Nőtt az eladott új autók száma Horvátországban
2018. 04. 05. 14:30
Horvátországban márciusban 6293 új személygépkocsit adtak el, ami 64 százalékkal több, mint februárban és 16 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben a hónapban - közölte a Promocija Plus intézet csütörtökön.
2018 januárjától március végéig összeses 13 ezer 893 gépjárművet adtak el, 27 százalékkal többet, mint 2017 ugyanezen időszakában.
Az adatok szerint továbbra is a Volkswagen márka a piacvezető 12,9 százalékos részesedésével. Ezt követi a Skoda 11,12 és az Opel 10,56 százalékkal.
A legkeresettebb modell a Skoda Octavia (935), majd az Opel Astra (554), a Volkswagen Golf (526), a Suzuki Vitara (486) és a Renault Clio (450) következik.
Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor
A kutatás szerint az eladott gépjárművek 51,2 százaléka benzines, 46,9 százalékuk dízel, míg az elektromos és hibrid autók utáni kereslet elenyésző.
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.