Úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando 1000 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből. 

Úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017.
1. Facebook céges oldal
2. Saját honlap
3. Facebook hirdetés
4. Ajánlás
5. Facebook poszt kiemelés +1
6. Blog, saját honlapon +2
7. Keresőoptimalizálás -1
8. Google AdWords -1
9. Instagram oldal +5
10. Facebook csoport -1

A top tíz eszközből kilenc – a tavalyihoz hasonlóan még mindig - online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketing eszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.

A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, minkettő egy helyezést rontva.

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik.

A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé - igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról!

„Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül” – állítja Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő. 

Hatás, ellenhatás

A Facebook befolyása mellett a kkv-k számára még mindig az egyik legjelentősebb tényező az ingyenesség. Ha a Facebook csökkenti a tartalmak természetes, ingyenes elérését, válaszul másik ingyenes megoldást keresnek. Ez magyarázza a blog erősödését, valamint, hogy a Facebook csoport használók aránya jelentősen - 26%-ról 31%-ra – nőtt az elmúlt évhez képest. 

Bár az edm most először kiesett a top 10 eszközből, kár lenne temetni. Tény, hogy csökken a hatékonysága, azonban még így is nagyon eredményes, különösen más eszközökkel – mint a blog, vagy a Facebook – kombinálva.

A Google eszközeinek a szerepe – ha kis mértékben is, de – tovább gyengült. Minden Google eszköz rontott a pozícióján. A legnagyobb mértékben a Google display network gyengült, a 32. helyről a 37. helyre lépett vissza. A tavalyi erős gyengülés után tovább csökkent a keresőoptimalizálás szerepe is.

„Ennek oka, hogy egyre kevésbé éri meg keresőoptimalizálással «bíbelődni». A célzott hirdetéseknek annyira alacsony lett az ára, hogy gyakran egyszerűbb és hatékonyabb lehet a keresőoptimalizálásnál. Ráadásul, míg a keresőoptimalizálás időigényes és nem kiszámítható, addig a fizetett hirdetés gyors és pontosan tervezhető” – magyarázza a szakértő.

Lehetőségek offline

A kis- és közepes vállalkozások még mindig alig használnak offline eszközöket, valamint TV és rádió hirdetéseket. Az online marketing trendek hatással vannak az offline hirdetésekre is. A leggyakoribb offline hirdetési forma a hirdetés reklám újságban (30. hely), amit a nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett PR cikk követ a 35. helyen. A rádióreklám a 43. a sajtóhirdetés a 47., a TV hirdetés az 56. legnépszerűbb marketing eszköz. Wolf Gábor szerint méltatlanul.

Véleménye szerint ezeken a felületeken egyre csökken a reklámzaj, ezért egyre hatékonyabbak, ugyanakkor megfizethető közelségbe kerültek. Ma már a kisvállalkozások számára is elérhető egy óriásplakát, de akár egy TV, vagy rádió reklám is. A marketing költés legalább 10-15%-át érdemes lenne offline eszközökre fordítani.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

Google keresési trendek 2017 - Mi érdekelte leginkább a magyarokat az idei évben?

Az év sporteseményei, a FINA és az Andorra – Magyarország futballmérkőzés mellett a Black Friday, az Eurovíziós Dalfesztivál és a Fidget spinner szerepeltek a Google magyarországi keresési toplistájának élén, de az óraátállítás és a csirkemell recept is előkelő helyen végeztek. Az idén tizenhetedik alkalommal publikált lista az év legnépszerűbb kereséseit sorakoztatja fel, több mint 70 ország többszáz toplistáját ismertetve, többféle tematika szerint, úgy, mint kultúra, sport, mozifilmek, tévéműsorok és a legkeresettebb receptek.
2017. 12. 14. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb Twitter funkció: jönnek az összefűzhető tweetek!

A Twitter régóta figyeli, hogy az emberek hogyan használják a szolgáltatásait, ezek alapján pedig gyakran hoz létre új funkciókat, melyekkel megkönnyíti a felhasználók életét. A Retweet, a @reply és a hashtag funkciók is így születtek. Néhány évvel ezelőtt a Twitter észrevette, hogy vannak emberek, akik kreatív módon fűzik össze a tweeteket, hogy minél több információt oszthassanak meg egymással, vagy hosszabb történetet mondjanak el, például így. A mikroblog innovatívnak találta ezt az angolul threadingnek nevezett kezdeményezést, amikor is különálló elemeket egy egységes gondolatsor tart össze.
2017. 12. 13. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Facebook helyben fogja könyvelni reklámbevételeit

A Facebook helyben, a tevékenysége szerinti országokban fogja könyvelni reklámbevételeit ahelyett, hogy dublini székhelyén venné nyilvántartásba azokat - jelentette be a közösségi médiaportál kedden.
2017. 12. 13. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A szülők nem szabályozzák gyermekük médiafogyasztását

A szülők túlnyomó többsége semmilyen eszközzel sem szabályozza gyereke médiafogyasztását annak ellenére, hogy már sok hat év alatti gyereknek is van saját televíziója, számítógépe - derül ki a Kutatópont Kft. gyerekek médiahasználatát vizsgáló kutatásából.
2017. 12. 13. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Német lapok írtak a Jobbikról

A konzervatív német Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) és a Spiegel Online hírportál a Jobbik helyzetével kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal.
2017. 12. 10. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Emelkedett a televíziós termékmegjelenítések száma

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint 2017 első fél évében 75 százalékkal nőtt a termékmegjelenítések száma az RTL Klub és a TV2 saját készítésű műsoraiban az előző év azonos időszakához képest.
2017. 12. 09. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH Médiatanács: 760 millió forint jövőre ismeretterjesztő, animációs és dokumentumfilmekre

Három filmes pályázatot hirdetett meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Magyar Média Mecenatúra Programjában, összesen 760 millió forint keretösszeggel. A hatóság vizsgálata szerint a nézők egyre gyakrabban találkozhatnak termékmegjelenítéssel a két országos kereskedelmi televízióban.
2017. 12. 08. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújult az Echo TV

Hétfő reggeltől új székházból, megújult díszletekkel és műsorstruktúrával jelentkezik az Echo TV. Mészárosné Kelemen Beatrix, a csatornát működtető Echo Hungária TV Zrt. igazgatóságának elnöke az eseményen azt hangsúlyozta: nagyon kemény munka előre eltervezett eredménye a megújulás, hozzátéve, a mai kiélezett versenyben a legjobbat, a legmodernebbet kínálónak van esélye a sikerre.
2017. 12. 04. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH Médiatanács: jövőre is több mint 3 milliárd forint jut közösségi televíziós és rádiós műsorok készítésére, filmes tartalmakra

Az elmúlt évek támogatási összegeivel folytatódik jövőre is a Magyar Média Mecenatúra Program pályázati rendszere – hagyta jóvá a 2018-as támogatási tervet heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület – egyebek között – döntött több mint százmillió forint pályázati összeg sorsáról, melyek az idei televíziós műsorkészítést támogatják, illetve elfogadta az akadálymentesített műsorszámokról szóló legfrissebb jelentést is.
2017. 12. 03. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az MTI elindítja román nyelvű hírszolgáltatását

A közmédia a nagyszámú erdélyi igények és a hiteles tájékoztatás biztosítása érdekében román nyelvű hírszolgáltatást indít december 1-jétől.
2017. 12. 01. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Izraeli lap írt Magyarországról

Az európai zsidók jövőjéről tartott szerdai budapesti konferenciával foglalkozott több izraeli lap, kiemelve, hogy a szervezők szerint a Jobbik előretörése jelenti a legnagyobb veszélyt Magyarország zsidó közösségére nézve az antiszemitizmus elleni harcban.
2017. 11. 30. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kirekesztőnek minősített a Médiatanács egy bevándorlókkal foglalkozó cikket

Lugosi Béla, a leghíresebb szerepe után Drakulaként elhíresült színész, valamint Kárpáti Rudolf kardvívóbajnok és Kossuth Zsuzsanna, az első katonakórházak létrehozója is a támogatott animációs, illetve forgatási témák közé került a Médiatanács e heti ülésén. A Macskássy Gyula-pályázaton keresztül animációs filmek és sorozatepizódok 44,6 millió forintos támogatásáról, míg az Escher Károly-pályázaton 1,7 millió forint forgatási támogatásról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület a Magyar Hírlap egy cikkét kirekesztőnek minősítette.
2017. 11. 24. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új tulajdonosa lett a Fidelio.hu-nak

Az egyik legnagyobb hazai kulturális portál, az idén 15 éves Fidelio.hu, valamint a portálhoz tartozó havi nyomtatott kiadvány, a Fidelio Magazin, illetve a KULT50 kiadvány december 1-jétől a Programmagazin Kiadó Kft.-nél, változatlan szakembergárdával folytatja működését.
2017. 11. 23. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több mint 350 pályaművet adtak be a Dal 2018-ra

Több mint 350 pályaművet adtak be a Dal 2018 című dalválasztó műsorba az éjfélkor lejárt határidőig - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtóirodája kedden az MTI-vel.
2017. 11. 21. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyit tévézik a magyar? - ábrán mutatjuk

főre jutó napi tévénézési idő (perc/fő/nap), 2015 és 2016 egész év, egész nap, Total TV, Live+Playback
2017. 11. 21. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Olaj TV néven internetes sporttelevízió indult Szolnokon

Olaj TV néven internetes sporttelevízió kezdte meg hivatalosan a működését Szolnokon; a médium célja, hogy még több emberrel ismertesse meg a megyeszékhely három ismert sportklubját, a Szolnoki MÁV FC-t, a Szolnoki Olaj KK-t és a Szolnoki VSC-t.
2017. 11. 15. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Konzultációt indít az EB az internetes álhírek megfékezésére

Az Európai Bizottság konzultációt indít és munkacsoportot hív össze az álhírek, illetve az internetes félretájékoztatás vizsgálatára a tudományos élet, az online platformok, médiaszervezetek és a társadalmi szervezetek képviselőinek részvételével.
2017. 11. 13. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Már a DIGI kínálatában is elérhető az RTL Spike

Az RTL Spike műsorával bővítette digitális kábeltelevíziós és műholdas szolgáltatásainak kínálatát a DIGI. Ennek köszönhetően további, csaknem 400 ezer háztartásban láthatják a nézők a Viacom fiatal felnőtteknek szóló, közkedvelt és premier tévésorozatokat, illetve izgalmas mozifilmeket bemutató tévécsatornáját, amely immár a hazai televíziós műsorterjesztő szolgáltatók túlnyomó többségének kínálatában megtalálható.
2017. 11. 09. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hivatalos: A Twitter átáll a 280 karakterre

A Twitter szeptemberben indította el azt a tesztelési folyamatot, melyben egyes felhasználók számára megnövelte 140-es karakterkorlátot. Tette ezt azért, hogy a tweetelők még könnyebben kifejezhessék magukat világszerte, továbbra is megtartva a gyorsaságot és tömörséget, vagyis azokat a tulajdonságokat, amitől a Twitter, Twitter. Az összes adat elemzése után a Twitter úgy döntött, hogy a karakter korlátot hivatalosan is felemeli 280 karakterre és kiterjeszti az összes olyan nyelvre, ahol erre szükség lehet.
2017. 11. 08. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új műveltségi vetélkedő indul a Duna televízióban

Napi szellemi-műveltségi vetélkedő indul a Duna televízióban januártól - jelentette be Szabó Edina, a csatorna igazgatója az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában.
2017. 11. 06. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás