Szeretjük a kuponokat, de az előrefizetéstől félünk

Minden második ember vásárolt már internetes bónt, tízből kilenc kuponozó nő – derült ki a HOOP applikáció fejlesztéséért felelős Appspect Kft. friss kutatásából. A legvonzóbb kategóriák az utazás, a szórakozás, a wellness, a gasztronómia és a szépség. A felmérés szerint legalább 50 százalékos kedvezmény a legjobb csali. Aki még nem vásárolt kupont, jellemzően az online előrefizetéssel kapcsolatos félelmei miatt nem tette.

Szeretjük a kuponokat, de az előrefizetéstől félünk

Minden második ember vásárolt már vouchert a HOOP kedvezményes ajánlatokat kínáló magyar mobilapplikáció friss felmérése szerint. „Bár a mi alkalmazásunkban elérhető ajánlatok nem tekinthetők klasszikus kuponnak, hiszen a vásárlóknak nem kell online előre fizetni. Mindenki napi 5 geotargetált kedvezményt kap, melyek közül szabadon eldönthetik egy jobbra-balra húzással, hogy melyik szimpatikus” – ismertette a részleteket Zádor Balázs, az Appspect Kft. HOOP applikációjának projektmenedzsere. A kuponozók 40 százaléka szolgáltatást és terméket egyaránt vásárol ilyen formában, harmaduk viszont kimondottan a szolgáltatásokat részesíti előnyben. Ezek közül a legnépszerűbbek az utazás, a szórakozás és a wellness kategóriák, ezt követi szorosan a gasztronómia és a szépség. A két nem közül a nők érzékenyebbek az akciós ajánlatokra, tízből kilenc beváltó ugyanis nő a kutatás szerint.

 

Többen kuponoznánk online fizetési kötelezettség nélkül


Akik még nem vásároltak online kedvezményre jogosító utalványt, többnyire az előrefizetést és az online banki tranzakciót kifogásolták. „Erős a félelem a kártyaadatok kiadásával kapcsolatban – mondta Zádor Balázs. –  Mi többek között erre az igényre kínálunk megoldást, hiszen nálunk az ajánlatot nem rajtunk keresztül, hanem majd a szolgáltatónál érvényesíti a felhasználó.” A felmérés szerint a másik visszatartó erő az, hogy a kedvezmény érvényesítéséhez a kupont magunkkal kell vinni kinyomtatva: tízből kilenc válaszadó szeretne élni a kedvezménnyel a fizikai kupon felmutatása nélkül.

 

Az 50 százalék már mágikus erővel bír


A felmérés szerint a válaszadók harmada a kedvezmény mértékével csábítható vásárlásra. „Az árengedmények hatása olykor megdöbbentő: egy-egy akció láttán olyan terméket vagy szolgáltatást is megveszünk, amire korábban nem is gondoltunk volna” – árulta el Zádor Balázs. Minden ötödik kuponozó a 40-50 százalékos árcsökkentést pásztázza, ennél valamivel kevesebben a legalább 30-40 százalékos kedvezményeket vadásszák. Tízből ketten viszont konkrét szolgáltatást vagy szolgáltatót keresnek. A virtuális térben is megjelennek az impulzusvásárlók, akik cél nélkül böngészik az ajánlatokat, és ha valami megfogja őket, megveszik.

 

A tudatos, a spórolós és az élményvadász

 

A HOOP kutatása arra is rávilágított, hogy leginkább a tudatosság (37%) és a szűkebb anyagi lehetőségek (35%) vezetnek a kedvezményvadászathoz. A harmadik legnépesebb csoportot az élménygyűjtők alkotják a felmérés szerint. „Ők azok, akik az ajánlatok böngészése közben ötleteket gyűjtenek, és az hatja őket, hogy az árengedmények bezsebelésével több programmal tervezhetnek ugyanakkora keretből” – árulta el Zádor Balázs. Ennek ellenére tízből nyolc kuponozóval már megesett, hogy nem használta fel az előre kifizetett kedvezményes lehetőséget. Közülük 80 százalék maximum 5000 forintot bukott el, így összességében már legalább 6 milliárd forint veszteséget okozhattak a bennragadt voucherek a vásárlók számára. Aki nem váltotta be, jellemzően azért, mert lejárt a határideje, vagy közbejött valami, illetve megfeledkezett róla.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.
2018. 02. 21. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lassul a növekedés az online kereskedelemben

Lassul a növekedés a magyar internetes kiskereskedelemben, ugyanakkor a belföldi online piac bevétele csaknem 18 százalékkal emelkedett 2017-ben az előző évhez képest, így háromszor akkora bővülést ért el, mint a kiskereskedelem - mondta Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője szerdán Budapesten, sajtótájékoztatóján.
2018. 02. 21. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tavaly többet költöttünk állateledelre

Dinamikusan nőtt az állateledelek piaca, 2017. február és 2018. január között kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet költöttek a magyarok - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.
2018. 02. 21. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Brüsszel kereskedelmi háborúra készül

Hetek óta teljes erővel készül az Európai Bizottság arra, hogy megtorló intézkedéseket tegyen az Egyesült Államokkal szemben, ha európai uniós (EU-) cégeket is sújtanak Washington vámemelései - írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című német lap.
2018. 02. 21. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Éjjel-nappal nyitva tartó önkiszolgáló üzlet nyílt Csehországban

Közel 200 ezer euróból, mintegy 62 millió forintból létesített az Alza éjjel-nappal nyitva tartó, pénztárosok nélküli, önkiszolgáló üzletet Prágában, amelynek működtetési költsége kevesebb mint a fele a hagyományos üzleteknek - közölte az internetes kereskedelemmel foglalkozó cég magyarországi képviselete az MTI-vel.
2018. 02. 17. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így drágult a termőföld Magyarországon

Tavaly Magyarországon a termőföld hektáronkénti átlagára 1,429 millió forint volt, több mint 16 százalékkal nőtt a 2016-oshoz képest - derül ki az Agrotax Kft. kiadványából, amelyet szerdán Budapesten mutattak be.
2018. 02. 14. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban

A Mall.hu éves e-kereskedelmi statisztikáiból többek között az is kiderül, hogy a magyar férfiaknak vagy a nőknek van jobban megtömve a virtuális kosaruk, hogy melyik nem képviselői látogatják leginkább a webáruházat, illetve az is, hogy a vásárlók mely fizetési és átvételi mód, illetve termékcsoport mellett döntenek a legnagyobb számban.
2018. 02. 14. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul az online áruházak forgalma

vásárlók száma (millió fő); az e-kiskereskedelem forgalma (milliárd forint)
2018. 02. 11. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen nőtt az online kereskedelem

Jelentősen nőtt az online kereskedelem aránya Magyarországon - mondta Csath Magdolna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára szombat reggel az M1 aktuális csatornán.
2018. 02. 10. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A globális kereskedelem további fejlődését jelzi előre a DHL

Egyedülálló, a globális kereskedelem és a világgazdaság kilátásait előrejelző mutatót dolgozott ki a DHL és az Accenture. A DHL Global Trade Barometer (globális kereskedelmi barométer) elnevezésű mutató nagy mennyiségű logisztikai adaton alapul, amelynek elemzését és értékelését mesterséges intelligencia végzi. A két cég hosszú távú együttműködésbe kezdett annak érdekében, hogy negyedévente publikálják az index értékeit.
2018. 02. 08. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Országosan egységes bértáblát alkalmaz az ALDI – a fizetések régiótól függetlenül egyformák

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ma közzétette egész Magyarországra érvényes bérezési rendszerét, amely adott pozícióra megyétől, régiótól függetlenül ugyanazt a bért garantálja munkavállalói számára.
2018. 02. 07. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ha online piacra lépést tervez, valószínűleg most fog belevágni

Az újév gyakran az új kezdetek időszaka. Ez igaz akkor is, ha online üzlet indítását tervezzük, derült ki az eBay, a vezető online piactér felméréséből. Az adatokból látható, hogy Európában virágzik az e-kereskedelem. Ha az itthoni adatokat nézzük, Magyarországon 9746 eladó regisztrált az oldalra 2015 óta, 2017-ben 2725.
2018. 02. 07. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Többet vásároltak a csehek

Csehországban tavaly éves összehasonlításban 5,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom - közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) kedden Prágában.
2018. 02. 06. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

UPS kutatás: Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről

Tízből hét e-vásárló rendelt már terméket külföldi kiskereskedőtől, ennek két fő oka a jobb árakban, illetve a speciális keresett termékben vagy márkában keresendő. A UPS friss összeurópai „Pulse of the Online Shopper™” kutatása szerint ez a kereskedők számára nem csupán komoly lehetőséget jelent, de egyben azt is, hogy személyre szabott szolgáltatásaik széles körével meg is kell felelniük az online vásárlók elvárásainak.
2018. 02. 05. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenti a tojásárakat a Lidl

Jelentős mértékben, 12-17 százalékkal csökkenti tartósan a tojás fogyasztói árát a mai naptól a Lidl Magyarország.
2018. 02. 05. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenti a vezetők számát a Tesco

A Tesco a Magyarországon üzemeltetett 206 áruházból 24-ben csökkentik a kereskedelmi területen dolgozó vezetők számát, változás lesz a pékségeknél és megszűnnek egyes éjszakai működéséért felelős vezetői posztok is.
2018. 02. 03. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egységes nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési szabályzatot adott ki a Lidl

A zöldségek és gyümölcsök termelésére, beszállítására, annak átláthatóságára és a fenntarthatóságra vonatkozó egységes nemzetközi irányelveket dolgozott ki a világ 29 országában jelen lévő Lidl. Hazánkban a Lidl Magyarország február 1-jétől vezeti be a nemzetközi beszerzési szabályzatot, ám az áruházláncnak jelenleg éves szinten közel 67.000 tonna terményt biztosító magyarországi beszállítók már a most közzétett irányelvek alapján végzik munkájukat.
2018. 02. 02. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Korlátozzák a vasárnapi nyitva tartást Lengyelországban

Andrzej Duda lengyel elnök aláírta kedden az üzletek vasárnapi nyitva tartását korlátozó törvényt, melynek értelmében a boltzár március elsejétől minden hónap második és harmadik vasárnapján, 2020-tól pedig bizonyos kivételekkel minden vasárnap kötelező lesz.
2018. 01. 31. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Síelünk, motorozunk és nyaralunk vele - tippek akciókamera vásárláshoz

Akciókamera vagy sportkamera névvel illetik azokat az eszközöket, amelyeket kifejezetten sport-vagy szabadidős tevékenységekhez ajánlanak, és fényképek, videók rögzítésére alkalmasak. A két megnevezés között nincs különbség, de a gyártók és a készülékek képességei között nagyon is nagy eltérés lehet. Összegyűjtöttük, mire kell figyelni, ha a síelés, sportolás, utazás izgalmait akciókamerával szeretnénk rögzíteni.
2018. 01. 27. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az eMAG összegyűjtötte a tíz legfurcsább keresési kísérletet a tavalyi évből

A 2017-es év sem telt eseménytelenül. Az eMAG  tavaly a leglátogatottabb magyar webáruházzá nőtt a Similarweb adatai alapján, a kínálat pedig átlépte az egymillió különböző terméket, miközben a magyarországi raktár is jelentős bővülésen és fejlesztéseken ment keresztül.
2018. 01. 25. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás