Nőtt az eladott új autók száma Horvátországban
2019. 10. 08. 06:00
Horvátországban az év elejétől szeptember végéig 51 ezer 337 új személygépkocsit adtak el, ami 2,5 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban - közölte a Promocija Plus intézet hétfőn.
Csak szeptemberben 3552 új autót értékesítettek, 22,2 százalékkal többet, mint az előző hónapban.
Az adatok szerint továbbra is a Volkswagen márka a piacvezető 19,09 százalékos részesedésével. Ezt követi a Renault 9,69, az Opel 9,35, a Skoda 9,34 és a Dacia 6,04 százalékkal.
A legkeresettebb modell a Skoda Octavia, ebből 2750-et adtak el szeptember végéig, majd a Renault Clio következik 2049, a Volkswagen Golf 1890, a Suzuki Vitara 1487 és Renault Captur 1446 darabos értékesítéssel.
Az eladott gépjárművek 61,5 százaléka benzines, 35 százalékuk dízel, míg az elektromos és hibrid autók iránti kereslet elenyésző.
Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.