A biztosítók, akiket a legjobban szerettünk 2015-ben
A nagy biztosítók közé a díjbevételük alapján legalább 5 százalékos, míg a kis- és középbiztosítók körébe az ez alatti piaci részesedéssel rendelkező társaságok kerültek.
A szavazás során a meglévő biztosítói kapcsolattal rendelkező ügyfelek nem csupán általános értékelést adhattak az érintett biztosítók működéséről, a kérdések ugyanis külön kitértek az ügyintézésre, az ügyfél-tájékoztatásra, az ügyfélmegtartó képességre és a kárrendezésre egyaránt. Mivel egy ügyfélnek több biztosítónál is lehet szerződése, a résztvevők több biztosítót is értékelhettek 1 és 5 közötti osztályzataikkal: egy szavazó átlagosan 1,3 biztosítóról mondott véleményt.
Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2015 szavazás végeredménye:
Nagy biztosítók kategóriája |
Kis- és közepes biztosítók kategóriája |
||
Helyezés |
Biztosító |
Helyezés |
Biztosító |
1. |
Aegon |
1. |
Mapfre |
2. |
Allianz |
2. |
Vienna Life |
3. |
Posta |
3. |
K&H |
Az ügyfelek az értékelt biztosítókat átlagosan 3,21-es értékre osztályozták. Ezen belül jelentősebb eltérés nincs a két méretkategória között: a nagy biztosítók átlaga 3,24, míg a kisebbeké 3,17 volt.
A válaszadók a legelégedettebbek az ügyfélszolgálatok teljesítményével voltak (3,36), miközben a legnagyobb hiányosságot a hűséges ügyfelek pozitív megkülönböztetésében látják (3,08). Bár a Netrisk.hu első alkalommal rendezte meg Az Év Ügyfélbarát Biztosítója közönségszavazást, a tapasztalatok szerint a biztosítók is komolyan vették és támogatták a kezdeményezést.
A szavazás során több társaság is kifejezetten javasolta ügyfeleinek a részvételt, és a kiemelt figyelem abban is megmutatkozott, hogy a díjazott biztosítók magas szintű vezetőikkel képviseltették magukat a díjátadó eseményen.
„Az ügyfelek visszajelzése komoly érték, amivel tisztában vannak a társaságok is, amelyek folyamatosan dolgoznak az ügyfél-elégedettség növelésén – hangsúlyozza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A mostani pontszámok azt mutatják, hogy az ügyfelek az ügyfélközpontú működés továbbfejlesztését várják a piac szereplőitől. Hogy ezt sikerül-e megvalósítaniuk, az a jövő ilyenkor megismételt szavazás nyomán lesz leszűrhető.
Bár a felmérésünk a teljes biztosítási piacra nem reprezentatív, a nagyszámú, 52 ezer feletti válasz mindenképpen hiteles, irányadó információt jelent, melynek rá vonatkozó részletes eredményeit valamennyi érintett biztosító számára elérhetővé tesszük.”