Turisták veszélyben: adathalászok és spammerek bújnak meg több ezer hamis kedvezményes szállás- és repülőjegy ajánlat mögött

A rosszindulatú levélszemét-cégek és adathalászok tevékenységét nyomon követő Kaspersky Lab kutatók május során több olyan esetet lepleztek le, amikor kedvezményes utazásokat kereső embereket próbáltak kihasználni. A szakértők, többek között, több mint 8000 népszerű szállásfoglaló oldal ajánlatának álcázott adathalász támadást találtak, valamint számos olyan hírlevelet, amelyeknek feladói létező utazási oldalaknak adták ki magukat, és az áldozatokat telefonszámuk megszerzése után fizetős telefonszolgáltatásra regisztrálták be.

Turisták veszélyben: adathalászok és spammerek bújnak meg több ezer hamis kedvezményes szállás- és repülőjegy ajánlat mögött

A spamelés és az adathalászat a leghatékonyabb támadási technikák közé tartoznak, pszichológiai manipuláció által használják ki az olyan emberi viselkedésformákat, mint a márkák iránti bizalom. A kampányok gyakran nagyon meggyőzők, a támadók olyan hamis, a valódi verziókkal szinte tökéletesen megegyező weboldalakat használnak, amelyek révén könnyen hozzájutnak a gyanútlan áldozatok bankkártya adataihoz, amikor azok olyan szolgáltatásokért vagy termékekért fizetnek, melyek valójában nem is léteznek.

A kutatók egyetlen nap alatt (május 21.) hét olyan hírlevelet találtak, amelyeknek feladói népszerű repülőjegy- és szállásportáloknak álcázták magukat; három közülük ingyenes repülőjegyet kínált egy rövid kérdőív kitöltéséért és megosztásáért. A kérdőív harmadik kérdése után arra kérte a kitöltőt, hogy írja be telefonszámát, melyet utána a támadók fizetős mobilszolgáltatásokra regisztrálták be.

Hová utazzak legközelebb? ITT megtudhatod!

Ezzel párhuzamosan a kutatók április vége és május vége között adathalász-támadásokra lettek figyelmesek, melyek során a támadók olyan népszerű szállásokat kínáló weboldalnak álcázták magukat, mint az Airbnb (7917 támadás). Az egyik esetben a csalók olyan adathalász oldalt hoztak létre, amely nagyon hasonlított a valódi oldalra, és ezen keresztül kínáltak olcsó, magas értékelésű belvárosi szállásokat. Amikor az áldozat megerősítette a foglalást és átutalta a pénzösszeget, az ajánlat és a csaló is eltűnt.



Így néz ki egy adathalász oldal, mely az eredetit másolja

“A késő tavasz és nyár eleje népszerű időszak a csalóknál, ekkor használják ki a kedvezményes ajánlatot vagy last minute nyaralást kereső embereket. Nem csak az a probléma, hogy a hamis weboldalak egyre hitelesebbnek tűnnek, de egyre több ember foglal szállást és repülőjegyet az okostelefonján keresztül, amelyeken pedig sokkal nehezebb észrevenni pl.: a hamis linkeket. Ezek miatt az utazók rendkívül sebezhetővé válnak. Arra ösztönözzük az embereket, hogy a szállások és jegyek foglalásához mindig az eredeti oldalakat használják, illetve erős spam- és adathalász szűrővel ellátott biztonságtechnikai megoldás védje eszközeiket, amely még az átverés előtt érzékeli a csaló szándékokat.” – mondja Andrey Kostin, a Kaspersky Lab kiberbiztonsági kutatója.

A Kaspersky Lab a következő biztonsági intézkedéseket javasolja a spammerek és az adathalászok támadásai elleni
védekezésre:

⦁    Ha egy ajánlat túl jó, hogy igaz legyen valószínűleg nem is igaz. Ezeket jobb elkerülni!

⦁    Figyelmesen nézze meg az oldal linkjét, mielőtt megadná bejelentkezési adatait. Ha valami nincs rendben az URL-lel (helytelenül van leírva, nem úgy néz ki, mint az eredeti oldal, speciális szimbólumokat használ betűk helyett), ne írjon be semmit az oldalra.

⦁    Szállását és utazását megbízható szolgáltató weboldalán foglalja le és a weboldal nevét a címsorba manuálisan írja be.

⦁    Ne kattintson ismeretlen forrásból érkező linkekre (akár emailben, messengeren vagy közösségi oldalakon keresztül jön).

⦁    Használjon biztonságtechnikai megoldást viselkedésalapú adathalászat-ellenes technológiákkal, mint például a Kaspersky Security Cloud vagy a Kaspersky Total Security, amelyek figyelmeztetik Önt, ha adathalász weboldalt készül meglátogatni.

További információkat a témáról Kaspersky blogon talál itt.

Hozzászólások

Elindult a turisztikai innovációs verseny

Turisztikai innovációs versenyt indított CheckINN elnevezéssel a magyarországi felsőoktatásban részt vevő hallgatóknak a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) - jelentette be Princzinger Péter, a szövetség elnöke sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.
2019. 09. 16. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jövőben akár robotok is vizsgálhatják majd a tőzsdei cégek teljesítményét

Azon vállalkozásoknak, amelyek részvényeivel a tőzsdén kereskednek, 2020. január 1-től éves beszámolójukat ember és mesterséges intelligencia (AI) által egyaránt olvasható formában kell közzétenniük. Az uniós előírásnak köszönhetően könnyebb lesz elérni és összehasonlítani a vállalkozások adatait és egyszerűbb lesz azok elemzése is. A bárki által szabadon hozzáférhető adatok miatt a tőzsdei cégek gazdálkodása a jelenleginél átláthatóbb lesz, ami növeli a befektetők bizalmát. A változásokra azonban az érintetteknek nem árt alaposan felkészülni.
2019. 09. 16. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakítja át a mesterséges intelligencia a HR-t

A HR világát is meghódítja a mesterséges intelligencia. Az új technológia alkalmazási lehetőségei és előnyei a toborzás, a munkavállalói élmény fokozása, a képzések és az adatelemzés területén is láthatók, és főként a gyorsabb és könnyebben kezelhető folyamatokban és az egyéni dolgozói igényekhez igazodó ajánlatokban és HR megoldásokban jelenik meg – véli a K&H.
2019. 09. 13. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó negyedévet zárt az Oracle

A vállalati eszközgazdálkodási szoftverszolgáltatások üzleti sikerének köszönhetően növelte bevételét és javította bevételarányos jövedelmezőségét pénzügyi éve első negyedében az amerikai Oracle Corporation szoftverfejlesztő konszern a cég honlapján közzétett beszámoló alapján.
2019. 09. 12. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2 éven belül 50 százalék fölé nőnek az online költések a globális reklámpiacon

2021-re az internetes reklámköltések a globális hirdetési költések több mint 50 százalékát teszik majd ki, a jelenlegi 47 százalékos arány 52 százalékra nő – derül ki a Zenith Advertising Expenditure Forecast című jelentéséről. Ugyanakkor a piac növekedése lelassulni látszik, a tavalyi 17 százalékos növekedéshez képest idén már csak 12 százalékos bővüléssel lehet számolni, 2021-re pedig a búcsút inthetünk a kétszámjegyű emelkedésnek: mindössze 9 százalékkal számolnak a Zenith Advertising szakértői. Ezzel az internetes reklámpiac a teljes hirdetési piac növekedési üteméhez igazodik.
2019. 09. 12. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Aranykorát éli a magyar turizmus

A magyar turizmus aranykorát éli, soha ennyi turista és soha ennyi turisztikai fejlesztés nem volt még az országban, mint ma - jelentette ki a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerdán Nagykanizsán.
2019. 09. 12. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Emelkedett a SZÉP-kártyás fizetések értéke

A tavalyit mintegy harmadával meghaladó SZÉP-kártyás fizetések is hozzájárultak a szálláshelybevételek első héthavi emelkedéséhez, amelyek 8 százalékkal bővültek, megközelítették a 300 milliárd forintot - írta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a legfrissebb statisztikai adatok alapján az MTI-nek szerdán.
2019. 09. 11. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Eddig 5 százalékkal nőtt a turisták száma Horvátországban

Az első nyolc hónapban 5 százalékkal nőtt a turisták és 2 százalékkal a vendégéjszakák száma Horvátországban a tavalyi év ugyanezen időszakához képest - írta a Poslovni Dnevnik című gazdasági napilap kedden a turisztikai minisztérium adataira hivatkozva.
2019. 09. 11. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Október végén kerülhet a kormány elé Magyarország 5G stratégiája

Október végén kerülhet a kormány elé Magyarország 5G stratégiája - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) ITU Telecom World 2019 konferencián kedden Budapesten.
2019. 09. 11. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a bécsi repülőtér forgalma

Több mint 13 százalékkal nőtt a Bécs-Schwechat nemzetközi repülőtér forgalma az idén augusztusban a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte kedden a reptér üzemeltetője, az osztrák Flughafen Wien AG.
2019. 09. 11. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új nevet vesznek fel a Danubius gyógyszállodái

