Kiemelkedő eredményeket hoz a jutalékmentes üzleti modell
A Business Network International (BNI) évente vizsgálja, milyen hatással van tagjaira az, hogy ennek a szervezetnek a segítségével a tudatos üzleti kapcsolatépítés elve szerinti gyakorlatot követve segítik egymást. A vizsgálat kiemelkedő eredményei azt mutatják, hogy nem tört meg a trend: a jutalékmentes ajánlásokra épülő networking évről évre pozitív eredményeket hoz követőinek.
A BNI sajátos üzletstratégiája az „Aki ad, az nyer” (Givers Gain®) filozófia, amely a bizalmon alapuló, kölcsönös ajánlásokra épít üzleti csoportjaiban. A cégek 98%-a kapja új üzleteit ajánlások útján, így nem lehet figyelmen kívül hagyni a szájhagyomány útján terjedő marketing erősségét. A bizalomra éhes üzleti környezetben felértékelődik a networking szerepe: a cégek számára biztonságot és hosszú távra szóló partnerségeket eredményezhet az, ha megbízható ajánlásokat követve építenek új üzleti kapcsolatokat.
A BNI 2008 óta van jelen Magyarországon, ahol csak 2014-ben 8 új üzleti csoport alakult, így Budapest mellett egyre több vidéki városban képviselteti magát. A taglétszám 2014-ben az elmúlt évi létszámhoz képest 37%-kal nőtt: összesen több mint 730 vállalkozás alkalmazza már a 30 éve életre hívott, de itthon még újszerű üzleti modellt. Az értékelésből kiderült, hogy az elmúlt – gazdaságilag sok nehézséggel terhelt – 12 hónapban ezeknek a cégeknek a 95,8%-a teremtett új munkahelyeket, vagy tartotta meg az addigiakat. A BNI-tagok 83,2%-a könyvelhetett el növekedést 2014-ben, és ezen vállalkozások közel felénél ez legalább 5% feletti árbevétel-emelkedést jelentett az előző évhez képest. 23,6%-uk 10% feletti növekedést ért el. A csoporttagok az egymásnak adott ajánlásoknak köszönhetően idén 16%-kal több, összesen 14,1 milliárd forint többletbevételt generáltak egymásnak, jutalékmentesen.