70 milliót költöttek kerékpárokra
A termálváros a HeBi névre hallgató helyi kerékpár-rendszer kiépítésével szeretne tenni a mindennapi mozgásért, így kívánják megnyerni a lakosság kedvét az életvitelszerű biciklizésre. A tesztidőszakot most zárták, a fejlesztés következő részében el szeretnék érni, hogy a turisták mellett, a lakosság is kerékpárral menjen a munkahelyre, esetleg a közintézményekbe, ha hivatalos ügyeiket szeretnék elintézni.
Eddig csak tesztelték Hévízen a több mint 70 millió forintból kiépített bringarendszert, mostantól a helyieket is bevonnák a tekerésbe. Főleg, hogy Nyugat-Európában nagyon sokan bringáznak nap mint nap. A városban szeretnék elérni, hogy ne csak szórakozásból pattanjanak nyeregbe a lakosok. Szeretnék elérni, hogy munkába kerékpárral járjon az, aki teheti.
237.900 euróból (átszámítva több mint 70 millió forintból) valósult meg Hévízen a HeBi (Hévíz Bike) névre hallgató helyi kerékpárrendszer, derül ki a város mai közleményéből. (A projekt 95%-át az Európai Unió állta.) Mint írják, a tesztidőszak eredményei jónak mondhatók, havonta átlagosan 1650 ember pattant kerékpárra a fürdővárosban. A kerekezők többsége turista volt, de mostantól a helyi lakosokat is szeretnék rávenni arra, használják ki a kerékpározás előnyeit.
A kerékpározás népszerűsítő akció közleményében Hévíz egy korábbi KSH-felmérésre hivatkozva azt írja, a magyarok sokkal egészségesebbnek gondolják saját életmódjukat, mint amennyire az valóban igaz. Hévízen ezért most a kerékpározás népszerűsítésével szeretnék felhívni a figyelmet arra, többet kellene tennünk egészségünkért.
Meghazudtolnák a holland bringázókat is
A közleményük kitér arra is, hogy különösen Európa nyugati felén milyen népszerű a biciklizés: szinte minden korosztály használja a napi közlekedése során. „A nyugat-balatoni kisváros Budapesttel és Esztergommal karöltve azt mondhatja el magáról, hogy Amsterdamot meghazudtoló zöld gondolkodásmóddal újított” – idézi a közlemény a település alpolgármesterét, Kepli Józsefet.
A HeBi célja: több mint kerekezés
A hévízi „közbringarendszer” dokkolóit úgy alakították ki, hogy az állomások közötti fél órában el lehessen jutni a turisztikailag frekventált helyekre. A sikeres bevezetés kapcsán Hévíz már tervezi a folytatást: a jelenlegi rendszert a lakossági felhasználók irányába bővítenék. Az önkormányzat szeretné, ha a lakóhelyekről gyorsabban, könnyebben elérhetők lennének a közintézmények és munkahelyek.
A fejlesztés már csak azért is fontos lenne a közlemény szerint, mert a KSH korábbi felmérése alapján a magyar lakosság tévesen, sokkal egészségesebbnek gondolja saját életmódját, mint amennyire az valóban igaz: 89 százaléka elégedett az egészségügyi állapotával, miközben a 29 százaléka dohányzik, 5,4 százaléka nagyivónak tartja magát, 67 százalékuk pedig egyáltalán nem sportol. „Hévíz most ezekre az adatokra szeretné felhívni a figyelmet a kerékpározás népszerűsítésével” – fejtette ki álláspontját Kepli József alpolgármester.