A Danubius Health Spa Resort márkanevet az Ensana Health Spa Hotel brandnév váltja fel Magyarországon. Ensana márkanév alatt megalakult Európa legnagyobb gyógyszállodalánca, amely 26 egységből, köztük öt magyarországi hotelből áll - közölte a Danubius az MTI-vel.
2019. 09. 10. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarország kiemelten kezeli a digitalizációt

Magyarország kiemelten kezeli a digitalizációt - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter hétfőn Budapesten, a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) Telecom World 2019 konferenciáján.
2019. 09. 10. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordot döntöttek a Horvátországba utazó magyarok

Szeptember elsején átlépte a 3 milliót a magyar turisták horvátországi vendégéjszakáinak száma, a tavalyi rekordévhez képest idén még több magyar kereste fel az adriai államot - közölte a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti igazgatója hétfőn az MTI-vel.
2019. 09. 09. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az előkelő 25. helyen Budapest a legnépszerűbb úti célok listáján a Mastercard felmérése szerint

A Mastercard legnépszerűbb úti célokat listázó felmérése szerint az utazási kedv világszerte magabiztosan növekedett az elmúlt évtizedben. Ezek alapján, 2009 óta kiugró arányban, 76 százalékkal emelkedett világszerte a külföldre utazók száma.
2019. 09. 07. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

900 ezer magyar munkahelyet érint a mesterséges intelligencia a következő 15 év alatt

A mesterséges intelligencia (MI) felforgató hatása várhatóan a 2030-as évektől jelentkezik majd Magyarországon: a következő 15 évben 900 ezer munkahelyet is érinthetnek a technológiai változások. A PwC Magyarország tanulmánya szerint a hazai feldolgozóipart, szállítmányozást és az építőipart fogja drámai mértékben megváltoztatni az MI térnyerése.
2019. 09. 05. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több tízezer informatikus mehet külföldre a következő években

Nem a munkakörök automatizálását, hanem a szaktudás gyors elévülését tartja az IT-szakma legnagyobb kihívásának a magyar informatikusok többsége – derült ki Országos IT Megmérettetés által készített felmérésből. A több mint ezer IT-szakember válaszait tartalmazó online felmérés szerint az informatikusok 85 százaléka számára a bérezés mellett jelenleg a szakmai továbbképzési lehetőség a legfontosabb szempont egy munkahelyen. A korábbinál kevesebben terveznek ugyan külföldön dolgozni, de a válaszadók 30 százaléka biztosan vállal majd munkát külföldön a következő két-három évben, elsősorban a magasabb bérek és a szakmai fejlődési lehetőség miatt.
2019. 09. 05. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezért veszélyeztetik a a vadon élő állatokat a szelfiző turisták

A vadon élő állatokkal szelfiző turisták megzavarják az állatok táplálkozását, utódgondozását, veszélyeztetik a születésszámot - figyelmeztettek kutatók az Új-Zélandon tartott Nemzetközi Pingvinkonferencián.
2019. 09. 04. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A külföldre utazó magyarok többsége utasbiztosítással indul útnak

A külföldre utazó magyarok többsége utasbiztosítással indul útnak, 67 százalékuk minden esetben köt biztosítást, 19 százalékuk viszont csak hosszabb utazás esetében teszi meg ezt. Az előbbi az 50 éves korosztályra, utóbbi pedig a 30-asokra jellemző leginkább - derül ki a K&H felméréséből.
2019. 09. 01. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Veszélyben az Instagram fiókunk- újabb adathalász támadások

A közelmúltban szofisztikált adathalász támadás érte az Instagram felhasználókat. A támadások során a bűnözők kétlépcsős azonosítást kérnek csaliként. A kiberbűnözők legújabb megjelenését a Sophos, a világ egyik vezető kiberbiztonsági vállalata vizsgálta elsőként.
2019. 08. 30. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hiába a gyors digitalizáció, az ügyfelek még mindig a bankfiókban kérnek tanácsot

A kelet-közép-európai ügyfelek mindinkább a digitális szolgáltatásokat veszik igénybe, de továbbra is rendszeresen keresik fel a bankfiókokat, hogy a tanácsadókkal személyesen beszéljenek – a „digitális és fiók” megközelítés a jelek szerint általánossá vált a térségben. Az IMAS International az Erste Csoport számára végzett felmérése szerint egy év alatt tízből több mint kilenc ügyfél gyakrabban látogat el bankfiókba, mint az orvoshoz.
2019. 08. 30. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások: