Szeretjük a kuponokat, de az előrefizetéstől félünk

Minden második ember vásárolt már internetes bónt, tízből kilenc kuponozó nő – derült ki a HOOP applikáció fejlesztéséért felelős Appspect Kft. friss kutatásából. A legvonzóbb kategóriák az utazás, a szórakozás, a wellness, a gasztronómia és a szépség. A felmérés szerint legalább 50 százalékos kedvezmény a legjobb csali. Aki még nem vásárolt kupont, jellemzően az online előrefizetéssel kapcsolatos félelmei miatt nem tette.

Szeretjük a kuponokat, de az előrefizetéstől félünk

Minden második ember vásárolt már vouchert a HOOP kedvezményes ajánlatokat kínáló magyar mobilapplikáció friss felmérése szerint. „Bár a mi alkalmazásunkban elérhető ajánlatok nem tekinthetők klasszikus kuponnak, hiszen a vásárlóknak nem kell online előre fizetni. Mindenki napi 5 geotargetált kedvezményt kap, melyek közül szabadon eldönthetik egy jobbra-balra húzással, hogy melyik szimpatikus” – ismertette a részleteket Zádor Balázs, az Appspect Kft. HOOP applikációjának projektmenedzsere. A kuponozók 40 százaléka szolgáltatást és terméket egyaránt vásárol ilyen formában, harmaduk viszont kimondottan a szolgáltatásokat részesíti előnyben. Ezek közül a legnépszerűbbek az utazás, a szórakozás és a wellness kategóriák, ezt követi szorosan a gasztronómia és a szépség. A két nem közül a nők érzékenyebbek az akciós ajánlatokra, tízből kilenc beváltó ugyanis nő a kutatás szerint.

 

Többen kuponoznánk online fizetési kötelezettség nélkül


Akik még nem vásároltak online kedvezményre jogosító utalványt, többnyire az előrefizetést és az online banki tranzakciót kifogásolták. „Erős a félelem a kártyaadatok kiadásával kapcsolatban – mondta Zádor Balázs. –  Mi többek között erre az igényre kínálunk megoldást, hiszen nálunk az ajánlatot nem rajtunk keresztül, hanem majd a szolgáltatónál érvényesíti a felhasználó.” A felmérés szerint a másik visszatartó erő az, hogy a kedvezmény érvényesítéséhez a kupont magunkkal kell vinni kinyomtatva: tízből kilenc válaszadó szeretne élni a kedvezménnyel a fizikai kupon felmutatása nélkül.

 

Az 50 százalék már mágikus erővel bír


A felmérés szerint a válaszadók harmada a kedvezmény mértékével csábítható vásárlásra. „Az árengedmények hatása olykor megdöbbentő: egy-egy akció láttán olyan terméket vagy szolgáltatást is megveszünk, amire korábban nem is gondoltunk volna” – árulta el Zádor Balázs. Minden ötödik kuponozó a 40-50 százalékos árcsökkentést pásztázza, ennél valamivel kevesebben a legalább 30-40 százalékos kedvezményeket vadásszák. Tízből ketten viszont konkrét szolgáltatást vagy szolgáltatót keresnek. A virtuális térben is megjelennek az impulzusvásárlók, akik cél nélkül böngészik az ajánlatokat, és ha valami megfogja őket, megveszik.

 

A tudatos, a spórolós és az élményvadász

 

A HOOP kutatása arra is rávilágított, hogy leginkább a tudatosság (37%) és a szűkebb anyagi lehetőségek (35%) vezetnek a kedvezményvadászathoz. A harmadik legnépesebb csoportot az élménygyűjtők alkotják a felmérés szerint. „Ők azok, akik az ajánlatok böngészése közben ötleteket gyűjtenek, és az hatja őket, hogy az árengedmények bezsebelésével több programmal tervezhetnek ugyanakkora keretből” – árulta el Zádor Balázs. Ennek ellenére tízből nyolc kuponozóval már megesett, hogy nem használta fel az előre kifizetett kedvezményes lehetőséget. Közülük 80 százalék maximum 5000 forintot bukott el, így összességében már legalább 6 milliárd forint veszteséget okozhattak a bennragadt voucherek a vásárlók számára. Aki nem váltotta be, jellemzően azért, mert lejárt a határideje, vagy közbejött valami, illetve megfeledkezett róla.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

A hazai kiskereskedelem volumene - egy ábrán

A kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumenindexe (előző év azonos időszaka=100)
2018. 06. 24. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

4,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom

Áprilisban a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 4,4, naptárhatástól megtisztítva - főként a húsvéthatás miatt - 6,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - jelentette pénteken második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A második becslésben mind a nyers, mind a kiigazított adat 0,1 százalékponttal magasabb az első becslésben közöltnél.
2018. 06. 22. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

10 százalékkal bővülhet a játékpiac

Nyáron 10 százalékkal 6,5 milliárd forintra bővülhet a játékok forgalma, az átlagos kosárérték szintén 10 százalékkal lehet magasabb a tavalyinál - derül ki a Játéksziget bolthálózat tulajdonosa, a Formatex, illetve a Regio Játékkereskedelmi Kft. felméréseiből.
2018. 06. 22. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a magyar-albán kereskedelem - egy ábrán

A magyar-albán kereskedelmi forgalom alakulása (2001-2017); behozatal; kivitel; millió forint
2018. 06. 21. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kizárólag hazai dinnye érkezik holnaptól a Lidl-be

