Váratlanul kamatot emelt az orosz jegybank
2014. 07. 25. 12:47
Az orosz központi bank a ma közzétett tájékoztatás szerint 50 bázisponttal 7,50 százalékról 8,00 százalékra emelte az irányadó egyhetes kamatlábat. A döntés meglepte a piaci elemzőket.
Elemzők arra számítottak, hogy az orosz kamatszint változatlan marad. A legutóbbi kamatemelésre április 25-én került sor, akkor 7,00 százalékról 7,50 százalékra módosult az irányadó kamatszint. Mindezt megelőzően márciusban történt egy 150 bázispontos kamatemelés.
A jegybank közleménye szerint az inflációs kockázatok több tényező miatt megemelkedtek, ezek között említették a geopolitikai feszültségek felerősödését, ezek a rubelre gyakorolt hatását, valamint a potenciális változásokat a adó és vámtarifa-politikában.
Júniusban éves összevetésben a fogyasztói árak 7,8 százalékkal emelkedtek, míg a maginfláció 7,5 százalékkal emelkedett, ami messze meghaladja a jegybanki előrejelzésben szereplő egész éves 6,5 százalékos célt.
Ilyen még nem volt: 11%-kal több bevétellel terveznek a vállalkozások
Rekord magas árbevétel-növekedéssel számolnak a következő egy évben a hazai kkv-k. A K&H bizalmi index kutatás 17 éves történetének legmagasabb pénzügyi várakozása szerint átlagosan 11 százalékkal több árbevétellel és 6 százalékkal nagyobb profittal terveznek az előttünk álló egy évre a vállalkozások.
Júniusban fellendült a félvezetők globális eladása
Nőtt a félvezetők globális eladásából származó bevétel júniusban havi és éves szinten egyaránt a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szövetség, a SIA szerint.
Csaknem üres a makronaptár, de érkezik némi adat a napokban
Csaknem üres a makronaptár a jövő héten, mindössze a bruttó hazai termék (GDP) második negyedévi adatának első becslése jelenik meg, valamint az államháztartás önkormányzatok nélkül számolt úgynevezett központi alrendszerének július végi helyzetéről szóló részletes tájékoztató.
E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását
Miután tavaly bemutatkozott az e-sportok világában, az Erste Csoport a League of Legends Európa-bajnoksággal (LEC) kötött partnerségének második fejezetét ünnepli. A Jung von Matt SPORTS humoros kampányfilmjének segítségével a bankcsoport az e-sportokat övező témák közül a legtöbb vitát kiváltó kérdést választotta ki. Azzal foglalkozik, hogy az e-sport igazi sportnak számít, vagy sem, valamint bemutatja a játékosközösség erre adott reakcióját. Az LEC Summer Splithez köthető kampány augusztus 13-án rajtol a Rájátszással egy időben, és az augusztus 29-ei döntőig látható lesz a közösségi médiában és az LEC Livestream csatornán.
Így készülnek a cégek a kis januárra
A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.