Stabil növekedés a Nyomda stratégiai piacain
Az ANY 2014. első három hónapjának nettó árbevétele 5,6 milliárd Ft, amely 1,2 milliárd Ft-tal (27%-kal) nagyobb, mint az előző év azonos időszakának forgalma. A növekedést a stratégiai termékszegmensek biztosították. A külföldi leányvállalatok nyomtatvány gyártási és logisztikai tevékenységnek köszönhetően a külpiaci értékesítés tovább nőtt.
A stratégiai termékszegmensek esetében a következőek voltak a változások: a biztonsági termékek, megoldások forgalma 1,9 milliárd Ft, amely 0,4 milliárd Ft-tal (30%-kal) nagyobb, mint a bázis időszakban, a kártyagyártás, megszemélyesítés árbevétele 1,1 milliárd Ft, 0,2 milliárd Ft-tal (18%-kal) nagyobb, mint az előző év hasonló időszakában, míg a nyomtatványgyártás, megszemélyesítés, adatfeldolgozás szegmens forgalma 2,2 milliárd Ft, amely 0,5 milliárd Ft-tal (33%-kal) nagyobb, mint 2013 első három hónapjában, A három stratégiai termékszegmens aránya a teljes árbevételen belül 95% volt tárgyidőszakban.
Az export árbevétel 2014. első három hónapjában elérte az 1,8 milliárd Ft-ot, az előző év hasonló időszakához képest 54%-kal növekedett, ezáltal elérve a 32%-os export arányt, amely a 2013. első negyedéves mutatójához képest 6 százalékpontos növekedésnek felel meg.
A konszolidált EBITDA 552 millió Ft, amely 105 millió Ft-tal (23%-kal) több mint a 2013. évi bázis időszakban, ez 10%-os EBITDA marginnak felel meg.
A konszolidált üzemi eredmény 345 millió Ft, amely 93 millió Ft-tal (37%-kal) magasabb, mint a 2013 első három hónapjában elért profit. A kamat, adózás és kisebbségi részesedés figyelembe vétele után a konszolidált mérleg szerinti eredmény 262 millió Ft, amely 70 millió Ft-tal (36%-kal) magasabb, mint az előző év hasonló időszakában.
„Ma már elmondható, hogy a 10 éve megkezdett export piaci tevékenységünk – a román, bolgár és szlovák leányvállalataink révén – jelentős mértékben segíti a Nyomda stabil működését. Az export árbevételi arány eléri a 32%-ot, amelyben jelentős szerepe van a román és bolgár nyomtatvány megszemélyesítő kapacitásnak, ami megközelíti a hazai méreteket. Ebben a negyedévben az árbevételt az országgyűlési választási szavazólapok nyomtatása és logisztikai tevékenysége is növelte, amely rendkívül szoros, feszített munkatempót követelt, azonban korábbi tapasztalataink és munkatársaink szakértelme biztosította, hogy maradéktalanul eleget tegyünk ennek a kimagaslóan fontos megbízásnak” – kommentálta a társaság jelentését Zsámboki Gábor az ANY Biztonsági Nyomda vezérigazgatója.