Buda-Cash - az érintettek ügyfelek másik pénzintézethez utaltathatják illetményeiket
Az MNB felhívja azok a figyelmét, akik munkabérüket a DRB Bankcsoportnál vezetett számlára kapják, azonnal jelezzék ezt munkáltatójuknál, és kérjék, hogy munkabérüket más módon kaphassák meg. A Magyar Államkincstár az MTI megkeresésére azt közölte, hogy a Buda-Cash-ügyben érintett hitelintézeteknél számlát vezető ügyfelei március első hetében kérelmezhetik lakóhelyük/tartózkodási helyük szerint illetékes megyei igazgatóságánál, hogy a béreket, illetményeket, a családtámogatási-, illetve fogyatékossági ellátásokat más pénzintézethez utaltassák.
A Buda-Cah Brókerház ügyével összefüggésben a Magyar Nemzeti Bank a DRB Bankcsoportnál - BRB BUDA Regionális Bank, DRB Dél-Dunántúli Regionális Bank, DDB Dél-Dunántúli Takarék Bank, ÉRB Észak-magyarországi Regionális Bank -, rendelt el kifizetési korlátozásokat. A kérelemben fel kell tüntetni az ellátás pontos megnevezését, illetve az új pénzintézet nevét és az ahhoz tartozó folyószámla számát; a változtatási kérelem beadását követően a 2015. február hónapra járó támogatást a kincstár az ügyfél által újonnan megnyitott számlára utalja.
Kérelem hiányában a 2015. február havi és az azt követő hónapok ellátásait az ügyfél lakcímére, postai úton küldi ki a kincstár. Azt is hangsúlyozzák, hogy 2015. március első hetét követően is benyújthatnak az ügyfelek kérelmet arra vonatkozóan, hogy a jövőben esedékes - a kincstár által teljesített - bérük, illetményük és támogatásaik mely számlára kerüljenek utalásra. A családtámogatási és fogyatékossági ellátással érintett ügyfelek részére - legkésőbb március első hetében - a Kincstár tájékoztató levelet is postáz.
A DRB Bankcsoportnál vezetett számlákra vonatkozóan adott megbízások - például állampapír kamat- és/vagy tőkekifizetés összege feletti rendelkezés, stb. - teljesítéséért a Kincstár nem vállal felelősséget - teszik hozzá. Az önkormányzatokat érintően még zajlanak az egyeztetések; a kincstár minden segítséget megad a kialakult helyzet megnyugtató rendezéséhez. Arra kérik az érintett ügyfeleket, hogy a további teendőkről számlavezető bankjuknál tájékozódjanak.