Kizárólag kiváló minőségű magyar görögdinnyék érkeznek a Lidl Magyarország raktáraiba június 21-étől. A hazai dinnyeszezon indulását követően már csak kizárólag magyar termesztésű gyümölcsöket forgalmaz az élelmiszeráruház-lánc. A kereslet pedig évről évre nő a kiváló minőségű magyar dinnye iránt.
2018. 06. 20. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Népszerű üdítőitalt vontak ki a forgalomból

Vegyszerre emlékeztető szagú, 1,5 literes Jana eper és guava ízű üdítőitalt vontak ki a forgalomból, miután a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) megvizsgálta a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott üdítőket, és a laboratóriumi eredmények megerősítették a vásárlói jelzéseket.
2018. 06. 19. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

6,5 milliárdra bővülhet a nyári játékpiac

A magyar családok többet költenek játékra idén nyáron, mintegy 10 százalékkal nő az átlagos kosárérték, a teljes költés elérheti a 6,5 milliárd forintot a REGIO JÁTÉK friss eladási statisztikái szerint. A legjobban fogyó termékek sorát a Fidget Spinner helyébe lépő Slime nyitja, de a kiugróan magas labdaeladások kapcsán a foci-vb is érezteti hatását. A kisgyermekes családok 40 százalékának nehézségeket okoz a nyári gyermekfelügyelet, amit hetente 20-40 ezer forintba kerülő táboroztatással és a nagyszülők bevonásával oldanak meg.
2018. 06. 19. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre megbízhatóbbak a használtautó-kereskedések

A használtautó-kereskedések csaknem fele megbízható, és a vásárlók is egyre tudatosabbak, de a piac tisztulása mellett is körültekintően kell járművet választani - mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója az M1 aktuális csatorna hétfő esti műsorában.
2018. 06. 18. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordforgalmat ért el a Praktiker

Minden várakozást felülmúlóan növelte árbevételét a Praktiker 2017-ben. A magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc a 2016-os évhez képest 20 százalékkal több, összesen nettó 47,8 milliárd forintos forgalmat realizált, ezzel 33,1 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon. A Praktiker 20 éve van jelen a magyar piacon.
2018. 06. 18. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elindultak a szabadkereskedelmi tárgyalások Ausztrália és az EU között

Elindultak hivatalosan a szabadkereskedelmi tárgyalások az Európai Unió és Ausztrália között.
2018. 06. 18. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online áruházak forgalmának alakulása - ábrán mutatjuk

a belföldi e-kiskereskedelem nettó forgalma (milliárd forint)
2018. 06. 18. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Mérsékelten nőtt májusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban - közölte az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete pénteken.
2018. 06. 17. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A futball-vb miatt megsokszorozódtak a tévéeladások az Extreme Digitalnál

A június 14-én induló futball-világbajnokságot megelőző hetekben az Extreme Digital kétszer annyi tévét adott el egy átlagos időszakhoz képest, de az 55 colos tévék körében három-négyszeres a növekedés. A legjobban az ultra-HD okostévék hasítanak, de népszerű a mobil és a tévé kapcsolatát biztosító Chromecast és a különböző hangprojektorok is.
2018. 06. 15. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közép-Európa kivételével jól teljesített a Tesco

Folytatódott a Tesco csoportszintű forgalmának növekedése a cég 2018-2019-es pénzügyi évének első negyedében, de a közép-európai értékesítés az erős magyarországi teljesítmény ellenére is visszaesett, mindenekelőtt a lengyelországi és a szlovákiai nyitvatartási szabályozás módosításai miatt.
2018. 06. 15. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több veszélyes gyerekjátékot vontak ki a forgalomból

A fogyasztóvédelmi hatóság 38 gyerekgondozási cikket, játékot, etetőszéket vont ki a forgalomból, húszat pedig a vásárlóktól is visszahívott.
2018. 06. 14. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

11 százalékkal nőtt a román külkereskedelmi mérleg hiánya

Az első négy hónapban 379,3 millió euróval, 11 százalékkal nőtt a román külkereskedelmi mérleg hiánya a tavalyi azonos időszakhoz mérten és elérte a 3,727 milliárd eurót - közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
2018. 06. 12. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Június 20-án rendezik meg a Piac éjszakáját

Idén második alkalommal rendezik meg a Piac éjszakáját június 20-án a Budapesti nagybani piacon - közölte a szervező az MTI-vel.
2018. 06. 11. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb 20 ALDI üzlet ment élelmiszereket az Élelmiszerbankkal együttműködve

A kereskedelmi forgalomba már nem kerülő, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek megmentése és rászorulók számára való eljuttatása érdekében az ALDI Magyarország tovább bővíti partnerségét az Élelmiszerbankkal, és hamarosan 72 áruház vesz részt a programban.
2018. 06. 11. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen csökkenti a tojásárakat a Lidl

Idén már másodszor csökkenti jelentős, ezúttal 6 és 20 százalék közötti mértékben a tojás fogyasztói árát a Lidl Magyarország.
2018. 06. 11. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Indokolt az óvatosság a használtautó-hirdetésekkel szemben

Az elmúlt 12 hónap során vizsgált több mint 800 autókereskedésből mintegy 400 felelt meg az autókínálat, a céges háttér, illetve a vásárlói visszajelzések szempontjait is figyelembe vevő kritériumrendszernek az ország első ellenőrzött használtautó-piacterén, a JóAutók.hu portálon. A portál becslése szerint a teljes piacon még kedvezőtlenebb az arány: a mintegy 3000 jelenleg működő autókereskedésből 800-1000 tud megfelelni maradéktalanul a megbízhatósági feltételeknek.
2018. 06. 11. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás