Úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando 1000 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből. 

Úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017.
1. Facebook céges oldal
2. Saját honlap
3. Facebook hirdetés
4. Ajánlás
5. Facebook poszt kiemelés +1
6. Blog, saját honlapon +2
7. Keresőoptimalizálás -1
8. Google AdWords -1
9. Instagram oldal +5
10. Facebook csoport -1

A top tíz eszközből kilenc – a tavalyihoz hasonlóan még mindig - online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketing eszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.

A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, minkettő egy helyezést rontva.

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik.

A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé - igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról!

„Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül” – állítja Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő. 

Hatás, ellenhatás

A Facebook befolyása mellett a kkv-k számára még mindig az egyik legjelentősebb tényező az ingyenesség. Ha a Facebook csökkenti a tartalmak természetes, ingyenes elérését, válaszul másik ingyenes megoldást keresnek. Ez magyarázza a blog erősödését, valamint, hogy a Facebook csoport használók aránya jelentősen - 26%-ról 31%-ra – nőtt az elmúlt évhez képest. 

Bár az edm most először kiesett a top 10 eszközből, kár lenne temetni. Tény, hogy csökken a hatékonysága, azonban még így is nagyon eredményes, különösen más eszközökkel – mint a blog, vagy a Facebook – kombinálva.

A Google eszközeinek a szerepe – ha kis mértékben is, de – tovább gyengült. Minden Google eszköz rontott a pozícióján. A legnagyobb mértékben a Google display network gyengült, a 32. helyről a 37. helyre lépett vissza. A tavalyi erős gyengülés után tovább csökkent a keresőoptimalizálás szerepe is.

„Ennek oka, hogy egyre kevésbé éri meg keresőoptimalizálással «bíbelődni». A célzott hirdetéseknek annyira alacsony lett az ára, hogy gyakran egyszerűbb és hatékonyabb lehet a keresőoptimalizálásnál. Ráadásul, míg a keresőoptimalizálás időigényes és nem kiszámítható, addig a fizetett hirdetés gyors és pontosan tervezhető” – magyarázza a szakértő.

Lehetőségek offline

A kis- és közepes vállalkozások még mindig alig használnak offline eszközöket, valamint TV és rádió hirdetéseket. Az online marketing trendek hatással vannak az offline hirdetésekre is. A leggyakoribb offline hirdetési forma a hirdetés reklám újságban (30. hely), amit a nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett PR cikk követ a 35. helyen. A rádióreklám a 43. a sajtóhirdetés a 47., a TV hirdetés az 56. legnépszerűbb marketing eszköz. Wolf Gábor szerint méltatlanul.

Véleménye szerint ezeken a felületeken egyre csökken a reklámzaj, ezért egyre hatékonyabbak, ugyanakkor megfizethető közelségbe kerültek. Ma már a kisvállalkozások számára is elérhető egy óriásplakát, de akár egy TV, vagy rádió reklám is. A marketing költés legalább 10-15%-át érdemes lenne offline eszközökre fordítani.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

Külföldi sajtó Magyarországról - Financial Times

A Financial Times című brit üzleti napilap a közép- és kelet-európai régió "ígéretes gazdasági kilátásaival", valamint a térség országainak politikai problémáival foglalkozott.
2017. 10. 21. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fel kell készíteni a diákokat az okoseszközök használatára

Az okoseszközök akkor igazán hasznosak, ha okos emberek használják ezeket, okos dolgokra; ehhez arra van szükség, hogy a fiatalok már tanulmányaik során elsajátítsák ezek használatát - hangsúlyozta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) médiaműhelyének csütörtöki átadóján.
2017. 10. 19. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Külföldi sajtó Magyarországról - Financial Times

A Financial Times című brit üzleti napilap szerdai internetes cikke szerint az Európai Unió keleti tagállamainak hamarosan választaniuk kell a lassú és a gyorssebességes Európa között. Ezt az uniós fizetőeszköz, az euró bevezetése jelentette szorosabb integráció kényszeríti ki majd, amely meg fogja osztani a visegrádi négyeket.
2017. 10. 18. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új vezetőket neveztek ki a Lapcomnál

Új vezetőket nevezett ki a Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország napilapok élére a Lapcom Zrt., valamint új szakember tölti be a stratégiai igazgatói posztot - áll a társaság által az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben.
2017. 10. 18. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem győzte meg a franciákat Macron tévés interjúja

Közel 9,5 millióan, a francia tévénézők 36,6 százaléka nézte az Emmanuel Macron francia államfővel élőben sugárzott első televíziós interjút, amely csak 39 százalékukat győzte meg - derült ki a hétfőn közzétett felmérésekből.
2017. 10. 17. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Módos Márton cége az InfoRádió új tulajdonosa

Módos Márton, az eddigi ügyvezető igazgató, főszerkesztő cége vásárolta meg a Spéder Zoltán közvetett tulajdonában álló CEMP-X Online Zrt.-től az InfoRádió Kft. 100 százalékos tulajdonát - közölte az InfoRádió Kft. az MTI-vel hétfőn.
2017. 10. 17. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Andreas Merz marad a Lapcom vezérigazgatója

Az október 5-én lezárult kivásárlás után a Lapcom Zrt. új tulajdonosa megerősítette pozíciójában Andreas Merz vezérigazgatót, aki 2013 óta a Lapcom gazdasági igazgatója, 2017 januárjától pedig vezérigazgatója - közölte a kiadó kedden az MTI-vel.
2017. 10. 10. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Politico: Nagy a kockázata annak, hogy Románia is Magyarország útját fogja követni

Jogvédő csoportok szerint Magyarország és Lengyelország után Románia is az "illiberalizmus ösvényére" lépne azzal, ha sikerre vinnék az országban azt a népszavazási kezdeményezést, amely alkotmánymódosítással tiltaná meg a melegházasságot - írta pénteki cikkében a Politico.
2017. 10. 06. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lezárult a Lapcom megvásárlása

Lezárult a Lapcom Zrt. megvásárlása, jelentette be csütörtökön a médiavállalkozás új tulajdonosa, az AV Investments leányvállalata, az Avalue Befektetési Kft.
2017. 10. 05. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb orosz tévés újságírót utasítottak ki Ukrajnából

Kiutasította az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) Ukrajnából a Kijev szerint a Kreml propagandáját terjesztő NTV orosz televízió egy munkatársát, Vjacseszlav Nyemisevet - hozta nyilvánosságra csütörtökön honlapján az SZBU.
2017. 10. 05. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tízből kilenc középiskolás jelen van az Instagramon

A 18 év alatti korosztály 92 százaléka rendelkezik Instagram-profillal, tízből heten pedig naponta többször, akár óránként is ránéznek a képmegosztó alkalmazásra – derül ki az Antall József Tudásközpont Szóda Műhelye, a Noizz.hu, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a Deák 17 Gyermek és Ifjúsági Galéria online kutatásából.
2017. 10. 05. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedhet az adó 1 kilogramm papírra

A környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslat szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedhet.
2017. 10. 04. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Financial Times írt a nemzeti konzultációról

A Financial Times című brit liberális üzleti napilap a Soros-tervről szóló magyarországi nemzeti konzultációval foglalkozott keddi számában.
2017. 10. 03. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kivonulhat az orosz RT televízió az Egyesült Államokból

Kivonulhat az orosz állami tulajdonban lévő RT America tévécsatorna az Egyesült Államokból az amerikai hatóságok nyomása miatt. Ezt Margarita Szimonyjan, a televízió főszerkesztője helyezte kilátásba az orosz NTV által vasárnap sugárzott interjújában.
2017. 10. 01. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Két román hírtelevíziót bírságoltak meg magyarellenes megnyilvánulások miatt

Magyarellenes megnyilvánulások miatt bírságolt meg a román országos audiovizuális tanács csütörtökön két román hírtelevíziót, amelyeket a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) jelentett fel.
2017. 09. 29. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új tulajdonos lett a Lapcom élén

Eladta a Lapcom Zrt.-ben meglévő részvényeit a társaság eddigi egyetlen tulajdonosa, a Radio Bridge Media Holdings Ltd. - a cég ezt hétfőn jelentette be, az MTI-hez eljuttatott közleményben.
2017. 09. 11. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Külföldi sajtó Magyarországról - Több lap írt a kvótaügyről

Jogi szempontból teljes vereség Magyarország és Szlovákia számára az Európai Bíróság kvótaügyben hozott keddi döntése, politikai szempontból azonban más a helyzet, a menedékkérők elosztását célzó uniós mechanizmus gyakorlatilag megbukott a tagállamok nyílt vagy csendes ellenállásán - írta szerdán a Le Soir című belga napilap.
2017. 09. 08. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hitler-maradványnak nevezte egy török lap Merkelt és Schulzot

Adolf Hitler maradványainak nevezte az Aksam kormányközeli török napilap keddi száma Angela Merkel német kancellárt és kihívóját, a szociáldemokrata Martin Schulzot.
2017. 09. 05. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Német lapok írtak Magyarországról

Németországban a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív lap, a liberális Süddeutsche Zeitung és a Spiegel Online hírportál a határvédelmi költségek felének EU-s megtérítésére vonatkozó magyar kezdeményezésével foglalkozott szombaton.
2017. 09. 03. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Német lap írt Magyarországról

Németországban a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap a magyar-német kormányzati viszonyról közölt cikket csütörtöki számában.
2017. 08. 31. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás