Kínában erősítenek az európai autógyártók
A BMW egyúttal azt is bejelentette, hogy a használtautó értékesítésre nagyobb hangsúlyt fog fektetni. A cég a nagyobb városokban használt autóértékesítési pontokat nyit, és ezzel egy új piacra léphet be a gyártó, amivel mérsékelten növelheti az árbevételét is. Az extra szolgáltatás, amit a gyártó nyújtani tud valószínűleg a gyári átvizsgálás, garancia nyújtása, finanszírozási konstrukciók biztosítása lehet majd.
A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes vezérigazgatója elmondta, hogy előrejelzésük szerint Kínában a növekedésük meg fogja haladni a tavalyi 11%-ot is, ami nem számít meglepőnek az első negyedéves értékesítési adatok tükrében, ugyanis az év első három hónapjában 43%-kal növekedtek az eladások az előző év azonos időszakához képest. A nagy rivális BMW sikerein felbuzdulva 2015-től SUV coupe modellek is fognak szerepelni a Mercedes kínálatában is.
A Fiat és a Chrysler három új Jeep modellel szeretne megjelenni a kínai piacon, hogy behozza lemaradását a versenytársakhoz képest. A kifejezetten kínai piacra szánt Jeep modelleket a helyi partnerrel közösen fogja gyártani a társaság, és 2015 végétől indul az új modellek összeszerelése. Egyébként Amerikán kívül a távol-keleti országban értékesítik a legtöbb Jeep-et, 60.000 darabot - olvasható az Erste Európa Best of kiadványában.