Felére csökkenthető az átcsábítási költség

Új időszámítás kezdődhet a munkaerő toborzás és integrálás piacán. A JobGroup egy olyan, összetett fejlesztési programba vágott, amelynek eredményeként a munkáltatói márkaépítés, a toborzás és az egyedi igényű munkavállalók integrálása közös szemlélet alapján és konkrétan mérhető eredményességgel zajlik majd a vállalatoknál. A JobGroup vezetői szerint fejlesztésük megoldást jelenthet a kettészakadó munkerőpiac gondjaira.

“Az elmúlt években a munkaerőpiac mindhárom szereplője, a környezet, a vállalatok és a munkát keresők is jelentős változásokat élt meg. A környezetet illetően a recessziót követően egyes területeken markáns módon növekszik az új munkaerő iránti kereslet, ugyanakkor szinte teljes ágazatok esetében a visszaesés már nem a recesszió, hanem egy hosszan elnyúló strukturális átalakulás következménye. Esetükben elmúltak az “aranyidők”, és új szerepük megtalálásához nem feltétlenül új munkaerő keresésén át vezet az út. A fellendülés kapcsán látszik, hogy miközben számos munkakör esetében viszonylag könnyen lehetett a pozíciókat betölteni, addigra mára bizonyos szakmák kiszáradtak. Jónéhány területen - részben a jelentős arányú külföldi munkavállalás, részben pedig a szakmák keresettsége és az utánpótlás hiánya miatt - komoly egyensúlytalanság alakult ki. Műszaki, egészségügyi, ügyfélszolgálati és IT-s állások százainak hirdetéseivel lehet találkozni, miközben folyamatosan csökken a felkészült jelentkezők száma. Ezek az állások így többnyire üresen maradnak.” - mondta Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.
 
Megváltoztak a cégek toborzási szokásai is. A nagyobb cégek túlnyomórésze önálló ún. recruiteri, vagyis toborzási pozíciót alakított ki. Remélt költséghatékonysági és folyamat-egyszerűsítési okokból a feladatkört házon belülre vonták. Ez a munkaerő-közvetítéssel foglalkozó cégek számára az egyszerűbb feladatok eltűnését, és az egyedi, bonyolultabb vagy nehezen betölthető állásokra vonatkozó megbízások megszaporodását eredményezte. Ilyen területen ismételten az a cég bizonyult sikeresnek, amelyik a részletekre, az egyedi igényekre odafigyelve tudott szolgáltatást nyújtani.
 
“Az állást keresők igényei, szokásai és elvárásai is jelentősen átalakultak. Különösen az Y generáció esetében a vonzó munkahely, a rugalmasság, az önálló munkavégzés lehetősége számít az elsődleges húzóerőnek. Őket megnyerni csak akkor lehet, ha ezeket a sajátosságokat már az első pillanattal kezdve érzik. Ennek kell tehát alárendelni a cég munkáltatói márkájának kialakítását, hiszen a cég csak így tudja magához vonzani és megtartani a feltörekvő generáció tagjait.” - tette hozzá Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.
 
“Mindezek a változások a JobGroup munkájának újragondolására késztettek minket. Úgy döntöttünk, nem pusztán alkalmazkodni akarunk a változó tényezőkhöz, hanem katalizátorai is akarunk lenni a folyamatoknak. Ehhez részben a három cégben eddig felhatalmazott tapasztalatokra, részben pedig nemzetközi partnerünk, a TMP Worldwide, a világ legjelentősebb munkáltatói márkaépítő ügynökségének tudására építünk.” - mondta Hadi László.
 
“Egy, az eddigieknél is hatékonyabb toborzást akarunk kínálni ügyfeleinknek. A TMP Worldwide tavaly az USA-ban végzett kutatása szerint az erős munkáltatói márka, a vonzó vállalati név révén az ún. átcsábítási költség, vagyis egy adott jelentkező jelenlegi, illetve az új pozícióhoz ígért bérezése közötti különbség akár 50%-kal csökkenthető. Akkor eshet töredékére a keresési idő és költség, ha a cég hajlandó több energiát és időt fordítani a munkáltatói márka építésére, a vonzó munkahely kialakítására. A cégeknél folytatott mélyinterjús kutatásaink megerősítik, hogy a vonzó munkahely fogalmához a nyitott, befogadó légkör, az egyéni igények és adottságok tolerálása is hozzátartozik. A jelöltek körében végzett kutatások pedig arról árulkodnak, hogy mindenki másképp határozza meg a számára vonzó munkahely fogalmát, hiszen mindenkinek más jelenti a motivációs erőt. Új toborzási stratégiánk keretében tehát összekapcsoljuk az egyénre szabottan vonzó munkáltatói márka kialakítását, a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásának ügyét és a toborzási folyamatok lerövidítésének és hatékonyabbá tételének követelményét. “ - mondta Dobár Attila.
 
Mindehhez a JobGroup a csoporton belüli szinergiákra kíván építeni. A munkerőkereséssel és közvetítéssel foglalkozó Job, a megváltozott munkaképességűek ügyét felkaroló RehabJob és a munkáltatói márka erősítésére specializálódott BrandJob közös fejlesztési programjának az a célja, hogy kialakítsa a munkaerő-toborzás és integrálás 21 századi modelljét, mindezzel pedig a toborzás költségeinek és időigényének lényegesen csökkentését érje el. “Egy ilyen fejlesztési munkának a cégek és az állást keresők lehetnek a nyertesei” - vélte Dobár Attila.
 

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás:

A Nébih problémákat talált a meggyes söröknél

Meggyes söröket vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak, ugyanakkor négy terméknél jelölési hibák miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig nem megfelelő nyomonkövetés miatt élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 26. 16:00
Megosztás: