Úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando 1000 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből. 

Úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017.
1. Facebook céges oldal
2. Saját honlap
3. Facebook hirdetés
4. Ajánlás
5. Facebook poszt kiemelés +1
6. Blog, saját honlapon +2
7. Keresőoptimalizálás -1
8. Google AdWords -1
9. Instagram oldal +5
10. Facebook csoport -1

A top tíz eszközből kilenc – a tavalyihoz hasonlóan még mindig - online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketing eszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.

A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, minkettő egy helyezést rontva.

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik.

A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé - igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról!

„Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül” – állítja Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő. 

Hatás, ellenhatás

A Facebook befolyása mellett a kkv-k számára még mindig az egyik legjelentősebb tényező az ingyenesség. Ha a Facebook csökkenti a tartalmak természetes, ingyenes elérését, válaszul másik ingyenes megoldást keresnek. Ez magyarázza a blog erősödését, valamint, hogy a Facebook csoport használók aránya jelentősen - 26%-ról 31%-ra – nőtt az elmúlt évhez képest. 

Bár az edm most először kiesett a top 10 eszközből, kár lenne temetni. Tény, hogy csökken a hatékonysága, azonban még így is nagyon eredményes, különösen más eszközökkel – mint a blog, vagy a Facebook – kombinálva.

A Google eszközeinek a szerepe – ha kis mértékben is, de – tovább gyengült. Minden Google eszköz rontott a pozícióján. A legnagyobb mértékben a Google display network gyengült, a 32. helyről a 37. helyre lépett vissza. A tavalyi erős gyengülés után tovább csökkent a keresőoptimalizálás szerepe is.

„Ennek oka, hogy egyre kevésbé éri meg keresőoptimalizálással «bíbelődni». A célzott hirdetéseknek annyira alacsony lett az ára, hogy gyakran egyszerűbb és hatékonyabb lehet a keresőoptimalizálásnál. Ráadásul, míg a keresőoptimalizálás időigényes és nem kiszámítható, addig a fizetett hirdetés gyors és pontosan tervezhető” – magyarázza a szakértő.

Lehetőségek offline

A kis- és közepes vállalkozások még mindig alig használnak offline eszközöket, valamint TV és rádió hirdetéseket. Az online marketing trendek hatással vannak az offline hirdetésekre is. A leggyakoribb offline hirdetési forma a hirdetés reklám újságban (30. hely), amit a nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett PR cikk követ a 35. helyen. A rádióreklám a 43. a sajtóhirdetés a 47., a TV hirdetés az 56. legnépszerűbb marketing eszköz. Wolf Gábor szerint méltatlanul.

Véleménye szerint ezeken a felületeken egyre csökken a reklámzaj, ezért egyre hatékonyabbak, ugyanakkor megfizethető közelségbe kerültek. Ma már a kisvállalkozások számára is elérhető egy óriásplakát, de akár egy TV, vagy rádió reklám is. A marketing költés legalább 10-15%-át érdemes lenne offline eszközökre fordítani.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

A Comcast lemond a Fox média-portfoliójának felvásárlásáról

A Comcast globális telekommunikációs vállalat bejelentette, hogy lemond a 21th Century Fox médiaportfoliójáról és kizárólag az európai televíziós óriás, a Sky felvásárlására összpontosít.
2018. 07. 20. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Médiatanács idén is támogatja a Magyar Speciális Független Filmszemlét

Újabb ad hoc forgatást támogatott e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az Escher Károly-pályázatán – ezúttal egy kitelepítéseket feldolgozó dokumentumfilmhez készülhetnek felvételek. A testület emellett félmillió forinttal járult hozzá a IV. Magyar Speciális Független Filmszemle díjazásához. A tanács műsorrendi eltérések és a törvényben előírt műsorkvóták el nem érése miatt szabott ki bírságokat, és hiánypótlásokat kért a Nyíregyháza 99,4 MHz és 103,9 MHz helyi rádiós frekvenciák pályázatainak alaki vizsgálata keretében.
2018. 07. 13. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megvásárolta a Ringier kiadó a legbefolyásosabb román sportújságot

Megvásárolta a Ringier kiadó a legbefolyásosabb román sportújságot, a Gazeta Sporturilort, amelyért román médiaértesülések szerint 2 millió eurót fizettek a svájciak.
2018. 07. 08. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megbírságolták a Szabadság Rádiót Moszkvában

Százezer rubelre (mintegy 440 ezer forintra) megbírságolta egy moszkvai bíróság az Oroszországban külföldi ügynökké minősített Szabad Európa Rádió /Szabadság Rádió médiavállalatot, amiért nem mutatta be pénzügyi mérlegét az illetékes szerveknek - közölte csütörtökön az Interfax hírügynökség.
2018. 07. 06. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ő lesz a Fehér Ház új kommunikációs vezetője

Bill Shine, a republikánusokhoz közel álló Fox televízió korábbi igazgatója lesz az amerikai elnöki hivatal, a Fehér Ház új kommunikációs vezetője - jelentette be a Fehér Ház.
2018. 07. 06. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH Médiatanács: 30 millió forint közösségi rádiók és televíziók működési költségeire

Három tévé, két közösségi és két kisközösségi rádió éves üzemeltetési költségeihez járul hozzá, és két azonnali helyszíni forgatást támogat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, továbbá 500 ezer forintos különdíjat ajánl fel a Lakiteleki Filmszemlén. A Veszprém 95,1 MHz helyi rádiós frekvencia pályázatán a tanács az egyetlen jelentkező FM 4 Rádió Kft.-t nyilvánította nyertessé, amely Mária Rádió Völgyhíd néven tervezi szolgáltatását.
2018. 07. 01. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az IM benyújtotta az Országgyűlésnek a magánélet védelméről szóló törvényjavaslatot

Az Igazságügyi Minisztérium (IM) benyújtotta az Országgyűlésnek a gyülekezési jogról valamint a magánélet védelméről szóló törvényjavaslatot, amely garantálja a magánélet védelmét, az otthon nyugalmát, és védelmet ad a zaklatással szemben - olvasható a tárca keddi, MTI-hez eljuttatott közleményében.
2018. 06. 27. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Cross FM néven indulhat új rádió Budapesten

A jelenleg használaton kívüli Budapest 98,6 MHz-en indulhat új körzeti közösségi rádió Cross FM néven, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Manna Vision Media Kft. ajánlatát nyilvánította nyertesnek eheti ülésén. Napokon belül véleményezhetők lesznek a 90,9 MHz és a 99,5 MHz fővárosi frekvenciák pályázati felhívásainak tervezetei. A testület túl hangos reklámok miatt bírságot szabott ki két kereskedelmi televízió szolgáltatójára.
2018. 06. 23. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyar-német kapcsolatokról írt egy német hírportál

A Spiegel Online független német hírportál a magyar és a német kormány kapcsolatának alakulásáról közölt írást.
2018. 06. 23. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Reklámhangerő miatt bírságolt a médiatanács

A TV4 és a Galaxy4 médiaszolgáltatójára a túl hangos reklámok miatt 600 ezer, a debreceni FM90 Campus Rádió szolgáltatójára pedig a vállalttól eltérő műsorrend miatt 80 ezer forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa - közölte az NMHH Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.
2018. 06. 22. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új rádió indulhat Budapesten

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti döntése értelmében új körzeti közösségi rádió indulhat Budapesten Cross FM néven, amely elsősorban felekezetközi hitbéli értékrendet közvetítő, családcentrikus csatorna kíván lenni - közölte az NMHH Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.
2018. 06. 22. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mesterséges intelligencia adta vissza a hangját egy rádiósnak

Mesterséges intelligencia segítségével kapta vissza a hangját egy amerikai rádióriporter, aki egy ritka idegrendszeri betegség miatt két éve nem tud beszélni - írta a BBC hírportálja.
2018. 06. 18. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Továbbra is limitálják a televízióban látható bűnügyi híreket

Tavaly sem lépték át a hírműsorok a törvényben előírt húszszázalékos arányt a közvélemény tájékoztatását nem szolgáló bűncselekmények bemutatásakor - áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben.
2018. 06. 15. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH Médiatanács: 110 millió forint közösségi tévék, rádiók műszaki fejlesztésére

Meghirdette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az idei 110 millió forintos keretösszegű, műszaki fejlesztéseket célzó pályázati eljárást közösségi médiaszolgáltatóknak, emellett 102 millió forint támogatást nyújtott helyi és körzeti televízióknak közéleti, kulturális magazinműsorok és hírműsorok egy évi folyamatos gyártására. Kilenc új kortárs magyar animációs film, illetve sorozatrész készülhet 60,6 millió forintból a testület döntésének köszönhetően, valamint a Médiatanács egy indonéziai állatcsempészekről szóló forgatás költségeit is állja, és elfogadta a hírműsorok bűncselekményekről szóló tavalyi hírarányainak elemzését is.
2018. 06. 14. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Retro Rádió néven indulhat majd az új országos kereskedelmi rádió

Hozzájárult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az új országos kereskedelmi rádiós pályázaton nyertes médiaszolgáltató kérelmében foglaltakhoz, amely szerint a korábban tervezett POP FM helyett Retro Rádió néven kezdheti majd meg műsorának sugárzását. Emellett két másik rádió neve is megváltozhat június közepétől a testület eheti döntéseinek megfelelően. Továbbra is kimagasló arányban tesznek eleget a televíziók a médiatörvényben előírt akadálymentesítési kötelezettségeiknek – derült ki a hatóság legfrissebb vizsgálati jelentéséből. Kilenc hazai és hat határon túli új dokumentumfilm készülhet a Magyar Média Mecenatúra Programban.
2018. 06. 08. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új trendek a szórakoztatóiparban és a médiában: fókuszban a bizalom, egyre több a „szuperversenytárs”

Konvergencia, kapcsolatok és bizalom – ezek a trendek határozzák meg a szórakoztató-, a média-, a technológia- és távközlési ipar jövőjét a következő években a PwC legújabb kutatása szerint. Az egyes szegmensek közötti hagyományos különbségek elmosódnak, ami új üzleti modellek kialakítására készteti az iparág szereplőit.
2018. 06. 07. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyoldalú képet festett Magyarországról a Bloomberg cikke

Egyoldalú képet festett Magyarországról Kovács Zoltán kormányszóvivő szerint a Bloomberg amerikai hírügynökségben június 1-jén megjelent cikk, amelyben Orbán Viktor miniszterelnököt az Európán az utóbbi években végigsöprő és a kontinens megosztásával fenyegető populista hullám kulcsfigurájának nevezték.
2018. 06. 07. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Holnap jelenik meg a Heti Válasz utolsó nyomtatott száma

Csütörtökön jelenik meg a Heti Válasz utolsó nyomtatott száma, a jövő héttől elektronikus formában lesz elérhető a lap - jelentette be Borókai Gábor főszerkesztő-lapigazgató szerdán az újság honlapján már olvasható, a nyomtatott lapban pedig csütörtökön megjelenő vezércikkben.
2018. 06. 06. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Oroszországban megbírságolhatják a tiltott oldalakat felhozó keresők üzemeltetőit

Végleges, harmadik olvasatban is elfogadta az orosz parlament alsóháza kedden azt a törvénymódosítást, amely bírságolhatóvá teszi azokat az üzemeltetőket, akiknek online keresőmotorjai Oroszországban betiltott oldalak hivatkozásait hozzák fel.
2018. 06. 05. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így lehet sikeresen rádiót működtetni

Az elmúlt egy év egyik legfontosabb tapasztalata, hogy a magyar zenék előírt 35 százalékos arányának betartásával is lehet sikeres rádiót működtetni - jelentette ki a Petőfi Rádió csatornaigazgatója csütörtökön, a kétnapos Music Hungary konferencia nyitónapján Egerben.
2018. 06. 01. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás