Befejeződött a regionális közlekedési központok kialakítása
Az MNV felidézte, hogy a közúti közösségi közlekedés átalakítása 2012 végén a regionális közlekedési központok megalakításával indult el. Lényege, hogy a huszonnégy, alapvetően megyei szinten működő Volán társaságból hét regionális közlekedési központ szerveződött, amelyek így költséghatékonyabban és szervezettebben tudnak működni. A Volán társaságcsoport szervezeti átalakításának elsődleges célja a költségvetési források hatékonyabb felhasználása mellett a szolgáltatási színvonal emelése, a munkahelyek megőrzése, valamint versenyképesebb vállalatok kialakítása - hangsúlyozta közleményében a vagyonkezelő.
A Volán társaságcsoport csaknem 18 500 munkavállalójával Magyarország helyközi közlekedésében gyakorlatilag az ország valamennyi települését eléri. Emellett 85 település helyi közösségi közlekedési szolgáltatója. Az átalakítási folyamat jogi része mellett az egy-egy régióban összeolvadó vállalatok a szervezetüket is átalakították, egységes vállalattá formálták. Mindennek költségeit a társaságok maguk termelték ki, a többi között már az átmeneti időszakban optimalizálták a beszerzési folyamatokat, valamint csökkentették a vezetői, irányítói létszámot.
A társaságok az átalakítás időszaka alatt is a versenyképesség növelésére törekedtek, változatlan céljuk, hogy minden pályázati kiíráson induljanak és eredményesen vegyenek részt. Az önkormányzati megbízások mellett a szabadpiaci versenyben is több új jelentős megbízót sikerült szerezni, illetve a meglévő megbízási állományt jelentősen növelni - közölte a vagyonkezelő. Az MNV közreműködésével lefolytatott tárgyalássorozatok eredményeképpen negyvenhárom jelentős megállapodás jött létre, amelyekben önkormányzati partnerek stabil és biztos helyi finanszírozást garantálnak a társaságoknak az önkormányzati megbízásoknál.
A közleményben kitértek arra is: a társaságok új feladatok előtt állnak, intenzív kell készülniük a 2017-es piacnyitásra. A Volán-társaságok kidolgozták azt a nagy volumenű járműmodernizációs programjukat is, amelynek végrehajtása a szolgáltatásaik fenntartásához, színvonalának és versenyképességének megőrzéséhez, illetve növeléséhez feltétlenül szükséges - olvasható a közleményben. (MTI)