kínai kereskedelmi feszültség további várható fejleményei miatt a befektetőknek egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy az amerikai vállalatok mekkora kitettséggel rendelkeznek a kínai viszonylatban. Az Apple várhatóan már rövid időn belül megszenvedi a Huawei-ellenes intézkedések miatti kínai megtorlást - az Apple bevételének kb. 20%-a származik Kínából, ez 2018-ban 52 milliárd dollár volt. De számos nagy amerikai cég jelentős kitettsége mellett egész iparágak is megéreznék a kereskedelmi háború nyomán a globális ellátási láncban keletkező zavarokat, leginkább a félvezetőgyártás, az autógyártás, a szállítás, az acélipar, a vegyipar és az elektronika.
2019. 05. 23. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egész iparágakat sújthat a kereskedelmi háború

Számos nagy amerikai cég jelentős kitettsége mellett egész iparágak is megéreznék az amerikai-kínai kereskedelmi háború nyomán a globális ellátási láncban keletkező zavarokat, leginkább a félvezetőgyártás, az autógyártás, a szállítás, az acélipar, a vegyipar és az elektronika - hívta fel a figyelmet a Saxo Bank MTI-nek küldött elemzése.
2019. 05. 23. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a COOP csoport árbevétele

Mintegy 4 százalékos növekedéssel 627 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP csoport 2018-ban, ezzel minden változás és az egyre élesedő kereskedelmi verseny ellenére is őrzi piaci pozícióját - közölte a CO-OP Hungary Zrt. az MTI-vel szerdán, a budapesti közgyűlését követően.
2019. 05. 22. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

5,4 millió magyar vásárol online

A felnőtt magyar internetezők 91 százaléka, azaz közel 5,4 millióan legalább egyszer vásároltak az interneten az elmúlt egy évben - derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 1046 ember bevonásával készített áprilisi reprezentatív felméréséből, amit szerdán juttattak el az MTI-nek.
2019. 05. 22. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindult a világ első közösségi autókereskedése

Egy éven belül a legismertebb magyar autókereskedéssel foglalkozó oldal lenne a WOOWW Cars elnevezésű új magyar startup, melynek lényege, hogy kvázi befektetés nélkül bárki nyithat magának egy online autókereskedést akár a nappalijából is. Steve Kollar alapító-tulajdonos arról beszélt, a felhasználók lényegében azzal is pénzt kereshetnek, ha a Facebookon megosztanak egy autós tesztvideót, blogot vagy egy általuk választott bármilyen autós hirdetést.
2019. 05. 21. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kötvénypiaci lehetőségek a kereskedelmi háború idején

Egyre valószínűbb, hogy az amerikai-kínai kereskedelmi háború még egy ideig súlyosbodni fog. Az Egyesült Államok igyekszik Kínát arra kényszeríteni, hogy továbbra is olcsó fogyasztási javakat exportáljon, és továbbra is nagy mennyiségben vásároljon amerikai állampapírokat, de ezt nehéz lesz végig vinni azzal a Kínával szemben, amely strukturális reformok felé halad, és amely növelni kívánja a belső fogyasztást és támogatja a belső innovációt. Ilyen körülmények között a befektetőknek fokozott figyelmet kell arra fordítani, hogy mely szektorok mennyire érzékenyek a kereskedelmi háború következményeire.
2019. 05. 20. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezekre figyeljünk, mielőtt árösszehasonlító oldalakról vásárolunk

Közel húsz éve jelentek meg az első, termékeket és szolgáltatásokat összehasonlító honlapok és ezek népszerűsége egyre növekszik. Ezek az összehasonlító eszközök számos előnyt kínálnak, ugyanakkor több fogyasztóvédelmi jellegű problémát is felvet a működésük. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erre reagálva jelentette be nemrégiben, hogy elemzést végez a digitális összehasonlító eszközök piacán, hogy ezen eszközök fogyasztókra gyakorolt hatását vizsgálják.
2019. 05. 20. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megérzik a növekvő vámokat a kiskereskedelmi láncok

Kicsivel a várt alatti 124 milliárd dolláros árbevételen 1,13 dolláros tisztított EPS-t ért el a Walmart az első negyedévben a várt 1,02 dollárral szemben.
2019. 05. 20. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kína visszavág

A Reuters értesülései szerint Kína június 1-től 5000 amerikai termékre vet ki vámot.
2019. 05. 15. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Százmilliárd euró feletti forgalmat ért el a Lidl anyavállalata

Százmilliárd eurónál magasabb forgalmi rekordot ért el tavaly a Lidl áruházlánc anyavállalata, a Schwarz csoport.
2019. 05. 13. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így nőttek a fogyasztói árak áprilisban

Áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál, márciushoz viszonyítva átlagosan 0,9 százalékkal nőttek az árak - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön.
2019. 05. 09. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnyitott a SPAR online shopja

A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webshopját, a házhoz szállítási szolgáltatás Budapest teljes területén és 49 környező településen érhető el. A több mint 960 millió forintos fejlesztés az év végéig csaknem száz újabb munkahelyet teremt.
2019. 05. 09. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az AliExpress változtat üzleti modelljén

Kína egyik legnagyobb technológiai vállalata, az Alibaba csoport változtat leggyorsabban növekvő üzletága, az online kiskereskedelmi piacteret működtető AliExpress üzleti modelljén. Kínán kívül más országok kiskereskedői előtt is megnyitja felületét azzal a nem titkolt céllal, hogy idővel az Amazon igazi vetélytársává válhat - derült ki abból a nyilatkozatból, amelyet Trudy Dai, az Alibaba nagykereskedelemért felelős igazgatója adott a Financial Times című brit gazdasági napilapnak.
2019. 05. 08. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindította webshopját a Spar

Elindította webshopját a Spar Magyarország, a házhoz szállítási szolgáltatás a fővárosban és 49 környező településen érhető el, a több mint 960 millió forintos fejlesztés az év végéig csaknem száz újabb munkahelyet teremt - jelentette be Szalay Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.
2019. 05. 08. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Melyik a legnépszerűbb használtautó ma a magyar piacon, és mennyi idő alatt lehet eladni?

Havi szinten csaknem 2 millió ember keres autót a Használtautó.hu felületén. Nem csak preferenciájukat, hanem az elérhető és eladott autók jellemzőit is mutatja az Autópiaci Trendek adatbázis.
2019. 05. 08. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szépen nőtt a kiskereskedelem Csehországban

Márciusban éves szinten 4,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, lassabban a februári 5,1 százaléknál - közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában.
2019. 05. 07. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Pörgés a boltokban, őrülten vásárol mindenki

Márciusban - a korrigált adatok szerint - 5,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Az idén 5-5,5 százalékos emelkedésre van kilátás.
2019. 05. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Márciusban is nőtt a kiskereskedelmi forgalom

Márciusban 4,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma az egy évvel korábbihoz mérve, naptárhatástól megtisztítva - főként a húsvéthatás miatt - 5,9 százalékos volt a növekedés - jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2019. 05. 06. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások: