Változatlan az üres álláshelyek aránya az EU-ban
2014. 09. 16. 14:10
Az eurózónában 1,7 százalék, az Európai Unióban (EU) 1,6 százalék volt a betöltetlen álláshelyek aránya 2014 második negyedévében. Egyik mutató se változott az idei első negyedévhez képest - szerepelt az EU statisztikai hivatalának, az Eurostatnak a közleményében.
A tagállamok közül Németországban (2,8 százalék), Belgiumban (2,4 százalék) és Nagy-Britanniában (2,3 százalék) volt a legnagyobb az üres álláshelyek aránya, miközben Lengyelországban (0,5 százalék), Portugáliában (0,6 százalék) és Spanyolországban (szintén 0,6 százalék) a legkisebb.
Magyarországon 2014 első és második negyedévében is 1,4 százalék volt az üres álláshelyek aránya. A gazdasági válság előtt, 2006 negyedik negyedévében 2,1 százalék volt az EU-ban a betöltetlen álláshelyek aránya, 2008 negyedik negyedévében ez 1,4 százalékra csökkent, és azóta csak mérsékelten emelkedett. (MTI)
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.